اخبار بازی ها

بازی Cyberpunk 2077 دارای المان سیاسی خواهد بود

بازی Cyberpunk 2077 دارای المان سیاسی خواهد بود

بازی Cyberpunk 2077 استودیو سی دی پراجکت رد یکی از عناوین مورد انتظار آینده بوده که در نمایش اخیر خود توانسته خیره کننده باشد. نمایشی که در جریان کنفرانس E3 2018 مایکروسافت پس از سال ها سکوت اجرا شد.

حال با انتشار نمایش جدید و تایید ادامه توسعه بازی، به تازگی یکی از طراحان ارشد Cyberpunk 2077 به اظهار نظری درباره بازی موردبحث پرداخت. Patrick Mills از طراحان ارشد در گفتگو با مجله Xbox Magazine استرالیا جزئیات جالبی را آشکار کرده است.

Mills می گوید بازی Cyberpunk 2077 از عمق سیاسی برخوردار است و ذهن گیمر را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و درگیر می کند. او افزود در Cyberpunk 2077 افراد را در سطوح مختلفی می توان شاهد بود. برخی سطح قدرت و درجه بالایی دارند و برخی نیز در سطح پایین قرار می گیرند. آنهایی که قدرت بالاتری دارند انسان های ظالمی هستند که به دیگر ظلم می کنند و شما به عنوان یک شخصیت قهرمان باید به مقابله با چنین گروه هایی در بازی بپردازد.

البته ماهیت Cyberpunk 2077 همانند دیگر عناوین است که شما را دربرابر گروهی خلاف کار و سلطه جو قرار می دهد. اما عمق سیاسی که در این بازی می توان شاهد بود را باید بیش از سایر بازیها دانست. موضوعی که ممکن بوده کمی موجب درگیری ذهنی بازیکنان شود.

داستان Cyberpunk 2077  ساختار بسیار متفاوتی با Witcher دارد اگرچه در هر دو قهرمان اصلی برای کسب صلح و امنیت به جنگ می پردازد تا به نابودی دشمنان و زورگویان بپردازند. پیشتر در E3 شاهد تریلر سیاسی این بازی محبوب بودیم اما اگر بازیکنان دقت بیشتری به خرج می دادند متوجه این موضوع در بازی موردبحث بدون شک می شدند. در Cyberpunk 2077 بازیکنان می توانند بدون سلاح یا با سلاح به نابودی دشمنان بپردازند. البته نابودی آنها بدون سلاح با دشواری هایی همراه است و نیاز به تبحر بالا گیمر دارد.

این بازی دارای ژانر متفاوتی با Witcher است از این رو نمی توان دو بازی را با یکدیگر به مقایسه پرداخت. یکی از مهمترین تفاوت وجود هر یک از بازیها در دوره ای متفاوت بوده که باید به سال 2077 در Cyberpunk و قرون گذشته در Witcher اشاره کرد. بنابراین توسعه دهندگان سعی داشتند تفاوت هایی را به وجود آورند تا بازیکنان بتوانند تجربه گیم پلی کاملا جدیدی در مقایسه با عناوین موجود داشته باشند. عناوینی که تقریبا گیم پلی مشابه ای با یکدیگر داشته و این امر می تواند کمی غیرقابل تحمل باشد.

Cyberpunk 2077 از این جهت یک عنوان ناب و منحصربفرد است که می تواند تجربه گیم پلی قابل توجهی داشته باشد. Mills درباره علت انتخاب حالت اول شخص اظهار داشت هنگامی که در این بازی حالت اول شخص دارید بهتر می توانید حالت شخصیت اصلی را درک کنید و تجربه منحصربفردی داشته باشید. بدون شک اگر The Witcher 3 را بازی کنید متوجه خواهید شد در حالت سوم شخص غرض شدن کمی غیرقابل انجام است و نمی تواند فرد را درگیر خود سازد.

با گفته های Patrick Mills می توان بیان داشت Cyberpunk 2077 همان عنوانی است که بازیکنان به دنبال آن هستند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا