بررسی کنسول و لوازم جانبی

بررسی هدست Razer Kraken Pro

بررسی هدست Razer Kraken Pro

مزایا

راحت. بم (بیس) پذیری خوب. راه اندازی آسان.

معایب

ضعیف بسیار کم خروجی صدا. طراحی میکروفون می توانست بهتر باشد.

نظر نهایی

این هدست بازی راحت بوده، کیفیت صدای قابل قبولی داشته و راه اندازی آن هم بسیار آسان است.

 

گاهی اوقات سادگی حرف اول را می زند. هدست های بازی که مجهز به قابلیت های گوناگون مثل صدای ساراند، پردازنده های صوتی USB یا اتصال بی سیم هستند، حرف های زیادی برای گفتن دارند اما خوب که دقت می کنید مهم ترین وظیفه ای که یک هدست باید انجام دهد پخش و انتقال با کیفیت صداست. هدست Razer Kraken Pro که 79.99 دلار قیمت گذاری شده چیزی غیر از تجسم سادگی نیست و با این وجود کیفیت پخش بسیار عالی داشته و به راحتی و بدون ایجاد کمترین ناراحتی، روی سر کاربر قرار می گیرد. اگر مایل به پرداخت هزینه ای دو برابر برای خرید مدلی پیشرفته تر و مجهز به قابلیت های گوناگون هستید، Razer Kraken Pro بهترین گزینه است.

طراحی

این هدست در دو رنگ سیاه و سبز نئونی چشم نواز عرضه شده که اگر رنگ دوم را انتخاب و هدست را روی سر قرار دهید، توجه همه به شما جلب خواهد شد. در هر دو رنگ شاهد وجود محفظه اسفنجی سیاه رنگ و حلقه های سیاه در قسمت بیرونی کاپ ها هستیم و البته رنگ متضاد (سیاه برای مدل سبز رنگ، سبز برای مدل سیاه رنگ) در قسمت پد اسفنجی زیر هد بند هستیم. بازوی میکروفون هم قابلیت خمیدگی دارد.

شرکت ریزر از Kraken Pro با عنوان راحت ترین هدست گیمینگ ساخته شده در جهان یاد می کند و البته به نظر می رسد این ادعا درست باشد. کاپ های بزرگ هدفون که روی گوش قرار می گیرند و استفاده از پدهای اسنفجی لطیف موجب قرارگیری بی دردسر و محکم هدست روی سر بدون وارد آوردن فشار به سر شده و وزن سبک آن موجب خم شدن یا سنگین شدن سر هم نخواهد شد. این هدست با هدست Mad Catz F.R.E.Q (با قیمت تقریبی 142 دلار)، یکی از راحت ترین هدفون های ساخته شده رقابت می کند. هر چند Kraken Pro کامل نیست. میکروفون روی کاپ سمت چپ و روی بازویی خمیده قرار گرفته که هنگام استفاده از کاپ خارج می شود و زمانی که میکروفون کاملا جمع شده است، در صورتی که انگشتان بزرگی داشته باشید، گرفتن باز و خارج کردن آن دشوار است. این ضعف را که کنار بگذاریم باید گفت Kraken Pro هدستی بسیار راحت است و در صورت استفاده طولانی مدت برای بازی، موجب خستگی کاربر نخواهد شد. کاپ های هدست به منظور حمل و نقل آسان تر رو به داخل تا شده و مشکلی برای قرار گیری در کوله پشتی ها یا کیف ها نخواهند داشت.

این هدست کاملا آنالوگ است و مستقیما به هر دستگاهی متصل می شود که همین امر موجب ساده شدن راه اندازی آن می شود. در انتهای کابل یک متر و سی سانتی جک 3.5 میلی متری که امکان اتصال هدست به هر تلفن هوشمند یا تبلت را فراهم کرده و ضمنا آداپتور کامپیوتری دو متری هم ارتفاع کلی کابل را به سه متر و سی سانت رسانده و با تقسیم خروجی به دو پورت میکروفون و هدفون امکان استفاده همزمان از آنها را فراهم می کند. این هدست از صدای فراگیر (Surround) پشتیبانی نکرده و فاقد پورت اتصال USB است. کافی است جک معمولی را به دستگاه متصل و استفاده از هدست را شروع کنید. متاسفانه هدست فاقد دکمه های کنترل صداست و هر گونه تنظیم میکروفون و هدفون را باید از طریق رابط دستگاه اصلی انجام دهید.

قدرت بیس (Bass)

Kraken Pro همانند سایر هدست های خوب بازی، بیس را با کیفیت بسیار خوبی پخش می کند. در آزمایش ها نه تنها درایورهای استریو 40 میلی متری آن صداهای انفجارها، راکت ها و شلیک اسلحه ها را در بازی Team Fortress 2 به بهترین نحوه پخش می کنند بلکه صداهای بیس بسیار ریز در بازی The Knife Silent Shout هم بدون کمترین تغییر و دستکاری شنیده می شدند. وقتی صدای دستگاه را روی بالاترین درجه ممکن قرار دادیم شاهد هیچ گونه صدای ناموزون و اختلال در پخش صوت ها نشدیم.

میکروفون عملکرد بسیار رضایت بخشی داشته و علی رغم دشواری خارج کردن آن از کاپ هدفونن، بازوی خمیده در نظر گرفته شده امکان تنظیم موقعیت آن را به راحتی فراهم می کند. صدای شما در میکروفون بسیار واضح و شفاف خواهد بود هر چند به خاطر جذب صداهای محیط بیرونی بهتر است از این هدست برای ایجاد پادکست و ضبط صدا استفاده نکنید.

علاوه بر بیس، موسیقی و گفتگوها هم در Kraken Pro به خوبی پخش می شوند هر چند شاهد یکی دو نقص جزئی بودیم. برای مثال هنگام پخش آهنگ، صدای خواننده، گیتار و دارم ها به خوبی شنیده می شدند. اما صداهای بالا در مقایسه با صداهای پایین کمتر شنیده می شدند و ضرب درام و بیس در مقایسه با سایر صداها بیشتر به گوش می آمدند. این هدست بهترین مدل موجود برای گوش دادن به موسیقی نیست و متناسب با نیاز گیمرهای حرفه ای در بازهای و همچنین گفتگوهای آنها حین بازی ساخته شده و این وظیفه را هم به نحو احسن انجام می دهد. طبیعتا نمی توان از یک هدست متوسط که برای رفع گروهی خاص از کاربران یعنی گیمرها طراحی شده انتظار پخش بدون نقص آهنگ ها را داشته باشید زیرا اولویت های آن مواردی متفاوت از خواسته های دوستداران موسیقی هستند.

هدست Kraken Pro شرکت ریزر محصولی تجملی نیست و فاقد هر گونه قابلیت ویژه مثل اتصال بی سیم یا صدای فراگیر است اما قرارگیری بسیار راحت و بدون کمترین آزار روی سر کاربر، قدرت بی نظیر و پخش صدای واضح حین بازی ها، آن را تبدیل به گزینه ای بی نظیر برای دوستداران دنیای بازی های کامپیوتری کرده است. طراحی آنالوگ هدست، اتصال آن به هر وسیله ای که جک 3.5 میلی متری داشته باشد از جمله انواع ابزارهای سیار، کامپیوتر، لپ تاپ و … را بسیار آسان کرده است. اگر چه این هدست فاقد هر گونه ابزار کنترل میزان صدا گوشی ها یا میکروفون است اما می توان از این نقص چشم پوشی کرد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا