ارتباط با ما

بررسی لپتاپ ROG ZEPHYRUS ایسوس

بررسی لپتاپ ROG ZEPHYRUS ایسوس

شرکت ایسوس یکی از برندهای مطرح تولیدکننده لپتاپ گیمینگ بوده که در سال جاری از لپتاپی رونمایی کرد که طراحی چشمگیری داشته و به مشخصات بزرگی مجهز شد. این لپتاپ چیزی نبود جز  ROG ZEPHYRUS که در میان رقبا یک محصول قابل و بزرگ به شمار می رود.

صنعت لپتاپ های گیمینگ با پیشرفت بزرگی رو  به رو شد و ایسوس نیز تصمیم گرفت با معرفی فناوری Max-Q  ایسوس نخستین لپتاپ با این فناوری را معرفی کند. مدلی که  ROG ZEPHYRUS نام داشته که به تراشه گرافیکی سری 10 انویدیا و پردازنده Core i7 اینتل مجهز است.

در آزمایش های انجام گرفته  ROG ZEPHYRUS توانسته امتیاز بزرگی را کسب کند و برای آشنایی بیشتر شما را با محصول اخیر ایسوس آشنا می کنیم تا با نوت بوکی گیمینگ و قابل توجه آشنا شوید:

شرکت ایسوس با استفاده از فناوری Max-Q به این لپتاپ قدرت بسیاری بخشیده تا در کنار ضخامتی کم بتواند در دسته لپتاپ های قدرتمند به شمار رود. هنگامی که ROG ZEPHYRUS  معرفی شد موجب حیرت همگان قرار گرفت. این فناوری که توسط انویدیا معرفی شده و شامل این شرکت می شود، به لپتاپ ها اجازه می دهد تا در فضایی کم بتوان تراشه های گرافیکی قدرتمندی چون GTX 1080 را در فضایی کوچک قرار داد.

تراشه گرافیکی که به عنوان پرچمدار انویدیا محسوب شده و اجازه می دهد بازیکنان عناوین را با کیفیت 4K روی لپتاپ خود اجرا کنند. شرکت ایسوس همیشه در ساخت نوت بوک گیمینگ پرچمدرا بوده و حال با معرفی و عرضه ROG ZEPHYRUS نشان داد همان کمپانی است که همیشه توانسته عملکرد درخشانی را از خود نشان دهد.

ROG ZEPHYRUS به طراحی جذاب گیمینگ نیز مجهز بوده و تنها مشخصات آن نیست که جذابیت طراحی این لپتاپ را دو چندان کرده است. با طراحی مجذوب کننده و مشخصات قدرتمند باید انتظارات بسیاری از این لپتاپ قدرتمند ایسوس داشت.

نوآورانه بودن این نوت بوک موجب شد تا جوایز متعددی را کسب کند. جنس بدنه بوروس خورده طراحی بیرونی این نوت بوک را جالب توجه کرده و نظر هر گیمری را به خود جلب می کند. با ضخامتی تنها 20 میلیمتر کمتر لپتاپ گیمینگی بوده که با چنین ضخامتی بتواند از تراشه گرافیکی GTX 1080 مشابه با نسخه دسکتاپی بهره ببرد. تراشه GTX 1080 نسخه جدید 10 تا 15 درصد قدرت بیشتری در مقایسه با نسخه موبایلی دارد.

بنابراین داشتن انتظارات بسیار در عملکرد گرافیکی دور از انتظار نیست. معرفی فناوری Q-Max تحول بزرگی در لپتاپ های گیمینگ به وجود آورد. تحولی که این فناوری به وجود آورد اجازه خواهد داد تا شاهد لپتاپ های قدرتمند گیمینگ باریکی هستیم که وزن کمی داشته و اجازه می دهند گیمرها نهایت لذت را لمس کنند.

در حالی که کامپیوترهای دسکتاپی حمل و نقل سختی دارند اما با روی کارآمدن این فناوری مشکلات به سرانجام رسید. گذشته از تراشه گرافیکی قدرتمند GTX 1080، شرکت ایسوس از مشخصات قابل توجه دیگری چون پردازنده چهار هسته ای Core i7-7700HQ اینتل، حافظه رم 16 گیگابایتی، حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایتی، صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080 پیکسلی با پشتیبانی از فناوری جی سینک انویدیا و برخی دیگر لیست مشخصات کاملی را برای ROG ZEPHYRUS رقم می زنند.

سیستم کولینگی که خروجی آن از جنس آلومینیومی بوده و به رنگ مسی در قسمت عقب به چشم می خورد، جذابیت طراحی این لپتاپ را دو چندان کرده است. با چنین مشخصاتی بازیکنان می توانند بازیها را باکیفیت 1080 پیکسلی اجرا کنند البته این کیفیت با صفحه نمایش 4K نیز به آسانی ممکن می شود. فناوری جی سینک اجازه می دهد تا تراشه گرافیکی انویدیا با صفحه نمایش سازگاری کاملی داشته و بازیکنان گیم پلی روانی را شاهد باشند.

ایسوس با به ارمغان آوردن مشخصات بزرگ در کنار کیفیت ساخت بالا و طراحی گیمینگ مجذوب کننده و نوآورانه موجب شد تا  ROG ZEPHYRUS به یکی از لپتاپ های پرچمدار این کمپانی تبدیل شود که قیمت کمی هم ندارد. چنین قیمتی برای لپتاپ پرچمدار جای تعجبی نیست زیرا از یک سو کیفیت ساخت بالا و پریمیومی در نظر می گیرند و در سوی دیگر مشخصات سخت افزار بسیار قدرتمند موجب می شود تا بازیکنان حین انجام عناوین نقصی در عملکرد شاهد نباشند و لذت کامل از تجربه بازیهای روز را داشته باشند.

ایسوس با تجربه فراوانی که در این زمینه داشته خود می داند چه عناوینی را برای مخاطب و طرفدارنش توسعه دهد و  ROG ZEPHYRUS را می توان چنین محصولی دانست.

امتیاز: 95/100

مزایا: طراحی زیبا/قدرتمند و باریک/بی صدا

معایب: عمر باتری کم/ گران قیمت/صفحه کلید نامطلوب

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا