نقد و بررسی بازی ها

بررسی 10 بازی برتر ایکس باکس وان سال 2018

بررسی 10 بازی برتر ایکس باکس وان سال 2018

 

 

امسال بازی‌های فوق العاه ای داشتیم اما بذارین نگاهی بندازیم به بازی های مایکروسافت. سلام به همه با ده تا از بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس‌ وان در سال ۲۰۱۸.

 

 

شماره‌ی ۱۰ : دد سلز ه. مطمئناً اصلاً سورپرایز نشدین چون امسال کلی درباره‌ش حرف زدیم.بازی‌ای که از خیلی جهات به نظر میاد تو ژانر مترویدوانیا باشه اما در حقیقت از نظر ساختاری کمی سنتی و قدیمیه و شما با هر بار مردن باید بازی رو از اول شروع کنین و هر چیزی در بازی خودش خودش رو احیاء میکنه. بازی به چندین لوِل یا سطح تقسیم شده اما نمی‌تونین این لول‌ها رو حفظ کنین چون هیچ مپی وجود نداره تا به خاطر بسپارینش. از بسیاری جهات یه جورایی روح بازی‌های مترویدوانیا. یا اکشن گیم‌ها درش دمیده شده . در حقیقت با این بازی دو بعدی سطح‌بندی شده تجربه‌ی خوبی کسب خواهید کرد. من دوسش دارم

 

 

شماره‌ی ۹ : بازی مانستر هانتر ورلده که امسال راجع بهش خیلی صحبت کردیم. دلیل این که چرا باید این بازی رو انجام بدین اینه که این بازی تموم اون چیزی که مانستر هانتر باید داشته باشه رو داره. از فرمول اصلی خودش دور نمیشه اما المان‌های وسترن بیش‌تری بهش اضافه شدن که مانع حضور این المان‌ها نمیشن. اما به نظر من همین المان‌های اصلی بازی موجب پیشرفتش شدن. من واقعاً مانستر هانتر رو دوست دارم و بنظر من این سری از بازی یکی از خوش‌فرم‌ترین بخش‌های اونه. و من جهان باز بودن اون رو هم دوست دارم. بر خلاف سری ‌های قبلی با این بازی به هر حال لذت می‌برین.

 

 

شماره‌ی ۸ : بازی سی آو د تیوزه.. بازیی که کلی نقد بهش شده و من این جا مجبورم به برخلاف این اذعان کنم .نه بخاطر اینکه چون این بازی توی این لیست قرار داره باید تصدیقش کنم . باید بگم درسته که این بازی محتوای کافی نداره، اما من واقعاً فکر می‌کنم که اگر این بازی طی سال‌های گذشته کلی طرفدار داشته، پس باید بازی خوبی بوده باشه. درباره‌ی حضورش توی این لیست هم باید بگم که این یه بازی جمعی دزدان دریایی عالیه. اما من فکر نمیکنم که دلیل مردم برای دوست داشتن این بازی این باشه و اگه شما ازش خوشتون میاد بگید که بعنوان یه بازی دزد دریایی تموم انتظارات‌تون رو برآورده کرده. این بازی عالی خواهد بود اگر با چندتا دوست جمع شین و بازی کنین. می‌تونین رل-پلیر هم باشین. فقط راجع به زندگی‌تون و کاری که می‌کنین حرف بزنین. چیزیکه فکر نمی‌کنم خیلی با یه تماس ویدئویی فرق داشته باشه. بازی قشنگیه و گرچه می‌تونه یه کم تکراری باشه. اما همونطور که گفتم اگه سالهاست داره حمایت میشه پس بنظرم بازی خیلی خوبی باید باشه.

 

 

شماره ۷ : بازی Assassins Creed Odyssey ست. چندین بار گفتم که اسسین کرید. دلیل پیشرفتش اینه که اصول خودش رو پیش برده. همه چیزهایی که احتمالاً این بازی رو جزء بهترین‌ها کرده رو حفظ کرده و گرچه یه کمی از سری های قبل خودش ضعیف‌تره، اماهنوز هم راههای زیادی برای ارتقای کیفیتش وجود دارن.احتمالاً سال بعد سری دیگه‌ای از این مجموعه رو نخواهیم داشت. که بنظرم خوبه. که این پلان ارائه‌ی هر ساله‌ی مجموعه رو کنارگذاشتن. اسسین کرید ادیسه هم به همین ترتیب ارائه شد.و خوبیش این بود که توی این یک سال پیشرفت کرد و بخاطر همین یکی از بهترین بازی‌های این مجموعه، البته نه بهترینش، شد بازیی که با اون به یه جهان جدید بزرگ و زیبا می‌رید و.

 

 

شماره‌ی ۶ : بازی Far Cry 5 هستش. بازی‌ای که توی مجموعه‌ی خودش از بهترین‌هاس. داستان منحصر بفردی داره در فار کرای سعی شده تا المان‌های ترسناک‌ فرهنگ امریکایی و تاریخ بسیاری از مردم گنجونده بشه . خیلی‌ها تلاش کردن تا این بازی رو به عنوان یه بازی سیاسی تاریحی عنوان کنن. اما این بازی خیلی بیشتر از یه بازی تاریخی‌ه. المان‌های طنز زیادی داره که در کنار وحشتناک ترین وقایع ۵۰سال اخیر امریکا قرار گرفتن.اما حتی اگه چیزی از این تاریخ ندونین هم باز این یه بازی فوق‌العاده خواهد بود. چون جهانش بسیار ملموسه و برای من این چیزی بود که باعث شد دوباره سراغ این بازی بیام.این فار کرای‌ه. قرار نیست شوکه‌تون کنه یا هر چیز دیگه‌ای البته این به معنای اینکه این بازی یه سیستم عالی بازسازی شده‌س نیست. با این حال بنظرمن بهترین ویژگیش اینه که پر از مضمون و مفهومه.

 

 

شماره‌ی ۵ : بازی Call Of Duty Black Ops 4. من قبلاً هم گفتم اگه صحبت از بازی‌های مولتی‌پلیر باشه، این بازی بهترین بازی کال‌آودیوتی‌ه. نقطه‌ی قوتش اینه که روی مولتی‌پلیر بودنش تأکید شده و نقطه ضعفش اینه که هیچ کمپین تک‌نفره‌ای درش وجود نداره. من واقعاً کمپین‌های تک‌نفره بلک آپس رو دوست دارم. می‌دونم مردم معمولاً می‌گن که کمپین‌هایی مثل کاد، خیلی مبتدیانه‌ن و بی شک از بهترین . ابداعات نیستن. اما من دوست دارم. کمپین بلک آپس ۳ رو دوست داشتم. ازش لذت میبردم. شاید از نظر هنری خیلی تاپ نبود اما دوستش داشتم و امیدوارم که در آینده کمپین‌های تک‌نفره‌ی بیش‌تری در اختیارمون قرار بگیره.اما از بعد مود مولتی پلیر همون طور که گفتم بلک آپس۴ یکی از بهترین‌های این مجموعه‌س. بری از مشکل نیست اما خب همه‌ی بازی‌های تریپل‌ای در حال حاضر مشکلاتی در رابطه با میکروترنسکشن دارن. این که هنور هم این مشکلات وجود داره مزخرفه اما به هر حال این یه بازی فوق‌العاده‌س.

 

 

شماره‌ی ۴ : بازی Hitman 2. من وافعاً نمیتونم درباره‌ی این بازی صحبت کنم بدون اشاره کردن به بازی اپیزودیکی که بسیاری از مردم درباره‌ش دودل بودن اما بعدش وقتی ارائه شد و همه‌ی اپیزودهاش فوق‌العاده ظاهر شدن، همه رو متعجب کردن. اپیزودهایی با جزئیات فراوان که بهتون آزادی عمل میدن و خیلی سرگرم کنندن. اگه شما تا حالا بازیش نکردین و به اون چیزی که انتظار داشتین، نرسیدین باید بگم که هیتمن ۲ خیلی بهتره و کلی عنصر طنز درش وجود داره. گرچه توی هیتمن یک هم طنز وجود داشت اما در هیتمن ۲ طنز با روند عادی بازی عجین شده. یه بازی خیلی عالی که من عاشقشم. من سری جدید هیتمن رو دوست دارم یه چیزایی از روند داستانی قبلیش به ارث برده. گرچه یه ذره رو مخه اما با وجود این که الان دو تا بازی هستن اما هم چنان جذابن. در حقیقت این سری هیتمن فقط یه نسخه‌ی جدید نبوده بلکه واقعاً ارتقاء پیدا کرده و این اون چیزیه که من می خوام

 

 

شماره‌ ۳ : بازی اشن‌ه. از اون دست بازی‌ها که می خواد اعماق هستی رو برای پیدا کردن یه روح پلید جستجو کنه. شاید نه کاملاً ولی از بسیاری جهات اشن یه بازی اجتماعی‌ه صمیمانه هم هست. کسایی وجود دارن که میتونین باهاشون صحبت کنین. و جهان بهتر و زیباتری داره. اما باید بگم که با یه داستان اگزیستنسیالی طرف نیستیم بلکه در این بازی به راه‌های خیلی ساده‌ای میتونین به ارواح پلید دست پیدا کنین. استایل هنری و جهان بازی یقیناً بهتون این احساس بهتری القاء می کنه. بازی سختیه. به اندازه‌ی دارک سولز سخته شاید نه زیاد اما چالش‌برانگیزه و مثال خیلی خوبیه برای نمونه‌ی جنگ‌هایی که در این قبیل بازیها شاهدشون هستیم. یکی از اون بازیهاست که من خیلی راحت جزء بهترین‌های رنکینگ بازی‌های اکس باکس وان امسال قرارش می‌دم. عاشق این بازی میشین و مثل من بی‌شک با هر بار رو به رو شدن باهاش کلی خوشحال میشین.

 

 

شماره‌ی ۲ : بازی FROZA HORIZON 4 هست. یه بازی زیبا و خیلی دینامیک از سری‌های بازی فورزا که یه عالم مناظر فوق‌العاده‌ی بریتانیا رو بهتون نشون میده و یه جهان خیلی آروم و زیبا رو باهاتون به اشتراک میذاره. بازی بزرگیه. این اون چیزیه که میشه گفت واقعاً یه تجربه‌ی عمیق خیلی کارشده رو باهاتون به اشتراک می‌ذاره که در عین حال که خیلی عمیق‌ه اما عادی هم هست. من عاشقشم و واقعاً ازش لذت میبرم. و در نهایت

 

 

شماره‌ی ۱ : بازی Red Dead Redemption 2. بازیی که جهان غرب وحشی رو با دقت هر چه تمام‌تر به تصویر میکشه. هر قدر بگیم کمه.. بعضی وقتا اونقدر خوب پیش میره که به خودم می گم، خب، می تونست تا این حد واقع گرایانه نباشه اما خوشبختانه هیچکودوم از اون احساساتی درباره‌ی زیادی واقعی بودن این بازی داشتم، به احساساتم نسبت به این بازی ضربه نزد. رد دد واقعاً مجذوبتون میکنه.احساس میکنین واقعاً همون جهانی رو در سلطه دارین که توی رد دد ریدمپشن باید داشته باشین. شرکت راک استار کار تحسین بر انگیزی تو این قضیه انجام داده که تو اکس باکس وان محشره و دلیلیم برای بازی نکردنش نیست حالا هم وقت اینه که .

چندتا بازی خوب دیگه رو هم بهتون معرفی کنم. اولیش نییر اوتوماتاست. که در این سال نسخه طلایی خودش در همین ژانر نیر اوتوماتا رو ارائه داده که بنظر من رک و پوست کنده میشه گفت یکی از اون دست ژانر هاست که یک دهه رو بورس میمونه و میشه بازیش کرد . توی این بازی یه عالم ژانر با هم ترکیب شدن و داستان رو براتون روایت میکنن. واقعاً منحصربفرد و ازون دست بازی های فوق العادست بعدی کینگدام کام دلیورنس‌ه. اشتباه حرفم رو برداشت نکنید که میگم مشکلات خودش رو داره . بازیی که باگ‌های زیادی داشته و کلی بحث راجبش توی دنیای اینترنت به پا شده اما یه چیزی درش لایق تحسینه و اون سیستم مبارزه‌شه.

سیستم مبارزه‌ای کاملاً جاه‌طلبانه که خیلی چیزا بهتون یاد میده. تا بتونین از پسش بربیایین. و وقتی که یاد گرفتینش استفاده از مهارت هاتون بسیار خرسند کننده است بعدی یه بازی با نام بیلو که یه بازی اکشن-ماجراجویی‌ه. که ساده و مینیمالیستی‌ه. اما گرافیکش قشنگه یکی از اون بازی هاییه که از اتمسفر به نفع خودش استفاده می‌کنه. بازیی‌ه که درگیرتون می کنه اما خیلی سخته. در این بازی به خوبی از استایل زلدا استفاده شده بدون اینکه خیلی زیاد از المان های طراحی لول‌هاش استفاده بشه. بعدی هم بازی استیت آو دیکی 2 هست که براساس المان‌های جامعه ساخته شده که ازون دست بازی های بیرون اومده در این دهه است که صراحتا خیلی به بازشناختِ پویاییِ بازی به کاربران، فوق العاده عمل کرده به گونه ای که تعداد زیادی دوسش دارن بعدی شدو او د توب رایدره، یه ریبوت از بازی‌های سری قبل خودش که نسبت به اون دو تا بازی خیلی بحث برانگیز بوده اما من باید بگم که این بازی رو دوست داشتن.

شاید میشد بگم که این بازی فرصت اینکه یه کمی درون گرایانه‌تر باشه رو از دست داده اما واقعیتش اینه که این بازی از تمام فرصت هاش به خوبی استفاده کرده. من واقعاً دوست داشتم این بازی در صدر لیستمون قرار بگیره. لارا کرفت که از عناصر اصلی این بازی در نقش یه قاتل خیلی خوب نمایش داده شده و واقعاً بازییه که تمام این مسائل رو به خوبی هندل کرده و بازی باهاش واقعاً خوبه. و در نهایت سلست که ما تاحالا اصلاً راجبش حرف نزدیم. یه بازی با طراحی رترو که هرگز انتظارش رو نخواهید داشت واقعاً طراحی لول‌های این بازی عالی‌ان. خب حالا بگین بازی اکس باکس وان مورد علاقه‌تون در سال ۲۰۱۸ چی بوده؟

کامنت بذارین و اگه تا الان ما رو دنبال نکردین الان بهترین زمان برای این کاره. چون ما با ویدئوهای بیشتری باهاتون خواهیم بود ممنونم که تماشامون کردین و بهترین بازی Xbox One دیدین تا دیداری دیگر در عصر بازی بدرود .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا