بررسی کنسول و لوازم جانبی

بررسی گیم درایو دو ترابایتی Seagate کنسول XBOX ONE

بررسی گیم درایو دو ترابایتی Seagate کنسول XBOX ONE

کنسول های بازی اگرچه هارد درایو کافی دارند اما برخی مدل ها از جمله نسخه های 500 گیگابایتی برای افراد فضای کافی را به ارمغان نمی آورند از این رو لازم است تا درایو جداگانه ایی تهیه شده تا بتوان بازیها را به آن منتقل کرد. در سال های اخیر شرکت های مختلف تولیدکننده هارد تصمیم گرفتند برای کنسول های بازی هاردهایی را در نظر گیرند که با عرضه در ظرفیت های مختلف نیاز گیمرها را برطرف سازند.

در این میان باید به گیم درایو XBOX ONE شرکت Seagate پرداخت که در سه مدل 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت به  فروش می رسد. در این مطلب قصد داریم نسخه 2 ترابایتی که ظرفیت بالایی بوده و بازیهای بسیاری را در خود جای می دهد، بررسی کنیم. البته اگر به دنبال نسخه ارزان هستید بهتر است مدل 500 گیگابایتی را انتخاب کنید تا با قیمتی مطلوب قابل تهیه باشد:

طراحی و راه اندازی

هارد درایو گیم درایو Seagate به رنگ سبز بوده تا شباهتی با تم ساختاری کنسول XBOX ONE داشته باشد. در طراحی پیچیدگی خاصی مشاهده نمی شود و یک پک استانداردی مشاهده شده که می توان در آن برنامه ها و بازیهای متعدد XBOX ONE را ذخیره کرد. هدف Seagate از به کارگیری چنین هاردی برای گیمرها آسودگی آنها برای ذخیره سازی بازیهای پرحجم بوده که موجب خواهد شد در فضایی پرظرفیت ذخیره سازی شوند.

دو کنسول PS4 یا XBOX One سقف هارد آن تنها 1 ترابایت بوده و نیاز است تا هارد جداگانه ای جهت ذخیره سازی بهتر فراهم آید. از این رو Seagate دست به کار شده و گیم درایوی را ویژه XBOX ONE مایکروسافت توسعه داده است.این گیم درایو با ظرفیت 2 ترابایتی خود می تواند کمک شایانی به بازیکنان کند. در تنظیمات ذخیره سازی کنسول XBOX ONE عملکرد ساده ای داشته و پیچیده نیست.

گیم درایو

همانند دیگر درایورهای اکسترنال، گیم درایو Seagate کنسول  XBOX ONE بسیار ساده بوده و از طراحی قابل توجهی برخوردار است. این بدان معنا بوده که افراد می توانند به سادگی از پس راه اندازی هارد کنسول نسل هشتم مایکروسافت برآیند. تنها کافیست با کابل موردنظر این هارد را به کنسول متصل کنید تا دستگاه گیمینگ بتواند ذخیره سازی بزرگ خود را روی آن انجام داده و گیمرها دیگر نیازی به هاردهای اضافی دیگری نباشند.

البته از آنجایی که شرکت های تولیدکننده کنسول چون مایکروسافت و سونی سعی داشته حافظه کافی را به ارمغان آورند، از این رو نمی توان ایرادی گرفت یا آن را مشکلی محسوب کرد و در این افراد باید با توجه به نیاز خود گیم درایو سیگیت را خریداری کنند.

راه اندازی هارد درایو یا همان گیم درایو سیگیت امر دشواری نیست و کافی بوده هارد را به کنسول بازی متصل کرد و تنظیماتی را انجام داد تا فضای ذخیره سازی آن دردسترس کاربر قرار گرفته تا بتوان بازیهای موردنظر را در آن ذخیره کرد. سیگیت هارددرایوی برای کنسول PS4 نیز عرضه داشت و تنها XBOX ONE نبوده که این کنسول بازی را بدست آورده است.

براساس بررسی انجام گرفته هارد مورد اشاره کیفیت ساخت بالایی داشته و سرعت انتقال داده آن نیز قابل قبول است از این رو می توان سرعت عملکرد بالایی را در انتقال داده انتظار داشت. سیگیت در عرصه طراحی و تولید هارد درایو برند بزرگ و شناخته شده ای بوده که با هارد جدید مخصوص کنسول XBOX ONE توانسته رضایت مخاطب را جلب کند. این شرکت هر سال نسل جدیدی از هارد درایوهای خود را عرضه می دارد و هارد XBOX ONE این شرکت نیز در کنار دوام و کیفیت ساخت بالا، می تواند عملکرد قابل توجهی در انتقال داده داشته باشد و رضایت مخاطبان صاحب XBOX ONE را جلب کند. البته این نکته را باید در نظر گرفت که Seagate برای هر دو کنسول PS4 و XBOX ONE هارد درایوی را عرضه ساخته و مدل مورد بررسی به کنسول XBOX ONE اختصاص دارد.

گیم درایو

از آنجایی که این محصول ویژه XBOX ONE طراحی شده ساختار و مشخصه هایی متناسب سخت افزار کنسول نسل هشتمی مایکروسافت دارد و می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. بدنه پلاستیکی فشرده سبز رنگ که نماد کنسول ایکس باکس بوده یکپارگی کاملی با کنسول نسل جدید مایکروسافت دارد. دوام بالایی در برابر آسیب های وارده داشته و یک هارد اگر دوامی نداشته باشد با وارد شدن ضربه ای به آن قطعا بخشی از داده ها را حذف کرده و موجب از دست رفتن اطلاعات می شود.

این هارد را می توان از طریق پورت USB به کنسول متصل کرد و از حافظه داخلی موردبحث بهره گرفت. از آنجایی که بازیهای امروزی هر روز بر حجم آنها افزوده می شود بدیهی است که شرکتی چون Seagate برای این کنسول بازی قدرتمند هارد درایو مستقل و خارجی در نظر گیرد. البته برای سیستم های کامپیوتری نیز هاردهایی طراحی شده تا افراد بتوانند تجربه کاربری خوبی در ذخیره سازی اطلاعات و داده های خود داشته باشند.

گیم درایوی با دوام و پرسرعت

Seagate تبحر بالایی در توسعه حافظه های ذخیره سازی دارد و هارد جدید XBOX ONE نیز یکی از آنها می باشد. هر سال شاهد معرفی نسل جدیدی از هاردهای شرکت سیگیت هستیم و برای سال 2018 نیز این برند تصمیم گرفته چند مدل هارد درایو سریع و پرظرفیتی در نظر گیرد.

مدل PS4 هارد نیز تقریبا مشابه نسخه XBOX ONE است و نمی توان تغییراتی را مشاهده کرد. بدیهی بوده برند تولیدکننده هارد در تلاش باشد تا محصولات باکیفیتی را وارد بازار کند. پیش بینی می شود نسل جدید هارد درایو Seagate برای XBOX ONE و دیگر کنسول های مایکروسافت معرفی شود، اگرچه جزئیات کافی در دست نیست. شایان ذکر بوده پیشتر هارد درایوهایی توسط Seagate روانه بازار شده و این مدل جدید می تواند عملکرد بهتری در مقایسه با مدل پیشین داشته باشد.

گیم درایو

یکی از ویژگی های مثبت این هارد ابعاد کوچکی بوده که موجب می شود فضای کمی را اشغال سازد. هارد درایوهای از ابزارهای کاربردی هستند که در صورت کمبود فضای ذخیره سازی می توان آنها را مورد استفاده قرار داد. پورت USB 3.0 موجب خواهد شد تا بتوان انتقال داده سریعی بین کنسول XBOX ONE و هارد درایو موردنظر داشت.

وزن این هارد به 168 گرم می رسد و ابعاد آن نیز 117*8*15 سانتیمتری بوده و با ابعاد کوچک می تواند تجربه کاربری کاملی را فراهم آورد. در این Game Drive چراغ سبز رنگی قرار گرفته که خواندن و نوشته شدن اطلاعات را نشان می دهد. هنگامی که کنسول XBOX ONE در حالت آماده به کار قرار می گیرد می توان همچنان بروزرسانی روی این هارد انجام داد و اتکا کاملی به کنسول نسل هشتمی شرکت مایکروسافت ندارد. چراغ هشداری نیز به رنگ دیگر قرار گرفته که در صورت وجود امنیت ناپایدار روشن خواهد شد و افراد را مطلع می سازد.

اگر کنسول Xbox One شما در اتاق قرار گرفته جای ناراحتی نخواهد بود و شما می توانید به خوبی این هارد درایو یا همان گیم درایو را برای نصب و اجرای بازیهای کنسول به کار گیرید. با ظرفیت 2 ترابایتی می توان بیش از 20 بازی مختلف را درون گیم درایو سبز شرکت سیگیت قرار داد تا همیشه آنها را به همراه داشته باشید و به استفاده از این بازیها بپردازید. تجربه کار با این درایو گیمینگ سیگیت بسیار ساده و جالب توجه است و تنها کافیست گیم درایو را به کنسول XBOX ONE متصل کنید تا شاهد عملکرد بالایی باشید. سرعت عمل انتقال داده در این گیم درایو بیش از مدل های رقیب بوده و Seagate سعی کرده قدرت انتقال داده بالایی به آن می بخشد.

این شرکت باتوجه به فعالیت گسترده در زمینه تولید درایو جای تعجبی نداشته تا گیم درایو حرفه ای را برای کنسول XBOX ONE توسعه دهد. طراحی جالب توجه این گیم درایو موجب می شود تا نظر هر فردی را به خود جلب کند. ساختار پلاستیکی این گیم درایو بدان معنا نیست که نمی توانید کیفیت و دوام بالایی را در دستگاه شاهد باشید زیرا کمپانی موردبحث سعی کرده طراحی جالبی برای این محصول جهت مطابقت با ساختار XBOX ONE در نظر گیرد و می توان شاهد محصولی کارآمد و با دوام بود.

سیگیت و معرفی گیم درایو قدرتمند

گیم درایو

گیم درایو جدید XBOX ONE سیگیت در کاربری می تواند تجربه خوبی را به ارمغان آورد. همانطور که گفته شد این هارد درایو 2 ترابایتی از نوع USB 3.0 قابلیت انتقال داده سریعی داشته و در میان رقبا محصولی شایسته و بهتر است. سیگیت تحت فناوری‌های قابل توجهی این گیم درایو را توسعه داده از این رو داشتن انتظارات عملکرد دقیق از محصول جدید سیگیت جای تعجبی نخواهد داشت. شرکت سیگیت با معرفی گیم درایو جدید خود نشان داده که در عرصه تولید هارد درایو برند مطرحی بوده وی قادر است عملکرد بزرگی از خود نشان دهند.

سرعت خواندن این هارد در مقایسه با هارد اصلی XBOX ONE و نسخه اس آن بسیار بیشتر بوده به شکلی که دو مدل نخست 1:01 ثانیه و 0.59 ثانیه است اما گیم درایو Seagate به 0.57 ثانیه می رسد که بسیار کمتر از هاردهای اصلی دو کنسول XBOX ONE شرکت مایکروسافت می باشد.

این بدان معناست که افراد می توانند شاهد عملکرد سریع گیم درایو Seagate باشند و تجربه کاملی کسب کنند. شایان ذکر است پیشتر به بررسی حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایتی Seagate 7 پرداختیم و حال نوبت آن رسیده تا گیم درایو 2 ترابایتی را برای بررسی مورد استفاده قرار دهیم که براساس بررسی یک محصول قابل توجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا