نقد و بررسی بازی ها

معرفی خفنترین بازیهای 4K سال 2018

گرافیک بازی‌ ویدئویی؟ بسیار خب. با وجود این که بازی همیشه مهم‌ترین چیزه ما هنوز دوست داریم بازی‌هایی رو هایلایت کنیم که در سال ۲۰۱۸ از بقیه بهتر به نظر می‌رسیدن. شیوه‌ی ما در تهیه‌ی این لیست اینطور بوده که روی قدرت گرافیکی بازی تمرکز کردیم. پس امروز زیبایی ساختار گرافیکی، افکت‌ها و نورپردازی بیش از استایل هنری و چیزایی از این دست برامون مهمه. و می‌خوایم به بازیهای 4K با گرافیک های خفن بپردازیم پس با ما باشید با

شماره‌ی ۱۰ بازیهای 4K: باورتون بشه یا نه این جایگاه متعلقه به بازی detroit بیکام ئه هیومن‌ وای هر فکری که درباره‌ی این بازی توی سرتون باشه، حتی اگه داستانش رو غیر عاقلانه و بی‌مهارت تلقی کنین واقعاً نمی‌تونین ظاهر زیبای این بازی رو انکار کنین.اجرای تند و تیزش روی پی‌اس‌۴ پرو و بخصوص انیمیشن چهره‌ش عالیه. تیم موکپ یا ضبط حرکتی این بازی توی این مسئله عالی عمل کرده. بعضی وقتا مثل یه مرز پر رمز و راز اما بی‌صدا. این تموم اون چیزیه که داریم درباره‌ی کل این بازی ویدئویی می‌گیم چیزایی مثل فضای بازی Detroit Become Human، انیمیشن چهره ظرفیت جهان بازی. همشون عالین. واضحه که این یه بازی جهان‌باز نیست و بسیاری از کارهایی که درش انجام شده نشون می‌ده که با جدیت تمام یه بازی روایی‌ه که توسعه‌دهندگانش قادرن در هرحال به شدت دقیق عمل کنن.

قسمتی هست که در اون شما در نقش کانر ظاهر میشین و در یه صحنه‌ی جنایت حاضر میشین، صحنه‌ای که تاریک و بارونیه. شما قدم‌زنان به سمت صحنه‌ی جرم می‌رین نور چراغ جلو و آژیر پلیس هست. همه‌ی این چیزا در برابرتون قرار می‌گیره. یه کمی هم نور فلاش دیده میشه و بعدش انعکاس نور توی چاله‌های آبی که بخاطر بارون درست شده. همه‌ی اینا دیوونه‌کننده‌ن و نشون می‌دن که یه بازی چقدر می تونه واقعی باشه. یه جاهایی هم هست که یه ذره عجیب غریب به نظر می‌رسه اما وقتی بازی در کل عالیه، این صحنه‌ها هم حیرت‌انگیز خواهند بود.

شماره‌ی ۹ بازیهای 4K: بازی far cry 5. بازی‌های مجموعه‌ی فارکرای، همیشه خیلی خوبن. منظورم اینه که اسمش فار کرای‌ه چون بیش از هر چیز محصول موتور بازی‌سازی کرای انجین شرکت کرای‌تک‌ه. خب؟ به همین دلیل البته که این مجموعه واقعاَ خوبه. منظورم اینه که حتی اگر فارکرای رو در موتوربازی‌سازی دونیا انجین هم اجرا کنین که نسخه‌ی یوبی سافت کرای‌انجین ه، هم‌چنان عالی به نظر میرسه. فارکرای به راحتی شما رو مجبور می‌کنه تا در جهان‌باز پر از جزئیاتش بمونین و بعدش موجی از دشمنا رو به سراغ‌تون میفرسته دشمنی مثل یه خرس که مجبورین دیوونه وار بهش شلیک کنین و در عین حال کاملاً استیبل باشه.

بازی Far Cry 5 همچنین صبح خیلی زود رو عالی نمایش داده، بالا اومدن خورشید شبنم زدن روی گیاهان و یه نیم‌چه مه و فضای کلی این موقع از روز، واقعاً خوبن به نظر من مونتانا برای به تصویر کشیدن چنین فضایی، ستینگ بسیار عالیی بود. شاید فضای این ستینگ مثل سری‌های قبلی مجموعه، استوایی نباشه اما در ایالات متحده زیبایی‌های دیگری هم هست و دیدن اینکه یوبی‌سافت چنین چیزی رو نشون میده، خیلی جالبه. خصوصاً اگر مثل ما در یه پی‌سی عالی اجراش کنین.

شماره‌ی ۸ بازیهای 4K: یه بازی دسته اول پلی‌استیشنه که شاید دور از انتظار باشه اما اون چیزی نیس جز بازی shadow of the colossus. شاید گرافیکش واقع‌گرایانه نباشه اما از طرفی زیبایی گرافیکش هم قابل انکار نیست و جهانش واقعاً زیبا ساخته شده و خیلی از جاهایی هم که باید مرده و راکد. بعدش با صحنه‌هایی رو به رو می‌شین که در توی یه معبد معلق شدین. و تابش نور خورشید به داخل، روحانی‌ه. و بعدش البته خود کلاسز که یقیناً بی‌نقص وعجیب غریب به نظر میرسه، ساختار پوستشون، دماغشون، موهاشون مثل سگ‌ه. این شباهت رو به راحتی می‌تونین ببینین، بعضی وقتا به طرز عجیبی از همه جهت خوب به نظر میاد.

بازی Shadow of the Colossus شیوه‌ای که در هوا معلقن در عین حال که دارن حرکت می‌کنن و وقتی می‌خواین از پاهاش بالا برین یا حتی وقتی در کنارش راه برین هر قسمتش یه ور میره کل ساختارش در پی‌اس۴پرو به شدت نرم و روانه. و رزولوشن فوق‌العاده‌ش بستگی به این داره که مود رو در چه حالتی تنظیم کردین و در این نسخه‌ی بازسازی شده یقیناً بلو پوینت نقطه‌ی کشنده‌ی این موجوداته.

شماره‌ی ۷ بازیهای 4K: بازی assassins creed odyssey. ما سال گذشته در لیست خودمون نسخه‌ی اصلی این بازی یعنی اساسینز کرید اورجینال رو قرار داده بودیم و با ادیسه یوبی‌سافت دوباره خواسته همون تجربه رو تکرار کنه. جهان این بازی بسیار روشن و رنگارنگه. یونان حیرت‌انگیز به نظر میاد و پر از رنگه.انگار که انگار یکی یکی می خواسته از این چیزا پرش کنه. جهان این بازی بسیار زنده‌س. دریانوردی و دیدن یه جزیره از دور دست واقعاً باحاله چون مجبورتون می‌کنه که بخواید بیش‌ از این‌ها جهان بازی رو کشف کنین. حقیقت اینه که کلی چیز برای کشف کردن هست. جهان بازی بسیار بزرگ ، بسیار خوب و بسیار کشف‌شدنیه. واقعاً تأثیرگذاره.

در بازی Assassins Creed Odyssey از تصاویر اچ‌دی‌آر یا تصویر دینامیک با دامنه‌ی زیاد خیلی خوب استفاده شده. وقتی توی مود ایگل ویژن هستین تا جایی که چشم کار می‌کنه رو می‌تونین ببینین بزرگی نقشه ی بازی به چشم‌تون میاد و می‌بینین چطور همه‌ی اینها امکان‌پذیرن. و تکنولوژیی که در پشت اینهاس تا چه حد حیرت‌انگیزه. چرا که این جهان بزرگتر از اونه که به سرعت رندر بشه و به علاوه اینکه این مسئله به جذابیت و سرگرمی اکتشاف بازی هم کمک کرده.

شماره‌ی ۶ بازیهای 4K: بازی shadow of tomb raider. مجموعه بازی‌هایی که بخصوص در پی‌سی عالی‌ان فرقی هم نداره که لارا در یک روستاست یا غار یا مسیرهای زیرآبی یا جنگل، قبرستان یا هر جا که بخواین اسم ببرین، باز بازی Shadow of the Tomb Raider واقعاً خوبه. نور آفتابی که از لای درخت می تابه و از سطح مرطوب منعکس می‌شه واقعاً باعث میشه حس کنین توی یه جنگل واقعی هستین. خود کاراکتر لارا هم از نظر گرافیکی عالیه. انیمیشن چهره‌ش بخصوص. تعجب نکینین اما طوریه که شما می‌تونین تعریف تونوس ماهیچه‌ای رو ببینین و در اینجا گرافیک مو بیش از همیشه عالیه.

چنین چیزی حتی باعث شده که توی کنسول هم عالی باشه. در ستینگش به سرعت فریم توجه زیادی شده و شما می تونین اگر از پسش بر میاین این سرعت رو روی ۶۰اف‌پی‌اس قرار بدین. همیچنین می تونین رزولوشنش رو هم تنظیم کنین که اون هم واقعاً خوبه. گرچه واضحه که این کیفیت به پای اجرای بازی در پی‌سی نمی‌رسه اما باید گفت که خیلی به چنین کیفیتی نزدیکه. در مجموع هرجایی که این بازی رو اجرا کنین تأثیرگذاره.

شماره‌ی۵ بازیهای 4K: بازی amazing spider man 2 رو داریم و من می دونم شما هزار بار از هزار نفر درباره‌ش شنیدین اما این بازی در القای این حس که شما خودتون یه اسپایدرمن هستین واقعاً موفق عمل کرده. نه فقط شیوه‌ی کنترلیش بلکه ظاهرش هم. به خصوص وقتی داستان بازی توی روزه ، و یا اصلاً تموم زمان‌های دیگه. اسپایدرمن واقعاً جذاب و درخشانه و تصویری که از نیویورک سیتی ارائه می‌ده حقیقتاً خوشایند و خوش‌منظره. تاب خوردن بر فراز منهتن و دیدن سایه‌ی یه ساختمون روی ساختمون دیگه‌ای که شما دارین از کنارش رد میشین و دوباره موج برداشتن به سمت پایین و خیابون و همه‌ی این‌ها بهتون نشون می‌ده که این بازی چقدر خوبه.

واقعاً عالی و فوق‌العاده‌س. بازی Marvels Spider Man در القای این حس که واقعاً انگار در نیویورک سیتی هستین خیلی موفق عمل کرده. اره میتونیم بگیم که بازسازی بی‌نظیری نبوده اما این رو هم باید گفت که بسیار به نسخه‌ی اصلی نزدیکه و به حسی که می خواد القاء کنه رسیده. بذارین راجب فوتو مود حرف بزنیم.این مود در اسپایدرمن حیرت‌آوره جزئیات این بازی باورنکردنی‌ان. برای مثال لباس اسکارلت اسپایدر .اگر در فوتو مود روی این لباس زوم کنین و جزئیات این لباس رو ببنین، باید بگم باورتون نمی‌شه. خلاصه اینکه ما عاشق این بازییم

شماره‌ی ۴ بازیهای 4K: این جایگاه یقیناً باید به بازی forza horizon 4 داده می‌شد. این بازی بی‌شک یکی از خوش منظره ترین بازی‌های درایوینگ به حساب میاد. گرچه به اندازه‌ی نسخه‌ی اصلی مجموعه‌ی خودش فورزا روان نیست اما ماشین ها خیلی تند و تیز و واقع‌گرایانه‌ن. یه جهان باز در اختیارتون قرار داره و در طول رانندگی‌تون در جهان این بازیبا مناظر انگلیسی و اسکاتلندی رو به رو میشین تمام این‌ها در کنار سرعت بالایی که بازی داره، واقعاً چشم‌گیره. بنابراین فرق نمی‌کنه دارین تو اکس‌باکس بازیش می‌کنین یا پی‌سی، بازی Forza Horizon 4 برای باورپذیرتر بودن افکت‌های آب و هوایی خیلی قشنگی داره اگر شما هم کسی باشین که با گرافیک یه بازی به وجد میاید، این بازی ارزش قیمتی که باید پاش پرداخت شه رو داره. حالا بریم سراغ سه تای اول.

شماره‌ی ۳ بازیهای 4K: بازی god of war 5 اه. این بازی دقیقاً جاش همینجاست. یکی از اون بازی‌هایی که اگر به یکی که پی‌اس۴پرو یا یه تلویزیون خیلی خوب داره برسین سریع پیشنهادش میکنین. و اونا هم می‌خوان ببینن اینی که می‌گین چی هست. همه چیز این بازی قشنگه از دشمنای ترسناک سفت و سختش گرفته تا کراتوس و اون صورت عجیب غریب رنگ پریده‌ش. حتی موهای ریشش. خلاصه اینکه همه چیز با جزئیاته. بازی God Of War در استفاده از رنگ‌ها هم خوب عمل کرده. بخش زیادی از فضای گاد آو وار یا بی‌روح و مرگ‌آوره یا اینکه پوشیده در برفه. اما یه تیکه کمی هم رنگ در فضاش وجود داره که واقعا رنگ مهیجیه. بعدش هم شما به جاهایی مثل پناهگاه جادوگرا می‌رسید که پر از رنگه و میبینین که گاد آو وار واقعاً از اچ‌دی‌آر سود می‌بره.می‌شه گفت روی رنگ خیلی کار کرده اما نه طوری که زننده و بد باشه.

امسال بازی God Of War دیگه هم وجود داشت که یه فوتو مود عالی داشت فوتو مود برای من در فهم اینکه یه بازی از حیث ظاهری چقدر خوبه خیلی تأثیر داره. وسط یه اکشن عکس گرفتن و دیدن صورت کراتوس وقتی تبرش رو در هوا می‌چرخونه و با سحر و جادویی که به دنبال اون میاد به خوبه در هوانشانه‌گیری می‌کنه و ضربه‌ش رو فرود میاره، نشون می‌ده که این بازی در نمایش دشمنی بامهارت عمل کرده و بکگراندی که در پس هر عکس وجود داره بهمون ثابت می‌کنه که این بازی چقدر می‌تونه خیره‌کننده باشه حالا فرق نمی‌کنه در حرکت باشه یا در فوتو مود و این هم چیز دیگه‌ایه که خودتون متوجهش میشید. بازی بعدی یعنی بازی

شماره‌ی ۲ بازیهای 4K: بازی battlefield 5. خیلی‌ها از دست بتلفیلد امسال حسابی شاکی‌ان خود شما هم.اما نمیشه منکر این شد که این بازی واقعاً خوب به نظر میاد. من نظرم اینه که انگار بتلفیلد۱ بنای این بازی رو گذاشته و بازی Battlefield V یقیناً پرچمش رو بالا برده. کیفیت گرافیکش، افکت‌هاش و ساختار درخشانش نشون می‌ده که چقدر این بازی چندنفره باحاله. شهرهای بمباران‌شده و یه نقشه در اطراف یه پل پیچی فلزی منفجر شده و همه و همه واقعاً اجازه می‌دن تا گرافیک بازی حسابی خودنمایی کنه. نمی‌دونم منظورم رو متوجه میشین یا نه؟ در نهایت می خوایم بریم سراغ

شماره‌ی ۱ بازیهای 4K: بازی red dead redemption 2. من فکر می‌کنم همه ما می‌دونستیم که این بازی بالاخره در لیستمون خواهد بود اما رد ریدمپشن۲ یکی از زیباترین بازی‌های کنسولیه این نسله. منظورم اینه که این بازی تولید کمپانی راک استار گیمزه و اونا ثابت کرده‌ن که می‌دونن می‌خوان چیکار کنن اما جهان باز این بازی واقعاً خیره‌کننده‌س. خب قدم زدن در اعماق جنگل، دیدن وزش باد لای شاخ و برگ درختا و بعدش به بالا نگاه کردن برای دیدن تشعشع نور خورشید از بین این درختا همشون جزئیات بسیار درخشان این بازی هستن.حتی اگه این آرتور باشه که تو گل و چل میفته و کثیف و گلی از جاش بلند میشه یا یه جنازه‌ای که در طول زمان پوسیده شده.

انیمیشن چهره در بازی Red Dead Redemption 2 بسیار دقیقه و درسته. تو اکس باکس‌وان اکس در حالت 4 کی خیلی حرف برای گفتن داره. اگر قدرت انتخاب دارین درسته باید بگم که اچ‌دی‌آر در کنسول اونقدر خوب خودش رو نشون نمی‌ده اما به هرحال جزئیات این بازی باعث میشن خیلی واقعی باشه. واقعاً ارزش تجربه کردن رو داره و می‌دونم که به عنوان شماره‌ی ۱ عدم ارائه‌ش در نسخه‌ی پی‌سی باعث شده که از رسیدن به نقطه‌ی اوج عقب بمونه. با این حال ما همچنان فکر می‌کنیم که این بازی واقعاً عالیه. اینها بهترین گرافیک‌هایی بودن که در سال ۲۰۱۸ تجربه‌شون کردیم.

اما البته این لیستیه که ما تهیه‌ش دیدیم. به همین خاطر می‌خوایم بدونیم نظر شما چیه. اگر امسال خیلی بازی کردین یا خیلی ویدئوی بازی دیدین برای ما کامنت بذارین. شما فکر می‌کنین. کودوم بازیهای 4K قدرتمندترین گرافیک‌هارو داشتن؟ بیاین تو بخش کامنت درباره‌ش صحبت کنیم. اگر هم ویدئوی مارو دوست داشتین یا ازش چیزی یاد گرفتین لایک‌مون کنین. بهمون کمک می‌کنه و واقعاً ممنون‌تون خواهیم بود. اگر جدید هستین لطفاً عصربازی رو دنبال کنین . چون با ویدئوهای جدید به سراغ‌تون میایم.

و مثل همیشه مرسی که تماشامون کردین. در عصربازی می‌بینیم‌تون و جهت خرید بازیهای فوق با بهترین قیمتها به فروشگاه اینترنتی عصربازی مراجعه کنید .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا