آموزش بازی

معرفی بازیه‍ای PS4 که پیشنهاد می کنیم به لیست خرید خود اضافه کنید(بخش اول)

معرفی بازیه‍ای PS4 که پیشنهاد می کنیم به لیست خرید خود اضافه کنید(بخش اول)

معرفی بازیه‍ای PS4 که پیشنهاد می کنیم به لیست خرید خود اضافه کنید(بخش اول)

همانطور که احتمالاً می دانید کنسول های بازی مخصوصاً جدیدترین کنسول شرکت ژاپنی سونی، یعنی پلی استیشن 4 میزبان بازی های متعددی در سبک های مختلف است. با این وجود پیدا کردن عناوین شاخص بدون استفاده از تجربیات دیگران و یا وبسایت ها کار آسانی نیست. البته جای نگرانی خاصی وجود ندارد چرا که همانطور که از عنوان مشخص است در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی بازی های مختلف در ژانرهای مختلف پرداخته تا با معرفی هر چند مختصر و کوتاه از جانب ما بتوانید اطلاعات بیشتر در مورد آن بازی کسب کرده و در نهایت بتوانید بین انبوه این بازی ها، عناوین مناسب را انتخاب کنید .

البته در این بین صرفاً به معرفی بازی های جدید نپرداخته و بازی های قدیمی تر را نیز پوشش داده ایم تا اگر احیاناً تا کنون آنها را تجربه نکرده اید بتوانید با این اطلاعات پایه، خریدی خوب را رقم بزنید. البته ما در این لیست ترتیب خاصی را در نظر نگرفته ایم پس اگر عنوانی را زودتر معرفی کرده ایم دلیلی بر محبوبیت بیشتر آن نبوده و نیست. اگر شما هم به مانند من یکی از دارندگان کنسول سونی یعنی پلی استیشن 4 هستید پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید با عصر بازی همراه باشید.

  • Bloodborne:

بازیه‍ای PS4

اولین عنوانی که در این مطلب می خواهیم شرحی مختص از آن داشته باشیم مربوط می شود به عنوان محبوب Bloodborne. اگر از طرفداران بازی های سولز باشید مطمئناً این اثر هم به مزاق شما سازگار خواهد بود. در واقع این بازی را می توان دارک سولزی دیگر دانست که فقط اسم آن عوض شده و با کوتاه تر شدن روند گیم پلی بازی، روی باس های بازی از جهات مختلف توجه ویژه ای شده است. از نظر سختی گیم پلی نیز دست کمی از سری سولز نداشته و شما مجبورید برای طی کردن یک بخش، بارها و بارها کشته شده تا قلق کار دستتان بیاید. البته این بازی با توجه به جلوه های ویژه نمایشی و بصری خود همچون خون و صحنه های وحشت آور، مناسب افراد با سنین پایین نیست.

2-Persona 5:

بازیه‍ای PS4

اگر به دنبال یک عنوان نقش آفرینی به مانند سری محبوب فاینال فانتزی با چاشنی فانتزی بیشتر و با سبک ژاپنی هستید پیشنهاد می کنیم تجربه این عنوان را از دست ندهید. شما در بخش ابتدایی که تقریباً نیمی از بازی را شامل می شود در یک دبیرستان سرگرم ارتباط با دوستان و حتی روابط عاطفی با دوستان خود هستید و در این بین ماموریت هایی به شما محول می شود بعد از طی نیمی از بازی،

بخش اکشن بازی که از ساختارهای فاینال فانتزی الهام گرفته شروع شده و باید با رویارویی با دشمنان پیش رو، بازی را تا انتها پیش ببرید. مدت زمان گیم پلی بازی بسیار بالا بوده و در نتیجه به هیچ وجه از بابت هزینه پرداختی برای بازی احساس پشیمانی نخواهید کرد نحوه تعامل و حرکات شما در بازی در یک بخش بر بخش های دیگر تاثیر گذار است بنابراین سعی کنید بهترین سیاست را در پیش بگیرید.

3-Until Down:

بازیه‍ای PS4

عنوان دیگر در این لیست Until Down است که در آن شما باید در بخش های مختلف هدایت کاراکترهای مختلف را که برای برگزاری یک جشن دور هم جمع شده اند را بر عهده بگیرید جریان این بازی ترسناک در یکی از کوهستانهای سرد و تاریک به وقوع می پیوندد. این بازی ها به مانند عنوان قبل وابستگی شدیدی به انتخاب های شما دارد به طوری که شما بعد از اتمام بازی می توانید با انجام یک سری کارهای دیگر داستان های متفاوتی را برای افراد رقم بزنید. در واقع این بازی،

داستان مرگ و زندگی افراد است که باید با یک فرد بیماری ذهنی و روانی دست و پنجه نرم کنند. به طور کلی اگر از طرفداران بازی های ترسناک به صورت داستانی هستید پیشنهاد می کنیم این عنوان را از دست ندهید البته خبر بد این است که داستان کلی بازی آنقدرها پیچیده و طولانی نیست اما به طور کلی در این سبک، عنوان خوبی محسوب می شود.

4-Last Of Us: Remastered:

بازی های پلی استیشن

اگر بازی های کنسول قبلی سونی، یعنی پلی اسیتشن 3 را نیز تجربه کرده باشید بعید است که این عنوان را نشناسید. بله این عنوان همان، Last Of US است با این تفاوت که سونی به دقت خاصی این عنوان را برای کنسول نسل هشتم خود نیز ریمستر کرده است. در این بازی شما در یک دنیای شبه آخر الزمانی قرار دارید که در آن موجودات عجیب و غریب شبه زامبی زیادی پراکنده شده اند.

شاید با خود بگویید که عناوین زامبی محور زیادی در فیلم ها و بازی های مختلف طی سال ها عرضه شده و به نوعی این بازی نیز یک کپی دیگر است. اما حقیقت این است که اشتباه می کنید در این بازی شخصیت پردازی، دیالوگها، تعامل ها و داستان بازی همگی با هم ترکیب شده تا اثری ناب را به شما تحویل دهند بنابراین اگر مدت زمان زیادی از این المانها به صورت جدی دور بوده اید و از طرف دیگر هم دوست دارید این عنوان را گرافیک بالاتری تجربه کنید پیشنهاد می کنیم این عنوان را نیز از دست ندهید.

5- Horizon Zero Dawn:

بازیه‍ای PS4

در صنعت بازی های کامپیوتری، کمتر بازی بزرگی را می توان در طی این سالها مثال زد که با توجه به اینکه یک عنوان کاملاً جدید و ناشناخته محسوب می شود بتواند به خوبی جای خود را بین طرفدران باز کنید. بله این عنوان Horizon Zero Dawn است که دست پخت جدید استدیوی گوریلا گیمز سازنده سری بازی های محبوب Kill Zone است.

در این بازی شما نقش یک دختر خود ساخته به نام الوی را بر عهده می گیرید که به عنوان یکی از آخرین بازمانده ها، در یک محیط آخرالزمانی جنگلی و کوهستانی باید به نبرد و نابودی رباتها بپردازد. بر خلاف سایر بازی های آخر الزمانی که ما با محیطهای سرد و تاریک روبرو هستیم شما در این بازی با محیطهای پویا و فوق العاده چشم نواز جنگلی و کوهستان به نبرد با رباتهای غول پیکر خواهید رفت.

5- The Witcher 3: Wild Hunt:

بازی های پلی استیشن

اگر دو عنوان قبلی این سری را بازی کرده باشید بهتر است دید خود را به عنوان سوم این مجموعه کاملاً عوض کنید چرا که در نسخه سوم این بازی از تمامی جهات با یک شاهکار روبرو هستیم بی دلیل نیست که عنوان عنوان در زمان عرضه خود، به عنوان بهترین بازی سال شناخته شد.

این عنوان آنقدر بزرگ، پرجزییات، دارای ماموریت های اصلی و فرعی بسیار هست که مدت های مدیدی را می توانید در آن به گشت و گذر پرداخته و از انجام ماموریت ها و رویاروی با غول ها و موجودات عجیب و غریب آن سرگرم شوید. این عنوان جهان باز، آنقدر بزرگ است که شایسته گرفتن چندین جایزه معتبر بین المللی بوده باشد.

6-Inside:

بازی های پلی استیشن

اگر از طرفداران سبک و سیاق بازی هایی به مانند لیمبو هستید که دوست دارید تجربه ای ناب و منحصربه فرد و همراه با پازل های شیرین را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم این عنوان را از دست ندهید این بازی یک عنوان ماجراجویی نسبتاً دو بعدی است که پازل های آن به شدت خاص و منحصر به فرد طراحی شده و  شما را با چالش های مرگ بار زیادی روبرو می کند.

7- The Last Guardian:

بازی های پلی استیشن

اگر از علاقه مندان و طرفداران دو آتیشه سری بازی های پازل در قالب سبک و سیاق سه بعدی و محیطهای چشم نواز و زیبا هستید پیشنهاد می کنیم نیم نگاهی به این عنوان داشته باشید. این عنوان اگر چه باگهایی را نیز دارد اما با پازل ها و مراحل چشم نواز و همچین ارتباط عاطفی ای که بین شخص کاراکتر شما و یک موجود افسانه ای برقرار می کند این معضلات را از ذهن شما دور کرده و به طور کلی تجربه ای لذت بخش و دلنشین را برایتان فراهم می آورد. مهمترین نکته در مورد بازی،

گرافیک آن است که جای جای آن از سبک هنری زنده و پویای شبه غیرکامپیوتری برخوردار است چنانکه گویی در یک فیلم نقش آفرینی می کنید و نه در یک بازی ویدئویی.

8-Titanfall 2:

بازی های پلی استیشن

کمپین تک نفره بازی تایتان فال 2 را می توان بعد از سه گانه هیلو، یکی از بهترین تک نفره های تاریخ نام گذاری کرد. البته این بدین معنا نیست که استدیو سازنده به بخش چند نفره بازی توجه خاصی نکرده است هر چقدر  بخش کمپین بازی خوب کار شده است .

بخش مولتی پلیر بازی هم به همان اندازه عالی و کم نقص از آب در آمده است به طور کلی اگر از طرفداران بازی های شوتر اول شخص سبک هیلو بوده و دسوت دارید تنوع خاصی از نظر میزان قابلیت ها را در محیطها و شخصیت ها جدید تجربه کنید تایتان فال 2 تنها جاییست که می توانید به این آرزوی خود دست پیدا کنید.

9- Rise of The Tomb Raider:

بازی های پلی استیشن

اگر حتی از طرفداران قدیمی این سری هم نباشید این عنوان خوش ساخت مطمئن می تواند شما را با داستان های کم نقصش مدتها سرگرم کند شما در این عنوان هدایت یک کاراکتر دختر زیبا را بر عهده دارید که باید چالش های ریز و درشت زیادی را در حین ماموریت ها به سرانجام برسانید همچنین اگر از طرفداران بخش سفارشی سازی کاراکتر از نقطه نظر ظاهر، اسلحه ها و تجهیزات و توانایی های شخصی خود کاراکتر در طول ماموریت ها هستید پیشنهاد می کنیم این عنوان را از دست ندهید.

10-Nioh:

بازی های پلی استیشن

این عنوان از نظر گیم پلی شباهت بسیاری به سه گانه دارک سولز و عنوان دیگری که پیشتر معرفی کرده ایم یعنی بلادبرن دارد. تفاوت اصلی اما در محیط ها و دشمنان بازیست. به طور کلی اگر دوست دارید اگر عاشق سبک و سیاق سری دارک سولز بوده و از طرفی دوست دارید این حس را در محیط و اسلوب دیگری همچون نینجا و سامورایی ها تجربه کنید به شدت این عنوان را به شما توصیه می کنیم.

از عنوان با گیم پلی فوق العاده دلچسب و زیبا، و همچین یک کمپین طولانی و راه های انتخابی برای پیشبرد بازی، یک اثر کم نقص را پیش روی شما قرار داده است. این عنوان به صورت کاملاً انحصاری تحت پلتفرم PS4 منتشر شده است.

11-Doom:

بازی های پلی استیشن

اگر با سری بازی های Doom از قدیم آشنایی داشته باشید مطئناً با ساختار و شاکله این سری حداقل خاطره ای دارید. این سری شوتر به واسطه سرعت و خشونت خونینی که در خود دارد از طرفداران زیاد و خاصی نیز برخوردار است این عنوان هم از این قاعده مستثنی نبوده و با یک ساختار کلی مشابه اما با گرافیک و خشونت های مرگ بار و خونین خاطره لذت بخش البته از نوع خونینی را برایتان به جای خواهد گذاشت. به طور کلی شاخصه این بازی، در کشتار بی رحمانه،

تکه تکه کردن دشمنانه به بی رحمانه ترین شکل ممکن و سرعت بالای آن گنجانده شده است از طرفی به همان اندازه نیز شما باید منفعل و با هوشیاری عمل کنید چرا که یک لحظه غفلت همین بلا را نیز بر سر شما خواهد آورد.

12- Shadow Of The Colossus:

بازی های پلی استیشن

اگر از طرفداران قدیمی کنسول های شرکت سونی، مخصوصاً کنسول رویایی پلی استیشن 2 باشید مطمئناً اگر این عنوان را بازی نکرده باشید حداقل چند باری نام آن به گوشتان خورده و یا پوستر آن را در مکان های مختلف فیزیکی و مجازی دیده اید. حال خبر خوب اینکه مال در سال 2018 می توانید این عنوان را نه به صورت ریمستر،

بلکه به صورت یک ریمیک فوق العاده با گرافیک 4K و کیفیت HDR بر روی کنسول خود تجربه کنیم. در این عنوان شما هدایت یک پسر نوجوان را بر عهده می گیرید که با کمک یک اسب به نقاط مختلف سفر کرده و باید با غول های افسانه ای مبارزه ای نفس گیر و پالش برانگیز داشته تا بتوانید خود را به عنوان قهرمان واقعی معرفی کرده و بازی را به اتمام برسانید.

این بازی همان پویای و سرگرم کنندگی خاص خود را حتی با گذشتن بیش از یک دهه حفظ کرده و تجربه ای بروز را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این عنوان به صورت انحصاری تحت پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه شده است.

13- Abzu:

بازی های پلی استیشن

اگر از طرفداران سری بازی های آرامش بخشی هستید که دوست ندارید با موجودات عجیب و غریب و تنش زا روبرو شوید بهتر است نیم نگاهی به این عنوان داشته تا شاید نظرتان برای خرید را جلب کند. این بازی از آن جهت خوب است که هیچ مرگ و خون و خونریزی در آن دیده نمی شود و صرفاً با پازل های درون خود ذهن شما را درگیر و سرگرم می کند

در این بازی شما با کمک موجودات دریایی یک اقیانوس بی کران پازل هایی را حل کرده تا بتوانید زمین و البته اقیانوس را مکانی امنتر و آرامتر نگه دارید. البته گیم پلی بازی زیاد طولانی نیست اما به هر حال تجربه ای منحصربه فرد و فوق العاده را برای طرفداران این سبک به همراه خواهد آورد.

14-The Witness:

بازی های پلی استیشن

خود را در جزیره ای سرتاسر رنگی و چشم نواز تصور کنید که تنها بوده و مجبورید برای پیشبرد راه خود پازل هایی را حل کنید. در واقع تنها کار شما در این محیط حل کردن پازل های مختلفیست که در این جزیره گنجانده شده است حال ممکن است بعضی پازل ها ساده بوده و بعضی هم ذهن شما را تا ساعتها درگیر کند. به طور کلی این بازی با این ساختار و سبک و سیاق گرافیکی،

کاملاً منحصر به فرد بوده و من بازی به مانند این را تاکنون تجربه نکرده ام.

15-Overwatch:

بازی های پلی استیشن 4

اگر از طرفداران سری بازی های آنلاینی هستید که هنوز در تجربه این عنوان مردد هستید پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه در تجربه این عنوان فانتزی شک نکنید. این عنوان چندنفره صرفاً آنلاین است بدین معنما که بخش چند نفره ای در آن دیده نمی شود.

البته جای نگرانی نیست چرا که شاخصه این عنوان صرفاً بر چند نفره بازی کردن بنا شده است به طور کلی اگر دوست دارید با سایر رقباء در سراسر جهان در یک محیط سرتاسر فانتزی و شبه کارتونی، و با کاراکترهایی که هر کدام از ظاهر، سلاح و قابلیت منحصر به فردی برخوردار هستد در محیطهای خاص و متنوع تجربه ای نفس گیر داشته باشید پیشنهاد می کنیم این عنوان را به هیچ وجه از دست ندهید.

بخش اول این مطلب هم با پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشید منتظر بخش دوم و همچنین سری مقالات اختصاصی عصر بازی در روزهای آینده باشید همچنین ما را از نظرات خود در ذیل این مطلب محروم نفرمایید.

http://www.businessinsider.com/ps4-playstation-4-best-games-2017-8#journey-6

 

 

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا