نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Hitman 2

بازی Hitman 2 بازی‌ای درباره‌ی آدم‌کشیه. ینی یه جورایی کشتن افرادی خاص و تا جایی که ممکنه، تلاش برای نکشتن بقیه.اما این بازی به کشف دنیای بزرگ و حقیقی بازی نحوه‌ی کارکرد این دنیا، یافتن کلید حل مشکلات متعدد و همین‌طور یادگیری و فهم جهان پیرامون‌تون برای ضربه زدن به آدم‌هایی که قراره شکارشون کنین، می‌پردازه.

 

بازی Hitman 2
بازی Hitman 2

ماهیت اپیزودیک هیتمن در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت توسعه‌دهنده‌ی آی‌اُ اینتراکتیو ارائه شد که هر ماه یک مرحله‌ی بازی رو منتشر می‌کرد، که گرچه در اون زمان حرکتی جنجالی بود اما به برجسته کردن پتانسیل هر مأموریت کمک کرد. بازی Hitman 2 هم ماهیت اپیزودیک داره و از نظر ساختاری تغییرات جزئی رو درش می‌شه دید.اما نمایش مداوم یک لوکیشن، به آرامی پرده برداشتن از راه‌های ارزشمندی که وجود داره و امکان انتخاب یکی از گزینه‌هایی که توی سرتون هست با توجه به موقعیت و همین‌طور آینده‌تون در بازی، نکات قوت این سریه.

در بازی Hitman 2 شما به ۶ لوکیشن جدید می‌رین که هر کودومش موقعیت‌های منحصر به فرد خودش رو به شمایی که دارین تلاش می‌کنین به تارگت‌تون برسین، ارائه میده. بمبئی با اون خیابون‌های شلوغ و ساختمون‌های تودرهم و طبیعت عالی که یاد آور استایل کیش یک آدم‌کش‌ه، بهتون اجازه می‌ده که بین توده‌های مردم ناپدید بشین. مأموریتی توی میامی ایالت فلوریدا داخل یه میدون مسابقه‌ایه که باوجود فضای پر جنب و جوشش و اون همه صدا به یه تم‌پارک با ردیف شرکت‌کننده‌ها، بخش‌های مجزا و مخفی‌گاه‌هاش شبیه‌ه.

 

مراحل بازی Hitman 2، به بهترین شکل ممکن لذت‌بخش‌ان و کنار زدن لایه‌های بزرگ و پیچیده‌شون، مثل کشف فضاها و مسیرها، انتخاب ابزار کارتون و تشخیص بهترین مکان برای استفاده ازشون، بسیار هیجان انگیزن. اگر قبلاً با هیتمن آشنایی داشتین، می‌دونین که در تمام مراحل، ساکنان شهر مثل ساعت به مسائل روتین‌شون می‌پردازن و این مسئله باعث شده تا هیتمن بازی‌ای به سبک مخفی‌کاری باشه. استراق‌سمع، تعقیب و مشاهدات گذرا، قدم‌های خوبی برای موفقیت‌ان. حتی توی مرحله‌ی ویتلتون کریک، توی محله‌ی شلوغ و کوچیکی در حومه‌ی ورمونت، انگار هر چی بیش‌تر توی عمق می‌رین، دارین از یه نقشه‌ی ذهنی‌ از مسائلی که اتفاق میفته، بهره می‌برین.

کنجکاوی برای کشف این که توی هر مرحله چیکار کنین، استفاده از سرنخ‌های کوچیک و . گفتگوهای سرگرم‌کننده‌ی بامزه در طول مسیر در نوع خودشون جذاب‌ان. بازی Hitman 2 برای این که میدان دید شما رو گسترش بده و شما رو به سمت هدف هدایت کنه، تلاش زیادی می‌کنه، گرچه خوشبختانه، برای حل برخی از مشکلات ابتکار عمل خود شماست که تعیین‌کننده‌س.برای مثال، ممکنه در یک میشن‌استوری که در سری‌های قبل اسمش آپورچونیتیز بود، با یه سکندی خوردن، کنار ماشینی رو که باید خرابش کنین، تارگت رو بهتون نشون بده اما پیدا کردن ابزاری که برای این کار لازم دارین و همین‌طور روشی برای پراکنده و دست‌به سر کردن مردمی که ممکنه اون اطراف باشن رو بر عهده‌ی خودتون می‌ذاره.

 

میشن‌استوریز در مراحل اول عالی به نظر میان اما بهترین ابعاد هیتمن وقتی به نظرتون میاد که بیش‌تر توی عمق مراحل فرو برین و از رمزو رازهای زیادی پرده بردارین، مسائلی که ممکنه در جریان میشن استوری اتفاق بیفته، یا در طول چلنج‌هایی که کار خاصی رو بهتون محول می‌کنن و یا شاید هم با ابتکار خودتون بهشون برسین. غیر از مرگ کاراکتر شما، چند حالت شکست دیگه و همین‌طور روش‌ها و ابزارهای زیادی وجود داره که می‌تونه به پیروزی خلاقانه و زیبای شما ختم شه یا به شکستی غم‌انگیز و خرابکارانه‌تون. معمولاً تکمیل یه مرحله خیلی زمان‌بره و در هر کودوم از این مرحله‌ها زیاد اتفاق می‌افته که یه نگهبان شما رو در حین انجام کاری که نباید، گیر بندازه و فوراً درخواست کمک کنه.

توی بازی Hitman 2، مثل قبل، هنوز هم تیراندازی با اسلحه بی‌فایده به نظر می‌یاد اما وقتی همه‌چی از کنترل خارج می‌شه، این تنها راه فرار از بخش پر آشوب بازی‌ه وبهتون این امکان رو می‌ده که به یه جای امن‌تر برید و سلاح‌تو رو تعویض کنین و فکر یه راهکار جدید باشین. در حقیقت هیتمن بعضی وقتا وقتی که نقشه‌هاتون شکست می‌خورن، هیجان‌انگیزتر می‌شه تنها مشکل مواجهه با چنین مسائلی اینه که اگر راه غلطی رو انتخاب کنین، کاستی‌های سندباکس خودشون رو نشون میدن.

 


مثلاً با وجود این که می‌تونین جسدها رو توی یه سطل بزرگ زباله بندازین، من خیلی مأیوس شدم وقتی دیدم که نمیشه اونارو توی یکی از اون توالت‌های قابل حمل بی‌متصدی رها کنم. یا این‌که با وجود این که مأمور شماره‌ی۴۷ یا همون ایجنت ۴۷ می‌تونه از نرده‌های بلند بپره و روی لبه‌های خیلی خطرناک راه بره، اما جرأت پریدن از بالکن طبقه‌ی اول یه ساختمون رو نداره.رفتار نگهبان ای‌آی سرسخت و در عین حال سخاوتمندانه‌س، مثلاً اگه تو یه جای بسته گیر بیفتین، اونا قبل از هر حرکتی، بهتون یه شانس دیگه برای پیدا کردن راه خروج می‌دن که البته بعضی وقتا زیادی سخاوتمندانه‌س. من وقتی دیدم که بادیگارد یکی از تارگت‌هام روز بعد از این که رئیسش «تصادفاً» از یه ساختمون می‌افته، با وجود این که من تنها شخصی بودم که در اون صحنه حضور داشت، تصمیم می‌گیره بره خونه. بازی Hitman 2 هم‌چنان به روش آزمون و خطا ادامه میده.

مراحل طولانی‌ان اما بازی ذخیره‌ی خودکار داره و شما رو مدام به ذخیره‌ی دستی تشویق می‌کنه که این مسئله به شما این امکان رو می‌ده که به شیوه‌های گوناگونی با یه مسئله مواجه بشین و بهترینش رو انتخاب کنین و هر چه پیش می‌رین بیش‌تر با روش‌هایی که می‌تونین سیستم رو یه جورایی تغییر بدین، آشنا می‌شین. مثلاً این که یاد می‌گیرین از مسیرهای مختلفی از یه محافظ یا نیروی امنیتی عبور کنین یا اینکه با پول و چیزبرگر حواس یه نفر رو پرت کنین. مسئله‌ای که هر قدر هم گول‌زننده و احمقانه به نظر بیاد اما جذاب و هیجان‌انگیزه. قوه‌های سینمایی بازی Hitman 2 درست به اندازه‌ی یه درام جاسوسی بریتانیایی نمایشیه و سخته جلوی خودتون رو بگیرین که اسیر یه توطئه نشین و خودتون رو نفروشین.

 

 

اما فلسفه‌ی معناباختگی یا ابسورد بودن این سری، با لباس‌های احمقانه، سلاح‌های نامحدود، قیافه‌ی خشک و خبردار ایجنت ۴۷ که کاملاً هر ابتکار مسخره‌ای ازش می‌تونه سر بزنه، همراه شده. این دو وجه بازی هر قدر هم به هم نخورن یا از ارزش اون یکی کم کنن، اما در جایگاه خودشون شیرین و لذت‌بخش‌ان. اما هدیه‌ی هیجان‌انگیز بازی Hitman 2 حداقل برای شمایی که نسخه‌ی قبلیش رو دارین اینه که می‌تونین مراحل اصلی رو توی بازی Hitman 2 دانلود کنین که بهتون این امکان رو میده تا نسخه‌ها رو با اضافه کردن مکانیسم‌های جدیدتر مثل فانکشنال میرر (همون آینه‌هایی که دشمن می‌تونه به وسیله‌ی اون ردتون رو بزنه ) و کیف دستی (که بهتون امکان حمل یا مخفی کردن ابزارتون رو می‌ده ) کامل کنین. چنین مراحلی، چون می‌تونین با دید بهتری انجام‌شون بدین،

 


فوق‌العاده‌ن.

اضافه شدن تغییرات جزئی دیگه مثل سلاح‌های مخرب، هشدار فعالیت دشمن، و دوربین‌های امنیتی به بازی Hitman 2 به عنوان یک بازی مخفی‌کاری و تهاجمی کمک کرده. اما لوکیشن‌های جدید، سندباکس‌های نوآورانه و گیرا برای کسب تجربه‌های هیجان‌آور، عالی‌ان. هیتمن از تجربیاتی می‌گه که از برنامه‌هایی که برای اولین باره که پیاده می‌کنین به دست میان؛ از احساساتی که وقتی دارین از دست یه نیروی امنیتی که بهتون مشکوک شده فرار می‌کنین به سراغتون مییان احساس رضایت از این‌که می‌دونین تارگت‌تون در یه زمان مشخص به یه جای مشخص میره و شما بهترین راه برای به دام انداختن‌شو دارین، بهتون دست میده.

بازی Hitman 2 تجربه‌ای آشناس اما در دنیای هیتمن آشنایی داشتن، یعنی برخورداری از قدرتی باورنکردنی.

از توجه‌تون ممنون هستیم که با ما همراه بودید جهت خرید بازی Hitman 2 با قیمت مناسب به فروشگاه عصربازی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا