اخبار بازی هاارتباط با ما

نقد و بررسی بازی WWE 2K18

نقد و بررسی بازی WWE 2K18

بازی جدید دابلیو دابلیو ای 2018 یکی از بازی های جدید منتشر شده برای کنسول های بازی محبوب و پرطرفدار Xbox One و PS4 می باشد که دارای نسخه مخصوص کامپیوتر های شخصی نیز است. کشتی کج یکی از محبوب ترین ورزش های جهان است که دارای طرفداران زیادی است. به طبع خیلی از افراد دوست دارند که این بازی هیجان انگیز را نیز بر روی کنسول های بازی خودشان تجربه کنند. اگر کمی با دنیای بازی های رایانه ای آشنا باشید حتما نام مجموعه بازی WWE را شنیده اید که مشهورترین شبیه ساز کشتی کج می باشد که از گذشته همراه گیمر ها بوده است. با نزدیک شدن به سال جدید میلادی نسخه جدید آن نیز به کاربران عرضه شده است تا استودیو بازی سازی این مجموعه بازی پیشتازی خودش را به رخ همگان بکشد. با توجه به اینکه این بازی از دو کنسول پرطرفدار ایکس باکس وان و پی اس 4 شرکت سونی و همچنین کامپیوتر های شخصی های پشتیبانی می کند موفق شده است که طیف گسترده ای از کاربران را در زیر چتر خود جای بدهد. پس کاربران زیادی در سطح جهان موفق به تجربه کردن آن خواهند شد.

خب بهتر است به خود بازی یپردازیم و حاشیه بکاهیم. در نسخه 2018 از سری بازی های WWE مثل همیشه نورپردازی عالی بوده و مدل سازی شخصیت های موجود در کنار انیمیشن های طراحی شده با کمی دستکار به نقطه ای بسیار مطلوب رسیده است. توجه به جزئیات همیشه از نقاط قوت WWE شمرده می شود و در این نسخه نیز بیش از پیش به این موضوع توجه شده است. به میزانی که با فشار آوردن به قسمتی از بدن عضلات کاملا طبیعی تغییر وضعیت داده و منبسط و منقبض می شوند. با بلند حریف میزان فشار که کاربر وارد می شود سبب آن شده که رگ های بدن به میزان قابل توجهی بزرگ شده و از زیر پوست کاملا مشخص شود. به جرئت می توان گفت که اگر علاقه ای هم به آن نداشته باشید، تماشای آن می تواند یک نمایش هیجان آور برای شما باشد. همه ایناها را مدیون گیم پلی روان و گسترش یافته بازی هستیم اجازه هر کاری را دقیقا مثل یک رقابت واقعی از این بازی به شما می دهد.

البته اگر شما یکی از کاربران پر و پا قرص بازی های WWE باشید، اگر کمی از بازی را تجربه کنید حتما چیز چشمگیری را در آن مشاهده نخواهید کرد و احتمالا تغییری را هم نسبت به قبل در آن متوجه نخواهید شد. اگر از این دیدگاه بخواهم این بازی را خلاصه کنم، در واقع WWE 2018 همان بازی قبل با کمی بهبود کیفیت و پیشرفت هایی جزئیی در بخش های گوناگون است که سعی شده در آن اشکلات موجود برطرف شود. از جمله قسمت های بهتر شده در این بازی سیستم حمل و نقل اجسام و افراد در خارج و داخل رینگ مسابقه است. کاربرد این تغییر در زمان های روبرو شدن با حریفان غول پیکر به خوبی قابل لمس بوده و کمی از هرج و مرج های قبلی کاسته شده است. اما اشکالی که می توان به بازی گرفت این است که نسخه 2018 بازی WWE در حالی که در بهترین حالت قابل قبول است، در بدترین حالت ضعیف عمل می کند که این موضوع برای یک بازی نسل هشتمی اصلا قابل توجیه نبوده و انتظار می رود که با تغییر سطح بازی تنها به همان نسبت شاهد ایجاد تغییرات در بازی باشیم.

MyCareer از بخش هایی است که در این ورژن نیز حضور دارد شما در آن می توانید یک شخصیت دلخواه را ساخته و با انجام تمرینات و مسابقات مختلف پله های ترقی را یکی یکی طی کرده و به یکی از اسطوره های این ورزش البته در دنیای مجازی تبدیل شوید. از نکات نا امیدکننده این بخش این است که شما تنها گزینه موجود در روبرویتان انتخاب شخصیت مرد برای ایجاد است که در سال 2018 و فراگیر بودن این ورزش در میان خانم ها و وجود قهرمان های ارزنده دختر، کمی خنده دار است. بخش سفارشی سازی اصلا مورد توجه ما قرار نگرفت. زیرا شما برای شخصی سازی مدل مود، تی شرت، جورا ها و حرکت های مخصوص باید هزینه ای پرداخت کنید و یا اینکه با انجام فعالیت امتیاز های ویژه ای جمع کنید. زیرا به صورت پیش فرض این آیتم ها قفل بوده و آنلاک کردن آن نیازمند پرداخت پول یا کسر امتیاز است. در کنار این قسمتی جدید نیز وجود دارد که با نام My Player قابل مشاهده است. مای پلیر یک حالتی از بازی که شما می توانید با همان شخصیتی ک در قسمت مای کرر ساخته اید به مبارزات آنلاین وارد شده و به صورت زنده با دیگر بازیکنان به رقابت بپردازید. از آنجایی که در این بخش شما با گیمر هایی واقعی و در اکثر موارد قدری روبرو خواهید شد، حتما پیشنهاد می کنم که قبل از ورود تان به خوبی شخصیت تحت اختیارتان را بهینه سازی کرده و قبل از رسیدن به نقطه مطلوب پای در میدان رقابت نگذارید.

اگر بخواهیم همه آنچه را که به صورت مفصل تر در مقاله ای طولانی به شما ارائه دادیم را خلاصه وار و به صورت چکیده بگوییم، نتیجه اش می شود اینکه WWE 2018 از یک گرافیک بسیار بالای در خور نسل هشتم بهره مند که تا حد زیادی بخش داستانی اش برای کاربر سرگرم کننده به نظر می آید. قسمت مای کرر کامل تر از قبل شده و امکانات زیادی دارد که می تواند شما را کاملا درگیر خودش کند. آزادی عمل در ساخت و طراحی مسابقات دلخواهی با توجه به نقشه های ذهنی نیز مناسب است. اما از طرفی نیز تکراری شدن روند داستانی در یخش مای کرر و به کار نیامدن نتداوم بخش مای پلیر را نیز شاهد هستیم که از نقاط ضعف آن محسوب می شود. با در نظر گرفتن همه شرایط می توان گفت که این بازی کار خودش را در حدی خوب آغاز کرده است ولی از آنجایی که هنوز رقیبی برای آن وجود دارد کمپانی آن نیز تلاشی برای ایحاد تغییرات شگفت انگیز نمی کنند و به همین صورت مسیر را طی می کند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا