آموزش کنسول

هر آنچه که از نسل بعدی XBOX باید بدانیم/ قسمت اول

هر آنچه که از نسل بعدی XBOX باید بدانیم/ قسمت اول

شرکت مایکروسافت در حال حاضر روی نسل بعدی کنسول XBOX خود مشغول به کار بوده و قصد داشته این محصول را با ویژگی های بزرگ همراه سازد. محصولی که تاکنون شایعاتی درباره آن منتشر شده اما بسیار محدود بود. پیشتر تحلیلگران پیش بینی کردند XBOX Two که نام احتمالی آن خواهد بود تا سال 2020 از راه نمی رسد و این مدل در کنار PS5 رونمایی خواهد شد. دو شرکت سونی و مایکروسافت همیشه در کنار یکدیگر نسل جدید کنسول خود را معرفی می کنند و حال باید به مایکروسافت اشاره کرد.

پیش بینی شده شرکت مایکروسافت از حافظه گرافیکی GDDR6 و حافظه رم DDR5 یا 4 بهره گیرد تا سرعت عمل بیشتری به محصول خود بخشیده و از کنسول قابلی رونمایی کند. XBOX هر چند سال نسل جدیدی پیدا کرده و از رونمایی نسل فعلی 5 سالی می گذرد و انتظار داریم تا دو سال آینده یعنی طبق سنت همیشگی هر 7 سال، نسل نهم پس از 7 سال رونمایی شده و مدتی بعد نیز به بازار عرضه شود.

پیش بینی درباره محصول آینده مایکروسافت کمی دشوار است زیرا نمی توان اظهار نظر دقیق و روشنی بدون وجود اطلاعات رسمی داشت. عمر پنج ساله XBOX ONE رو به اتمام است و اینکه مایکروسافت روی نسل جدید مشغول کار باشد عجیب نیست و انتظارش را داریم.

البته تنها مایکروسافت روی نسل بعدی کنسول خود فعالیت نداشته و این موضوع شامل سونی نیز می شود. هر دو شرکت از رقبا قدیمی هستند و در بازار طرفداران خاص خود را دارند. از آنجایی که شرکت ردموندی کنسول XBOX ONE S را به عنوان یک مدل میان نسلی معرفی کرده بنابراین عجیب نیست که شاهد نسل بعدی کنسول مایکروسافت در پایان دهه جاری باشیم که به سال 2020 ختم می شود.

تاکنون شایعات کمی پیرامون XBOX Two منتشر شد که هیچ یک به تایید یا تکذیب ردموندی ها نرسیده است و عجیب به نظر می رسد که مایکروسافت تاکنون اظهار نظری درباره آن نداشته است. البته شرکت ها عمدتا واکنشی به محصول نسل بعدی خود نداشته و تنها باید از طریق شایعات و گزارش ها اطلاعاتی بدست آوریم از این رو بدیهی است که بزودی شرکت مایکروسافت بخواهد از این کنسول نسل جدید خود رونمایی به عمل آورد.

در حال حاضر XBOX ONE S قادر است با سخت افزار قدرتمند خود بازیها را با کیفیت 4K اجرا کند این در حالی است که XBOX ONE قادر نیست چنین کیفیتی را اجرا کند. گذشته از آن قیمت محصول جدید نیز بیش از نسخه پیشین بوده و علت آن نیز مشخص است. پیشتر مایکروسافت سال 2016 در مصاحبه با انگجت بیان داشت که در آینده شاهد نسل جدیدی از کنسول XBOX نخواهیم بود بلکه یک مدل میان نسلی را شاهد خواهیم بود.

به نظر می رسد مایکروسافت نمی خواهد به معرفی کنسول نسل جدید بپردازد بلکه هدف آن رونمایی از کنسول بازطراحی شده با مشخصات بالاتر و ویژگی های بهتر در قالب یک مدل میان نسلی است که می تواند تجربه بهتری را رقم زند و در نوع خود بهترین باشد. پیش بینی می شود سال 2020 دو شرکت سونی و مایکروسافت از نسل جدید کنسول بازی خود رونمایی به عمل آورند اگرچه دقیقا مشخص نیست.

شرکت ردموندی برای XBOX ONE مدل های مختلف و قابلیت های جالب توجهی در نظر گرفته که ما در زمان XBOX 360 آن را مشاهده نکردیم. از این رو انتظارات نسبت به XBOX Two بیشتر است و احتمالا این کمپانی بخواهد قابلیت های بیشتر و جالب توجهی را مطابق میل کاربران فراهم آورد.

XBOX

یکی از مهمترین بخش های این کنسول سخت افزار آن بوده که پیش بینی درباره این محصول دشوار است زیرا هیچ اطلاعات و اسنادی موجود نیست که به مشخصات آن اشاره کرد. اما آن چه که می توان پیش بینی کرد استفاده از پردازنده و تراشه گرافیکی شرکت AMD است که هر ساله این کمپانی به همکاری با سونی و مایکروسافت پرداخته و در بخش سخت افزاری نیاز برندهای مطرح را تامین می کند.

این همکاری هر ساله موجب شد تا AMD سود بالایی را با فروش هریک از این کنسول ها به خود اختصاص دهد و برندی قابل به شمار رود. اگرچه مشخص نیست نام نسل بعدی کنسول مایکروسافت Xbox Two خواهد بود یا خیر اگر با چنین نامی رو به رو باشیم جالب نیست و بعید به نظر می رسد مایکروسافت بخواهد براساس شمارشی نام محصولاتش را انتخاب کند. زیرا مدل قبلی XBOX ، دیگری XBOX 360 و مدل فعلی XBOX one نام داشته که هیچ یک براساس شمارش یا دلایل خاصی انتخاب نشده و بیشتر برای انتخاب یک عنوان مناسب تعیین شده است. بدیهی است نام مدل بعدی مایکروسافت یک عنوانی خارج از ذهن باشد و دشوار است تا در این زمینه پیش بینی صحیح و دقیقی داشت.

قدرتمند با طراحی جالب توجه

همانطور که گفته شد مایکروسافت هیچ گاه از عنوان مرتبتی بهره نگرفته و همگی عناوین اتفاقی بودند که براساس دلایلی انتخاب شدند. این شرکت همیشه بازیهای رایگانی را در هر ماه به مخاطبان گلد خود ارائه می دهد از این رو انتظار داریم محصول بعدی نیز با چنین ویژگی همراه باشد و حتی سرویسی با قابلیت های بیشتر را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

عمدتا شرکت ها هر شش سال یا بیشتر سعی می کنند کنسول جدید خود را معرفی کنند از این رو باید احتمال داد تا سال های آینده یعنی بزودی مایکروسافت نیز به عنوان یک تولیدکننده کنسول بازی این نسل از محصول خود را معرفی کرده و به مخاطبان ارائه دهد. داشتن انتظارات بسیار بیراه نیست زیرا با هر محصول جدیدی مشخصات بهبود پیدا می کند و حتی برخی ویژگی های جدید نیز نمایان می شود.

پیش بینی های مختلفی می توان درباره XBOX Two داشت اما از آنجایی که هیچ یک تایید یا تکذیب شده نیست دشوار است تا آنها را بیان کرد. برنامه مایکروسافت برای نسل بعدی کنسول گیمی خود بزرگ است از این رو دقیقا نمی توان بیان کرد هدف شرکت ردموندی برای کنسول گیمینگ بعدی چیست. برنامه زمانی معرفی کنسول ها ممکن است همیشه شبیه به یکدیگر نباشد و ما هر پنج تا شش سال یا کمتر شاهد معرفی کنسول جدیدی باشیم و اگر همین هدف گذاری ادامه پیدا کند در آینده مدت زمان کمتری را باید برای معرفی کنسول نسل جدید منتظر ماند.

مایکروسافت همیشه سعی داشته بهترین ها را به مخاطبش ارائه دهد و کنسول XBOX Two نیز یک مدل در این زمینه خواهد بود. البته اطلاعات دقیقی وجود نداشته تا به آن پرداخت و تنها شایعات هستند که پیرامون این مدل وجود دارند. از آنجایی که دو شرکت ژاپنی و ردموندی رقیب یکدیگر محسوب شده بنابراین هرگاه سونی کنسول خود را معرفی کند به دنبال آن مایکروسافت نیز مدلی برای رونمایی خواهد داشت. زیرا هر سالی که شاهد معرفی محصولی توسط سونی بودیم، مدتی بعد یا همان زمان مایکروسافت نیز از کنسول جدید رونمایی کرده تا پاسخ کوبنده ای به سونی داده باشد.

تحلیلگران پیشتر پیش بینی کردند تا سال 2019 یا 2020 شرکت سونی PS5 را رونمایی می کند در این بین مایکروسافت نیز برنامه ای برای معرفی محصول خود خواهد داشت. اگرچه احتمال می رود سونی نام کنسول خود را PS5 خواهد گذاشت، بعید به نظر می رسد محصول مایکروسافت با عنوان XBOX Two شناخته شود. در مشخصات نیز اختلاف بسیاری وجود نخواهد داشت و باید محصول شرکت ردموندی را قدرتمندتر از XBOX ONE X فعلی دانست که با قدرت اجرای برنامه های 4K می تواند نمایشی بی نقص داشته باشد.

مایکروسافت برای نسل جدید کنسول بازی خود برنامه های بزرگی تدارک دیده و می خواهد محصولی را معرفی کند که نسبت به رقیب دیرینه یعنی سونی برتر باشد. اینکه هر یک از این کمپانی ها برنامه های بزرگی در نظر دارند عجیب نیست زیرا هر شرکتی به دنبال ارائه محصولی کامل و قابل توجه است. XBOX Two کنسولی است که علاوه بر اجرای کامل بازیها با کیفیت 4K، از سخت افزار بروزرسانی شده برخوردار است و با قابلیت های جدید می تواند تجربه کاملی را به ارمغان آورد. از این رو می توان محصول کمپانی ردموندی را رقیب جدی برای PS5 سونی به شمار آورد.

با وجود رقابت سختی که بین دو شرکت موردبحث وجود دارد پیش بینی می شود مایکروسافت از بهترین سخت افزارها برای کنسول بازی آینده خود بهره گیرد. سخت افزارهایی که قرار است در آینده معرفی شوند زیرا تا زمان رونمایی XBOX Two فاصله بسیاری باقی مانده و بعید است شرکت مورد اشاره هیچ اطلاعاتی پیرامون دستگاه ارائه دهد. همانطور که سونی نیز سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی نسبت به محصول بعدی خود نشان نمی دهد.

اگر دو شرکت مورد بحث راه قبل را پیش گیرند یعنی آن که بخواهند با معرفی کنسول جدید یک مدل میان نسلی در نظر گیرد دوره زمانی رونمایی کنسول ها بسیار کوتاه خواهد شد. سال گذشته بود مایکروسافت XBOX ONE S میان نسلی را عرضه کرد بنابراین بزودی شاهد معرفی یک مدل جدید نخواهیم بود این امر ضرری برای شرکت ها است که در دوره زمانی کوتاه دست به چنین کاری زده و طول زمانی را کاهش دهند.

بسیاری از گیمرها چنین تصمیم را نپسندیده و آن را یک ضرر برای خود می دانند. در سوی دیگر شرکت های تولیدکننده ای چون مایکروسافت و سونی چنین تصمیمی را مناسب خود ندیده و آن را ایرادی می دانند. بنابراین بعید است شاهد دوره زمانی کوتاه در معرفی کنسول های نسل جدید باشیم و پیش بینی می شود دو کمپانی از جمله مایکروسافت رویکرد جدید و بهتری پیش گیرد تا موجب ناراضیتی گیمرها نشود.

اطلاعات دقیقی از مشخصات و سخت افزارهایی که قرار است برای XBOX Two در نظر گرفته شود، در دست نیست از این رو دشوار بوده تا اظهار نظر دقیقی داشت که به ویژگی ها و مشخصه های این محصول اشاره کند. هرچه در این مطلب بیان می شود عمدتا شایعات و پیش بینی هایی بیش نیست که تمامی از طریق منابع نزدیک به مایکروسافت افشا شدند. عمده شرکت ها تا زمان معرفی هیچ اظهار نظری نداشته و اگر هم داشته باشد بسیار محدود است، از این رو دشوار بوده تا دقیقا بدانیم ردموندی ها برای کنسول XBOX Two چه ویژگی ها و قابلیتی ها را فراهم خواهد آورد. گفته شده مایکروسافت سخت در تلاش است تا رقیب سرسختی را برای PS5 توسعه دهد از این رو به متخصصان حرفه ای روی آورده و قصد داشته با کمک آنها کنسول فوق العاده ای را برای طرفداران و مخاطبان رقم زند.

این شرکت ردموندی هر سال به معرفی آی پی های انحصاری می پردازد تا رضایت مخاطبانش را جلب کند. بی شک آی پی های این شرکت همیشه توانسته با معرفی بازیهای انحصاری هیجان انگیز نظر طرفداران را جلب کند. XBOX Two هم احتمالا با بازیهای بزرگی همراه می شود و قادر است آنها را با کیفیت بالایی اجرا کند. البته بعید است این کنسول از کیفیت 4K فراتر رود و قادر باشد از 4K را پشتیبانی کند. این برند ردموندی در تلاش است همان کیفیت 4K را بدون نقص در کنسول نسل جدید خود اجرا کند برخلاف XBOX ONE X که با برخی مشکلات و نقایصی رو به رو بوده و این شرکت سعی کرده همیشه به رفع آن بپردازد.

Andrew House یکی از سخنگوهای شرکت مایکروسافت در گفتگو با وب سایت GamesBeat Summit کالیفرنیا بیان داشت که رسانه ها پیش بینی هایی پیرامون کنسول های بعدی دارند که عجیب است و متفاوت از ایده خود شرکت ها می باشد. House هیچ به نسل بعدی کنسول مایکروسافت اشاره نکرد اما آن چه از صحبت های وی مشخص بود آغاز توسعه کنسول موردبحث است و این نشان می دهد ردموندی ها برنامه خود را برای توسعه چنین کنسولی تدارک دیدند و قصد دارند با معرفی یک مدل فوق العاده گیمرها را شگفت زده کنند. اگر شرکت ردموندی بتواند آی پی های انحصاری و کنسول قابل توجهی را معرفی کند احتمالا برخی از طرفداران پلی استیشن به سمت این کنسول نسل جدید کشانده خواهند شد.

در بازار کنسول ها بدیهی است که شاهد پیروزی یکی از برندها باشیم زیرا در هر بازاری یک برند می تواند پیروز باشد و موفقیت برای مایکروسافت زمانی تضمین شده است که بتواند ویژگی بزرگی را برای نسل بعدی کنسول خود رقم زند. سونی و مایکروسافت رقبای سرسختی برای یکدیگر هستند و هر یک سعی دارند تا با استفاده از ویژگی خاصی خود را نسبت به دیگری برتر سازند. احتمالا در نسل بعدی Xbox Game Pass باید شاهد سرویس جدیدی باشیم که می تواند تجربه خوبی را رقم زند.

XBOX

چه نامی انتخاب می شود؟

دقیقا مشخص نیست ردموندی ها چه برنامه ای برای تعیین نام کنسول خود دارند. این شرکت در تلاش است تا کنسول نسل جدید خود را با ویژگی های بهتری همراه سازد از این رو باید نسل بعدی کنسول شرکت ردموندی را با نامی متفاوت همراه دانست. البته هر شرکتی برای محصول جدید خود نامی متفاوت در نظر می گیرد که در این بین نسل جدید کنسول XBOX نیز چنین خواهد بود. برند ردموندی هر گاه به معرفی کنسول جدید خود پرداخت نامی متفاوت در نظر گرفته که می توان این احتمال را داد در نسل جدید نیز شاهد معرفی کنسولی باشیم که می تواند نظر هر فردی را به خود جلب سازد.

XBOX Two جدیدترین نامی است که افشا شده اگرچه نمی توان آن را تایید کرد و تنها در سطح یک شایعه است. مایکروسافت همیشه پیش از معرفی سعی کرده اطلاعات محصولات آینده خود را به شکل سری نگه دارد بنابراین کسب حقایق کمی دشوار است مگر آن که منابع نزدیک به این کمپانی به افشا اطلاعات بپردازند. پیش بینی می شود مدل Xbox One II یا Xbox II  نام گیرد هرچند شایعات بسیاری پیرامون آن وجود دارد.

چه ویژگی خواهد داشت؟

انتظار داریم شرکت مایکروسافت طراحی بهتری برای کنسول نسل بعدی خود در نظر گیرد. کنسولی که شایعات پیرامون آن کم نیست و بسیاری انتظار دارند ردموندی ها با استفاده از طراحی بروزرسانی شده کنسولی را معرفی کند که بیشتر موردتوجه باشد. هرچند نسل فعلی نیز کنسول جذاب و زیبایی به شمار رفته و نباید آن را نامطلوب یا غیرجذاب دانست. این شرکت ردموندی تمام سعی خود را داشته تا علاوه بر بحث سخت افزاری، در بحث طراحی نیز سنگ تمام گذاشته و بهترین را ارائه دهد.

درباره ویژگی های Xbox One II یا همان Xbox II فرضیه های بسیاری موجود است و حتی تحلیلگران پیش بینی هایی هم ارائه دادند اما متاسفانه نمی توان به سادگی اظهار نظری داشت و دقیقا بیان کرد اما آن چه که پیش بینی می شود برخی قابلیت های نرم افزاری جهت سهولت کاربری این کنسول نسل نهمی ردموندی ها است. کنسولی که تاکنون شایعات بسیاری پیرامون آن منتشر شد و هیچ یک به تایید یا تکذیب برند مایکروسافت نرسید از این رو دشوار است تا اظهار نظری دقیق داشت و پیش بینی کرد Xbox II با چه ویژگی از راه می رسد.

Xbox One X گام بزرگ مایکروسافت برای حضور در صنعت تولید کنسول بوده زیرا مدل پیشین نتوانست موفقیت بزرگی را برای کمپانی رقم زند اما در این مدل شاهد اجرای بازیها با کیفیت 4K هستیم که هر کنسولی قادر به انجام آن نیست. به شکلی که تنها کامپیوترهای شخصی قدرتمند می توانند از پس اجرا بازیها با کیفیت 4K کامل برآیند، بنابراین می توان محصول شرکت ردموند را یک کنسول بازی کامل و بی نقص به شمار آورد. البته هر دستگاهی می تواند با نقص همراه باشد و نباید به سادگی آنها را بی نقص دانست اما مایکروسافت تمام سعی خود را کرد تا با Xbox One X مشکلات Xbox One برطرف شده و کاربران به استفاده از این کنسول بازی رضایت دهد. از این رو بسیاری عملکرد این شرکت را پسندیده و محصول جدید را کنسول قدرتمندی برای کاربری دانستند. این نکته حائز اهمیت بوده که کنسول موردبحث در کنار طراحی و قابلیت های نرم افزاری متعدد، از قدرت عملکرد بالایی بهره می برد.

پیش بینی ها درباره قابلیت هایی که مایکروسافت می خواهد در نسل بعدی کنسول خود Xbox II قرار دهد دشوار است زیرا هیچ پیش زمینه ای وجود نداشته تا به آن اشاره کرد و انتظار داریم مایکروسافت بخواهد با افزودن ویژگی های جدید تجربه لذت بخشی را فراهم آورده نظر مخاطبان را جلب کند. از آنجایی که سونی موفق شد درصد بالایی از گیمرها را به سمت کنسول پلی استیشن خود بکشاند، این شرکت ردموندی نیز در تلاش است تا به موفقیت دیرینه سونی دست پیدا کند و موجب شکت رقیب دیرینه شود. البته این موضوع دشوار است زیرا مایکروسافت از ابتدا طرفداران کمتری نسبت به سونی داشت اما احتمال می رود با استفاده از قابلیت های بهتر بتواند شکست گذشته را جبران سازد. البته گفته شده میزان فروش XBOX ONE X نسبت به PS4 Pro بیشتر بوده که این امر موجب می شود تجربه لذت بخش تری در این کنسول بود و بتوان آن را یک کنسول بهتری دانست.

این احتمال وجود داشته Xbox II مایکروسافت نیز همانند ایکس محصولی بهتر از PS4 Pro باشد و باید آن را دیوایسی قابل توجه دانست. انتظار می رود سازگاری با PC محصول بعدی نیز بیشتر باشد و همین امر می تواند تجربه بهتر گیمینگی با Xbox II داشت. جزئیات دقیقی پیرامون Xbox II در دست نیست و هر آنچه که به آن می پردازیم تنها شایعه ای بیش نیست. ردموندی ها سعی دارند بهترین سخت افزارها را برای کنسول بازی خود در نظر گیرند تا بیشتر جلب توجهی باشد.

XBOX

تاکنون شایعات درباره نسل بعدی کنسول مایکروسافت کم نبوده و هر یک به ویژگی اشاره کرده است. پیش بینی می شود این برند ردموندی با افزودن قابلیتی مشابه بک وارد که اجازه داده گیمرها بازیهای نوستالوژی را روی کنسول نسل جدید به کار گیرند، بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. بنابراین انتظار داریم برند موردبحث با قابلیت های بیشتر نظر مخاطبان و کاربران را جلب نماید.

پیش بینی ما این است که با کنسول قدرتمندی رو به رو باشیم و می تواند نظر بازیکنانی که به دنبال سیستم قدرتمندی هستند را به خود جلب کند. البته مایکروسافت با عرضه XBOX ONE X نشان داد که توانایی تولید چنین کنسولی را دارد و قادر است محصولاتی را عرضه دارد که نسبت به محصول رقیب حرف های بسیاری برای گفتن دارد. تاکنون شایعات پیرامون کنسول XBOX II مایکروسافت منتشر شده و هیچ یک به تایید یا تکذیب ردموندی ها نرسید تا از حقیقت جویا شد.

شرکت های مطرحی چون مایکروسافت همیشه سعی داشته اطلاعات دستگاه های مهم آینده را مخفی نگه داشته تا در هنگام معرفی با رونمایی از قابلیت هیجان بزرگی به وجود آورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا