اخبار کنسول

سونی تاکنون 82 میلیون دستگاه PS4 به فروش رساند

سونی تاکنون 82 میلیون دستگاه PS4 به فروش رساند

شرکت سونی نخستین بار در سال 2013 بود که کنسول نسل هشتمی PS4 را معرفی کرد. همان سالی که مایکروسافت از کنسول نسل جدید XBOX ONE رونمایی کرد. دو شرکت رقیب سرسختی در این زمینه محسوب شده و این طور که پیداست نسل هشتم با موفقیت سونی همراه بود.

زیرا در نسل هفتم مایکروسافت عملکرد و فروش بهتری داشت اما در نسل هشتم ژاپنی ها با ارائه کنسولی قدرتمندتر و ارزان تر در کنار آی پی ها و بازیهای انحصاری بیشتر توانستند نظر مشتریان بیشتری به خود جلب کنند.

سونی اعلام کرد در سه ماهه گذشته سال جاری میزان فروش تمامی کنسول های PS4 بیش از 3.2 میلیون دستگاه بود که در مجموع آمار فروش کلی را به 82 میلیون دستگاه رسانده است. البته رقم دقیق 82.2 میلیون واحدی بوده و این طور که گزارش ها به آن اشاره می کنند مایکروسافت تنها 50 میلیون XBOX ONE به فروش رساند. البته مایکروسافت در معرفی کنسول میان نسلی عملکرد بهتری داشت و کنسول قدرتمندتری ارائه داد. به شکلی که این موضوع افزایش فروش را در کنسول هایXBOX ONE در پی داشت.

فروشی دور از انتظار

سونی تاکنون 82 میلیون دستگاه PS4 به فروش رساند

براساس گزارش ها 82 میلیون واحد به تمامی مدل های PS4 تعلق داشته و تنها برای مدل استاندارد نیست. شرکت ژاپنی توانسته با معرفی کنسول های میان نسلی قابل توجه و کنسول نخست مطلوب فروش بالایی را برای خود رقم زند و در میان مسابقه پیروز شود.

البته اگر مایکروسافت کنسول های میان نسلی خود را زودتر از موعد معرفی می کرد می توانست بر میزان فروش خود بیافزاید و با افزایشی رو به رو باشد. سونی انتظار فروش بیشتری را تا سال 2018 داشت و حتی پیش بینی می شود تا پایان سال 2018 این حجم فروش به 90 میلیون دستگاه برسد.

علاوه بر فروش کنسولی میزان فروش بازیهای این کنسول نیز رقم چشمگیری داشته و توانسته موردتوجه طرفداران و شرکت سونی قرار گیرد. این کمپانی برنامه های بزرگی برای نسل بعدی کنسول بازی خود داشته و برای کسب جزئیات بیشتر درباره کنسول نسل بعدی باید منتظر ماند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا