اخبار کنسول

میزان فروش کنسول ها در ماه ژوئن مشخص شد

میزان فروش کنسول ها آمار جالبی را نشان می دهد

میزان فروش کنسول ها در ماه ژوئن مشخص شد. اما پیش از بررسی این موضوع بهتر است به چند نکته اشاره کنیم. کنسول نسل جدید نینتندو یعنی Nintendo Switch چند سال زودتر از سایر کنسول های نسل نهمی بازار یعنی PS5 و Xbox Series X/S به بازار عرضه شده است. یعنی دوره اوج فروش خود را پشت سر گذاشته و حالا در دوره ثبات به سر می برد. اما سایر پلتفرم ها در اوج فروش خود قرار دارند. چون اولاً در اواسط سال 2023 سونی تصمیم گرفت قیمت کنسول را در انگلستان و بعضی از کشورها کاهش دهد. همین مورد فروش را بیشتر کرد. مایکروسافت هم برخلاف رویه گذشته این ماه هم با یک شیب فروش مثبتی همراه بوده است.

جدیدترین آمار میزان فروش کنسول ها در ماه ژوئن به شرح زیر است:

PS5 – 1,468,959
Switch – 1,406,594
Xbox Series – 552,614

همانطور که می بینید نینتندو با فاصله بسیار کمی کنسول سونی را تعقیب می کند. این اعجاب و خلاقیت این شرکت است که با وجود گذشت مدت زمان بیشتری از عرضه اش پا به پای محبوب ترین کنسول بازار رقابت می کند. دلیلش هم مشخص است حمایت مداوم و عرضه بازی های انحصاری واقعاً شاهکار. حتی فراتر از عملکرد سونی در سال گذشته که بازی های انحصاری اش در بازار غوغا کرده بودند.

ایکس باکس اما همچنان چند گام از رقبای خود عقب تر است. آن ها که نسل قبل در بازار کاملاً برابر رقیب خود شکست خوردند نمی خواهند تجربه تلخ گذشته را تکرار کنند. اما حداقل تا اینجا که مشابه گذشته بوده است. باید صبر کرد و دید که خرید استدیوهای بزرگ و بازی های انحصاری می تواند به داد این شرکت برسد یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا