آموزش بازی

هرآنچه که برای ساخت اتاق گیمینگ نیاز دارید

هرآنچه که برای ساخت اتاق گیمینگ نیاز دارید

هر فردی ممکن است علاقمند به پلتفرم خاص خود باشد و این پلتفرم گیمینگ می تواند نینتندو سوئیچ، PS4، XBOX ONE یا PC باشد. پلتفرم هایی که امروزه طرفداران بسیاری داشته و هر یک توانستند با عناوینی موجب سرگرمی گیمرها شوند.

اما برای ساخت یک اتاق گیمینگ برخی تمایل دارند تمامی این پلتفرم ها را داشته تا از بازیهای ویدئویی نهایت لذت را کسب کنند. کسب این لذت با هزینه بالایی فراهم می شود و نمی توان با هزینه کم بیشترین لذت را کسب کرد.

بسیاری تمایل دارند در دنیای بازیها غرق شوند و در این میان تصمیم می گیرند اتاق بازی ایجاد کنند. در این مطلب می خواهیم شما را برای ساخت یک اتاق گیمینگ تمام عیار آشنا سازیم:

1- صندلی گیمینگ

یکی از ویژگی های بارز اتاق های گیمینگ صندلی آن بوده که معمولی نیست و باید از ویژگی های ارگونومیک و قابل توجهی برخوردار باشد. از این رو شرکت هایی هستند که به تولید صندلی های گیمینگ می پردازند و از قابلیت هایی برای تجربه بهتر بازیها بهره می گیرند.

در این میان اگر در اتاق مخصوص بازی صندلی گیمینگی وجود نداشته باشد قطعا نمی توان چنین اتاقی را مخصوص بازی دانست. این نوع صندلی ها ویژگی های لازم را برای گیمرها فراهم آورده و راحتی را تدارک می بینند.

نرمی، انعطاف پذیری، طراحی ارگونومیک و برخی دیگر از جمله ویژگی هایی بوده که صندلی موردنظر باید برخوردار باشد. اگر بخواهیم در این دسته محصولی را نام ببریم قطعا E-Win Europe Flash XL  یا  Nitro Concepts C80  گزینه مناسبی هستند.

2- نمایشگر گیمینگ یا پروژکتور

وجود صفحه نمایش یکی از ویژگی های مهم اتاق بازی است زیرا بدون نمایشگر نمی توان هیچ بازی را اجرا کرد و از آن لذت برد. بنابراین بهتر است نمایشگر یا پروژکتور گیمینگی انتخاب شود تا لذت تجربه بازی را دوچندان سازد. پیشتر انویدیا نمایشگر 65 اینچی گیمینگی را معرفی کرد که به نوعی پلتفرم صفحه نمایش بوده و قرار است توسط شرکت های شخص ثالث عرضه شود.

تلویزیون پاناسونیک TX-50EX750B با کیفیت 4K یا پروژکتور 4K از نوع Epson TW6600W می تواند گزینه های مناسبی برای خرید باشند و فضای اتاق را گیمینگ می کنند.

3- اسپیکرهای گیمینگ

اسپیکرها نقش کلیدی در اتاق های گیمینگ دارند و از این رو باید مدل های باکیفیت و قدرتمندی را انتخاب کرد. بدون صدا نمی توان لذت بالایی از بازیها کسب کرد و وجود آنها لازم است. برندهای مختلفی هستند که به تولید اسپیکر می پردازند که ویژگی های قابل توجهی دارند.

در بازار می توان اسپیکرهای گیمینگ مختلفی را خریداری کرد و از جمله باید به Trust GXT 658 Tytan و Q Acoustics M3 اشاره کرد که هر یک به فناوری دالبی اتمز مجهز هستند و می توانند قدرت صوتی بالایی از خود نشان دهند.

4- هدست گیمینگ

یکی دیگر از لوازم موردنیاز برای برخورداری یک اتاق گیمینگ هدست آن است. اگرچه بسیاری تصور می کنند با وجود اسپیکر دیگر نیازی به وجود هدست نیست اما برخی افراد برای آن که لذت بیشتری از بازی خود ببرند سعی می کنند به استفاده از هدست بپردازند.

هدست ها در هر مدلی کیفیت لازم نخواهند داشت باید به مدلی پرداخت که می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. از این رو بهتر بوده گزینه هایی چون  Arctis 7  یا  Turtle Beach Elite 800 انتخاب شوند.

هر دو هدست از ساختار گیمینگی برخوردار بوده و می توان آنها را برای کاربری گیمینگ یک گزینه فوق العاده دانست. البته نسخه های دیگری نیز وجود داشته و تنها نباید به این دو هدست اکتفا کرد. اما به طور کلی دو مدل موردبحث بسیار قابل توجه هستند.

5- لپتاپ گیمینگ

اگر شما علاقه ای به کنسول یا سیستم دسکتاپی بازی ندارید، قطعا لپتاپ های گیمینگ می توانند گزینه مناسبی باشند. لپتاپ ها در پیکربندی های مختلفی به فروش می رسند که برخی دارای مشخصات مناسب و برخی میان رده هستند.

نوت بوک ها گیمینگ در طراحی نیز نشان می دهند چه هویتی دارند و برای چه اهدافی ایجاد شدند. شرکت های سازنده سعی داشته محصولی را ارائه دهند که به نوعی کم نظیر بوده و می تواند نیاز مخاطب خود را برآورده سازد.

اگر بخواهیم در این بخش نیز به گزینه هایی اشاره کنیم قطعا محصولات شرکت ریزر، ایسوس، ایسر یا آلین ور می توانند برای انتخاب مناسب باشند. از این رو انتخاب گزینه مناسب شرط اول موفقیت در خرید یک نوت بوک مناسب است.

6-ماوس و صفحه کلید گیمینگ

یکی دیگر از اجزایی که عدم وجود آن در اتاق گیمینگ امکان ندارد، ماوس و صفحه کلید سیستم دستکاپی گیمینگ است. این نوع لوازم جانبی در مدل های مختلفی عرضه شده و هر یک نیز با توجه به تمایل هر شرکت سازنده به ویژگی هایی مجهز می شود.

اگر بخواهیم به تعدادی ماوس و صفحه کلید گیمینگ اشاره کنیم قطعا ماوس Rival 600 استیل سریز، صفحه کلید G810 لاجیتک، کورسیر استرف و برخی دیگر اشاره دشت. هر یک از این مدل ها ویژگی های کاملی در بخش ماوس و صفحه کلید گیمینگ دارند.

7- نورپردازی گیمینگ

یکی دیگر از لوازمی که باید به طور حتم در یک اتاق گیمینگ وجود داشته باشد، نورپردازی با لامپ های مخصوص گیمینگ است. به کمک چنین لامپ هایی می توان محیطی ایجاد کرد که می تواند اجرای بازیها را لذت بخش سازد و افراد را در دنیای گیم غرق کند. دنیایی که بوسیله لوازم خاص خود محیا شده و کم هزینه نخواهد بود. از جمله آنها باید به سری لامپ های هوشمند Hue شرکت فیلیپس پرداخت که بسیار توانسته در نورپردازی عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

البته ریزر کروما نیز یک مدل مشابه محصول فیلیپس بوده که المان های گیمینگ را در اتاق ایجاد می کند.

منبع

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. سلام وقت بخیر من در روز 10 شهریور 99 قیمت یک اتاق گیمینگ کاملن مجهز رو که حساب کردم حدود 640000000 تومن دراومد . البته یخچال و موکت و PS$ و X box هم حساب کردم که کاملن مجهز میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا