آموزش کنسولآموزش

مشکل دسته PS5 | خاموش شدن ناگهانی و شارژ نشدن

مشکل دسته PS5 که این روزها خیلی شایع است

مشکل دسته PS5؛ این روزها DualSense یکی از پرتاپیک ترین موضوعاتی است که در محافل مختلف گیمینگ پیرامون آن صحبت می شود. فراموش نکنیم که با فاصله چشمگیری، DualSense نسبت به تمامی کنترلرهای گیمینگ موجود در بازار یک سر و گردن انقلابی تر عمل می کند. البته این جمله اصلاً شعار نیست. دین و گردنی که برای PS5 بر گردن ما نیست. اما منطق رسانه ای حکم می کند که محصول درجه یک را ستایش کرد. خصوصاً آن که استانداردها را چندین لول بالاتر می برد. اما همانطور که می دانید هیچ محصولی خالی از عیب و ایراد نیست. خصوصاً کنترلرهای گیمینگ که بیشترین محل آسیب و تعمیرات در همین قسمت از کنسول است. در این پست قصد داریم یکی از جدی ترین مشکلات و معضلات کنترلر PS5 را برای تان شرح دهیم و دست آخر راه حلش را هم بگوییم.

کاربری درباره مشکل جدی خود با کنترلر PS5 این گونه نوشته است:

امروز که اومدم یکم بازی کنم، مثل همیشه کنسولو روشن کردم. بعد با دسته از اتاقم رفتم بیرون و برگشتم، وقتی برگشتم دسته خاموش شده بود و اصلا روشن نمیشد.

با کابل وصلشم کردم به کنسول ولی هنوزم روشن نمیشد، چراغ زرد شارژ شدنشم خاموش بود.

سعی کردم با دکمه ریست فکتوری ریستش کنم، ولی اتفاقی نیفتاد.

کسی تا حالا به همچنین چیزی برخورده، یا چیزی دربارش شنیده؟

امروز که اومدم یکم بازی کنم، مثل همیشه کنسولو روشن کردم. بعد با دسته از اتاقم رفتم بیرون و برگشتم، وقتی برگشتم دسته خاموش شده بود و اصلا روشن نمیشد.

با کابل وصلشم کردم به کنسول ولی هنوزم روشن نمیشد، چراغ زرد شارژ شدنشم خاموش بود.

سعی کردم با دکمه ریست فکتوری ریستش کنم، ولی اتفاقی نیفتاد.

کسی تا حالا به همچنین چیزی برخورده، یا چیزی دربارش شنیده؟

اولاً که تمنا داریم هیچ موقع آن دسته زبان بسته را با خودتان این ور و آن ور نبرید. خود ماهیت بشر هم تکلیفش با دو دقیقه بعدش مشخص نیست. پس عجالتاً حرمت نگه دارید که همین قیمت سنگینی که برای خرید کنسول و کنترلر آن داده اید به ضرر مبدل نشود.

اما درباره این مشکل. اصلا چگونه می توان حل کرد و آیا واقعا جدی است یا خیر؟

راه حل ها ساده هستند. ابتدا با کابل دیگری تست کنید، یا کابل دوال سنس را بر روی موبایل تست کنید و ببینید که شارژ می کند یا نه. خب این جا یک حالت مهم پیش می آید. اگر با کابل سالم روشن شد که هیچ، تکلیف مشخص است و با خرید یک کابل درست و حسابی خودتان را راحت کنید. اما آمدیم و با کابل سالم مشکل حل نشد. اینجا کمی کار سخت می شود. کمی که نه خیلی سخت می شود.

مشکل دسته PS5

چنانچه با کابل سالم شارژر نشد، مشکل از ساختمان خود دسته است. خب تکلیف چیست؟ اول از همه باید کنترلر باز شود. باتری آن را خارج کنید و دوباره سر جایش قرار دهید و در همان حالت شارژر را متصل کنید و ببینید که چراغ کنترلر روشن می شود یا نه. اگر روشن شد که خب باز هم هیچی، مشکل حل شده است و ما را هم دعا کنید بلکه رستگار شویم. اما اگر باز هم به توفیقی دست پیدا نکردید اینجا یک راه حل وجود دارد. باید باتری تعویض شود. البته نیاز نیست سریع بپرید سر کوچه یک عدد باتری ناقابل با قیمت گزاف بخرید. اگر دوال سنس دیگری دارید از همان استفاده کنید که دقیقاً برای همین مواقع به کارتان می آید. اگر هم نداشتید باز هم سر خود خرید نکنید. ابتدا از دوست آشنا یا حتی مغازه های بازار یک باتری دست دوم گیر بیاورید و تست کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. که خب بعید به نظر می رسد این مشکل حل نشود. اما اگر باز هم حل نشد دیگر راستش را بخواهید نیاز است دل و قلوه کنترلرتان را در بیاوریم و حسابی تعمیر کنیم. این کار هیچ گونه جز با یک متخصص ماهر و کاربلد میسر نیست. که آن هم خواهشمندیم جز به افراد کاربلد خصوصاً در پایتخت چیزی را بی خیال واگذار نکنید. ما هنوز به آن شدت و حدت وارد نسل جدید نشده ایم که در جای جای ایران بتوان متخصصین ماهر و چیره دست تعمیر کنسول و کنترلر را پیدا کنیم.

اما یک پیشنهاد برادرانه از ما به شما؛ نه برای تبلیغ است و نه خود ستایی. اما تمنا داریم باتری هایی که بیرون با برچسب نو به خریدار فروخته می شوند را دریابید. خیلی از ماها صرفاً با دیدن یک بسته بندی نسبتاً نو و برچسب 2000 میلی آمپری می گوییم که خب، اوکی است. اما تصدیق کنید که مفت نمی ارزند. هم قیمت بالایی دارند و هم هیچ فرقی با یک تکه زباله در آن ها به چشم نمی خورد. بسیاری از افراد متقلب و کلاهبردار که خود را تعمیر کار جا می دهند معمولاً باتری دسته اصلی کنترلر که از روی دوال سنس باز شده ولی فرسوده و خراب شده اند را به مشتری می فروشند. چنین امری اولاً نه اخلاقی است و نه حتی علمی. پس عجالتاً حواس خود را خوب جمع کنید. چون بازار PS5 به شدت متاثر از قیمت های سنگین است که خیال پایین آمدن هم ندارند. پس اول خودمان هستیم که می توانیم به داد خودمان برسیم. می توانید با خرید کنترلرهای اصل و درجه یک و همینطور باطری های ضمانت دار از عصر بازی خیال خودتان و هفت پشتتان را راحت کنید.

اگر هم احیاناً از افرادی هستید که در حوزه گیم نت فعالیت دارید و هزینه های سرسام آور و مشکلات متعدد بلای جانتان شده است حتمآ حتماً با کاورها و روپوش های آنالوگ حسابی از دسته مراقبت کنید. البته راستش را بخواهید نیازی به این نیست که مدام کنترلرهای درجه یک را بخرید. می توانید از کنترلرهای High Copy استفاده کنید که می توانند نه برای مدت طولانی اما حداقل برای زمان قابل توجهی کارتان را راه بیاندازند. حتی اگر فرشته بخت و  اقبال از روی شانه های شما پر زد و رفت می توانید بدون دغدغه و نگرانی از هزینه ها نوع جدیدی از آن ها را بخرید.

مخاطبین همیشگی عصربازی امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. نیت و هدف غایی شرکت عصربازی اعتلای فرهنگ گیمینگ در کشور و زمینه سازی یک بستر مناسب برای شکوفایی هر چه بیشتر این هنر بی بدیل است.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. سلام
    دسته ps5 من وقتی دکمه روشن میزنم یا کابل شارژ رو وصل میکنم سه بار چشمک زرد میزنه ، باتری هم درآوردم و بدون باتری مستقیم با کابل وصل کردم و همینطوری بود و فقط سه بار چشمک میزنه و روشن نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا