ارتباط با ما

اسباب بازی های متحرک|نقد و بررسی disney infinity 3.0

مطمئنا تک تک ما با انیمیشن های شرکت والت دیزنی خاطره های زیادی داریم، اعم از میکی موس، سالیوان یا حتی همین inside down جدیدی که بسیار هم معروف شد، از جنگ ستارگان هم نباید گذشت که چند سال پیش از جورج لوکاس، تمام سهام خریده شد. حال فرض کنید، این شخصیت ها همه و همه با هم جمع شوند، سپس شخصیت های مارول هم به آن اضافه شوند، و دنیایی را تشکیل دهند و هرکدام داستان خود را داشته باشند، به این دنیا میگویند disney infinity!آدمک هایتان به دنیای بازی های ویدیوییتان می آیند، شما آن ها را اداره میکنید و هر وقت یکی مرد، دیگری را جایگزین میکنید.بیایید تا یک سفری به دنیای دیزنی را با هم تجربه کنیم، با عصر بازی همراه باشید.

نام بازی:disney infinity 3.0

سبک:Action-adventure,sandbox, toys-to-life

سازنده:Avalanche Software

ناشرها:lucasArts,Disney interactive studios

پلتفرم ها:PC-ps4-xbox one-ps3-xbox 360-WIIU-Ios-Android-Apple tv

تاریخ انتشار:6 شهریور 1394

TOTR_PlaySet_All_jedicouncilroom

دفعه ی قبل، یعنی در disney infinity 2.0 شاهد 3 اکشن فیگور و یک پایگاه بودیم. حالا اینبار یک اکشن فیگور حذف شده، و یک اکشن فیگور جمهوری وجود دارند و همینطور قیمت نیز پایین تر رفته است. البته حالا یک نسخه کالکشن از بازی نیز آمده است که با قیمت 108 دلار فروخته میشود. در نسخه استارتر این بازی، دو اکشن فیگور از سری انیمیشنی جنگ کلون ها، وجود دارند که آن دو آناکین اسکای واکر و آسوکا تانو هستند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که وقتی پایگاه را به دستگاهتان وصل میکنید، دستگاه خودش شخصیت را شناسایی میکند و همان شخصیت را وارد بازی میکند و حتی اگر شما زرنگی کنید و آن یکی شخصیت را بگذارید، ناگهان آن شخصیت پدید می‌آید. شاید این قابلیت را یک معجزه بنامیم، اما بدی آن این است که شما بدون اکشن فیگور نمیتوانید بازی کنید و برای بسیاری از بازی بازان کشور ما برای کامپیوتر های شخصی یا نسل قبل این مشکل وجود دارد.

TBEG_Takeover_Syndrome.0

شما میتوانید با قیمت 32 دلار هر play set را خریداری کنید تا داستان های متفاوت را با شخصیت های مختلف تجربه کنید. در بازی قسمتی به نام Toy box نیز وجود دارد که شما میتوانید هر کدام از مرحله ها و شخصیت هایی را که میبینید بگذرانید و در کار آن ها به آن ها کمک کنید. هر play set داستانی نسبتا نزدیک به سری اصلی آن دارند و شاید باید بگوییم که بدترین مشکل این است که play set ها آن قدر داستان طولانی ندارند و شاید زود تمام شوند، از آن طرف هم در کشور ها کم پیدا میشوند و قیمتشان بالاست! تا الان چندین play set آمده است که میتوان به force awakens,rise against empire,inside out اشاره کرد. البته جدای از playset های جنگ ستارگان، playset های انیمیشن هایی مانند شگفت انگیزان نیز موجود هستند. یک toy box tackover نیز وجود دارد که شما میتوانید قابلیت شخصیت های بد را بدست بگیرید.

screenshot_millenium_falcon-5fb4d378cb416f2565080d65cb332675

بازی به دو صورت تک نفره و دونفره قابل بازی است، همینطور این بازی قابلیت آنلاین بودن را نیز داراست و 2تا 4 نفر جا دارد. هر شخصیت قدرت خود را داشته و میتواند از قدرت مخصوص خود را داشته باشد. برای مثال آناکین اسکای واکر میتواند همه چیز را به طرف خود بکشاند با اینکه آسوکا همه چیز را پرتاب میکند. در بازی وجود کسانی مانند ژنرال گریووس و دارث ماول بازی را جذاب تر میکند. در بازی وسایل کامپیوتر مانندی هستند که شما با آن ها میتوانید شخصیت خود را آپگرید کنید، یا حتی به کهکشان دیگری بروید. برای رفتن به کهکشان مورد نظر خود، شما میتوانید سفینه مورد علاقه خود را نیز داشته باشید. غافل از آن نباشیم که نبرد های هوایی هم در این مواقع مطمئنا وجود خواهند داشت.در twilight of the republic در اصل 4 شخصیت یودا،اوبی وان،آناکین و آسوکا وجود دارند که شما باید اکشن فیگور هرکدام را برای بازی با هرکدام بخرید و البته برای وجود بقیه ی شخصیت ها باید شکل های آن ها را بدست بیاوید و البته اگر آن شخصیت ها بشوید باز هم در فیلم همان شخصیت های قدیمی وجود دارند.

2900952-tbeg_screenshot_speedway_disney

شباهت این بازی به سری لگو های جنگ ستارگان بیش از حد زیاد است. حتی اگر به نوع دکمه ها نیز دقت کنیم از روی سری لگو هستند. گرافیک بازی نیز  جزو بهترین گرافیک ها برای یک بازی فان و سرگرم کننده است. خوشبختانه در مورد اسپویل شدن قسمتی، اصلا نگران نباشید زیرا هیچکدام از playset های این بازی قسمتی را لو نمیدهند. در مورد قدرت های بعضی از کاراکتر ها، برای مثال آناکین اسکای واکر با زدن Rb در xbox و r1 در ps4 یا ps3 قسمتی از زمین را کنده و مستقیم به دشمن پرتاب کنید. همینطور شما برای اولین بار در سری بازی های جنگ ستارگان میتوانید وقت خود را در معبد جدای بگذرانید.این بازی، یک نسل جدید از بازی ها را شروع کرد. مخصوصا برای بچه ها، این بازی همراه با اسباب بازی و اکشن فیگور آن ها به بازی دلخواه آن ها تبدیل خواهد شد. همانطور که در بالا اشاره شد، تمرین هایی در قسمت toy box وجود دارد که سعی داریم کمی از آن ها را معرفی کنیم.

2900954-tbeg_screenshot_speedway_starwars

در اولین تمرین خود شما وظیفه دارید با نابود کردن بعضی جعبه ها کار کارگران را راحت کنید. بعد از آن میتوانید به پیش ماشین زرد رنگ معروف دیزنی بروید و ماشین سواری کنید. یا حتی میتوانید به پیش استاد معروف هرکول بروید و قدرت خود را بیشتر کنید. میتوانید به قصر  رفته و با بپر بپر، جت باز(از انیمیشن معروف داستان اسباب بازی ها) گرفته و ازادانه بچرخید، و خلاصه این است که دیزنی دست شما را در این قسمت کاملا باز گذاشته است.

unnamed

البته نباید غافل شد که هر playset در هر حال قسمتی را از قسمت اصلی خواهند داشت. معمولا اخرین باس فایت بازی به آسانی با 2نفر نابود میشود، اما وقتی که یک نفر باشید کار سخت تر میشود. برای مثال در پک اولیه ی بازی، شما ابتدا با ژنرال گریووس مبارزه میکنید، و پس از آن باس فایت آخر دارث ماول است که شاید تک نفره کار را کمی سخت کند.همینطوراکشن فیگور های بازی، با کیفیت بسیار خوبی ساخته شده اند، به طوری که شما احساس با کیفیت بودن را هنگام در دست گرفتن هر اکشن فیگور احساس میکنید. این با کیفیت بودن، به ارزش خرید این بازی اضافه میکند. موسیقی و صداگذاری هر playset نیز با همان شخصیت است و این قسمت را باید عالی دانست!

Disney+Infinity+3_0_20150830161026

بازی disney infinity 3.0 یک بازی معرکه نسبت به قبل است. نسخه های قبل طوری بودند که معمولا بچه ها فقط از آن ها خوششان می‌آمد، اما این نسخه میتواند من و شما را هم به خود جذب کند! کارگردانان بازی خلاقیت بسیار جالبی را به خرج دادند، و اینکه این خلاقیت بی نتیجه نبوده و با نمرات واقعا شاهکاری همراه بوده است. تا الان نیز 18 شخصیت جنگ ستارگان همراه با 5 شخصیت inside out و مولان و شخصیت های frozen برای این بازی عرضه شده اند.در کل، گرافیک فنی بازی کمی مشکل دارد و همینطور باید اعتراف کرد که خرید این بازی در کشور ما شاید اشتباهی باشد مگر برای کسانی که واقعا میتوانند آن را از کشور های دیگر خریداری نمایند. به احتمال خیلی زیاد در اینده شاهد امدن سری های دیگر دیزنی اینفینیتی هستیم و با اینکار، نسل جدیدی از استفاده اسباب بازی ها در بازی به وجود می آید.باید در آخر به نقل از استاد یودا گفت:نیرو همراه تو باشد!

نکات مثبت:داستان های عالی-اکشن فیگور های عالی-موسیقی های معرکه-گیمپلی های هر شخص متفاوت و جذاب است

نکات منفی:گرافیک فنی-استفاده در ایران راحت نیست

[review]

 

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا