آموزش بازی

معرفی بازیه‍ای Xbox One و PC که پیشنهاد می کنیم تجربه کنید (بخش اول)

معرفی بازیه‍ای Xbox One و PC که پیشنهاد می کنیم تجربه کنید (بخش اول)

 

معرفی بازیه‍ای Xbox One و PC که پیشنهاد می کنیم تجربه کنید (بخش اول)
معرفی بازیه‍ای Xbox One و PC که پیشنهاد می کنیم تجربه کنید (بخش اول)

 

اگر کمی با کنسول های بازی مخصوصاً پلتفرم های بازی شرکت مایکروسافت آشنا باشید مطمئناً باید بدانید که تا پیش از شروع نسل هشت تمامی بازی های کنسول خانگی این شرکت یعنی Xbox One به صورت اختصاصی تنها برای این کنسول منتشر می شد. اما در نهایت این کمپانی بزرگ در اواسط نسل هشتم تصمیم گرفت که بازی های خود را نیز علاوه بر عرضه روی پلتفرم Xbox One روی کامپیوترهای شخصی نیز عرضه کند.

به طوری که شاهد بودیم بازی های نظیر Gears Of War 4 ، Fortza و Quantum Break علاوه بر انتشار بر روی کنسول Xbox One روی کامپیوترهای شخصی نیز عرضه شد. علت اینکه عنوان در عنوان مطلب از ذکر دو پلتفرم به صورت مشترک بهره بردیم نیز به همین موضوع بر می گردد البته این یکی از دلایل است دلیل دیگر نیز این است که این دو پلتفرم گیم، مخصوص یک کمپانی، و آن هم مایکروسافت است.

تحت این دو پلتفرم بازی های اشتراکی زیادی وجود دارد البته تحت پلتفرم کامپیوترهای شخصی بازی های زیادی از جمله استراتژیک و شوتر آنلاین وجود دارد که در پلتفرم Xbox One غایب هستند. اگر شما هم به مانند من از علاقه مندان به این دو پلتفرم و بازی های معروفشان هستید با ما همراه باشید تا شرحی مختصر از بازی های پر طرفدار این دو پلتفرم داشته باشیم. با عصر بازی همراه باشید.

Sea Of Thieves:

بازی Sea Of Thieves برای کنسول Xbox One
بازی Sea Of Thieves برای کنسول Xbox One

 

همانطور که از نام آن مشخص است شما در بازی Sea Of Thieves Xbox One شما در یک اقیانوس بی کران باید به نبرد و مبارزه با سایر گروه دزدهای دریایی پرداخته و بیشترین غنیمت و گنج را نصیب خود و هم گروهی های خود بکنید. شاید در نگاه اول خیلی ها فکر کنند که این بازی تک نفره و صرفاً داستانی است اما حقیقت این است که شما باید با همکاری و ارتباط یک دل با سایر اعضای گروه خود با سایر دشمنان به صورت آنلاین مبارزه کرده و تا می توانید بر غنیمتها و گنجهای کشتی خود بیفزایید.

این ترکیب چند نفره بین شما و همکاری اعضای گروه شما، لذت و تجربه شیرینی از یک کار تیمی برای رسیدن به اهداف را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این بازی تحت دو پلتفرم Xbox One و کامپیوترهای شخصی عرضه شده که البته نسخه کامپیوتر شخصی از محبوبیت و مقبولیت بیشتری به علت راحتی کار بیشتر به سبب وجود مواس و کیبورد شده است.

هدف بازی Sea Of Thieves Xbox One این است که با تکیه بر توانایی ها و تجهیزات به دست آمده خود را به عنوان یک گروه از دزدهای خبره در یک اقیانوس بی کران که با کشتی در آن جا به جا می شوید معرفی کنید. برای رسیدن به این منظور باید تمام سعی خود را کرده تا بتوانید از پس یک سری مراحل چالش برانگیز داخل بازی برآیید. از جمله این ماموریت های چالش برانگیز، بررسی و کندو کاو جزیره های متروک برای به دست آوردن گنج های دفن شده، به چنگ آوردن یک سری از نمادها و مجسمه های حیواناتی همچون مرغ و خوک، و دیگری نیز شکست و مغلوب کردن سایر دزدان دریاییست.

از روشهای دیگر برای افزایش قدرت خود، دزدیدن گنج های سایر دزدهاست که باید با هوشیاری این کار را انجام دهید. با توجه به اینکه از این دست بازی ها حداقل تا جایی که من به یاد داریم به این صورت طراحی و ساخته نشده است پیشنهاد می کنم اگر اهل سفرهای دریایی و رقابت با سایر دزدها و ملوانها برای تصاحب غنیمت و گنجینه های دفن شده هستید به هیچ وجه این عنوان را از دست ندهید.

Forza Horizon 3:

 بازی Forza Horizon 3 برای کنسول Xbox One
بازی Forza Horizon 3 برای کنسول Xbox One

 

اگر شما هم به مانند من عاشق بازی های ریسینگ هستید اما تا به حال شانس این را نداشتید که بتوانید یک یکی از این عناوین را در یک محیط جهان باز با چشم اندازهای متنوع و زیبا تجربه کنید جای خوبی آمده اید. در کنار احترامی که برای بازی های ریسینگ سری گراند توریسمو تحت پلتفرم پلی استیشن داریم اما سری هورایزن مخصوصاً عنوان آخرین یعنی Forza Horizon 3 Xbox One یک سر و گردن این سری رقیب خود تحت کنسول های پلی استیشن از تمامی جهات و به طور کلی بالاتر است.

استدیوی سازنده بازی Forza Horizon 3 Xbox One که وظیفه ساخت بازی های قبلی این سری را نیز بر عهده گرفته بود تمام تلاش خود را کرده تا از هر نظر آخرین نسخه این سری را نیز به اثری بی نقص بدل کند. به طور کلی اگر دوست دارید با چیزی حدود 700 ماشین مختلف چندین محیط مختلف با پیستهای متعدد در حالت آفلاین داستانی و آنلاین، بیشترین لذت را از یک عنوان رسینگ ببرید پیشنهاد می کنیم این عنوان را به هیچ وجه از دست ندهید. اغراق نکرده ایم اگر بگوییم این سری محبوبترین سری بازی های ریسینگ در تمامی زمانها و بین تمامی پلتفرمهاست.

Forza Horizon 3 Xbox One به صورت مشترک تحت دو پلتفرم اصلی مایکروسافت یعنی Xbox One و کامپیوترهای شخصی عرضه شده است بی شک اگر از سخت افزار قدرتمند و همچنین مانیتوری بروز برخوردار باشید می توانید لذت تجربه این عنوان تحت کامپیوتر شخصی خود را به بیشترین حد برسانید. شاهکار دیگر این عنوان مربوط به بخش صداگذاری و موسیقی آن است. بخش موسیقی و موزیک این بازی به گروهی حرفه ای سپرده شده تا فیت ترین آهنگ ها با توجه به حال و حال محیطی که در بازی در حال رقابت هستید ساخته شود.

Sunset Overdrive:

بازی Sunset Overdrive برای کنسول Xbox One
بازی Sunset Overdrive برای کنسول Xbox One

 

عنوان بعدی که می خواهیم معرفی کنیم بر خلاف عناوین اصلی جدید که برای کامپیوترهای شخصی هم منتشر شد از انتشار آن برای این پلتفرم حداقل در حال حاضر خبری نیست.  این بازی سوم شخص مهیج و پر زرق و برق در سال 2014 به صورت اختصاصی تنها برای پلتفرم Xbox One عرضه شد و به خوبی توانست خود را بین هواداران پلتفرم Xbox One محبوب کند. اگر شما هم به مانند من عاشق گشت و گذار در دنیاها پر زرق و برق و فانتزی و رنگارنگ و رویارویی با موجودات عجیب و غریب هستید جای خوبی آمده اید.

چرا که بازی فانتزی Sunset Overdrive Xbox One مختص شخص خود شما طراحی و ساخته شده است در کنار این گرافیک فانتزی و شبه کارتونی، سازندگان با گنجانده موسیقی ها و دیالوگ های درخور و مرتبط به خوبی حس و حال مورد نظر خود را برای طرفداران این سبک از بازی ها گنجانده اند. البته بر خلاف عناوین هم سبک دیگر که به نوعی شما رااز خود زده می کنند این عنوان با ساختاری استانداراد و متنوع، به خوبی شما را درگیر حس و حال خود کرده و مدت ها علاقه مندان به این سبک از بازی را بدون اینکه دلسردی خاصی ایجاد کند پای کنسول می نشانند. سیستم قابلیت ها و تجهیزات آنقدر خوب کار شده اند و آنقدر متنوع هستند که شما به هیچ وجه احساس یکنواختی و سردی نخواهید کرد انواع فنون و حرکات مختلف کاراکتر در مراحل مختلف، به گونه ای خاصی سبب سلب رضایت شما خواهد شد.

شما با در اختیار داشتن تجهیزات و سلاح های مختلف و حرکت های موزون در جای جای محیط بازی Sunset Overdrive Xbox One می توانید لذت کشتن موجودات عجیب و غریب را بیش از پیش حس کرده و در آن غرق شوید. خب طبیعتاً برای چنین بازی ای که صرفاً سعی دارد با گرافیک و گیم پلی جذاب شما را میخکوب خودش بکند نمی توان انتظار داستانی خاص داشت. در حقیقت ماجرای بازی از آنجا شروع می شود که یک شرکت تولیدی نوشیدنی های انرژی زا با ترفندی نوشیدنیهای خود را سمی کرده و بدین ترتیب تمامی مردم شهر آلوده به این نوشیدنی شده و به موجودات و هیولاهایی غیر قابل پیشبینی و انتظار در آمده که به اختصار در بازی به آنها OD گفته می شود.

در حقیقت برای پیشبرد بازی Sunset Overdrive Xbox One شما باید به رویارویی با این ODها که البته در لابه لای آنها باس هایی نیز دیده می شود رفته و شهر را از وجود آنها پاک سازی کنید در ابتدای بازی و پیش از شروع، شما باید کاراکتر خود را با قابلیت های سفارشی سازی اولیه، تنظیم کرده و مطابق میل خود سفارشی سازی کنید البته در طول بازی نیز می توانید تغییرات ظاهری دیگری را نیز با برگشت به منوی مربوط اعمال کنید در طول بازی شما با یک سری از افراد بازمانده هم گروه شده و باید نقشه فرار خود را در حالی که میزبان هیولاها و ربات های فیزو و حتی دشمنان انسانی سالم هستید را اجرایی کنید.

به طور کلی این عنوان را می توان یکی از بهترین بازی های Xbox One چه از نظر فنی و چه از بعد زیبایی شناسی قلمداد کرد طراحی ساختمان ها و به طور کلی خود شهر با معماری های مختلف همه به خوبی نوید یک ماجراجویی دلچسب را می دهد. به طور کلی اگر عاشق یک بازی فانتزی و رنگارنگ با انبوهی از سلاح ها و قابلیت ها هستید که مایلید با موجی از موجودات خاص و غریب در محیطهایی متنوع و شلوغ روبرو شده و گرد و خاک البته از نوع رنگین به پا کنید پیشنهاد می کنیم این عنوان را به هیچ وجه از دست ندهید. البته نکات ریز و درشت دیگری در مورد این بازی وجود دارد که بهتر است بررسی آنها را در مقاله ای جداگانه محول کنیم.

Quantum Break:

بازی Quantum Break برای کنسول Xbox One
بازی Quantum Break برای کنسول Xbox One

 

به شخصه با وجود اینکه سالهاست در این صنعت به بررسی و تجربه بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف می پردازم اما به طور واقعی کمتر بازی ای را دیده ام که به خوبی این عنوان با تکیه بر کاتسین های لایو اکشن روی یک بازی آنهم به این بزرگی و عظمت تمرکز می کند. چه بخواهید چه نخواهید در بازی Quanum Break Xbox One با کاتسین های زیادی روبرو هستید که به نوعی شاخصه اصلی برای روایت داستان این بازی محسوب می شوند.

به طوری که شما بعد از اتمام هر بخش از بازی Quanum Break Xbox One با یک اپیزود ویدئویی 20 دقیقه ای روبرو شده که البته تماشای آن اختیاریست اما به هر حال اگر دوست دارید داستان بازی به خوبی برایتان قابل فهم باشد لازم است تا چند دقیقه ای را به تماشای این ویدئوها بنشینید در بین بازی، شما با تصمیم هایی که می گیرید می توانید روند بازی را تغییر داده و با داستان فرعی دیگری روبرو شوید. واقعیت این است که ترکیب این ویدئوها در یک بازی کامپیوتری به نوعی یک ریسک به نسبت بزرگ است شما در این عنوان با شخصیتی به نام جک مواجه هستید که باید با هدایت او، روند داستانی بازی را به انتها برسانید.

همانطورکه از نام بازی مشخص است در بازی Quanum Break Xbox One موضوع سفر به گذشته و آینده مطرح است و به طبع قابلیت های شما نیز در چنین موضوعاتی خلاصه می شود ساختار گیم پلی بازی بدین صورت است که شما با تجهیزات و قابلیت های خود باید دشمنان پیشروی خود را از میان برداشته و داستان را به پیش ببرید البته در این حین اگر روندی خاص موجب از دست رفتن بیش از حد سلامتی شما شد می توانید با برگردادن بازی به چند لحظه قبل روندی بهتر را در پیش گرفته تا میزان سلامتی بیشتری را برای ادامه یک مرحله نگه دارید به طور کلی اگر عاشق یک بازی علمی و تخیلی هستید که دوست دارید با تجهیزات و قابلیت های خاص مانع دسترسی باس بازی (شخصیت انسان) به اهداف طمع کارانه اش شوید پیشنهاد می کنیم این عنوان را به هیچ وجه از دست ندهید.

خوشبختانه این عنوان از آن دست بازی هایی است که به صورت مشترک تحت دو پلتفرم Xbox One و کامپیوترهای شخصی منتشر شده است و به طبع با داشتن یک کامپیوتر شخصی قدرتمند می توانید از ویژگی های گرافیکی و بصری بازی بهره مند شده و تجربه ای لذت بخش تر را در حین بازی برای خود رقم بزنید.

بخش اول این سری هم به پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما علاقه مندان به سایت عصربازی قرار گرفته باشد منتظر بخش دوم این سری در روزهای آینده به صورت اختصاصی از عصر بازی باشید همچنین ما را از نظرات ارزشمند خود در بخش ذیل این مطلب محروم نفرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا