آموزش بازی

معرفی بازی های پلی استیشن 4 که پیشنهاد می کنیم به لیست خرید خود اضافه کنید(بخش دوم)

معرفی بازی های پلی استیشن 4 که پیشنهاد می کنیم به لیست خرید خود اضافه کنید(بخش دوم)

اگر مطالب اخیر وبسایت را دنبال کرده باشید مطمئناً به یاد دارید که چندی پیش به معرفی بازی های شایسته پلی استیشن 4 در ژانرهای مختلف اشاره کردیم اگر دقت کرده باشید در آن مقاله صرفاً هدف ما معرفی بازی های جدید نبوده و شامل تمامی بازی های عرضه شده برای پلی استیشن 4 می شد.

همچنین اغلب بازی ها به صورت انحصاری بوده و سعی ما بر این است که در این سری نیز به معرفی بازی های انحصاری و شایسته این کنسول بپردازیم. حال بنا به قولی که داده بودیم در بخش دوم نیز می خواهیم به معرفی هر چند کوتاه اما مفید از سری بازی های دیگر این کنسول محبوب سونی بپردازیم. پس اگر از دارندگان این کنسول بوده و دوست دارید با بازی های دیگر این کنسول حداقل آشنایی لازم جهت خرید احتمالی داشته باشید ادامه این مطلب را از دست ندهید. با عصربازی همراه باشید.

Related image

God Of War:

همانطور که احتمالاً می دانید نسخه جدید سری خدای جنگ نیز پس از سال ها انتظار و کش و قوص های بسیار توسط استدیوی قدیمی و محبوب این سری یعنی سانتامونیکا به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شد. بر خلاف نسخه های قبلی که صرفاً شاهد خشونت بی حد و مرز بودیم در این عنوان کاراکتر محبوب ما یعنی کریتوس تا حد زیادی منطقی شده و بی گدار به آب نمی زند همچنین در این نسخه دوربین بازی از آن حالت قبلی که فاصله زیادی با کاراکتر داشت بیرون آماده و در پشت سر کریتوس قرار گرفته است گرافیک بازی با توجه به همین موضوع نیز بسیار خوب کار شده و چشم نواز است.

دیگر آن حالت صرفاً آن بزن بکش قبلی نبوده و با کاراکتر جدید، یعنی پسر کریتوس، این دو گفت و گوهای زیادی را با یکدیگر در طول بازی داشته و در نقاط مختلف با کمک یکدیگر به حل پازل های مختلف پرداخته و در نبردها نیز به یکدیگر کمک می کنند. به طور کلی اگر حتی عناوین قبلی این سری را تجربه هم نکرده باشید اگر صاحب یک کنسول پلی استیشن 4 هستید خرید این عنوان جزء ملزومات هر گیمری است.

نکته دیگر اینکه اگر از دارندگان کنسول پلی استیشن 4 نسخه پرو هستید می توانید این عنوان را به صورت 60 فریم و با کیفیت بالاتری تجربه کنید که البته اینکه انتخاب کنید فریم بیشتری را می خواهید و یا گرافیک و جزییات بیشتری را، دیگر بستگی به سلیقه شما دارد که البته از طریق منوهای بازی می توانید به این هدف خود نیز دست پیدا کنید. ناگفته مشخص است که این عنوان به مانند بازی های گذشته این سری نیز به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شده است.

Gone Home:

اگر از طرفداران بازی های خطی و داستانی مبتنی بر دیالوگ و غیر اکشن هستید پیشنهاد می کنم نیم نگاهی به این عنوان داشته باشید. بازی Gone Home بر خلاف سایر بازی های این لیست، هر چند مدت زمان کوتاهی برای به پایان رساندن نیاز دارید اما با ظرافت داستانی همراه با ساختار دیالوگ محور آن تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. درست است که مدت زمان بازی کوتاه است اما خاطره خوبی را در ذهنتان به عنوان یک بازی خوب ثبت خواهد کرد.

Monster Hunter World:

اگر از طرفداران بازی های تخیلی ای هستید که در آن دوست دارید به کشت و کشتار به غول ها و هیولاهای عجیب و غریب بپردازید پیشنهاد می کنیم این بازی پرطرفدار از شرکت کپکام خالق سری رزیدنت اویل را از دست ندهید. شما در این بازی با شخصیت های قابل سفارشی سازی مختلف بنا به انتخاب خود در یک دنیای خاص  و چشم نواز قرار می گیرید که باید به شکار هیولاها و باس های مختلف مختلف پرداخته و با امتیازی که از کشتن آنها می گیرید می توانید به سفارشی سازی تجهیزات و اسلحه های خود بکنید.

بازی Monster Hunter World دارای یک بخش کمپین طولانی بوده که به خوبی در طراحی و ساخت آن زمان صرف شده است همین سبب می شود ارزش تکرار این بازی حتی بعد از اتمام آن را نیز داشته باشد به طور کلی اگر دوست دارید در یک دنیای فانتزی به همراه دوستان خود به صورت آنلاین به نبرد به هیولاهای مختلف بروید پیشنهاد می کنیم این عنوان را به هیچ وجه از دست ندهید.

Rocket League:

درست به مانند بازی Overwatch شما در این بازی تماماً آنلاین نیز باید به رویارویی با حریفان بروید اما تنها تفاوت ساختار و گیم پلی کاملاً متفاوت آن است شما در این بازی با ماشین های مجهز به تسلیحات و راکت های جنگی باید به مصاف رقبای آنلاین دیگر خود که آنها نیز از این خودروها با تجهیزات مختلف برخوردار هستند رفته و تنها توپ حاضر در میدان را وارد دروازه بکنید.

به طور کلی در این بازی Rocket League همه نوع چالشی از جمله شانس نیز دخیل است. به طور کلی اگر عاشق بازی های رقابتی، جنگی و ورزشی با چاشنی های اضافه ریز  و درشت که از تکراری شدن بازی جلوگیری می کند هستید این عنوان تمام آنلاین به خوبی این اشتیاق شما را برطرف می کند.

Journey:

عنوان بعدی ما در این لیست بازی Journey است در این بازی با سبک نادر و خاص شما باید سفری پر اتفاق را تجربه کنید که مطمئناً عاشق آن خواهید شد بهتر است به ساختار درونی و جزیی بازی اشاره نکنیم چرا که پی بردن به این اجزاء توسط خودتان لذت بیشتری را برایتان به ارمغان می آورد فقط همین را بگویم که این عنوان چیزی بیش از تجربه صرف بازی محسوب می شود

به طور کلی این عنوان با موزیک فوق العاده خود، گزینه خوبی برای افرادیست که دوست دارند از آن هیاهوی بازی های اکشن و خون آلود برای مدتی هم که شده دور باشند و تجربه ای جدید را برای خود رقم بزنند. این عنوان به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه شده است.

Infamous Second Son:

عنوان بعدی ما در این لیست، بازی انحصاری Infamous Second Son است به طور کلی اگر عاشق بازی های پرزروق برقی هستید که دوست دارید با آیتم ها و قدرتهای فراانسانی به نبرد با دشمنان مختلف در یک دنیای جهان باز بروید این عنوان مناسب خود شماست این عنوان که وقایع آن در شهر سیاتل آمریکا رخ می دهد تجربه خوبی را برای طرفداران این سری از بازی ها به ارمغان خواهد آورد.

Flower:

حقیقتاً توصیف و گنجاندن این عنوان در زمره و ژانری خاص از بازی سخت است چرا که این عنوان تجربه ای کاملاً متفاوت از سایر بازی های هر چند کوچک از جهات تیم توسعه آن است اما به هر حال با توجه به سبک و تجربه ای که ما داشتیم اگر اهل بازی های آرامی هستید که در دنیایی زیبا و فانتزی دوست دارید تجربه کنید این بازی مناسب شخص شماست.

در واقع شما در این عنوان نقش یک گل را داشته که در هوا به صورت معلق به این طرف و آن طرف رفته و باید سایر گلبرگ های معلق موجود در هوا را جمع کنید در کل حتی اگر از طرفداران بازی های آرام نیز نیستید واقعاً توصیه می کنیم که تجربه این عنوان را از دست ندهید چرا که حس و حال خوبی را با توجه به ساختار و گرافیک ملایمش برایتان رقم خواهد زد این عنوان به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شده است.

Resident Evil 7: Biohazard:

اگر شما هم به مانند اغلب طرفداران بازی های زامبی محور و مخصوصاً سری رزیدنت اویل، به علت داستانها و گیم پلی تکراری و بدون چالش همراه با جوی تکراری که از نسخه 4 به بعد شاهد بودیم دلسرد شده اید حقیقت این است که در آخرین نسخه یعنی رزیدنت اویل 7 ما شاهد یک رزیدنت اویل با طعمی ترسناک و چالش برانگیز و با سبکی نوین روبرو هستیم که شرکت کپکام به خوبی از پس این یکی بر آمده است.

می توان گفت برای اولین بار در سری بازی های اصلی رزیدنت اول، دوربین بازی از سوم شخص به حالت اول شخصی تغییر کرده است همین قضیه سبب شده تا دید ما نسبت به محیط پیرامونمان کمتر شده و چاشنی ترس و وحشن در روح ما به خوبی رخنه کند خوشبختانه شرکت کپکام از چند نسخه اصلی و فرعی پیشین خود که انتقاد طرفدران را تا حد زیادی به دنبال داشته به خوبی درس گرفته و روی این عنوان به خوبی تمرکز کرده است.

این بازی هر چند داستان طولانی ندارد اما نسبت به عناوین چند سال اخیر جهشی قابل توجه داشته و توانسته، عطش طرفداران این سری را به خوبی برطرف کند. پس اگر احساس می کنید این عنوان هم به مانند سایر عناوین چند سال پیش که بعد از نسخه چهارم منتشر شده اند شما را نا امید می کند سخت در اشتباهید چرا که با یک بازی چالش برانگیز و ترسناک روبرو هستید که به خوبی حس ترس و وحشت را در شما پس از سال ها زنده خواهد کرد. این عنوان برای هر سه پلتفرم اصلی یعنی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه شده است.

Destiny:

این عنوان را می توان جزء یکی از محبوبترین سری بازی های شوتر دانست که تمرکز ویژه آن بر روی حالت چند نفره و آنلاین قرار گرفته است. پشت این بازی شرکتی نام آشنا به نام بانجی قرار گرفته که همانطور که احتمالاً می دانید وظیفه ساخت سری بازی های معروف هیلو تحت ایکس باکس نیز بر عهده این شرکت بوده است این بازی نیز به مانند هیلو،

حس و حال تقریباً یکسانی داشته و شما در بخش داستانی نیز باید به نبرد با موجودات بیگانه و غول پیکر بروید شاید تفاوت اصلی این بازی Destiny 2 با سری بازی های هیلو، این باشد که شرکت سازنده زمان زیادی را برای روی دادن قابلیت سفارشی سازی کاراکتر از طریق اسلحه ها و تجهیزات گذاشته است البته نسخه دوم این بازی نیز چندی پیش عرضه شده است.

Uncharted 4:

اگر به طور کلی اهل کنسول های بازی باشید مطئناً برای یکبار هم که شده نام این سری به گوشتان خورده است حتی اگر این سری بازی ها را نیز تجربه نکرده باشید باز هم دلیلی نمی شود که از آخرین نسخه این سری یعنی آنچارتد 4 که به صورت انحصاری تحت پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه شده،

لذت نبرید این عنوان از نظر گرافیکی بسیار بسیار عالی کار شده و گیم پلی لذت بخش و چالش برانگیزی دارد همچنین در جای جای بازی، سازندگان با صحنه های سینماتیک، به خوبی داستان بازی را برای شما روایت می کنند. این عنوان توسط استدویی معروف و نام آشنای ناتی داگ، سازنده سری بازی های محبوب کراش ساخته و تولید شده است. به طور کلی اگر دوست دارید یک بازی همه چیز تمام که از هر نظر اعم از گیم پلی، داستان و احساسات و شخصیت پردازی کامل باشد توصیه می کنیم به هیچ عنوان این بازی را از دست ندهید.

Crash Bandicoot N Sane Trilogy:

اگر از اهالی و طرفداران کنسول محبوب پلی استیشن 1 باشید مطمئناً باید با بازی Crash Bandicoot N Sane Trilogy خاطرات زیادی داشته باشید. زمانی که این عنوان در دهه 90 میلادی وارد عرصه رقابت با بازی های هم سبک خود قرار گرفت با اقتدار همه را کنار زد و خود را به عنوان اولین و محبوبترین بازی در سبک خود معرفی کرد شاید این سری به محبوبیت بازی های قدیمی تر سونیک و ماریو در برهه زمانی خاص خودشان نرسیده باشد

اما این عنوان با کاراکترهای جدید و اورجینال و همچنین محیطهای متنوع و زیبا توانست طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند بر خلاف دو سری بازی ماریو و سونیک که در آن برهه زمانی دو بعدی بودند این عنوان به صورت سه بعدی عرضه شد و توانست علاقه مندان زیادی را به سمت خود بکشاند.

حال بعد از سالها ما با یک ریمستر عالی از این سری روبرو هستیم که می توانیم همان بازی را با گرافیک امروزی و جذاب تر تجربه کنیم این ریمستر سه گانه توسط تیم Vicarious Visions عرضه شده که سه نسخه کراش باندی کوت یک دو و نسخه کراش باندی کوت Warped را به صورت کاملاً از صفر ریمستر کرده است. به طور کلی اگر دوست دارید این سه عنوان را دوباره با حسی تازه و گرافیک امروزی روی کنسولهای نسل هشتمی خود تجربه کنید پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان این بازی را از دست ندهید.

بخش دوم معرفی سری بازی های پلی استیشن 4 نیز به پایان رسید منتظر بخش سوم این سری باشید همچنین ما را از نظرات ارزشمند خود ذیل این مطلب محروم نفرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا