نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Dead Rising 4: Frank’s Big Packag

نقد و بررسی بازی  Dead Rising 4: Frank’s Big Packag

 

بازی دد رایزینگ4: پکیج بزرگ فرانک “Dead Rising 4: Frank’s Big Package” از بازی های جدید منتشر شده برای کنسول های بازی محبوب و پرطرفدار ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت و PS4 شرکت سونی می باشد که دارای یک نسخه مخصوص کامپیوتر های شخصی نیز می باشد. از این رو تعداد زیادی از کاربران و گیمر ها در سطح جهان می توانند این بازی را بر روی دستگاه های خودشان تجربه کنند. دد رایزینگ از سری بازی هایی که اولین نسخه آن در سال 2006، نسخه دوم در سال 2010، نسخه سوم نیز در سال 2013 به کاربران عرضه شده است. این بازی توسط کپکام ونکوور در حال توسعه بوده و Brent Amst نیز وظیفه طراحی آن را برعهده دارد.

در اولین قدم باید بگویم که متاسفانه، سری چهارم از بازی دد رایزینگ نیز همچنان یک حرکت خلاقانه اما ورشکسته ای است که تقریبا یک سال پیش شاهد آن بودیم، البته باید تفاوت که چند علامت و آیتم اضافی به آن ملحق شده است. همچنان این بازی در اطراف شخصیت اصلی آن یعنی فرانک وست می چرخد. پس از فراز و نشیب های فراوان فرانک دوباره تصمیم گرفته است که با کمک ماموران به جنگ با زامبی ها می رود. این داستان با وجود چند شخصیت فرعی نچندان جالب و دلنشین تا آخر بازی ادامه پیدا می‌کند و تغییر بخصوصی هم که هیجان را در بازی تزریق کند در آن رخ نمی ‌دهد. به همین دلیل اگر از آن دست افرادی هستید که داستان و شخصیت‌پردازی برا‌یتان از اهمیت بالایی برخوردار است خیلی سریح و بی پرده می‌گویم که این بازی اصلا برای شما ساخته نشده است.

گیم پلی لحظه ای بازی بسیار خوب عمل کرده و کاملا قابل قبول و استفاده است اما در برخی از قسمت ها عمق بیشتری پیدا کرده و بازی کردن را کمی دشوار می کند. اشتباهات و نقایصی که در نسخه های قبل شاهد بودیم در نسخه چهارم این بازی به میزان زیادی رفع گردیده است. با کمی پیشروی کردن در بازی مبارزات طراحی شده برای شما تکراری شده و بسیار مشابه هم احساس می شود. در حین مبارزه کردن اسلحه و مهارت های قدرتمتدی در دقیقه های معینی در اختیار شما قرار می گیرند که با استفاده کردن هوشمندانه از آن ها می توانید پیروز نبرد ها باشید. به ازای کاوش و اکتشاف کردن در شهر پاداش کمی وجود دارد و اصلا تناسبی میان تلاش و پاداش دیده نمی شود. اما در عوض شما به راحتی می توانید لول خودتان را بالا ببرید. اعزام هرچه بیشتر دشمنان به سمت شما کاری بی اهمیت دیده می شود زیرا تفاوت های ایجاد شده به سختی احساس می شود.

در سمت روشن داستان نیز بهتر است به این موضوع اشاره کنم که Dead Rising 4 تقریبا به صورت بی نظیری بر روی کنسول سونی اجرا می شود و هیچ مشکلی در عملکرد و پرفورمنس وجود ندارد. بزرگترین تغییری که در این بازی نسبت به قبل دیدم وجود طیف گسترده ای از لباس ها است. شما با این امکان به تعداد زیادی از لباس های زیبا و حماسی دسترسی پیدا می کنید که می توان از آن در نبرد های مختلف بهره مند شد. دنیای بازی پر است از مغازه‌ هایی با جنس ‌های مختلف که در تمامی آن ‌ها لباس ‌های منحصر به فردی یافت می ‌شود. در یک مغازه می ‌توان لباس‌ های اسکی و زمستانی پیدا کرد و در مغازه ‌ای دیگر لباس‌ های تابستانی. در مغازه‌ ای می‌ توان لباس‌ های دزدان دریای را بر تن کرد و در یک رستوران می ‌توان لباس‌ های یک سرآشپز را پوشید. در کمپ‌ های دشمنان نیز می ‌توان لباس‌ های رزمنده‌ ها را پیدا کرد و حتی بخشی در بازی وجود دارد که می‌ توانید خود را شبیه به شاه آرتور کنید! صدها لباس مختلف در بازی وجود دارد که با یافتن آن‌ها می‌توان فرانک وست را از حالتی یک نواخت خارج کرد.

در بخش‌های مختلفی از دنیای بازی نقشه ‌هایی وجود دارند که با یافتن آن ‌ها می ‌توان به سلاح‌ های جدیدی دست پیدا کرد. این نقشه‌ ها معمولا با به کار گیری از دو یا چند آیتم مختلف به شما اجازه می ‌دهند تا با ترکیب آن‌ ها به یک سلاح جذاب‌ تر و هیجان‌ انگیزتر دست پیدا کنید. این قابلیت بسیار کاربردی خواهد بود، به شرطی اینکه شما می توانید به بهترین شکل آیتم هایی که در اختیارتان قرار گرفته است را با هم میکس کنید تا به اسلحه های خارق العاده ای دست پیدا کنید.

اگر بخواهبم خلاصه وار آنچه را که تا الان بیان کردیم را برایتان بگوییم نتیجه اش می شود اینکه، در این بازی هزاران هزار آیتم قابل استفاده جذاب وجو دارد که می تواند شما را تا مدت ها سرگرم سازد. برای کارکتر بازی صد ها لباس متنوع با طراحی های گوناگون در نظر گرفته شده است. مبارزات تن به تن با زامبی ها جذاب بوده و به هیجان انگیز شدن بازی کمک زیادی کرده است. گرافیک فنی قابل قبول در دد رایزینگ نیز به چشم نواز شدن صحنه ها کمک شایانی کرده است. اما در نقطه مقابل داستان بازی ساده و بدون هیجان بوده و عدم درجه سختی مناسب و چالش برانگیز نیز به شدت به چشم می آید. شخصیت پردازی ضعیف برای کاراکتر ها همچنان از نقاط ضعف بازی بوده و روند به شدت تکراری هم می تواند بر روی اعصاب برخی از افراد باشد. علاوه بر این ها هوش مصنوعی بازی نیز به میزان قابل توجهی ضعیف عمل کرده و بخش مولتی پلیر یا چند نفره بازی هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. به طور کلی، بازی Dead Rising 4 اثر بدی نیست، اما هرگز نمی‌ توان آن را یک بازی خوب نیز نام برد. این بازی توانسته روی گیم ‌پلی، که هدف اصلی سری Dead Rising است، خوب عمل کند و مشکلات بسیار زیاد نسخه‌ های گذشته را نیز برطرف کند. اما نبود یک هدف درست و حسابی در روند بازی، درجه سختی بدون چالش و حتی بخش چند نفره بسیار بد باعث شده تا بازی Dead Rising خیلی زود شما را خسته کند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا