ارتباط با ما

تاريخچه سري بازي هاي بتمن آرکهام

بازی‌های سری بتمن: آرکهام، يکي از بهترين بازي هايي که تابه حال دنياي بازي و کميک بوکي تا به حال داشته است و حال ما در این مقاله قصد داریم تا ۴ نسخه از این سری را مروري بکنيم، پس با عصر بازي همراه باشيد.

pop-heroes-dc-batman-arkham-asylum-vinyl-figure-catwoman-cancelled-11375

  • بتمن: تیمارستان آرکهام
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • سازنده: راکستدی
  • ناشر: edios
  • پلتفرم‌ها: X-BOX 360-PS3-PC
  • تاریخ انتشار:۲۰۰۹

بازی بتمن: تیمارستان آرکهام در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. می‌توان گفت در آن موقع که بتمن در اوجش بود (به دلیل وجود فیلم شوالیه‌ی تاریکی) بهترین موقع برای دادن یک بازی عالی بود. راکستدی تایید کرد که می‌خواهد بازی بتمن را بسازد، بازی‌ایی با وجود جوکر و دیگر دشمنان.

داستان

بازی با ماشین بتمن شروع می‌شود، در حال بردن جوکر به تیمارستان آرکهام ،پلیس‌ها سریعا در را برای او باز می‌کنند، بتمن، جوکر را با دستان بسته به سوی تیمارستان می‌برد، سوار آسانسور می‌شوند و ناگهان فیوز می‌پرد جوکر با صدای بلند می‌خندند چند لحظه بعد بتمن گلوی جوکر را گرفته است! دکتر در ادامه‌ی راه به بتمن می‌گوید که نمی‌تواند آن‌ها را یاری کند، وقتی دکتر در حال عبور است ناگهان جوکر با یک حرکت دکتر را خفه می‌کند، از آن طرف هم هارلی برای کمک به جوکر می‌اید،داستان ناگهانی برای شروع بازی!

گرافیک

گرافیک بازی نسبت به آن موقع عالی بود! لباس بتمن بیشتر کمیکی است و شبیه به جنس پارچه. چهره‌ها بسیار زیبا طراحی شده‌اند، وجود چهرههای بین و کراک نیز بسیار خوب است.

گیم‌پلی

گیم‌پلی‌های سری بتمن: آرکهام همیشه خوب بوده اند، وسایل هک، بمب و خیلی چیز های دیگر. شما برای اولین بار قابلیت بازی کردن یک بتمن واقعی را در این بازی داشتید! جوکر دیوانه، همه‌ی دشمن‌های سرسختتان را روی سرتان خراب می‌کند. البته همه می‌دانیم که راکستدی در درست کردن یک باس فایت درست حسابی خوب کار نمی‌کند! در هنگاه مواجه شدن با سربازان تفنگ دار شما قابلیت این را داشتید که روی سخره‌ها پرواز کنید و یواش یواش حساب سربازان را برسید! وقتی هم کشته می‌شدید، جوکر یا هارلی و یا یکی از باس فایت‌ها ظاهر می‌شدند و یک چیزی می‌گفتند برای مثال:هاها بتمن؟بالاخره مردی؟یوهوووووووووووووووو

موسیقی

خب همه می‌دانیم موسیقی و صدا گذاری سری بتمن: ارکهام همیشه خوب بوده است.کوین کونری صدا پیشه‌ی ماهر بتمن نیز در این بازی وجود داشت. صدا‌های جوکر، هارلی و بقیه شخصیت‌ها نیز عالی کار شده است. موسیقی هم حسی تازه در بازی‌های اکشن ایجاد کرد، حسی تاریک مختص بتمن!

batman-arkham-city1

  • بتمن: شهر ارکهام
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • سازنده: راکستدی
  • ناشر: Warner bros .ie
  • پتلفرم‌ها: X-BOX 360-PS3-PC
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

اگر طرفدار بتمن باشید (که صد در صد هستید) و همینطور بازي باز هم باشيد، بعد از انقلابی که فیلم بتمن: شوالیه‌ی تاریکی کرد، آمدن یک بازی طوفانی نیز کافی بود تا به جهانیان نشان دهد،بتمن هنوز هم زنده است! سعی داریم نگاه کوتاهی به این بازی قدرتمند و شاهکار راکستدی داشته باشیم.

داستان

چند وقتی از فاجعه‌ی تیمارستان آرکهام می‌گذشت….بروس وین بیلیونر گاتهام در حال صحبت بود که این شهر آرکهام باید بسته شود، اینجا می‌تواند فاجعه‌ای رخ بدهد! اما همان موقع به آن جا حمله کردند، اما آن ها که بودند؟ از چه کسی دستور می‌گرفتند؟ آقای وین….آقای وین بیدار شو…خوبه که بیدار شدی، می‌خوام یه کاری کنم که از کابوست هم بدتر باشه، دنبالم بیا. بروس وین با سختی و با سربازان کنارش دنبال دکتر استرنج میاید، خلافکارانی بر روی بروس وین و یکی از کسانی که دستگیر شده حمله می‌کنند بروس نجات پیدا می‌کند اما زندانی خیر…بعد از در رفتن از دست پنگوئن با یک هواپیما لباس بتمن را می‌پوشید و به فراز آسمان‌های شهر آرکهام پرواز می‌کنید. سلینا! اون تو چنگ دوچهره افتاده! جوکر! اون برگشته!

گرافیک

گرافیک بازی حرفی برای گفتن ندارد! عالی است! از موقعی که برای دیدن چهره‌های دوچهره و کت وومن می‌روید گرافیک خارقالعاده را آن هم در کنسول‌های نسل هفتم شاهد هستیم. قیافه ی جوکر نیز از موقعی که سالم است تا موقعی که آلوده می‌شود عالی است!

گیم‌پلی

نقشه بسیار بزرگ تر از نسخه ی قبلی ساخته شد، و وسایلی مانند:بترنگ-دید خفاشی-اسموک‌ها-ریموت بترنگ و بسیاری از وسایل در بازی قابل استفاده هستند. همه چیز بازی را هم که بیخیال شویم از کنار معماهای Riddler نمی‌شود به سادگی گذشت. مخصوصا برای کسانی که قصد ۱۰۰% کردن بازی را دارند. بازی بسیار وسیع است و اگر شما بخواهید تمام آن را بگردید نزدیک به ۱ یا ۲ ساعت طول می‌کشد. در شهر مکان‌های مختلفی هم پیدا می‌شود مانند کارخانه‌ی ذوب آهن یا کازینو یا موزه یا کلانتری قدیمی که سرد ترین نقطه ی شهر شده است!

بازی با اینکه خیلی وسیع است اما بر خلاف نسخه ی قبلی اصلا باگ ندارد و بسیار خوش ساخت است. سیستم آپگرید بازی به نظر زیاد جالب نیست. اگر شما همان اول بازی Special Combo Bat Swarm را به حرکاتتان اضافه کنید در دو درجه سختی Easy و Medium تقریبا شکست ناپذیر می‌شوید و در درجه سختی Hard، سختی بازی خیلی کم می شود.

اگر از باز با بتمن خسته شدید، می‌توانید با Catwoman بازی کنید که حرکات فوق‌العاده ‌ی دارد و البته دوربین بازی هم وقتی با Catwoman بازی می‌کنید و می دوید فوقالعاده به بازی هیجان تزریق می‌کند!

همینطور یک دی ال سی از شخصیت هارلی کوئین نیز برای بازی موجود است که شما در نقش رابین یا تیم دریک، باید بتمن را از دست هارلی کوئین نجات دهید.

موسیقی

دوبلورهای بازی بسیار خوب کارشان را انجام دادند و تیم بسیار خوبی این بازی را دوبله کرده است. کسانی مانند Nolan North که کاراکتر Penguin را دوبله می‌کند و Kevin Conroy که بتمن و Bruce Wayne (در دموی اول بازی)را دوبله می‌کند.

Batman-Arkham-Origins-Firefly-Trailer

  • بتمن: ریشه‌های آرکهام
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • سازنده: warner bros.games montreal
  • ناشر: warner bros.ie
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • پلتفرم‌ها: X-Box 360-PS3-Wii U-PC

همانطور که از اسم شرکت سازنده پیداست ایندفعه با بازی ساخت راکستدی روبه رو نیستیم. تا به اینجا که بتمن یک نام بسیار بزرگ در سینما پیدا کرده بود و به زودی هم آخرین نسخه ی فیلم نولان بر روی پرده می‌امد یک بازی خوب می‌چسبید! سعی داریم نگاه کوتاهی بر یک عنوان دیگر از سری بازی‌های آرکهام داشته باشیم

داستان

داستان این نسخه پیش از نسخه‌ی اول رخ می‌دهد و ما با بتمنی جوان‌تر و خام‌تر روبرو هستیم و این بی‌تجربگی را در صحنه‌های متعددی از بازی که از شدت خشم کنترل خود را از دست می‌دهد به وضوح می‌بینیم. از این نظر بتمن به مراتب آسیب پذیرتر شده است؛ اما هر چقدر این بتمن بی‌تجربه باشد نمی‌توان از تجهیزات او چشم پوشی کرد. نقاب سیاه یا بلک ماسک در شب کریسمس به چندین نفر از دشمنان بتمن اعم از بین-دث‌استروک-ددشات و چندین نفر دیگر پولی را در ازای کشتن بتمن می‌گذارد و شما در بازی با هرکدام یک از این‌ها روبه‌رو خواهید شد، یکی دیگر از دیدارها، اولین دیدار بتمن و جوکر است! یک دی ال سی نیز از بازی  منتشر شده که درباره مستر فریز است.

گرافیک

بازی حدودا دو سال بعد از شهر آرکهام عرضه شده اما این فاصله زمانی دو ساله بین دو نسخه به هیچ وجه در بخش گرافیکی بازی مشهود نیست. از لحاظ فنی شاید بتوان بازی را کاملا بی تغییر نسبت به قبل دانست. البته گرافیک بازی در نسخه پیشین نیز بسیار کامل و کم نقص بود به طوری که این نسخه نیز به رغم تغییرات کم گرافیکی همچنان قابل قبول بوده و به هیچ وجه از نظر بصری مخاطب را دلسرد نمی‌کند. حتی با وجود لبه‌های ناهموار و مشکلاتی از این قبیل در جای جای بازی، طراحی هنری بازی تغییرات بیشتری نسبت به بخش گرافیک فنی داشته است.

گیم‌پلی

گیم‌پلی بازی زیاد پیشرفت چشمگیری نسبت به نسخه ی قبل نداشته است. نقشه بازی نسبت به نسخه قبل وسیع‌تر شده و طبیعتا برای ترغیب بازیباز به گشت و گذار در این محیط بزرگ نیاز به وجود جمع کردنی‌های (Collectables) زیاد و جذاب است که بازی کاملا در این زمینه موفق عمل کرده.
همیشه یکی از بهترین بخش‌های سری آرکهام، استفاده از قابلیت گارآگاهی بتمن در بازی بوده است که با استفاده از آن می‌توانید محیط و دشمنان را با دقت بسیاری آنالیز کرده و اطلاعات فراوانی از آن بدست آورید. در این نسخه بهترین و کاملترین حالت استفاده از این قابلیت را تجربه خواهید کرد. به این صورت که با رسیدن به یک صحنه جرم که اغلب شامل چند جسد می‌شود، با فشردن یک دکمه وارد حالت کارگاهی شده و باید با جستوجوی صحنه جرم مدارک و نشانه‌هایی که در محل وقوع حادثه باقی مانده است را اسکن کرده و گام به گام به اتفاقی که در لحظه وقوع جرم رخ داد نزدیک شوید. همینطور این اولین نسخه از سری بازی‌های بتمن: آرکهام است که دارای بخش مولتی پلیر (چند نفره میباشد) یکی رابین می‌شود و شما بتمن!

موسیقی و صداگذاری

چیز کمی که در این نسخه احساس میشود نبود کوین کونری برای صدای بتمن است. جدا از این مشکل موسیقی عالی است و در صدای دشمن‌های بتمن مانند جوکر واقعا شرارت در صدا و خنده‌اش می‌بارد.

Batman-Arkham-Knight-Logo

  • بتمن: شوالیه‌ی آرکهام
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • سازنده: راکستدی
  • ناشر: warner bros.ie
  • پلتفرم‌ها: PC-X-one-PS4
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۵

بازی بتمن ارکهام نایت در سال ۲۰۱۵ برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوتر آمد.

داستان

داستان بازی عالی است همانطور که در نقد هم گفته شد شوالیه‌ی آرکهام به عنوان یک ابرشرور در بازی حضور دارد و بازی نیز با گاز سمی مترسک شروع می‌شود. راکستدی می‌دانست که بیشتر طرفداران حضور جوکر را نیاز دارند برای همین کابوس‌های جوکر را در بازی قرار داد تا شما را ترک نکنند!

گرافیک

گرافیک بازی نیز در کامپیوتر ضعیف است ولی در کنسول‌های نسل هشتم قوی است. لازم به ذکر است که برای ساخت این بازی از موتور U3 استفاده شده است.

گیم‌پلی

وجود بت‌موبیل و دیگر وسایل جدید باعث شده است که این نسخه گیم‌پلی بسیار عالی و متفاوت نسبت به نسخه‌های قبلی داشته باشد. وسایل جدید بمب، ریموت هک و دیگر وسایل باعث شده این بخش لذت بخش‌تر شده باشد.

موسیقی

صداگذاری بازی عالی است. کوین کونری و بقیه صدا پیشگان برگشته اند تا بازی از این نظر مثل همیشه عالی باشد. موسیقی نیز مثل همیشه عالی است و همان حس تاریک را به بازیباز منتقل می‌کند.

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. سلام، چرا توو بازی آرکام سیتی، دو تا جوکر بود
    یدونه صورت سالم داشت
    و یدونه هم با صورت پر از زیگیل و جوش و تب خال
    میشه بگید اون یکی جوکر از کجا اومده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا