ارتباط با ما

دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج‌فارس برگزار می‌شود

سید مرتضی موسویان روز گذشته در نشست خبری دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج‌فارس از برگزاری این مسابقات توسط مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در سراسر کشور خبر داد .

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدف از برگزاری این مسابقات را حضور بازی‌های ایرانی و خارجی با موضوع خلیج‌فارس عنوان کرد و گفت: این بازی‌ها باعث ایجاد زمینه سالم برای افراد علاقه‌مند می‌شود .
موسویان ادامه داد: ثبت‌نام این مسابقات از اول مهرماه به‌صورت آنلاین از طریق سایت iranpgc.ir و نیز پورتال مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال سراسر کشور، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود .
رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد همچنین به حضور چندین بازی در این دوره مسابقات اشاره کرد و گفت: حضور بازی‌های ایرانی فاخر در این دوره پررنگ است .
وی دو بازی ارتش‌های فرازمینی و شلیک‌های آتشین (فایرشاتس) را از جمله بازی‌های ایرانی فاخر حاضر در این دوره مسابقات عنوان کرد.
به گفته موسویان، ارتش‌های فرازمینی یک بازی کاملاً ایرانی است که شرکت راسپینا از اواسط سال 1390 تولید آن را آغاز کرده و بخش آنلاین این بازی نیز اکنون آماده ورود به بازار است .
وی افزود: سبک بازی تیراندازی اول شخص است و دارای دو بخش تک نفره و چند نفره بوده که بخش چند نفره هم به‌صورت شبکه محلی و هم به‌صورت آنلاین قابل بازی خواهد بود .
به گفته وی، ارتش‌های فرازمینی در فرآیند ساخت با حضور در رویدادهای مختلف بین‌المللی توانسته نظر بازی بازان، منتقدان و کارشناسان را به خود جلب کند تا آنجا که به‌عنوان بهترین بازی مستقل عرضه شده سال 2013 جهان از سوی کاربران سایت معتبر IndieDB انتخاب شده است .
موسویان خاطرنشان کرد: این بازی نخستین بازی ایرانی است که موفق به دریافت مجوز حضور در شبکه جهانی استیم در زمانی حدود دو هفته شده است .
وی افزود: بخش آنلاین این بازی که امسال جزو مسابقات جام خلیج‌فارس قرار گرفته است سال گذشته در اختتامیه اولین دوره جام خلیج‌فارس رونمایی شد .
شلیک‌های آتشین (فایرشاتس)
رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در ادامه، شلیک‌های آتشین را یک بازی ایرانی رایگان که به‌صورت سه‌بعدی و کاملاً آنلاین با تکنولوژی انتقال بلادرنگ دیتا پیاده‌سازی شده عنوان کرد و گفت: به‌طور یقین بسیاری از دوستان تابه‌حال چنین سبکی را در بازی‌های ایرانی تجربه نکرده‌اند و این بازی تجربه بسیار لذت بخشی برای همه به ارمغان خواهد آورد .
به گفته وی، شلیک‌های آتشین (فایرشاتس) یک بازی ایرانی آنلاین چند نفره با گرافیک خوب و درخور توجه است.
شوفر و گلدن گلوپ به بازی جمعی تبدیل می‌شوند
رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در ادامه به شرایط حضور دو بازی شوفر و گلدن گلوپ هم اشاره کرد و گفت: این 2 بازی به‌صورت انفرادی توزیع شده‌اند لذا اگر امکان بازی دسته‌جمعی برای این 2 عنوان فراهم شود می‌توانند در جام‌بازی‌های رایانه‌ای خلیج‌فارس شرکت کنند .
موسویان در پاسخ به اینکه علت موازی کاری مرکز رسانه‌های دیجیتال با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که هر دو زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند چیست؟ اظهار داشت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مغز متفکر بازی‌های رایانه‌ای است.
به گفته وی، برنامه‌های استراتژیک در سطح کشور توسط این بنیاد طراحی و سیاست‌گذاری می‌شود و در این زمینه هم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است اما این مرکز از بازی‌ها و بازی‌سازان آماتور حمایت می‌کند لذا تلاش بر این است که توجه کاربران را از بازی‌های رایانه‌ای خارجی به داخلی سوق دهیم و همچنین بازی‌های خارجی پرمخاطب را نه حذف که ویرایش می‌کنیم .
نام‌گذاری خلیج‌فارس برای پاسداشت است
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه عنوان مسابقات جام‌بازی‌های رایانه‌ای خلیج‌فارس است اما هیچ‌کدام از بازی‌ها به خلیج‌فارس ارتباطی ندارند، توضیح داد: پیش از این، عنوان این مسابقات جام‌بازی‌های دیجیتال بود که به جام‌بازی‌های رایانه‌ای خلیج‌فارس تغییر نام داده شد لذا این نام‌گذاری تنها برای پاسداشت و نکوداشت خطه خلیج‌فارس است.
وی ادامه داد: تولید بازی‌های رایانه‌ای بسیار زمان‌بر است. برای مثال ساخت بازی ارتش‌های فرازمینی از سال ۹۰ کلید خورد و خود بازی امسال عرضه شد .
موسویان خاطرنشان کرد: تولید بازی رایانه‌ای با عنوان خلیج‌فارس را نیز آغاز کرده‌ایم اما انتشار آن زمان می‌برد .
بازی‌سازی غیرمتمرکز می‌شود
موسویان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بازی‌سازان در تهران متمرکز هستند و فضایی در شهرستان‌ها برای تولید بازی در اختیار بازی‌سازان قرار نمی‌گیرد، گفت: مرکز رسانه‌های دیجیتال و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌ای را در دست تدوین دارند که با استفاده از مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در استان‌ها، بازی‌سازی را در شهرهای دیگر به‌جز تهران نیز ترویج دهند .
به گفته وی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان از بازی‌سازان آماتور و حرفه‌ای فعال در شهرستان‌ها حمایت می‌کنند .
بازی دوتا
موسویان به حضور بازی‌های خارجی در این دوره هم اشاره کرد و گفت: بازی دوتا در سال 2011 تولید شده و در سال 2013 نسخه کامل آن ارائه شده و سبک بازی آن استراتژیک است .
وی یادآور شد: تعداد کاربر جدید در ماه گذشته این بازی 11 میلیون نفر بوده است .
موسویان ادامه داد که بخش عمده ویرایش‌ها بر روی کاراکترهای زنان در بازی اعمال‌شده که پوشش مناسب داشته باشند. قسمت بعدی ویرایش‌ها نیز روی نمادهای شیطان‌پرستی است که درجاهایی از بازی قابل‌مشاهده است .
بازی کانتر استرایک – گلوبال آفنسیو
رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال بازی بعدی را کانتر استرایک – گلوبال آفنسیو معرفی کرد و گفت: این بازی در سال 2012 تولید شده و سبک بازی آن FPS است .
موسویان خاطرنشان کرد که تعداد کاربر این بازی نیز در ماه گذشته بیش از هشت میلیون نفر بوده است .
Fifa 15
وی fifa 15 را نیز از سری بازی‌های فیفا که در سال 2014 و توسط شرکت EA – Electronic Art ساخته شده است عنوان کرد و گفت: این بازی روی پلتفرم‌های PS4 –PS3-Xbox و PC و تعدادی پلتفرم دیگر قابل‌اجرا و سبک بازی: Sport – Football است .
PES 2015
موسویان همچنین بازی‌های PES را که در سال 2014 و توسط شرکت Konami یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی ساخته شده است، از دیگر بازی‌های حاضر در این دوره مسابقات عنوان کرد و گفت: این بازی روی پلتفرم‌های PS4 –PS3-Xbox و PC و تعدادی پلتفرم دیگر قابل‌اجرا است که سبک بازی آن نیز: Sport – Footbal است .
نمادهای شیطان‌پرستی بازی‌های خارجی حذف شد
رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال در ادامه از حضور بازی وارکرافت در دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج‌فارس خبر داد و گفت: نسخه ویرایش شده این بازی در این مسابقات شرکت داده شده است .
وی با اشاره به ممیزی نمادهای شیطان‌پرستی در بازی‌های خارجی حاضر در مسابقات خلیج‌فارس، اظهار داشت: این بازی با نمادهای شیطان‌پرستی است اما نسخه ویرایش شده آن در مسابقات شرکت داده شده است .
موسویان افزود: این یک بازی استراتژی است و در بین گیمرها طرفداران زیادی دارد به همین دلیل برای اینکه مخاطبان خود را از دست ندهیم با حذف نمادهای شیطان‌پرستی این بازی خارجی آن را به مجموعه بازی‌ها اضافه کردیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا