نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Just Cause 4

نقد و بررسی بازی Just Cause 4

بعد از حدود ۲۰ ساعت چرخیدن توی بازی Just Cause 4 و انجام مأموریت و مبارزات و جنگ‌های ویرانگر، من برگشتم و بررسی سال ۲۰۱۵ خودم درباره‌ی جاست کاز ۳ رو مروری کردم همین مسئله به نظرم احساسی رو که حس می‌کنم قبلاً جایی تجربه‌ش کردم رو توضیح می‌ده. به جز در چند مورد خاص، اون بررسی هر چیزی رو که بخواین راجع به نقاط قوت بازی Just Cause 4 بدونین، در اختیارتون قرار می‌ده. یه فیلم اکشن باشکوه، که اندازه‌ی نسخه‌ی قبلی خودش دیوونه بازی داره اما موضوع اینه که این بازی اونقدرها چیز جدیدی در چنته نداره که بشه اون رو یه بازی مجزا از نسخه‌ی قبلیش نامید اگر دیده باشین،

 

نقد و بررسی بازی Just Cause 4
نقد و بررسی بازی Just Cause 4

می‌دونین که این بازی چهارمین بخش از داستانیه که در یک منطقه‌ی استعماری اتفاق میفته که تحت سلطه‌ی حاکمی پلید قرار گرفته و حالا ریکو رودریگز، ثمره‌ی عشق مخفیانه‌ی وولورین و یک مأمور مخفی ظاهر شده تا این حاکم رو از پابندازه.

این داستان بی‌هیچ پیچ وتابی پیش میره و کارگردان تنها در ابتدا و انتهای داستانه که خودی نشون می‌ده.اگه من یه تبه‌کار بزرگ بودم با ماشینی که می‌تونه آب وهوا رو کنترل کنه، ترجیح می‌دادم ازش استفاده‌های خلاقانه‌تری کنم!این تأثیرات آب و هوایی جدید، در نگاه اول جالبن اما وقتی توی بازی اعمال می‌شن، چندان چنگی به دل نمی‌زنن این به این معنا نیست که هیچ چیز جدیدی توی این بازی وجود نداره. مثلاً نقشه‌ی جزیره‌ی شن، مثل می‌دی‌سی جاست کاز۳، بسیار بزرگه.

 

نمی‌خوام زیاد اینو تکرار کنم اما درست مثل لوکیشن یه فیلم، هرگز دور و برتون خالی از منظره‌ی ساحل، جنگل، کوهستان پوشیده از برف و این چیزا نیست. توی مناطق شهریش خیلی نباید انتظار گستردگی رو داشت اما خارج از اون، دقیقاً اون‌چه که از یه بازی جهان‌باز انتظار دارین رو برآورده می‌کنه. وجود یه اسپین جدید روی نقشه، چیزی که توی جاست کاز۳ هم من باهاش مشکل داشتم،مأموریت‌ها رو خراب می‌کنه. تقریباً توی تمام استان‌های این کشور، یه مأموریت بزرگ خواهید داشت و بی شک خیلی از اون ها رو بیش از یک بار بازی خواهید کرد و این تنوع ستینگ بازی رو نشون میده اما نقشه‌ی جنگ من رو مأیوس کرد. کاری که می‌کنین اینه که میگین آره، من باهاش کار کردم.

اما در حقیقت شما به وسیله‌ی پاداش هایی که گرفتین مأموریت رو به پایان رسوندین و به همین خاطره که دشمن دیگه هرگز به فکر استعمار دوباره‌ی منطقه نمیفته بیش‌تر آنلاک‌های این بازی به محض اینکه اراده کنین مهیاست. که به نظر من بازی Just Cause 4 این کار رو برای این انجام داه تا انگیزه‌ی شمارو برای جنگ و بازی بیش‌تر کنه… یه تانک می‌خوام… جت جنگی چطوره؟…اشکالی نداره… تمام تجهیزات جنگی که می خواین، از آسمون میفته… انگار تم اصلی جاست کاز این بار رسوندن هر چه سریع‌تر بازیکن به اون چیزی که می‌خواده.

 

یعنی هیچ تایمی برای دستیابی‌تون چتر نجات، بال پرنده یا گراپل هدر نمی‌ره. خلاصه اگر بخواین هر ویرانیی بوجود بیارین، هر چیز که بخواین مهیاست. پرش تون از هوا از هر ارتفاعی که باشه بدون اینکه هیچ بلایی سرتون بیاد، موفقیت‌آمیز خواهد بود. این بار بازی Just Cause یه مود خیلی منحصر بفرد برای جابجایی داره که بی‌نظیره گرچه مهارت می‌خواد.. یکی از قابلیت‌های خیلی عالی.

بازی Just Cause 4 ، مودهای الترنتیو گراپله اما این مودها بیشتر از اینکه خلاقیتی تو زمینه‌ی بازی باشن، هنر گرافیک بازی رو به نمایش میذارن. می‌دونم تو این بازی یه عالم گیفت‌هایی خواهید داشت که به هیچ دردی نمی‌خورن اما حقیقتش بالن و تراسترها توی مبارزات واقعاً به درد بخورن و وقتی دنبال حل یه معمایین حسابی به کارتون میان. از طرف دیگه، ریتراکتر بسیار قدرتمند هنوز هم بهترین سلاح‌ه.شما می‌تونین هرکاری دلتون خواست بکنین. هر چیز و هرکسی رو که بخواین بکشین. مسئله‌ای که همون‌قدر که مضحک به نظر میرسه همون قدرم اسباب قدرتتون رو فراهم میکنه. جاست کاز اصلاً قرار نیست شما رو به چالش بکشه.

 

گرچه ریکو یه عالمه خرابی به پا می‌کنه و یه وقتایی هم آرامش به وجود میاره. اما بیشتر این جنگها اصلاً برای این نیست که شما می‌تونین در برابر ارتشی که جلوتونه قدعلم کنین چون مسلماً می‌تونین. این بار شاهد چند جور دشمن جالب جدید هم هستیم که وقتی که تموم آتیشاش رو روی سرتون خراب کرد می‌تونین بکشینش. به همین خاطره که بازی Just Cause یه کمی احساسی‌ه. وقتی که بخواین از فاصله‌ی دورتری مبارزه کنین و هیچ نارنجکی هم کارساز نباشه بیش‌تر تفنگ ها قابلیت اینکه به اندازه‌ی کافی مخرب باشن رو دارن. البته من لانچر یا پرتاب‌کننده‌م رو ترجیح می‌‌دم اما راه رفتن باهاش سخته.

 

خلاصه اینکه بازی Just Cause 4 به نسبت نسخه‌ی ۳ این بازی، قابلیت جنگ و تخریب بیش‌تری داره بازی Just Cause 4 هر چی رو که انتظار دارین یه بازی از سری جاست کاز داشته باشه، داره. و اگر که بخوایم با جاست کاز ۳ مقایسه‌ش کنیم، پیشرفتایی که می‌تونین توی جهان زیبای بازی داشته باشین، چشم‌گیرتر اما کم‌ترن. با این که توی این سری هم با رویارویی در برابر یه دیکتاتوری دیگه، سرگرمی‌ها و کمدی خوبی که بازی در خودش داره، و سیستم آب و هوایی و مودهای جدید گراپل که هنگام مبارزات به کارتون میان، طرف هستین، این بازی هم‌چنان برای من شبیه نسخه‌ی قبلیشه.

 

میتونین برای دیدن ویدیو های بیشتر به عصر بازی سر بزنید و یا جهت خرید بازی Just Cause 4 با قیمت مناسب اینجا کلیک نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا