نقد و بررسی بازی ها

بررسی 10 بازی برتر Open World در سال 2018

بررسی 10 بازی برتر Open World در سال 2018

 

 

پایان ساله و البته می‌خوایم نگاهی به سالی که گذشت بندازیم. امروز قراره درباره‌ی ۱۰ تا از بزرگ‌ترین بازی‌های جهان‌باز سال ۲۰۱۸ بگیم. تلاش کردیم تقریباً بهترین تعداد رو بین شمار بالای بازی‌ها در نظر بگیریم و فقط سعی کنیم دسته‌بندی‌شون کنیم. خب بذارین شروع کنیم با بازی.

 

 

شماره‌ی ۱۰: بازی Spider-Man. جهان اسپایدرمن چیزی علاوه بر بازی‌های دیگه‌ی این لیست نداره و در برابر بقیه این بازی تنها در هشت مایل مربع ارائه شده اما با وجود این که عظمتش خیلی زیاد نیست، اینسومنیاک گیمز نیویورک رو به طرز عالی به تصویر کشیده. اره نه اینکه کاملاً تحت پوشش قرارش بده اما یه تمثیل خوب از این شهره. می‌دونیم که اینسومنیاک فقط در بازی‌سازی شهر نیویورک عالی نبوده بلکه به دلیل تولید نیویورک بازی اسپایدرمن عالی بوده. برج اونجرز خیلی باحال بود. بعدش تصاویر سنکتوم سنکتروم که در اون دکتر استرنج جاخوش کرده.

می تونین دفتر حقوقی نلسون و مورداک رو پیدا کنین. حتی یه چیزای جزئی‌تر مثل جوزیز بار و مجسمه‌ی لاکجا . و بعضی وقت‌ها، خیلی باز و بزرگ بودن جهان یک بازی به معنای عالی بودنش نیست. اما طبیعی به نظر میاد. درست مثل جهان بازی اسپایدرمن. همچنین تاب خوردن و پرواز کردن در شهر هم خیلی خوبه. یعنی، منظورم اینه که. یالله. حقیقت اینه که افزودن تصاویر عمودی مثلاً وقتی روی یه ساختمون خیلی بلند میرین، باعث شده که جهان بازسازی شده این سری از بازی خیلی خیلی بزرگتر باشه. بریم سراغ

 

 

شماره‌ی ۹: بازی Sea of Thieves. جهانش ۱۱ مایل مربع‌ه که مشخصاً از بقیه بازیهای ارائه شده توی این لیست، بزرگتره. اما جهان این بازی جالبه و اقیانوس بزرگی که درش نمایش داده شده، اونقدر خوبه که جهان بازی رو از اونی که هست بزرگ‌تر نمایش میده حتماً می دونین که چطوری اینور اونور برین،دریانوردی باهاش چندان سریع نیست و بستگی داره کجا می خواین بدین. می تونه این احساس رو هم بهتون بده که یه لحظه زمان میبره که به اونجایی که خواستین برسین همه‌ی اینها باعث میشن که این جهان خالی از سکنه، پر به نظر بیاد. بزرگ‌تر به نظر بیاد.

وقتی با دوستاتون در این بازی دارین دریانوردی می‌کنین واقعاً این احساس رو دارین که در این دنیا فقط شماها هستین و وقتی هم که یه دسته از پلیرهای دیگه رو می‌بینین که دارن در فاصله ای دورتر دریانوردی می‌کنن، واقعاً هیجان‌زده میشین. چون می‌فهمید که در دنیای شما کسای دیگه‌ای هم هستن و یادتون میاد که در این جهان نسبتاً بزرگ تنها نیستین جهان این بازی زیبا هم هست. استایل هنریش خیلی باحاله و طراحیش خوب و قشنگه، بدون اینکه با قدرت گرافیکی دیوانه‌کننده‌ای مسحورتون کنه اما آب در این بازی یکی از بهترین طراحی‌های این عنصر در بین تمام بازی‌های ویدئویی‌ای که از خیلی وقت پیش تا به حال دیدیم ه.

 

 

شماره‌ی ۸: بازی Fallout 76. جهانش ۱۶ مایل مربعه . خب. حالا هممون میدونیم این بازی یه جورایی حرص میده ادمو. می دونیم. اما دست کم مپ این بازی وحشتناک نیست. حداقل می‌شه تا جایی که امکان داره از پوشش دادن فضا درش استفاده کرد. خب این بازی توی لیست بزرگ‌ترین بازی های ۲۰۱۸ قرار گرفته نه بهترینای این سال. اما مپ این بازی خوبه. فضای هدر رفته‌ی زیادی درش نیست. همیشه یه چیزایی برای اکتشاف و یافتن درش هست که میشه تحسینش کرد.

یه چیزی که خیلی باحاله اینه که با تموم شدن سری قبل، عناصر اون بازی از بین نرفتن. چون این بازی خیلی بعد از افتادن بمب‌ها اتفاق افتاده و زندگی های زیادی در جهانش جریان نداشتن . همین طور پوشش گیاهی و جنگلهای خوبی هم در بازی وجود داره. باید از طراحی Fallout 76 که به غایت حس مردگی و کسالت رو القاء می‌کنه و همین‌طور ویژگی ان پی‌سی(بدون کاراکتر بودن) اون متشکر باشیم. اما اندازه ی جهانش خوب و رضایت‌بخشه

 

شماره ی ۷: بازی Shadow of the Colossus. جهان این بازی ۲۱ مایل مربعه. کسایی که قبلاً این بازی رو انجام دادن می‌دونن اولنچ با مدمکس چیکار کرد که باعث شد جهان بازی حالا خیلی خالی، مرده و متروکه باشه و اما تماشاش لذتبخش. با وجود این که زندگی زیادی جریان نداره اما نمیشه این لذت رو انکار کرد. نمیشه زیبایی جهان این بازی رو در نظر نگرفت اونقدر هر جا که میرین بزرگ و عظیمه که این احساس رو بهتون می‌ده که دارین یه سفر حماسی رو طی می‌کنین. چون فاصله‌ها خیلی زیادن و اینکه هر چیزی که سر راهتون قرار داره، از تپه‌های کانین تا درخت‌ها از شما به عنوان کاراکتر بازی اونقدر بزرگترن که به راحتی به شما این حس رو میدن که در برابر این جهان عظیم اندازه‌ی یه مورچه هستین. من واقعاً عاشقشم.

 

 

شماره ی ۶: بازی Forza Horizon 4. جهان این بازی ۲۷ مایل مربعه. محشره و مجموعه‌ی فورزا از منحصر به فردترین جهان برخورداره. با اون تصاویر از مناظر بریتانیایی و اسکاتلندی. و دوباره می‌خوام تأکید کنم که وقتی که خبردار بشید که جهان این بازی در چهار فصل مجزا و متفاوت کامل خواهد شد، فورزا براتون تأثیرگذارتر میشه. بخاطر اینکه خیلی سریع رانندگی می‌کنین، یه بازی با جهانی گسترده نیاز دارین که فورزا۴ براتون فراهم می‌کنه.

 

 

شماره ی ۵: بازی Red Dead Redemption 2. بازیی که شاید بزرگ‌ترین جهان باز این لیست رو در اختیار نداشته باشه اما بی‌شک بسیار وسیع به نظر میاد و یقیناً با جهانی به وسعت ۲۹ مایل مربع در مقیاس بزرگی طراحی شده اما ما فکر می‌کنیم بخشی که باعث میشه این بازی خیلی بزرگ بنظر بیاد حقایقی مثل اینن که پرسه زدن با اسب در این بازی یه خورده آروم‌، آروم‌تر از نسخه‌ی قبلی رد دد ریدمپشن‌ه اما به هر حال چیز دیگه‌ای که باعث میشه جهان این بازی خیلی بزرگ به نظر برسه احساسیه که وقتی از یه نقطه به نقطه‌ی دیگه سفر می‌کنین، بهتون دست میده. معمولاً در این راه افراد دیگه‌ای رو می‌بینین یا وقتی شما ساکنین، یکی از راه میرسه و ازتون کمک می‌خواد یا تلاش می‌کنه ازتون دزدی کنه.

افرادی که که زندگی روزمره ی خودشون. شخصیت مجزایی دارن . دارن به زندگی عادی هر روزه‌شون ادامه می‌دن یا وقتی در راه فرارین یهو سر راهتون در یه شهر بزرگ مثل سن دنیس به پناهگاهی بر می‌خورین و این چیزا بهتون این حس رو میدن که در یک دنیای زنده هستین که همه‌جاش داره اتفاقاتی میفته و زندگی جریان داره و جهان باز بودن این بازی مثل خیلی نمونه‌های دیگه در این لیست، فقط صرف بزرگی مساحتش نیست بلکه احساسیه که شما از عظمت اون دارین تا جایی که در این جهان غرب وحشی ممکنه گم شین. محشره.

 

 

شماره‌ی ۴: بازی The Crew 2. که بازی خیلی بزرگیه اگه نگیم مأیوس‌کننده. سخته که از یه عدد درباره ش صحبت کنیم اما کروو۲ مشخصاً خیلی بزرگه و بنابر گفته ی بعضی‌ها، می تونین نیم ساعت تمام در طول مناظری رانندگی‌ کنین که براتون ارائه شدن. اگر نمی‌دونین، کروو۲ فرمت کوچک شده‌ی ایالات متحده رو در نقشه‌ی بزرگ جهان باز خودش جاداده به طوریکه می‌تونین کشور رو از نیویورک تا کالیفرنیا دور بزنین و به تموم جاها در هر قسمتی از این مسیر از شمال تا جنوب برین. تئوریش باحاله. حتی اگه نوع بازی مأیوس‌کننده باشه، اندازه‌ی جهان بازی چیزیه که اینجا برامون مهمه. بنابراین از این حیث، برنده‌س.

 

 

شماره‌ی ۳: بازی Far Cry 5 که جهانش ۳۱ مایل مربع وسعت داره. هپ کاونتی مونتانا یه منطقه‌ی ساختگی واقعاً زیباست با پوشش سبز گیاهی، جنگل، کوه‌های بلند و خرس‌های خطرناکش و خیلی چیزهای دیگه که میشه نام برد. اولین باری که یکی از سری‌های فارکرای رو بازی کردم گفتم که عجیبه که در جایی با آب و هوای استوایی مثل آخرین بازی‌های سری خودش، اتفاق نیفتاده اما حالا باید بگم که یوبی‌سافت کار بزرگی کرده. مپ بازی پر از فعالیت‌های همه‌جانبه‌س مثل مسابقه رانندگی، شکار و چیزای دیگه.

هریک از ۳ فضای بزرگ بازی، حس متفاوتی رو بهتون میدادن. خوب بود. در این که بهتون اجازه میده بدونین که در یه محیط کاملاً متفاوتین، مسئله ای که باعث شده جهان بازی بزرگتر از اونی که هست بنظر بیاد، خیلی خوب عمل کرده. جهان بازی گرچه خیلی پرجنب و جوشه، اگه این واژه درست تعبیرش کنه، اما همیشه چیزی در این بازی هست که باعث میشه نتونین بدون اینکه به اعضای بی‌مغز فرقه‌ها شلیک کنین یا اینکه خرسی رو به رگبار ببندین، بتونین قدم از قدم بردارین. اما دست کم خوبیش اینه که کلی فضا برای فرار دارین.

 

 

شماره‌ی ۲: بازی Assassins Creed Odyssey. جهان این بازی حدود هشتاد مایل مربعه . اگه بازیش کرده باشین میدونین که این بازی هم خیلی خیلی وسیعه هم حس خیلی بزرگ بودن رو به آدم القاء می‌کنه. درش همیشه کاری برای انجام دادن یا جایی برای رفتن هست. می ‌تونین توی. دریاهای بزرگ، دریانوردی کنین. می تونین سرزمین‌ها و جزایر مختلفی رو ببینین. به هر کودوم خواستین پا بذارین. بعضی‌هاشون اونقدر بزرگن و اونقدر شهر و شهرستان‌ منحصر به فرد خودشونو دارن که می تونین کلی زمان در هر کودوم ازشون صرف کنین. بعضیها ممکنه بگن که چیزایی که در ادیسه هست، یه کم زیادیه. بعضیها هم ممکنه احساس کاملاً متفاوتی داشته باشن.

دیدگاه‌ها متفاوته و بستگی داره که شما دوست دارین چه کار کنین در جهان این بازی. اما روایت این بازی باعث شده که احساس متفاوتی بهتون القاء بشه. علاوه بر اینکه جهان بازی بسیار بزرگه و چیزهای زیادی برای کشف کردن داره که به چشم میان، غارهای زیرآب و لاشه کشتی غرق شده و بقایای معبد پنهان هم چیزهایی هستن که نمیذارن فقط درگیر موضوع اصلی بازی بشین بلکه زمانتون رو صرف دیدن تمام چیزهایی که جهان بازی بهتون پیشنهاد میکنه، کنین. و از جهت اندازه جهان بازی و چیزهایی که درش هستن، این بازی واقعاً موفق بوده. بریم سراغ

 

 

شماره‌ی ۱: بازی Just Cause 4. جهان این بازی ۳۹۵ مایل مربعه. یقیناً به طرز عجیبی وسیعه. سری‌های مجموعه‌ی کاز بخاطر این ویژگی‌شون معروفن. سرزمین بزرگی که برای سواری، جت جنگی،پشتک زدن و بعدش چتر سواری در اختنیارتون قرار داره برای همه‌ی این فعالیت‌ها کلی فضا نیازه. Just Cause 4 کلی طبیعت مختلف، برفی، استوایی، جنگل‌، بیابون همه چی. همه اینارو درکنار آب و هوای تأثیرگذار و عالی که باعث تغییر روند بازی شده رو براتون به ارمغان میاره. یه بازی خیلی وسیعه حتی وقتیکه از پشت یه دریچه یا پنجره بهش نگاه کنین. وقتی دارین روی ابرها پرواز میکنین واقعاً مجذوب کننده‌س بخصوص وقتی پایین رو نگاه میکنین . می‌خوام بگم بازی‌های ویدئویی چقدر دیوونه‌کننده‌ن.

این لیستی بود از بزرگ‌ترین جهان های بازی سال ۲۰۱۸. حالا براتون چندتا پیشنهاد دیگه هم دارم. کینگدام کام دلیورنس بازیی در استایل آرپی‌جی که ۱۰ مایل مربع وسعت داره. بازی اسکام. و کونان اگزایل که امسال برای کنسولها معرفی شده و جهان گسترده‌ای در استایل ام‌ام‌اُ داره. استیت آو دیکی۲. که شامل ۳ مپ جدا میشه که هر کودوم به اندازه‌ی بازی اصلی هستن. بنابراین می تونین دست کم ۱۶، ۱۷ مایل رو در اون طی کنین. اما صرف نظر از اون چیزی که ما فکر می‌کنیم که بزر گترین جهان‌های بازی سال ۲۰۱۸ بودن، می‌خوایم بدونیم نظر شما چیه؟ بازی موردعلاقه شما چی بوده؟ آیا فکر می‌کنین وقتی صحبت از بازی جهان‌بازه اندازه جهان بازی مهم‌ترین چیزه؟

بیاین توی کامنتا در این باره صحبت کنیم. می خوایم نظرتون رو بدونیم. گفتگوی جالبی خواهد بود. اما اگرچیز جدیدی یاد گرفتین، روی لایک کلیک کنین خیلی بهمون کمک می کنه و ممنون میشیم. اما اگر تازه واردین ما رو دنبال کنید. چون با ویدئوهای دست اول در کنارتون خواهیم بود مثل همیشه ممنون که نگاهمون کردین، در ویدئوی بعد می‌بینیمتون .

جهت خرید بازیهای فوق با قیمت مناسب به فروشگاه عصربازی مراجعه نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا