آموزش بازی

نحوه استریم در شبکه ویدئویی توئیچ

نحوه استریم در شبکه ویدئویی توئیچ

شبکه ویدئویی توئیچ را باید یکی از شبکه های بزرگ استریم ویدئویی بازی دانست که بیشتر گیمرها را به خود جلب کرده است. افراد بسیاری هستند که هر روز در این شبکه به استریم گیم پلی بازی خود پرداخته و نظر افراد بسیاری را به خود جلب می کنند. پیشتر گزارش شد که این شبکه بیش از 100 میلیون تماشاگر ماهانه داشته که درصد بالای آن را گیمرهای پی سی گیمر یا کنسول گیمر تشکیل می دهد.

همچنین هر ماه بیش از 20 میلیارد دقیقه استریم ویدئویی گیم پلی بازیها در آن پخش شده و این آمار بسیار قابل توجه است. اگرچه افراد بسیاری هستند که در این شبکه ویدئویی حضور دارند اما برخی آشنایی با نحوه استریم ویدئو در این شبکه آشنایی نداشته و این در حالی بوده که تمایل بسیاری به این موضوع دارند.

شبکه ویدئویی توئیچ بیش از یک شبکه بوده و افراد در آن می توانند به اظهار نظر درباره ویدئو افراد بپردازند. اگر شما علاقه بسیاری به بازیهای ویدئویی دارید می توانید استریم توئیچ را به کار گیرید و با چند نفر استریم همزمانی داشته باشید.

اگر بخواهیم به بزرگترین مکان استریم ویدئویی گیمینگ اشاره کنیم بی شک توئیچ یکی از آنها محسوب می شود. جذب ماهانه 100 میلیون تماشاگر نشان از محبوبیت بالا این شبکه استریم ویدئویی بوده و درصد کاربران آن نیز هر روز بیشتر می شود.

البته توئیچ بیش از آن که برای تماشا این ویدئوها باشد، مکانی برای اشتراک گذاشتن است. این سرویس ویدئویی بیش از 2 میلیون کاربر پخش کننده داشته و بسیاری بازیهای مختلفی چون ماریو و ماینکرفت را در آن به اجرا می پردازند.

البته هر نوع بازی را در این شبکه می توان مشاهده کرد و هیچ محدودیتی در کار نیست و افراد می توانند بازیهای مختلفی در آن اجرا کنند. بازی کنندگانی که در این شبکه به استریم محتوا ویدئویی خود می پردازند از کنسول های PS4، XBOX ONE، نینتندو سوئیچ یا پلتفرم PC برخوردار هستند و تنها کنسول گیمرها نیستند که در این شبکه استریم ویدئویی به پخش گیم پلی بازی خود می پردازند. با محبوبیت بالایی که این شبکه داشته هر روز بر تعداد کاربران و تماشاگران آن افزوده می شود.

شبکه ویدئویی توئیچ

محبوبیت شبکه ویدئویی توئیچ جهانی است و تنها در کشورهای خاصی نیستند که این شبکه را برای به اشتراک گذاشتن ویدئو گیم پلی بازی خود در نظر می گیرند. هنگامی که شما در این شبکه ثبت نام می کنید از شما پرسش می شود که پلتفرم بازی شما چیست. برای آن که در توئیچ به یک گیمر ستاره تبدیل شوید بهتر است راهنماهای موجود در اینترنت را مطالعه کنید قطعا می تواند بسیار مناسب باشد.

راه اندازی صفحه توئیچ

1- نصب برنامه broadcasting روی کامپیوتر شخصی خود.

برای انجام این کار دو راه حل معمول وجود دارد که نخستین آن باز کردن برنامه broadcasting بوده و می توان آن را روی سیستم عامل های مختلفی چون مک، ویندوز، لینوکس و همچنین XSplit باز کرد. این برنامه برای ویندوز نیز در نظر گرفته شده و از بزرگترین کاربران آن همین کاربران ویندوزی هستند. با این حال مدت زمان نصب طولانی نیز و با گذشت مدت زمان کوتاهی می توان فرآیند نصب را سپری کرد. از آنجایی که OBS یک برنامه رایگان است و رایگان محسوب می شود، نیاز است فرآیند طولانی را سپری کنید.

2- لاگ این شدن در  Twitch.tv

3- در قسمت منو روی گزینه Dashboard کلیک کرده و آن را انتخاب کنید.

4- برای بازی کردن یا انتخاب بازی موردنظر خود باید در قسمت سرچ نام آن را درج کرده و گزینه ذره بین را کلیک کنید.

5- در قسمت broadcast کادرهای خالی می آید که باید در قسمت title this broadcast  عنوانی انتخاب کنید.

استفاده کردن از OBS

پیکربندی استریم خود

1- روی گزینه OBS راست کلیک کنید و Run as Administrator را انتخاب نمایید.

2- سپس به منویی هدایت می شوید که در آن بایستی  Broadcast Settings را انتخاب کنید.

3- در بخش استریم سرویس گزینه توئیچ را انتخاب می کنید و در قسمت پایین سمت چپ منو گزینه Optimize را انتخاب نمایید.

4-به داشبورد توئیچ بازمی گردید و سپس Stream Key را انتخاب خواهید کرد. در نهایت برای دریافت کرد باید دستورالعملی را دنبال کرده تا به کد موردنظر دست پیدا کنید.

5-در این مرحله کد موردنظر را درون the Stream Key box کپی و paste خواهید کرد و در نهایت باید گزینه OK را انتخاب نمایید.

شبکه ویدئویی توئیچ

تنظیم صفحه و رفتن به لایو

1-در رابط اصلی برنامه OBS روی Sources box کلیک کنید و به قسمت Game Capture بروید.

2-بازی خود را در منو کشویی انتخاب کرده و سپس گزینه OK را کلیک می کنید.

3-باری دیگر در قسمت Sources box راست کلیک کرده و هر فید اضافی را به کادر موردنظر خود اضافه می کنید. شما حتی می توانید برای سفارشی کردن طرح خود از تصاویر و متن مخصوصی بهره گیرید. شما می توانید با استفاده از یک ابزار ضبط کننده صفحه نمایش هر گیم پلی را ضبط نمایید و در سوی دیگر برای نشان دادن چهره خود نیز از وب کم بهره گیرید.

4-روی Preview Stream کلیک کرده و Edit Scene را انتخاب می کنید تا تنظیمات لازم را برای استریم ویدئویی ایجاد نمایید. برای مثال ممکن است بخواهید استریم ویدئویی گیم پلی بازی خود را به شکل برجسته نمایش دهید. شما در حین ضبط شاهد تصویر کوچکی از خود هستید که بوسیله وب کم به نمایش درمی آید.

5- در نهایت در داشبورد OBS گزینه Start Streaming را انتخاب کرده و کار خود را به عنوان یک استریم کننده ویدئو گیم پلی آغاز می کنید.

استفاده از XSplit

پیکربندی استریم خود

1- در این مرحله بایستی XSplit را باز یا همان اجرا کنید.

2- به قسمت Broadcast سپس Add Channelو در نهایت Twitch می روید.

3- به قسمت Authorize رفته و یوزر و پسورود اکانت  Twitchخود را وارد می کنید.

4- در نهایت به گزینه Finish می رسید. XSplit به شکل خودکار رزولوشن مناسب را انتخاب می کند.

5- در این مرحله با ویرایش stream properties خود گزینه OK را انتخاب می کنید.

شبکه ویدئویی توئیچ

تنظیمات the Scene و Going Live

1- در بخش the Screen در قسمت پایین سمت چپ رابط کاربری XSplit گزینه Add را انتخاب می کنید.

2- روی Game Capture پیمایشی کرده و بازی موردنظر خود را انتخاب کنید.

3-باری دیگر Add را انتخاب می کنید هر منبع اضافی مانند تصویر، یا فید وبکم را می توانید در نظر گیرد.

4- هر منبع را به دلخواه خود بکشید و تغییر دهید. برای مثال شما ممکن است بخواهید از بازی خود فیدبکی دریافت کنید و به طور برجسته می توانید دریافتی داشته باشید. در قسمت فید وبکم با کادر کوچکی رو به رو می شوید.

5-سپس Broadcast و در نهایت Twitch برای استریم زنده انتخاب کنید.

استریم از کنسول های PS4 و XBOX ONE

اگر شما دارای کنسول PS4 یا XBOX ONE هستید، می توانید به طور مستقیم از کنسول بدون هیچ نرم افزار یا سخت افزاری عملیات استریم را انجام دهید. برای اشتراک گذاری در شبکه ویدئویی توئیچ با کنسول PS4 تنها کافیست کلید اشتراک گذاری در DualShock 4 را فشار دهید و Broadcast Gameplay را انتخاب کنید. در این بین باید شبکه Twitchرا انتخاب کرده تا با مراجعه به آن استریم خود را انجام دهید.

استریم در توئیچ با XBOX ONE نیز بسیار ساده است اگرچه باید برنامه Twitch را از فروشگاه Xbox Store دانلود کرده و نصب کنید. هنگامی که برنامه را داشته و به سیستم وارد می شوید، می توانید بازی موردنظر خود را برای استریم درنظر گیرید. سپس در اپ Twitch و منو گزینه Broadcast را انتخاب می کنید.

هر دو کنسول به شما اجازه می دهد تا همراه با هدست با دیگر گیمرها چت کنید. چهره خود را با دوربین مایکروسافت کینکت یا PlayStation Camera می توانید شناسایی کنید. شما می توانید چهره خود را سفارشی کنید تا با چهره جالب توجه در استریم به نظر برسید. همانطور که متوجه شدید استریم در شبکه ویدئویی توئیچ با XBOX ONE یا PS4 آسان تر از PC است و به سادگی می توان آن را انجام داد.

قابلیت استریم از طریق تلفن همراه

شبکه ویدئویی توئیچ را می توان یکی از محبوب ترین شبکه های استریم ویدئویی دانست که همیشه طرفداران بسیاری داشته و باتوجه به گزارش ها تماشاگران و کاربران فراوانی را به سمت خود جلب کرده است. یکی دیگر از روش های استریم از طریق تلفن همراه می باشد.

شاید برخی تصور کنند چنین چیزی بسیار دشوار است و استریم با کامپیوترهای شخصی آسان می باشد اما این نکته را باید بیان کرد که استریم تلفن همراه نیز بسیار ساده بوده و دشواری های خاصی نخواهد داشت.

تفاوتی نداشته گوشی هوشمند شما سیستم عامل اندرویدی است یا iOS، بلکه شما تنها یک اپ توئیچ را دریافت کرده و از آن باید بهره گیرید. برای ضبط گیم پلی بازی در گوشی های هوشمند می توانید برنامه هایی چون Screen Stream Mirroring یا BitStream را انتخاب کنید که از ابزارهای کارآمد برای ضبط ویدئو از صفحه نمایش تلفن هوشمند می باشد.

اگر شما می خواهید برای استریم از یوتیوب استفاده کنید با YouTube Gaming Android می توانید ضبط گیم پلی داشته باشید و دیگر نیازی به اپ جداگانه یا مستقل نیست. شما تنها کافیست اپ توئیچ را دریافت کنید و باقی کارها برای استریم در تلفن همراه بسیار ساده می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا