نقد و بررسی بازی ها

معرفی و بررسی 10 بازی جدید ژانویه 2019

معرفی و بررسی 10 بازی جدید ژانویه 2019

 

 

سال ۲۰۱۹ اومد و شما شاید تا حالا با این تغییر عادت هم نکردین. اهمیتی نداره. برگردیم به بحث بازی‌های ویدئویی. این ماه آپشن‌های خوبی داشتیم که فکر می‌کنیم ارزشش رو دارن که یه نگاهی بهشون بندازیم به همین خاطر امروز با معرفی و بررسی 10 بازی جدید ژانویه 2019 همراه‌تونیم. 

 

 

شماره‌ی ۱۰ شروع می‌کنیم: ایس کامبت۷ اسکایز آن‌نون. صادقانه بگم به این بازی به دلیل زمان ارائه‌ش . توجه کمی شده. چرا که به طرز تعجب‌آوری عالیه. و هیچ بازی جنگی هوایی دیگری مثل این نیست. دلیلش هم شاید این باشه که یه ذره زیادی با افسون استایل کمپانی باندای نامکو ژاپن در هم آمیخته باید گفت این بازی یه روایت متقاعدکننده هم داره که دیگه الان در همه‌ی بازی‌ها شاهدش هستیم.

از یک طرف اولین بازی مجموعه خودش هست که می تونه در موتوربازی‌سازی آنریل۴ هم اجرا بشه. از طرف دیگه اگر نسخه‌ی پی‌اس۴ رو دوست نداشته باشین می‌تونین مأموریت‌های وی‌آر رو تجربه کنین و این بازی واقعاً هرجور که نگاهش کنین جذابه. ایس کامبت۷ بعد از معرفیش در سال ۲۰۱۵ یه خورده زمان برد تا به بازار عرضه شه و بنابراین همه‌مون امیدواریم حالا که اومده نامش زنده بمونه. در ژانویه ۲۰۱۹ این بازی برای کنسول‌های پی‌اس‌۴، اکس‌باکس۱ و اندکی بعد، در اول فوریه برای ویندوز ارائه میشه.

 

 

شماره‌ی ۹: لایف استرنج اپیزود۲. اپیزود اول درباره ی وقایع جذابی بین دو کاراکتر که دو برادر بودن، بود. نمی‌خوایم اسپویلش کنیم اما درست جایی که اون‌ها مجبور شدن از یک سمت به سمت دیگه امریکا فرار کنن، بازی تموم شد. اما اون چیزی که درباره این سری لایف استرنج بیش از همه برای من جذابه، تنها پویایی این دو برادر در جریان بازی نیست بلکه این حقیقته که هر اپیزود به شکلی کاملاً ایده‌آل در یه لوکیشن کاملاً متفاوت اتفاق میفته. دقیقاً نمی‌دونم که ماجراجویی این دو برادر چقدر طول می‌کشه اما اینجا همه‌ی ما فکر می‌کنیم اپیزود اول بسیار خوب شروع شد. و فقط امیدواریم که همین روند ادامه پیدا کنه و در اپیزود ۲ هم شاهد این جذابیت باشیم. ۲۴ ژانویه قراره این بازی برای کنسول های پی‌سی،پی‌اس۴ و اکس‌باکس‌وان ارائه بشه

 

 

شماره‌ی ۸: از بازی‌های اپیزودیک داستان‌محور صحبت کردیم. پس باید از واکینگ دد د فاینال اپیزود۳ نام ببریم. این که ما همچین بازیی رو داریم، واقعاً یه معجزه‌س. این بازی برای اون دسته از شما که بازی‌های کمپانی تلتیل گیمز و کسایی که در پس بازی‌های واکینگ دد هستن رو نمیشناسین،این بازی محشره. اما در آخر خیلی ناگهانی درهای جهان بازی بسته شدن و فصل نهایی پا در هوا و نصفه نیمه باقی موند تا اینکه کمپانی اسکای‌بوند اینترتیمنت در نهایت با به کارگیری تعدادی از کارمندان سابق تلتیل گیمز، استودیوی جدیدی برای به سرانجام رسوندن این ماجرا راه‌اندازی کرد و ساختش رو بر عهده گرفت.

بنابراین اینجا ما با فصل نهایی داستان، اپیزود۳ سر و کار داریم. ماجرایی که خیلی جذاب شروع شده بود و من بسیار کنجکاوم که ببینم آیا این جذابیت می تونه تا انتهای داستان ادامه داشته باشه یا خیر. داستانی با تأثیر احساسی زیاد که ما از فصل اول واکینگ دد و لی باهاش مواجه بودیم. انتظارات من از این بازی خیلی زیاده اما از این بابت خوشحالم که بالاخره قراره این داستان محشر سریالی سرانجامی پیدا کنه. چندان پیش نمیاد که با داستانی این چنینی رو در رو شین. و من خوشحالم که این بازی وجود داره. قراره در ۱۵ ژانویه‌ی ۲۰۱۹ نسخه‌ی ویندوز این بازی در اپیک‌استور ارائه بشه احتمالاُ حالا هم نسخه‌ی پی‌اس۴ و اکس‌باکس‌وان رو دارین.

 

 

شماره‌ی ۷: وای۲کی، ئه پست‌مدرن آرپی‌جی. فکر می‌کنم شما اینجوری می‌گین. احتمالاً متوجه شدین این بازی رو میشه در ویترین بازی‌های سرگرم‌کننده قرار داد یک بازی با استایل ایندی‌آر‌پی‌جی‌ه که از لحاظ ظاهری پر از احساسات وسترنه. اما در حقیقت بیش از این‌ها به استایل جی‌آرپی‌جی کشش داره. از روی تریلری که ازش ارائه شده میشه گفت که این بازی خیلی خلاقانه و جاه‌طلبانه طراحی شده. کاراکترهای خیلی جذابی داره که در بازه‌ای از زمان به سر می‌برن که معمولاً در بازی‌های دیگه باهاش مواجه نمی‌شین چون واقعاً عادیه. اما چنین چیزی سال‌ها پیش تنها در دموی بازی‌ها و برای بازی‌هایی که در نسخه‌ی ویندوز ساخته می‌شدن، دیده می‌شد. بنابراین دیدن چنین چیزی در یک بازی جدید می‌تونه جذاب باشه جدای از این‌ها این بازی در ۱۷ ژانویه ارائه میشه و شما می‌تونین روی پلتفرم‌های مختلف اجراش کنین. در نسخه‌های ویندوز، پی‌اس۴، نینتندو سوئیچ و همچنین ویتا در دسترسه. آفرین بهشون ما ویتا رو دوست داریم.

 

 

شماره‌ی ۶: تراپیکو۶ . میدونم چیکار کردم. این بازی از نوع بازی‌های استراتژیکه اما یه جور شبیه‌سازی خودکامه از این استایل داشته. این بار این بازی واقعاً باحاله. الکترون اسپیچز دوباره بازسازی و سیستم جستجوی (ریسرچ سیستم) شسته رفته تر و بازبینی شده. ایده‌ی بازی به صورتیه که آزادی بیش‌تری دارین و کارهای خیلی بیش‌تری می‌تونین انجام بدین. این بازی به شکل واضحی از طریق طرح‌هایی که شما می‌ریزین و چیزهایی که می‌سازین، می‌خواد شخصی‌سازی (کاستومایزیشن) بیش‌تری داشته باشه. نه فقط اینکه بازی در مجمع‌الجزایرهای بزرگی اتفاق میفته و شما می‌تونین جزایر زیادی رو در عین حال مدیریت کنین.

از سیستم چندنفره آنلاین هم که ۴نفر به طور همزمان می تونن بازی کنن برخورداره. می‌خوام بگم که اگر گیمر هستین بخصوص پی‌سی گیمر بدون شک باید چشم بدوزین به این بازی چون استایلش بی‌نظیره. به شدت رضایت‌بخشه . فقط هم برای ویندوز ارائه نمیشه بلکه نسخه‌های پی‌اس۴ و اکس‌باکس۱ بازی هم عرضه خواهد شد همه‌ی این‌ها در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ ارائه میشن.

 

 

شماره‌ی۵: تیلز آو وسپریا دیفینیتو ادیشن. بازیی که قراره در دهمین سالگرد ارائه‌ی اولین نسخه‌ی خودش عرضه شه این بازی یه جی‌آرپی‌جی تمام عیار برای طرفدارای این استایله اما با وجود این نسخه‌ی بازسازی شده‌ی تر و تمیز دیفینیتیو ادیشن که بی‌شک چشم‌گیره، به نسبت گذشته تعداد بیش‌تری این استایل رو امتحان خواهند کرد که الان یه خورده کلاسیک به نظر میرسه. این بازی برای پلتفرم‌های پی‌سی، پی‌اس ۴، اکس‌باکس۱ و نینتندوسوئیچ ارائه خواهد شد و خوشبختانه نیاز نیست برای این بازی جی‌آرپی‌جی خیلی زیاد صبر کنید چرا که قراره یازدهم ژانویه عرضه بشه.

 

 

شماره‌ی ۴: بازی‌ایه که من براش خیلی هیجان دارم و اون چیزی نیست جز انیموشا:وارلردز. بازیی که فعلاً شبیه تولیدات کلاسیک کمپانی کپکام برای پلتفرم پلی‌استیشن۲ئه که در زمانیکه منتشر شد، واقعاً عالی بود. یه چیزی تو مایه‌های سامورایی، فانتزی، رزیدنت اویل در حالیکه حرکت‌ها و نویگیشن و فضای کلی بازی، در مجموع به سبک ترس و بقاست. مبارزات واقعاً محشرن و تمام جزئیات کاتانا(شمشیر سامورایی)ی شما، واقعاً باحاله. من فکر می‌کنم اگه این سری بهتر از سری‌های قبل مجموعه نباشه، دست کم بهتر به نظر می‌رسه.

چون سری فعلی از نظر بصری و با وجود ساپورتش از وضوح ۱۶:۹پیشرفت کرده . صادقانه بگم من سری اول این بازی رو از زمان انتشارش تا به الان بازی نکردم به همین خاطر واقعاً امیدوارم این سری برام نوستالژیک باشه. سالمون اوساکا کاراکتر محشریه و جهان اونیموشا هم عالیه و ما واقعاً خوشحالیم که مردم از ۱۵ ژانویه تقریباً روی همه‌ی پلتفرم‌ها پی‌سی،پی‌اس۴، اکس باکس۱و نینتندو سوئیچ می‌تونن اجراش کنن.

 

 

شماره ی ۳: بازیی که دوباره بازسازی یه مجموعه‌ی قدیمیه با نام نُ مور هیروز که عنوان سری جدیدیش هست: تراویس استرایک اگین. کاری از طراح معروف ژاپنی سودا۵۱ و کمپانی گرس‌هپر وجه اشتراکی دارن. بازی‌های ا‌ون‌ها به طرز غیرمرسومی عجیبن و بنظر میرسه تراویس استرایک اگین نُ مور هیروز هم از همین قاعده پیروی می‌کنه با این حال با نسخه‌ی قبلی نُ مور هیروز به شدت متفاوته اما من می‌خوام بگم که جریانات این بازی بعد از نُ مور هیروز۲ اتفاق میفته اما این بار پرسپکتیو گیم پلی معکوس یا تاپ‌داون‌ه ، با تأکید بر بازی دونفره. ایده‌ی بازی اینه که شما می چرخی و وارد بازی‌های ویدئویی مختلف میشی واین یه جورایی یعنی خلاصی از شر باگ‌ها.

بنابراین نتیجه میشه یه تعداد زیادی گیم‌پلی مختلف با کلی‌ مینی‌گیم. با این تفاسیر . واضحه که سودا می خواسته چیزهای جدیدی رو کشف کنه جای اینکه فقط یه بازی اکشن خلق کنه. این طراح می خواسته با یه بازی ویدئویی رترو سروصدا به پا کنه. نمی‌دونم این دقیقاً همون چیزیه که من در سری جدید نُ مور هیروز منتظرش بودم یا نه اما اگر اصلیتش همونه، استایل و کاراکتر و داستانش مثل سری قبلیه من سراپا منتظرشم.

 

 

شماره‌ی ۲: بازسازی رزیدنت اویل ۲ که در نظر من پیش‌بینی شده‌ترین بازی دست کم نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ بود که برای همه‌ی کنسول‌های اصلی ارائه خواهد شد. این بازی قراره بازسازی کامل نسخه‌ی کلاسیک رزیدنت اویل۲ باشه برای من این جایی که همه‌ی این‌ها شروع شدن. جایی که رزیدنت اویل کارش رو آغاز کرد و دیوونه‌وار پیش‌رفت و برای کسایی که برای اولین بار این بازی رو انجام میدن و تجربه میکنن چیزای خیلی بیش‌تری حتی به نسبت قبل و نسخه‌ی اولی رزیدنت اویل وجود داره. خیلی خیلی هیجان‌انگیزه و اینجا هم به نظر می‌رسه ترس به عنوان فاکتور اصلی بازیه. وجود بخش اعظمی از اتمسفری که بازی از نسخه‌های پیشین خودش به ارث برده و ما بهشون خو گرفتیم،هنوز برامون مشخص نشده.

من امیدوارم المان‌های ترس و بقا بازسای بشن اما بازی طراحی شده برای اینکه حتی پلیرهای قدیمی رو هم منتظر نگهداره. سناریوها یه خورده تغییر کردن اما همچنان باید در نقش دو تا از بهترین کاراکترهای بازی‌های ویدئویی یعنی لئون کندی و کلر ردفیلد بازی کنین. من واقعاً فقط امیدوارم که این بازی هم خوب باشه همون‌قدر که من رزیدنت اویل رو واقعاً دوست دارم، دیدن اینکه رزیدنت اویل دوباره از نگاه سوم شخصه خیلی خوبه. اما برای دیدن اینکه این بار چقدر به نسخه‌ی اصلی رزیدنت اویل وفاداره باید تا ۲۵ ژانویه صبر کنیم.

 

شماره‌ی ۱: بازیی که خیلی‌ها پیش بینی‌ش کرده بودن، کینگدام هارتس۳. من باورم نمیشه که بالاخره می تونم بگم که این بازی واقعاً قراره همین ماه یعنی بیست و نهم ژانویه سال ۲۰۱۹ ارائه بشه و ما واقعاً واقعاً امیدواریم که انتظارات طرفدارانش رو برطرف کنه. بعد چیزایی که درباره‌ی بازی لو رفت، یه سری مسائل درباره ی روند بازی دست مردم اومد داستان بازی همونه. نمی‌خوام اصلاً اسپویلش کنم اما کینگدام هارتس ۳ با کلی سناریوی جدید ارائه شده و کلی کاراکتر تازه داره از کاراکترهای خود کینگدام هارتس گرفته تا شخصیت‌های معروف دیزنی. اون چیزی که از همه جالب توجه‌تره اینه که فضای توی‌استوری خیلی خیلی محشره.

به عنوان کسی که با سری اول خیلی اخت بود و اما هرگز سری بعدی رو بازی نکرد، من نه تنها دیوانه‌وار می‌خوام هر سری رو دو سه بار بازی کنم بلکه خیلی کنجکاوم که ببینم طرفدارای پروپا قرص این بازی درباره‌اش واقعاً چی فکر می‌کنن. اما انتظارات به سر اومده و من فکر می‌کنم خیلی زود در این باره مطلع میشیم. اینا بازی‌های ژانویه امسال بودن که قراره ارائه بشن اما اگر دنبال چیز دیگه‌ای هستین که روی نینتندو بازی کنین یه گزینه‌ی دیگه هم براتون داریم که اخیراً بازیش نکردین و اون هم نسخه‌ی بازسازی شده سوپر ماریو برای پلتفرم نینتندو سوئیچ‌ه که یازدهم ژانویه ارائه میشه. همون‌طور که گفتم بازی‌هایی که اسم بردیم بازی‌های ژانویه بودن که ما فکر می‌کنیم ارزش صرف زمان رو دارن .

حالا می‌خوایم از طریق کامنت‌ها نظر شمارو هم بدونیم. فقط ۵ تا، ۲تا اصلاً یکی از بهترین بازی‌هایی ژانویه امسال رو از دید خودتون بگین. دوست داریم در کامنت‌ها راجع بهشون بدونیم. اگه چیز جدیدی یاد گرفتین لایک کنین. متشکر میشیم و بهمون کمک می‌کنه اما اگر جدیدین ما رو دنبال کنید تا ویدئوهای درجه یکی رو که آپلود می‌کنیم ببینین اما مثل همیشه ممنون که تماشامون کردین. دفعه‌ی بعد همینجا در عصربازی می‌بینمتون.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا