نقد و بررسی بازی ها

Uncharted 5؛ اخبار، اطلاعات و جزئیات

Uncharted 5؛ مروری به احتمالات پیرامون بازی

Uncharted 5 فعلاً یکی از بلاتکلیف ترین IPهای سونی است که شایعات و اخبار زیادی از آن هم به گوش نمی رسد. اما با توجه به یک سری افشاگری ها می توان حدس زد چه آینده ای انتظارش را خواهد کشید. برخلاف چیزی که بسیاری از گیمرها تصور می کنند، به احتمال بسیار زیاد آنچارتد 5 توسط ناتی داگ ساخته نمی شود. این مورد را حتی خود دراکمن هم بارها تایید کرده است. او بعد از عرضه نسخه چهارم این بازی در یک مصاحبه اعلام کرد که کار ناتی داگ با فرانچایز آنچارتد برای همیشه به پایان رسیده است و اگر هم قرار باشد نسخه دیگری از این بازی در دست ساخت قرار بگیرد، احتمالاً سونی به فکر یک استدیوی دیگر برای ساخت این بازی باشد. البته که اینطور هم شد و سونی بلافاصله بعد از نسخه چهارم رایزنی ها را برای جمع آوری یک تیم کاربلد و حرفه ای را آغاز کرد. البته این تلاش ها زیادی طولانی شدت و تا دو سه سال خبری از استدیوی احتمالی سازنده این بازی به گوش نمی رسید تا این که از گوشه و کنار به گوشمان خورد که استدیوی PSS Visual Arts احتمالاً Uncharted 5 را خواهد ساخت.

این تیم البته به یکباره تاسیس نشده است. آن ها مدت ها با ناتی داگ برای ساخت بازی های شان همکاری داشته اند و به خصوص برای نسخه دوم The Last of Us حسابی به تیم دراکمن کمک کرده بودند. آن ها  در زمینه های انیمیشن و تصویربرداری های حرکتی، سینماتیک، هنر و Motion capture تخصص دارند. دراکمن به وضوح از تاثیر بسیار مثبت این تیم در بهتر شدن بازی های ناتی داگ بارها سخن گفته است. شاید بتوان گفت آن ها یکی از متخصصان بازی های سینماتیک هستند و یکی از پیشگامان واقع گرایی در صنعت گیم به شمار می روند. همانطور که البته از اسم این استدیو هم پیداست!

ناتی داگ هم در جریان ساخت بازی حضور دارد
این طور نیست که ناتی داگ کلاً بی خیال ساخت بازی شده باشد. منابع خبری می گویند که استدیوی PSS Visual Arts در مسیر ساخت بازی Uncharted 5 با ناتی داگ همکاری هایی خواهد داشت. به هر حال هر چه باشد ناتی داگ خلق این فرانچایز است و بهتر از هر کسی می تواند تیم اصلی توسعه دهنده بازی را کمک کند. احتمالاً نیل دراکمن در تیم نویسندگی این بازی حضور چشمگیری خواهد داشت و البته برای توسعه مراحل گیم پلی باز هم طراحان ناتی داگ کمک هایی به تیم اصلی سازنده بازی نیز خواهند داشت. طبق آگهی استخدامی که این استدیو منتشر کرده است می توان تا حدودی فهمید که رویه ساخت بازی چگونه خواهد بود. در این آگهی استخدامی آمده است که:

این پروژه با دید بالا با همکاری Naughty Dog در حال توسعه است. اگرچه در حال حاضر اعلام نشده است، اما چشم انداز و برنامه روشنی برای انتشار داریم.

با استفاده از تخصص موجود و استعداد برتر خود، یک عنوان با کیفیت بصری بالا برای بازی و یک تجربه قانع کننده برای بازیکنان خود را تضمین خواهیم کرد.

Uncharted 5؛ اخبار، اطلاعات و جزئیات

Uncharted 5 با موتور جدیدی ساخته می شود
همانطور که می دانید ناتی داگ یک موتور اختصاصی بازی سازی دارد که تمام بازی های خود را با آن توسعه می دهد. اما احتمالاً برای نسخه پنجم آنچارتد، استدیوی PSS Visual Arts از موتور دیگری استفاده کند. با توجه به مهارت های شناخته شده این استدیو هیچ بعید نیست که بازی بعدی با استفاده از موتور Unreal Engine 5 ساخته شود. موتوری که همگان بر توانایی های فوق العاده آن در جزئیات گرافیکی آگاه هستند. در آگهی استخدامی هم ذکر شده بود که بازی قرار است با کیفیت بصری بالایی ساخته شود. با توجه به این که ناتی داگ و تیم فنی اش به شدت مشغول ساخت IP جدید این شرکت هستند، بعید به نظر می رسد که موتور جدید ناتی داگ برای ساخت این بازی استفاده شود.

احتمالاً با یک بازی جهان باز روبرو خواهیم بود
بسیار خب، همه می دانیم که Uncharted 4 یکی از بهترین و تحسین برانگیزترین بازی های نسل هشتم قلمداد می شد. طوری که با وجود گذشت چندین سال از عرضه بازی همچنان مکانیک ها و گیم پلی آن یکی از بهترین تجربه های اکشن ادونچر را به گیمرها هدیه می دهد. اما راستش را بخواهید هیچ وقت نمی توان به آن لقب بی نقص را داد. دلیلش هم کاملاً مشخص است. چون بازی کاملاً ساختار خطی دارد. برخلاف چیزی که اخبار پیش از انتظار بازی مبنی بر آزادی عمل می گفتند، واقعاً بازی از چنین چیزی استقبال نمی کرد. شما در بهترین حالت وسط یک لوکیشن وسیع رها می شدید که آن هم با دنبال کردن رد و نشان های موجود چندان آزادی عمل را پیش روی تان برای پیش روی قرار نمی داد. احتمال این وجود دارد که نسخه بعدی به صورت جهان-باز و Open World در دسترس قرار بگیرد. گرچه چنین چیزی می تواند هزینه های به مراتب سنگینی را برای سونی به جای بگذارد اما این فرانچایز واقعاً به یک تحول اساسی نیاز دارد و هیچ گزینه ای بهتر از تغییر سبک بازی از خطی به جهان باز به ذهنمان خطور نمی کند

Uncharted 5؛ اخبار، اطلاعات و جزئیات

حضور نیتن دریک؟ احتمالاً!
در پایان نسخه چهارم دیدیم که داستان نیتن دریک تقریباً تمام شد و او تصمیم گرفت زندگی اش را وقف امور بازنشستگی و راحتی خانواده اش کند. اما غافلگیری جایی رقم خورد که بازی بعد از یک پرش زمانی دختر نیتن دریک را معرفی کرد. با توجه به این که در قسمت های انتهایی و اختتامیه بازی دیدیم که دختر نیتن دریک برای کشف کردن اسرار زندگی پدرش بسیار مشتاق بود، هیچ بعید نیست که او هم به یک شخصیت قابل بازی برای آینده این سری مبدل شود. شاید ناتی داگ این ایده را در سر داشته است که پیش زمینه ای برای شروع ماجراجویی جدید دختر نیتن فراهم کند. اما یک سوال مهم اینجا مطرح است که آیا خود نیتن دریک هم در بازی حضور خواهد داشت؟ احتمالاً بله. با توجه به این که نسخه جدید توسط استدیوی دیگری ساخته خواهد شد، برای این که حداقل از نظر تبلیغاتی و به قول امروزی ها خاموش نشدن درجه هایپ این عنوان، لازم است که نیتن دریک هم در بازی حضور داشته باشد. چه بسا شاهد یک ماجراجویی پدر-دختری در نسخه جدید این فرانچایز باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا