بررسی کنسول و لوازم جانبی

معرفی و بررسی جدیدترین مانیتورهای گیمینگ 2018

معرفی و بررسی جدیدترین مانیتورهای گیمینگ 2018

 

 

بی‌شک لیست های خیلی زیادی از بهترین مانیتورها وجود داره اما ما می‌خوایم شمارو در جریان بهترین مانیتورهای گیمینگ سال ۲۰۱۸ قرار بدیم. بنابراین با ما باشین با ۵ تا از فوق العاده ترین مانیتورهایی که سال ۲۰۱۸ رونمایی شدن رو ببینیم.

 

 

شماره‌ی 5: مانیتوریه که سال پیش هم در لیست ما قرار داشت اما اخیراً ارتقاء پیا کرده. منظورمون نسخه‌ی مشکی AOC AGON Ag352ucg6 ئه. یه مانیتور ۳۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰پی و ۴ میلی‌ثانیه زمان پاسخ‌دهی. اما اون چیزی که این بار تغییر کرده سرعتشه که از ۱۰۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز رسیده. این مانیتور هم چنان به تکنولوژی جی‌سینک مجهزه. بدنه‌ی نقره‌ایه اون به مشکی تبدیل شده و کلاً مانیتور براق به چشم میاد.

متأسفانه این‌ها تنها تغییرات اعمال شده‌ن. هنوز به اچ‌دی‌آر یاتصویربرداری دامنه دینامیک بالا که به زودی خواهیم دید، مجهز نشده. و فقط سرعت‌ش از ۱۰۰ به ۱۲۰ هرتز رسیده. که خودش عالیه با این حال کلی مانیتور امروزه هستن که سرعتشون به ۱۴۴ هرتز هم رسیده پس ۱۲۰ اونقدرها هم دیوونه‌کننده نیست. برای یکی مثل من، فکر می‌کنم به اندازه کافی از ۱۲۰ لذت می‌برم. اما به هر حال خیلیها بخاطر این ویژگی حاضر نیستن به این مانیتور نگاهم کنن.

بنابراین از اونجا که این مانیتورها هیچ رقمه بی‌عیب نیستن و از اون طرف، بد هم نیستن اما سرعتش می‌تونه بهتر بشه. نسبت ابعادش و همین‌طور اف‌بی‌اس یا سرعت فریمش می‌تونه تغییر کنه چون به نظر می‌رسه اصلاً از نسبت ابعاد دستگاه پشتیبانی نمی‌کنه. اما بخاطر پنل وی‌ای رنگ‌بندی خیلی روشنه و رزولوشن ۱۴۴۰پی این دستگاه ‌فوق بزرگ ارزش بودن توی این لیست رو داره.

 

 

شماره‌ی ۴: سامسونگ SAMSUNG cg70 که پنل وی‌ای داره. که می‌دونم پنل‌یه که ، خیلی‌ها از خریدش خودداری می‌کنن اما من فکر می‌کنم با این مانیتور باید کنار بیان. این دستکاه رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ داره که من شخصاً فکر می‌کنم چنین رزولوشنی با سرعت ۱۴۴ هرتز کاملاً جور در میاد. حتی میشه کمتر از اینم باشه. مثلاً سرعت ۱۲۰ هرتز یا حتی ۶۰ هرتز.سرعت پاسخ‌دهی این مانیتور ۱ میلی ثانیه‌س با این زمان پاسخ‌دهی خیلی کوتاه و سرعت بالا و تجهیزش به اچ‌دی‌آر و فناوری ای‌ام‌دی فری‌سینک، یه مانیتور خمیده‌ی ۱۴۴۰ پی عالی خواهید داشت طراحی هوشمندانه‌ای داره و تقریباً عادیه که اینها همه‌چیز این دستگاه نباشن.

در پشتش چراغ داره و اگر اهل استفاده از نوارهای ال‌ای‌دی براق پشت ال‌سی‌دی باشین، که من هم عادت دارم ازشون استفاده کنم و خیلیم دوستشون دارم، به دردتون میخوره. از طرفی مود آی‌سیور هم داره که برای کاهش انتشار رنگ آبی طراحی شده تا فشار چشم رو کاهش بده. من نمی دونم این تدبیر خوبیه یا نه اما فشار چشم خیلی مهمه و جالبه که این مانیتور به رویارویی با این مشکل برخواسته.

 

 

شماره‌ی ۳: viewsonic vx2758-c-mh که البته قیمتش از خیلی دستگاه‌ها که زیر ۳۰۰ دلارن، یه کم بالاتره. این مانیتور گیمینگ، نمایشگر خمیده ۲۷ اینچی‌. ۱۰۸۰پی داره و سرعت رفرشش هم ۱۴۴ هرتزه. از ای‌ام‌دی هم پشتیبانی می‌کنه. برای خیلی از کاربرا یه نمایشگر ۱۰۸۰ پی با سرعت ۱۴۴هرتز کاملاً ایده‌آله و اگه پی‌سی شما عالی نیست نمیتونین از یه مانیتور دیوونه کننده کمال بهره رو ببرین. اون چیزی که ما متوجه شدیم اینه که کاربرا یه مانیتور بی‌سروصدا می خوان و برای همین ویوسونیک توی لیست ماست اینکه یه مانیتور هیچ سروصدا و دردسری نداشته باشه، یعنی همه چیزش درسته. ساده‌س مطمئنه. کیفیتش خوبه بهرحال اگه هیچ کودوم از مانیتورهای این لیست راضی‌تون نکردن، به سراغ همین بیاین.

 

 

شماره‌ی ۲: ایسر Acer Predator Monitor یه مانیتور ۲۷ اینچی با رزولوشن ۴کی، سرعت رفرش ۱۴۴ هرتز ، زمان پاسخ‌دهی ۴میلی ثانیه که به اچ‌دی آر مجهزه. همچنین در ستینگش ویژگی‌هایی داره که در یه مانیتور معمولی نخواهید دید اما حتی اگه خیلی هم مشتاق باشین، متأسفانه این مانیتور. در حالت پرتره، تصویرش عمودی نمیشه و فقط بالا پایین میاد و چپ و راست میره. اولین باری که این مانیتور رو ببینین، اولین چیزی که متوجه میشین پنل‌های ضد تشعشعه اونن که از تابش هر نور روشنی که چشم رو خیره کنه جلوگیری میکنن. جدای از این پنل‌ها، چنین طراحی خیلی خاص نیست مانیتورهای مشکی و فلزی زیادی وجود دارن.

این مانیتور از فناوری جی‌سینک پشتیبانی می‌کنه که من مطمئنم تا الان فهمیدین چقدر بهش علاقه دارم. چون باعث میشه بازی‌ها خیلی ملموس باشن، قیمت این دستگاه ۲۰۰۰ دلاره که البته قیمت بالاییه و نشون می‌ده که هر کسی نمی‌تونه بخرتش. میدونم از پارسال که این مانیتور معرفی شد، خیلی‌ها منتظر عرضه‌ش به بازار بودن.

 

 

شماره‌ی 1 : ایسوس ASUS ROG SWIFT pg27uq دیگه ته تموم مانیتورهای گیمینگه. دیوونه‌کننده‌ست. دستگاهی ۲۷ اینچی با رزولوشن ۴کی، سرعت رفرش ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخدهی ۴ ثانیه که از اچ‌دی‌آر هم پشتیبانی می‌کنه. پس اگه واقعاً این سرعت فریم‌های بالا رو دوست دارین، این مانیتور رو انتخاب کنین. این دستگاه دیسِنت ساپورت هم داره که به این معناست که این فریم بالا رو در هر ثانیه دریافت می‌کنین که این یعنی یه طراحی هوشمندانه.

مثل یه شهر ارجی‌بیه. لوگوی آراُجی در پشت مانیتور وجود داره که به هر رنگی که بخواین در میاد. داخلش دو تا پرژکتور هم داره. بنابراین می‌تونی لوگوی آراُجی روی میزتون یا دیوار بندازین. مثل نشان بتمن. یه کم مزخرفه. نمی‌خوام دروغ بگم. من فکر نمی‌کنم کسی به همچیین چیزی نیازی پیدا کنه. اما این مسئله رو که بازوهایی که مانیتور رو نگه‌داشتن، یه فضای داخلی برای کابل دارن رو واقعاً تحسین می‌کنم چون باعث میشه به راحتی تموم کابل‌هاتون رو پنهون کن و این یعنی یه چیز به درد بخور قیمتش ۲۵۰۰ دلاره بنابراین بی‌شک همه نمی تونن بخرنش. و این خیلی مسخره‌س که فقط می تونیم راجبشون صحبت کنیم.

این ۵ مانیتور جدید گیمینگ ۲۰۱۸ عالی‌ان اما ما دوست داریم نظر شما رو هم بدونیم. برامون کامنت بذارین و نظرتون رو بگینو آیا مانیتوری بوده که از لیست ما جا افتاده. می‌دونم کلید لایک رو کلیک می‌کنین و اگر هنوز دنبال نکردین الان بهترین زمانه ممنون که ما رو تماشا کردین. با ما باشید همینجا در عصر بازی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا