نقد و بررسی بازی ها

نقد و برسی بازی battlefield 2042

نقد و برسی بازی battlefield 2042

 

سلام به رفقای همیشگی عصربازی. تب و تاب رقابت سری بازی های کالاف دیوتی و بتلفیلد امسال هم به قوه خودش باقیه. حالا می خوایم نگاهی داشته باشیم به جدیدترین نسخه بتلفیلد یعنی 2042. پس با ما همراه باشید.

همونطور که میدونید تقریبا سه سال از اخرین نسخه بتلفیلد می گذره EA هم بارها در منابع مختلف خبری تایید کرده بود که نسخه جدید این بازی در دست ساخته و شایعات مختلفی از چپ و راست درباره بازی به گوش می رسید. تقریبا یک ماه قبل از معرفی رسمی بازی بود که منابع خبری از انلاین محور بودن بازی خبر داده بودن. این موضوع با واکنش های تند همراه بود. هر چی باشه باز هم بخش داستانی یک بازی شاه بیت اون به حساب میاد.

 

البته ناگفته نمونه این رویه داره تغییر می کنه و سازنده ها دیگه کمتر به بخش داستانی اهمیت میدن و بیشتر به بخش مولتی پلیر اون توجه می کنن. حالا علتش چیه؟ اول از همه لین که پرداخت به داستان و براورده کردن انتظارات گیمرها کار سختی شده. اما دلیل مهم تر قطعا به سود هنگفت پرداخت های درون برنامه ای بر می گرده

به هر حال Ea تایید کرد که بازی تماما انلاین هست. موردی که قطعا موفقیت های کال اف دیوتی در بخش انلاین در این تصمیم بی تاثیر نبوده. از اون طرف کال اف دیوتی ونگاارد هم بخش داستانی خودش رو به صرفا 5 ساعت رسوند. اما از شما که پنهون نیست, بخش عظیمی از توانایی های بتلفیلد در بخش انلاین اون تجلی پیدا می کنه.

 

اما حداقل بازخوردهای گیمر ها و منتقدین از بازی چندان مثبت نبوده. خب خب بهتره که بازی رو بیشتر واکاوی کنیم.

اما قبل از این که بریم سراغ نقد و بررسی بازی، اگه تا حالا به جمع خانواده عصربازی اضافه نشدین, کانال یوتیوب ما رو سابسکرایب و پیج اینستاگرام ما رو فالو کنید. قراره با تخفیف ها و مسابقات خفن بترکونیم. خب بزن بریم سراغ نقد و بررسی بازی.

بذارید همین اول کار بگم. سرورهای بازی واقعا عالی کار می کنن.با وجود این که بازی دارای تخریب پذیری و کلا چگالی بالاست پینگش خیلی شما رو راضی می کنه. خب بهتره دقیق تر وارد بازی بشیم. بازی دارای سه بخش انلاین هست. حالت All-out Warfare، Hazard Zone و Portal که اولی اصلی ترین و مهم ترین بخش بازیه. یه بخش شلوغ و مهیج که البته تا حدودی هوش مصنوعی بات ها به اون ضربه زده. اما با این حال منکر نفس گیر بودن این بخش نمی تونیم بشیم.

 

برخلاف نقدهای وارده که میگن این بخش تنوع و حالت های خاصی رو نداره من با این موضوع مخالفم. بازی تمام سعیشو میکنه در دو تیم یک نبرد مهیج ایجاد کنه. از طرفی اگه دنبال تنوع هستید قطعا بخش پورتال گزینه به مراتب بهتری برای شماست. اما چرا؟ یعنی چیکار کرده که یک بازی تنوع خوبی رو به خودش بگیره؟ جواب واضحه

 

سازنده ها گیمرها رو وارد بطن ماجرا کردن که خودشون حالت های مسابقه رو شکل بدن. این که چه سلاح هایی استفاده بشه و چه محدودیت هایی رو شاهد باشیم. این بخش واقعا فوق العادست. من یکی که هض کردم. اما میرسیم به بخش هازارد زون این بخش بیشتر به اکتشاف در نقشه ربط داره و البته نسبت به سایر بخش ها شلوغی جمعیتی کمتری داره تا تجربه استخراج در نقشه مهیج تر بشه اما خب پیاده سازی ایده یه گند جمع نشدنیه

خب حالا میخوام یه ایراد خیلی کلی به بازی بگیرم و اون هم سلاح های بازیه. اولا که تنوع خوبی رو نداره. اگر هم تنوعی رو شاهد باشیم چندان تاثیرگذار نیست. سازنده ها یه جاهایی ایده های ماورایی برای سلاح ها و وسایل نقلیه در نظر گرفتن که راستش رو بخواید بیشتر شما رو می خندونن تا این که به وجد بیاین. البته ناگفته نمونه ضعف کلی سلاح ها با شخصی سازی نسبتا خوبش کمتر روی مختونه. خصوصا این که گان پلی بازی واقعا طبیعی و منحصر به فرد طراحی شدن. لگد زدن و انیمیشن تیرخوردن دشمنان یه تجربه فوق العاده بهتون ارائه میده.

بتلفیلد همیشه از نظر بصری حرف های خیلی زیادی برای گفتن داره. انجین قوی, نورپردازی محشر و از همه مهم تر تخریب پذیری باورنکردنی حسابی فضای جنگ رو برای شما تداعی می کنه. البته یه جاهایی باگ ها حسابی گند میزنن به ارزش بصری بازی.

خب خب به انتهای نقد و بیررسی بازی می رسیم راستش رو بخواید به عنوان یک بازی که براش دلارها صرف کرد من یکی تجربش رو توصیه نمی کنم. واقعا محتواها به قدری نیستن که این قیمت برای هزینه کردن بیارزه. از طرفی اما بازی اونقدرا هم داغون نیست و باز هم مخاطبین خودش رو سرگرم میکنه.

رفقای عصربازی اگه این ویدئو رو پسندیدین لایک و کامنت یادتون نره. تا ویدئوی بعدی خدانگهدار رفقا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا