ارتباط با ما

بررسی نسخه نینتندو سوئیچ L.A Noire/ به دنبال پرونده جنایی

هنگامی که شرکت راکستار گیمز سال 2011 نخستین بار بازی جنایی L.A. Noire را معرفی کرد شاهد کیفیت گرافیکی مناسب ساختار کنسول و قدرت پلتفرم های آن سال بودیم. کیفیت گرافیکی که در مقایسه با بازیهای حال حاضر حرف هایی برای گفتن نداشته و شرکت راکستار تصمیم گرفت شش سال بعد نسخه نینتندو سوئیچ و کنسول های نسل هشتمی آن را با ارتقا گرافیکی معرفی کند. در L.A. Noire شما با گیم پلی معمایی رو به رو هستید که با تم جنایی بسیار هیجانی و لذت بخش است. البته داستان در دهه 1940 جریان داشته و شما نقش یک کارآگاه پلیس را بازی می کنید.

عنوانی که مدت ها قبل برای PS3 و XBOX 360 منتشر شد و خبری از انتشار برای PC نشد. نسخه نینتندو سوئیچ علاوه بر بهبود کیفیت گرافیکی شامل تمامی بسته های الحاقی منتشر شده در چند سال اخیر شده که مجموعا 21 بسته الحاقی را دربرمی گیرد. کنترل بازی با کنترلرهای جالب توجه نینتندو سوئیچ، تجربه انجام گیم پلی L.A. Noire را جذاب می سازد. البته از آنجایی که کنترل با جویکان ها و صفحه نمایش لمسی در سطح کنترلرهای XBOX یا PS نیست اما در نوع خود برای طرفداران سوئیچ می تواند سرگرم کننده و قابل توجه باشد. شما با کنترلر باید سوار بر خودرویی شده و به حرکت دادن شخصیت اصلی به عنوان یک کارآگاه بپردازید. البته حل معماها با کنترلرهای سوئیچ می تواند کمی ناراحت کننده باشد زیرا نینتندو این کنترلرها را به شکلی توسعه داده که تجربه کاربری در عناوین جنگی و پر از مبارزات فیزیکی هیجان انگیزتر از عناوینی چون L.A. Noire باشد. بنابراین در ابتدا با مشاهده چنین کاستی هایی ممکن است این بازی را مطلوب ندانید.

در حالی که داستان بازی L.A. Noire دارای جنبه استثنایی گشت و گذار است شما را با بازجویی هایی پیچیده پلیسی رو به رو می سازد. شما باید با مهارت خود بازجویی کرده و به دنبال کشف معمایی بپردازید که در پیش روی شما قرار می گیرد. انیمیشن های صورت با توجه به ساخت بازی در شش سال قبل قابل توجه است و شرکت راکستار سعی کرده کیفیت گرافیکی را به شکلی بهبود بخشد تا گیمرهای امروزی تجربه بهتری داشته باشند. چهره ها دارای پیکسل های واقعی بوده و انتظار نمی رفت در یک عنوان مربوط به شش سال قبل کیفیت گرافیکی مطلوبی را شاهد بود.

شما در گزینه های بازجویی با سوالات مختلفی و پاسخ های گوناگونی رو به رو می شوید که انتخاب هریک می تواند روند بازی را متفاوت سازد. همچنین حالت های مختلفی از ابتدا بازی وجود داشته که می توان راحت، متوسط و سخت اشاره کرد. در حالت سخت با مراحل پیچیده و معمایی تری رو به رو می شوید که حل کردن آن امر بسیار دشواری بوده و به سادگی نخواهید توانست از پس آن عبور کنید. در هر حالت متناسب با نوع آن می توانید روند را پیش گیرید و مراحل را سپری کنید. عناوین سبک جنایی چون  L.A. Noire در مقابل شما مراحل پیچیده و معمایی قرار می دهد که برای سپری کردن آن مهارتی داشته باشید.

محیط شهر همانند حال و هوای دهه 1940 بوده که از جمله باید به خودروها، ساختمان و پوشش مردم اشاره کرد. این امر موجب می شود تصور کنید در دوره گذشته قرار دارید و نقش یک پلیس جنایی را برای یافتن پاسخ معماها ایفا می کنید. چنین عناوینی اگرچه پس از حل هر معمایی لذت بخش است اما مراحل چالش برانگیز خسته کننده ای را به دنبال خواهد داشت که حقیقتا قابل درک نیست. اگر به دنبال عنوانی هستید که مهیچ باشد و گیم پلی سراسر هیجان انگیزی را رقم زند بهتر است L.A. Noire را چنین عنوانی ندانید. زیرا شرکت راکستار و استودیو سازنده آن چنین بازی را برای شما توسعه ندادند و شما باید با صبر پیشه کردن هر مرحله را سپری کنید. البته گذر از مراحل آسان نیست و شما باید به کشف جنایت پیش آمده بپردازید تا مشخص شود قتلی که در هر ماموریت صورت می گیرد علت آن چیست و از چه چیزی ناشی می شود.

عناوین متعددی را تاکنون در سبک L.A. Noire شاهد بودیم و در این میان راکستار نیز دست به کار شد تا بازی را توسعه دهد و از توسعه دهندگان رقیب عقب نماند. از آنجایی که عناوین این سبک کم نیستند توسعه دهندگان نیز در ساخت آنها دریغ نکرده و سعی می کنند چاشنی سختی را به معماها بیافزایند تا با حل هر مسئله احساس خوبی داشته باشید و به ادامه دادن مراحل بپردازید. طراحی شخصیت ها در این بازی به شکل قابل توجهی صورت گرفته و راکستار نیز یکی از بهترین تولیدکنندگان بازی در زمینه طراحی شخصیت است. هنگامی که به اجرای گیم پلی می پردازید تصوری از یک کارآگاه واقعی دارید و شخصیت پردازی به شکل جالبی صورت گرفته است.

گذشته از تمامی این تفاسیر گیم پلی نیز مطلوب بوده اگرچه نباید آن را قابل توجه دانست. راکستار اگرچه این نسخه را پورت کرده اما عناوین محصولات نینتندو هیچ گاه بد از آب در نمی آیند.

امتیاز: 7/10

مزایا: داستانی جالب توجه/بازجویی های جذاب/چالش هایی در بازجویی/تصویربرداری خوب لس آنجلس در دهه 1940/اجرای یک عنوان جذاب در کنسولی قابل حمل

معایب: مبارزات نامطلوب/یک عنوان غیر جهان باز/کیفیت بصری غیرقابل قبول در رانندگی

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا