نقد و بررسی بازی ها

ریمستر GTA IV؛ پیش نمایش و بررسی احتمالات

ریمستر GTA IV جز برنامه های راکستار است.

ریمستر GTA IV؛ پیش نمایش و بررسی احتمالات. این شایعه در حالی منتشر شده است که شاید برای خیلی از طرفداران این عنوان، بهترین خبر سال باشد! همانطور که احتمالاً می دانید GTA IV بهترین بازی این فرانچایز است که در وب سایت متاکریتیک بیشترین نمرات را از آن خود کرده است. راکستار با رویکردی کاملاً متفاوت از همیشه GTA IV را به بازار عرضه کرد. یک درون مایه سیاه و طنز تلخ که برخلاف رویه نسخه هایی مثل GTA V و سن آندریاس به نظر می رسید.

ریمستر GTA IV از بسیاری جهات مهم است. GTA IV در زمان عرضه خود علی رغم این که یک انقلاب گسترده در تمامی ابعاد صنعت گیم به شمار می رفت، اما باز هم یک سری ایرادات خاص داشت. اول از همه سیستم رانندگی اش چنگی به دل نمی زد. البته نه به این معنا که ضعیف یا فاجعه باشد. اما می توانست حداقل یک تجربه بهتری را به تصویر بکشد. مورد بعدی که خصوصاً برای طرفداران پلتفرم PC بسیار عذاب آور قلمداد می شد، مشکلات فنی بی شمار بازی بود. به عنوان مثال تا دل تان بخواهد افت فریم به خصوص در محیط های شلوغ وجود داشت. بازی پر بود از لگ های بد موقع که گاهاً با کرش های متعدد حسابی گیمرها را کلافه می کرد. این مورد باعث شد تا راکستار در بیانیه ای ضمن عذرخواهی از طرفداران این پلتفرم، وعده بهبود این مشکلات را بدهد. به همین خاطر هم در طول زمان، آپدیت های بسیار زیادی از این بازی منتشر شد. اما از شما چه پنهان هیچ کدام نتوانستند حداقل آن پرفمنس و کیفیتی که بر روی کنسول ها به نمایش در می آمد را از خود نشان دهند. همین مورد باعث شد بعدها راکستار برای عرضه بازی های خود بر روی PC سیاست دیگری را به خرج دهد. آن ها تصمیم گرفتند برای بازی های بعدی نسخه PC بازی را با تاخیر نسبت به نسخه های کنسولی به بازار عرضه کنند. به عنوان مثال برای GTA V مشاهده کردیم که بازی چیزی بیشتر از یک سال بعد از نسخه نسل هفتمی، همراه با نسخه های نسل هشتمی برای PC عرضه شد. که البته یک پرفورمنس بسیار خوب و قابل قبول را از خود به نمایش درآورد. طوری که سیستم های متوسط رو به پایین هم می توانستند به تجربه بازی بپردازند. برای Red Dead Redemption 2 هم چنین قاعده ای استوار بود و با یک تاخیر چند ماهه نسخه رایانه های شخصی به بازار عرضه شد.

ریمستر GTA IV

ریمستر GTA IV خواستگاه خیلی از ماست. با این حال، این ها را گفتیم که به اصلی ترین مشکل GTA IV اشاره ای داشته باشیم. اما همانطور که می دانید مدت ها پیش اطلاعاتی منتشر شده بود مبنی بر این که GTA IV قرار است به صورت ریمستر عرضه شود. البته نه به صورت ریمیک. همانطور که می دانید ریمستر صرفاً یک سری تغییرات گرافیکی با بهبودهای جزئی گیم پلی است. اما در ریمیک بازی کلاً از نو ساخته می شود. چیزی مشابه تجربه ای که با Resident Evil 4 و Dead Space امسال داشتیم. با این حال یک نگرانی وجود دارد. راکستار یک عرضه فاجعه آمیز با ریمستر GTA Triolgy پشت سر گذاشته است. علاوه بر این که بازی واقعا از نظر گرافیکی تغییر خاصی را به خود ندیده بود و صرفاً یک سری نورپردازی ها و مدل سازی ها شاید اندکی اندکی بهبود پیدا کردند، بقیه موارد هیچ نکته مثبتی به خود ندیدند. تغییرات گیم پلی هم بسیار اندک بود. حتی سیستم شوتینگ منسوخ شده کلاسیک هم به صورت مدرن خود در نیامده بود. گذشته از این موارد، مشکلات فنی بی شمار آن هم برای یک بازی که نسل ها پیش عرضه شده است، اصلاً مورد قابل قبولی نیست. آن هم برای راکستار. تازه نه فقط روی پلتفرم PC بلکه برای کنسول ها نیز چنین اتفاقی پیش آمد.

ریمستر GTA IV با عنوان Grand Theft Auto IV The Defintive Edition همراه با دو DLC که با نام Episodes From Liberty City شناخته میشود در دست توسعه قرار دارد و برای سال 2024 برنامه ریزی شده! این عنوان برای کنسول های نسل هشتم , نهم و PC عرضه میشود! حداقل این را می دانیم که کامل ترین نسخه از GTA IV به همراه بسته های الحاقی داستانی که بسیار جذاب و درگیر کننده بودند را قرار است تجربه کنیم. بازی هنوز به صورت رسمی توسط راکستار تایید نشده است. اما یک سری شایعات حول محور این بازی وجود دارند.

اول آن که بهبودهای گرافیکی قرار است ملموس از ریمستر GTA Trilogy باشد. البته همانطور که می دانید GTA IV در حقیقت از بازی های مدرن و شروع نسل تازه راکستار محسوب می شد و از منظر گرافیکی هم در زمان خودش یک اعجوبه بود. با این حال راکستار می خواهد بهبودها را چشمگیر از گذشته جلوه دهد. اما این که واقعا می توان از آن توقع زیادی داشت یا نه را حقیقتاً ما هم نمی دانیم. اما گذشته از این موارد یک خبر خوب برای طرفداران PC این است که مشکلات فنی نسخه کلاسیک پیشین به صورت کامل برطرف خواهد شد. شاید یک تجربه ریمستر شده از این بازی آن هم به دور از مشکلاتی مثل افت فریم، لگ و کرش برای دارندگان رایانه های شخصی به یک آرزو مبدل شده است.

ریمستر GTA IV

اما شاید مهم ترین محل سوال برای مخاطبین، تغییرات گیم پلی باشد. راستش را بخواهید با توجه به رویکرد راکستار برای ریمستر سه نسخه ابتدایی، بعید به نظر می رسد تغییر چندانی را در جزئیات گیم پلی بازی ببینیم. اما احتمالاً یک سری بهبودهای جزئی رخ خواهد داد. به نظر می رسد که راکستار می خواهد سیستم رانندگی بازی را بعد از مدت ها از نو بازنویسی کند و تغییر سیستمی مشابه آن چیزی که در GTA V دیدیم را به تصویر بکشد. البته این ها احتمالات هستند و هیچ بعید نیست همان نسخه کلاسیک اولیه با رانندگی نسبتاً اذیت کننده اش وجود داشته باشد. یک مورد دیگر که احتمالاً شاهدش خواهیم بود، سیستم تیراندازی بازی است. گرچه توقع زیادی ممکن است به شمار برود، اما هیچ بعید نیست که راکستار همان سیستم تیراندازی مدرن و معروفش را به GTA IV هم اضافه کند. راکستار در حقیقت با عرضه مکس پین 3 سعی کرد یک سیستم تیراندازی مدرن و بی نقص را طراحی کند. چه بسا مکس پین اصلاً برای امتحان کردن چنین سیتمی و راستی آزمایی اش در راستای بهره وری در GTA V ساخته شد. به هر حال ممکن است این اتفاق را ببینیم. اگر چنین موردی رخ دهد، قطعاً سیستم انتخاب سلاح هم مدرن سازی شده و مشابه GTA V خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا