بررسی کنسول و لوازم جانبی

بررسی جانشین Wii U ، کنسول نینتندو سوییچ

بررسی جانشین Wii U ، کنسول نینتندو سوییچ

پس از مدت ها انتظار طرفداران کنسول های بازی کمپانی نینتندو ، این کمپانی کنسول بازی مناسبی را با نام نینتندو سوییچ به عنوان جایگزین Wii U روانه ی بازار کرد از این رو قصد داریم در ادامه ی این مقاله به بررسی این کنسول بازی جدید کمپانی نینتندو بپردازیم .

همانطور که می دانید مدت زمان بسیاری بود که اخبار و شایعات بسیاری در زمینه ی کنسول بازی جدید کمپانی نینتندو منتشر می شد و طرفداران کنسول های بازی کمپانی نینتندو منتظر بودند تا این کمپانی یک کنسول بازی جدید را جایگزین Wii U و خاطرات تلخ به جا مانده از آن بکند که پس از گذشت مدت زمانی کمپانی نینتندو توانست محصولی را که همه ی طرفدارانش منتظر آن بودند را به بازار عرضه کند ، قبل از اینکه کنسول بازی نینتندو سوییچ تولید شود با نام رمزی NX در بین طرفدارانش شناخته شده بود تا اینکه کمپانی نینتندو در پاییز سال میلادی 2016 از کنسول نینتندو سوییچ خود پرده برداشت و از آن به طور رسمی رونمایی کرد . هدف از طراحی و تولید کنسول بازی جدید نینتندو سوییچ توسط کمپانی نینتندو این بود که بتواند خاطرات تلخی که از Wii U در بین طرفدارانش بجا مانده است را از بین ببرد و بتواند جایگزین بسیار مناسبی را برای آن ارائه دهد ، در ادامه ی مقاله به بررسی کامل کنسول بازی نینتندو سوییچ می پردازیم تا درنتیجه به این نتیجه برسیم که آیا کمپانی نینتندو توانسته است با طراحی و عرضه ی کنسول بازی جدید خود خاطرات تلخ Wii U را از بین ببرد و کاری کند که باز هم مانند گذشته در بین طرفدارانش ماندگار شود یا خیر ؟

در خیلی از اخبار و گزارشات کنسول جدید کمپانی نینتندو یعنی کنسول نینتندو سوییچ را با نام کنسول خانگی نینتندو سوییچ معرفی کرده اند اما ما در این مقاله از لقب کنسول خانگی برای این محصول استفاده نمی کنیم چرا که مناسب ترین نام برای معرفی این کنسول بازی جدید نینتندو ، کنسول هیبریدی می باشد چرا که کمپانی نینتندو سعی کرده است کنسول بازی را طراحی و عرضه کند که علاوه بر ایفای نقش کنسول خانگی بتواند نقش یک کنسول بازی قابل حمل را نیز داشته باشد از این رو بهتر است به جای استفاده از عبارت کنسول خانگی از کنسول هیبریدی برای این محصول استفاده شود چرا که این کنسول نینتندو ترکیبی از کنسول خانگی و کنسول قابل حمل می باشد . جالب است بدانید که کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ هشتمین کنسولی است که توسط کمپانی نینتندو طراحی ، تولید و روانه ی بازار شده است .

بررسی جانشین Wii U ، کنسول نینتندو سوییچ

همانطور که می دانید امروزه با پیشرفت چشم گیر دنیای فناوری و تکنولوژی هر برند و یا کمپانی در زمینه ی کنسول بازی محصولات خودش را عرضه کرده است از این رو می توان گفت که کنسول های بازی زیادی در بازار وجود دارند اما تنها چیزی که می تواند باعث شود مردم و گیمرها یک کنسول بازی را خیلی بیشتر از سایر کنسول های بازی خریداری کنند ، منحصر به فرد بودن و خاص بودن آن می باشد چیزی که شما با باز کردن جعبه ی کنسول بازی نینتندو سوییچ به وضوح می توانید ببینید و درک کنید که این کنسول بازی با تمام کنسول های بازی که تا به حال دیده اید متفاوت می باشد و تنها یک کنسول بازی عادی نیست بلکه خیلی خاص و منحصر به فرد می باشد . به گونه ای که بخش اصلی کنسول بازی نینتندو سوییچ را یک دستگاه مشابه تبلت تشکیل داده است که این بخش دارای یک صفحه نمایش 6.2 اینچی می باشد که رزولوشن آن برابر با 720 پیکسل است ، اما سوال اینجاست که چرا بخش اصلی کنسول بازی نینتندو سوییچ را این دیوایس که مشابه تبلت است تشکیل می دهد ؟ چرا که تمام پردازشی که در طول بازی به آن نیاز دارید توسط این بخش از کنسول انجام می شود و می توان گفت که قلب کنسول بازی نینتندو سوییچ این بخش می باشد که تمامی کارهای پردازشی را انجام می دهد دقیقا مانند کامپیوتر که قلب تپنده ی آن CPU می باشد چرا که تمامی پردازش ها را انجام می دهد .

علاوه بر این باید اشاره کنیم که کنسول نینتندو سوییچ به گونه ای طراحی و تولید شده است که در بالای آن مواردی مانند : دکمه های خاموش و روشن ، دکمه های افزایش و کاهش صدا ، درگاهی برای قرار دادن کارتریج بازی ها و دریچه ی هوا قرار داده شده اند البته لازم است به این مسئله اشاره کنیم که کمپانی نینتندو برای کارتریج های بازی نام Game Card را انتخاب کرده است از این رو درگاهی که در بالای کنسول تعبیه شده است مخصوص Game Card می باشد . در قسمت زیرین نیز پورتی تعبیه شده است که این پورت ، پورت یو اس بی تایپ سی می باشد که از این پورت برای اتصال کنسول به برق برای شارژ شدن و یا قرار دادن سوییچ بر روی داک مخصوص استفاده می شود . همچنین در بخش های کناری کنسول نینتندو سوییچ ریل هایی تعبیه شده اند که محلی برای قرار گرفتن کنترلرهای کنسول نینتندو سوییچ می باشند البته کمپانی نینتندو کنترلرها را جوی کان نام گذاری کرده است . در پشت کنسول نینتندو سوییچ لوگوی نینتندو سوییچ طراحی شده است همچنین پایه ای در پشت این کنسول تعبیه شده است که کاربران و گیمرها در هنگام بازی بتوانند این کنسول را با استفاده از پایه ای که دارد بر روی میز قرار دهند و به بازی بپردازند . جالب است بدانید که در زیر پایه ی که در پشت کنسول نینتندو سوییچ طراحی شده است درگاهی برای قرار دادن کارت حافظه تعبیه شده است که این درگاه چنین قابلیتی را دارد که از کارت های حافظه ی مایکرو اس دی که ظرفیت آن ها تا دو ترابایت باشد به خوبی پشتیبانی کند .

کمپانی نینتندو برای طراحی و عرضه ی پردازنده ی کنسول بازی نینتندو سوییچ از کمک و همکاری انویدیا استفاده کرده است به گونه ای که توانسته است با همکاری با انویدیا یک پردازنده ی شخصی سازی شده ی تگرا را طراحی و تولید کند البته هنوز اطلاعات دقیقی در زمینه ی جزئیات پردازنده ی کنسول نینتندو سوییچ منتشر نشده است اما با توجه به اینکه کمپانی نینتندو و انویدیا با همکاری با یکدیگر چنین پردازنده ای را طراحی کرده اند باید بگوییم که معماری پردازنده گرافیکی کنسول نینتندو سوییچ مشابه ی کارت های گرافیک دسکتاپی انویدیا است .

بررسی جانشین Wii U ، کنسول نینتندو سوییچ

از دیگر ویژگی ها و خصوصیات کنسول نینتندو سوییچ می توان به API آن نیز اشاره کرد چرا که این کنسول بازی دارای یک API شخصی سازی شده است که نام آن NYN می باشد . علاوه بر این کنسول نینتندو دارای بلوتوث 4.1 و همچنین وای فای می باشد که وای فای آن از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می کند .

کنسولی هیبریدی و جذاب

جالب ترین ویژگی که در طراحی و تولید کنسول بازی نینتندو سوییچ به آن پرداخته شده است و مطمعنا یکی از ویژگی های پر طرفدار بین گیمرها به ویژه گیمرهای حرفه ای می باشد این است که شما می توانید تا حداکثر 8 کنسول بازی دیگر را به یکدیگر وصل کنید و با دوستان خود به بازی بپردازید و همراه با اینکه تجربه ای تازه را پشت سر می گذارید با بازی با دوستانتان لذت ببرید ، اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان تا حداکثر 8 کنسول بازی دیگر را به یکدیگر متصل کرد تا هر گیمری به راحتی بتواند با دوستان خود به بازی بپردازد ؟ در طراحی و ساخت کنسول بازی نینتندو سوییچ از شبکه ی اد هاک استفاده شده است که این شبکه باعث می شود که گیمرها بتوانند کنسول بازی خود را به حداکثر 8 کنسول دیگر وصل کنند و با یکدیگر بازی کنند و لذت ببرند .

طراحی باتری کنسول بازی نینتندو سوییچ نیز فوق العاده و منحصر به فرد می باشد چرا که ظرفیت این باتری 4310 میلی آمپر ساعت است که درون کنسول نینتندو سوییچ تعبیه شده است این باتری می تواند به مدت 2 و نیم الی 6 ساعت شارژدهی داشته باشد البته شاید برای شما تعیین این بازه ی زمانی عجیب باشد اما باید بگوییم که این بازه ی زمانی 2 و نیم الی 6 ساعت به به نوع بازی که انتخاب می کنید بستگی دارد به این معنی که اگر بازی شما به گونه ای باشد که میزان مصرف شارژ بالایی داشته باشد این کنسول حداقل تا 2 و نیم ساعت بدون خاموش شدن به کار خود ادامه می دهد و اگر بازی که شما انتخاب کرده اید میزان مصرف شارژش کم باشد این کنسول می تواند تا حداکثر 6 ساعت بدون خاموش شدن به کار خودش ادامه دهد .

اگر بخواهیم به ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد داکی که به همراه کنسول بازی نینتندو سوییچ عرضه می شود اشاره کنیم باید بگوییم که این داک دارای سه پورت یو اس بی می باشد که یکی از سه پورت یو اس بی این داک USB 3.0 می باشد و دو پورت دیگر نیز USB 2.0 می باشند . دو پورت از این سه پورت یو اس بی در جلوی داک و پورت دیگر در پشت داک قرار داده شده است که دو پورت یو اس بی جلویی داک USB 2.0 می باشند و پورتی که در پشت داک قرار داده شده است همان پورت USB 3.0 می باشد . هدف از قرار دادن دو پورت یو اس بی USB 2.0 در جلوی داک این است که کاربران بتوانند گیم پد خود را به آن متصل کنند و آن را شارژ کنند . البته علاوه بر اینکه در پشت داک پورت یو اس بی USB 3.0 قرار داده شده است یک خروجی HDMI و حتی یک ورودی شارژر نیز قرار داده شده است .

کنترلرهای کنسول بازی نینتندو سوییچ و یا بهتر است بگوییم جوی کان ها ( همان نامی که کمپانی نینتندو برای کنترلرها در نظر گرفته است ) با وجود اینکه دارای اندازه ی کوچکی هستند اما ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی را داخل خود دارند که باور نکردنی می باشد . اگر به خاطر داشته باشید در ادامه ی این مقاله اشاره کردیم که کنسول بازی نینتندو سوییچ تنها یک کنسول بازی خانگی نیست بلکه به گونه ای طراحی شده است که قابل حمل می باشد از این رو نمی توانیم بگوییم کنسول نینتندو سوییچ یک کنسول خانگی است و بهتر است بگوییم که کنسول نینتندو سوییچ یک کنسول هیبریدی می باشد اما آن بخش از این کنسول که باعث شده است چنین عنوانی یعنی عنوان کنسول هیبریدی به این کنسول تعلق بگیرد کنترلرها و یا همان جوی کان های آن می باشند . جالب است بدانید که با وجود شباهتی که جوی کان های چپ و راست با یکدیگر دارند اما عملکرد آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد به گونه ای که کنترلر و یا جوی کان سمت راستی علاوه بر دکمه های معمول که جوی کان سمت چپی نیز دارد دارای یک دوربین مادون قرمز و همچنین NFC نیز می باشد که این دو ویژگی و خصوصیت واقعا منحصر به فرد می باشد چرا که هیچ کاربر و یا گیمری در دسته های کنسول بازی و یا کنترلرهای آن دوربین مادون قرمز و NFC را ندیده است ، دوربین مادون قرمزی که در جوی کان سمت راستی کنسول نینتندو سوییچ تعبیه شده است دارای خصوصیات و ویژگی ها خاص به خود می باشد چرا که این دوربین این قابلیت را دارد که بتواند فاصله و شکل اشیاء را به خوبی و البته به طور دقیق تشخیص دهد . اما هدف از قرار دادن NFC در جوی کان سمت راستی این بوده است که عروسک های نینتندو که amiibo نام دارند را سینک کند .

بررسی جانشین Wii U ، کنسول نینتندو سوییچ

ویژگی که طراحی کنترلرها و یا جوی کان ها را در کنسول نینتندو سوییچ خیلی خاص و منحصر به فرد کرده است این است که گیمر می تواند هر یک از جوی کان ها را به صورت یک کنترلر مجزا مورد استفاده قرار دهد ، برای مثال ممکن است بخواهید با دوستان خود بازی ماریو کارت را اجرا کنید از این رو هر یک از شما می توانید از یکی از جوی کان ها استفاده کنید و هر یک از شما یک ماشین کارت را کنترل کنید و از انجام بازی لذت ببرید ، زمانی می توانید این ویژگی مجزا بودن هر یک از کنترلرهای کنسول بازی نینتندو سوییچ را به خوبی درک کنید که بخواهید با یکی از دوستانتان یک بازی دو نفره انجام دهید به گونه ای که با در دست گرفتن جوی کان ها به صورت افقی می توانید با دوست خود به صورت دو نفره بازی کنید . علاوه بر تمامی این ها کمپانی نینتندو به راحتی هر چه بیشتر گیمرها و کاربران در هنگام بازی توجه ویژه ای کرده است چرا که کمپانی نینتندو در جعبه ی کنسول نینتندو سوییچ خود دو وسیله ی جانبی قرار داده است که در صورتی که دسترسی به دکمه های بالای جوی کان ها آسان نمی باشد گیمرها می توانند این وسایل جانبی را به جوی کان ها وصل کنند و آن ها را به دور مچ خود بیاندازند تا هنگام بازی جوی کان ها از دست آن ها نیافتد و انگشتان آن ها به دکمه هایی که در بالای جوی کان ها قرار داده شده اند نزدیک تر باشد تا استفاده از این دکمه های آسان تر باشد به گونه ای که گیمر در حین بازی تنها به راحتی به دکمه هایی که بر روی جوی کان ها قرار داده شده است دسترسی داشته باشد و تمام تمرکز خود را بر روی بازی خود بگذارد و از بازی خود لذت ببرد .

گیمرها و یا طرفداران کنسول های بازی نینتندو می توانند در سه حالت مختلف با کنسول بازی نینتندو سوییچ بازی کنند که در ادامه ی این مقاله این سه حالت و کیفیت و رزولوشن تصویر در هر سه حالت را بررسی خواهیم کرد .

طراحی متفاوت نسبت به قبل

اولین حالتی که گیمرها می توانند با کنسول نینتندو سوییچ بازی کنند به این شکل می باشد که می توانند کنسول را در داکی که درون جعبه ی آن قرار دارد بگذارند و آن را به تلوزیون خود متصل کنند که با این کار می توانند کنسول نینتندو سوییچ را به یک کنسول خانگی تبدیل کنند ، در این حالت به دلیل اینکه کنسول نینتندو سوییچ در درون داک خود قرار دارد سرعت پردازنده خیلی بالا است درنتیجه گیمرها می توانند تصویر 1080 پیکسلی را مشاهده کنند ، یکی از ویژگی هایی که این حالت دارد این است که گیمر می تواند برای مدت زمان طولانی به اجرای بازی های مورد علاقه ی خود بپردازد بدون اینکه خسته شود چرا که کیفیت تصویر بالا می باشد و چشم گیمر یا کاربر یه هیچ وجه خسته نخواهد شد از این رو می تواند مدت زمان طولانی را با کنسول بازی نینتندو سوییچ بازی کند .

اما دومین حالتی که گیمر می تواند با کنسول نینتندو سوییچ بازی کند حالتی است که می توان این کنسول را به یک کنسول بازی قابل حمل تبدیل کرد که اصطلاحا به آن کنسول هیبریدی گفته می شود ، اما به چه شکل می توان این کنسول بازی را به یک کنسول قابل حمل و یا بهتر است بگوییم کنسول هیبریدی تبدیل کرد ؟ در این حالت با متصل کردن جوی کان ها به طرفین کنسول و برداشتن آن از روی داک می توان آن را به یک کنسول قابل حمل و یا کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ تبدیل کرد ، یکی از ویژگی ها و خصوصیاتی که این حالت برای گیمر دارد این است که مانند حالت قبل که گیمر می تواند به راحتی برای مدت زمان طولانی با کنسول بازی نینتندو سوییچ به بازی بپردازد و حتی تا زمانی که شارژ کنسول به پایان می رسد به روند بازی خود با لذت ادامه دهد بدون اینکه متوجه ی زمانی باشد که صرف بازی کرده است ، همانطور که می دانید یکی از مهم ترین موارد برای گیمرها میزان کیفیت صفحه نمایش می باشد که در این حالت کیفیت صفحه نمایش برابر با 720 پیکسل می باشد که هیچ مشکلی را برای گیمر در هنگام بازی ایجاد نخواهد کرد اما تنها مسئله ای که در این حالت می تواند کمی موجب آزار کاربر و یا گیمر بشود زاویه ی دید صفحه نمایش و روشنایی کم آن می باشد به خصوص زمانی که تابش نور خورشید به صورت مستقیم باشد این مشکل بیشتر به نظر می رسد و بیشتر آزاردهنده می شود اما شاید برای شما هم سوال باشد که چرا کمپانی نینتندو در طراحی و ساخت صفحه نمایش ، روشنایی آن را در میزان کم تنظیم کرده است ؟ کمپانی نینتندو این کار را برای بهینه کردن مصرف باتری انجام داده است از این رو در هنگام تابش مستقیم نور خورشید به خوبی نمی توانید از این کنسول بازی استفاده کنید .

بررسی جانشین Wii U ، کنسول نینتندو سوییچ

سومین حالتی که گیمر می تواند از کنسول بازی نینتندو سوییچ استفاده کند ، حالت رومیزی می باشد ، اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای مقاله نیز به این مسئله اشاره کردیم که در پشت کنسول نینتندو سوییچ پایه ای تعبیه شده است تا گیمر بتواند این کنسول را به راحتی بر روی سطحی مانند میز قرار دهد در این حالت نیز گیمر از پایه ی این کنسول استفاده می کند و آن را بر روی سطحی قرار می دهد البته باید توجه داشته باشید که سطح زیرین پایه ی کنسول حتما باید سطحی سفت باشد چرا که پایه ی این کنسول توان آن را ندارد که کنسول را بر روی سطوح نرم حفظ کند .

پس از بررسی تمامی حالت های قابل استفاده از کنسول بازی نینتندو سوییچ به سراغ بررسی گزینه هایی می رویم که در زمان قرار دادن سوییچ در داک و زمانی که دیگر به صفحه لمسی کنسول دسترسی ندارید ، می توانید از آن ها استفاده کنید ، حالت اول این است که جوی کان ها را از طرفین کنسول جدا کنید و آن ها را در گریپ مخصوص که درون جعبه ی کنسول نینتندو سوییچ قرار داده شده است قرار بدهید و حالت دوم نیز به این شکل می باشد که هر یک از جوی کان ها را در دست بگیرید و بدون گریپ بازی کنید که شاید این حالت برای شما چندان خوشایند نباشد چرا که کمپانی نینتندو برای اینکه کنسول بازی اش قابلیت حمل داشته باشد کنترلرها و یا همان جوی کان های آن را کوچک طراحی و تولید کرده است از این رو فاصله ی بین کلید ها بر روی جوی کان ها کم می باشد و اگر گیمر انگشتان بزرگی داشته باشد و بخواهد مدت زمان طولانی را به بازی بپردازد با مشکل رو به رو شود اما در این صورت می توان یک کنترلر حرفه ای را به صورت جداگانه خریداری کرد که قیمت آن برابر با 70 دلار می باشد که ظاهر آن نیز مشابه ی کنترلر ایکس باکس وان است و دارای آرگونومی فوق العاده بی نظیری می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا