نقد و بررسینقد و بررسی بازی ها

تست هوش دقیق را با این بازی تجربه کنید

با این بازی هوش خود را به چالش بکشید

تست هوش دقیق را با این بازی تجربه کنید/ اصولاً ذات ما ایرانی ها رقابت پذیر و چالش پذیر است. برای همین هم بازی های رقابتی در کشور ما جایگاه به مراتب محبوب تری دارند. از سری بازی های مورتال کامبت بگیرید تا همین FIFA و PES سابق. همگی این حس رقابت و چالش پذیری را در ما تحریک می کنند. اما خب در اکثر آن ها تنها چیزی که مهم به نظر می رسد، تمرین و استعداد است.

یعنی کمترین بازی پیدا می شود که بتواند هوش ما را آنطور که باید و شاید به چالش بکشد. به خاطر همین هم نمی توانیم یک بازی خاص را نام ببریم که با استناد به آن بگوییم که هوش ما دقیقاً در چه درجه ای قرار دارد. برای همین هم عموماً برای سنجش هوش به یک سری تست های بازاری به غایت بی کیفیت و بیهوده اکتفا می کنیم که لابد با یک عدد و ارقام خنده آور ما را در حد انیشتین باهوش جلوه می دهد. برای این که شما هم مثل ما از این دروغ های عجیب و غریب خلاص شوید بازی Dr Kawashima’s Brain Training بهترین گزینه پیش روی شماست.

Dr Kawashima’s Brain Training به چند دلیل بهترین گزینه برای سنجش است. شاید مهم ترین دلیل آن سازنده اش باشد. برخلاف بقیه محصولاتی که هوش شما را می سنجندند، Dr Kawashima’s Brain Training توسط یک پزشک مغز و اعصاب ساخته شده است. آن هم نه یک پزشک بلکه تیمی از پزشکان همراه وی، در خلق این بازی نقش داشته اند. یعنی تک به تک تست های آن حساب شده و از روی منطق هستند.

برخلاف آن چیزی که فکرش را می کنید این بازی اصلاً ناشناخته نیست و در شرق با عنوان Brain Age بسیار محبوب و پرفروش است. از قضا با سابقه نیز هست و تقریباً 15 سال است که از عرضه نسخه اولیه آن می گذرد و در این مدت تیم پزشکان تست ها و بازی های آن را ارتقا داده اند تا محصول نهایی تحت عنوان Dr Kawashima’s Brain Training وارد بازار غرب شود.

Dr Kawashima’s Brain Training سعی می کند نورون های متنوعی در مغزتان را تحریک کند. برای این کار مینی گیم های گسترده ای در بازی وجود دارد. به عنوان مثال بازی از شما می خواهد که محاسبات عددی موجود در صفحه نمایش را انجام دهید و با استفاده از صدای تان عدد آن را بیان کنید. با این کار دو محرک مهم مغزی تحریک می شود. یک رکن مهم دیگر در این مسئله زمان بندی است که تاثیر بسزایی در امتیاز نهایی شما خواهد داشت. البته می توانید بعد از محاسبات عددی با استفاده از قلمی که خاص نینتندو سویچ است محسابات را بنویسید. که از قضا امتیاز بیشتری هم دارد.

یکی از جنبه های مهم هوش چیزی نیست جز حافظه تصویری. این یعنی یک سری تصاویر پیش روی شما خواهد آمد که باید آن ها را به خاطر بسپارید و از طریق میکروفون آن ها را بیان کنید. چیزی که ارزش بازی را بیش از پیش می کند حس رقابت موجود در آن است. یعنی هر مرحله که طی می کنید یک امتیاز به شما می دهد که در چارت مسابقات آنلاین کاملاً قابل رویت است. همین مورد ممکن است باعث بشود که بیش از پیش روی تمرین های مغزی تان تلاش و کوشش داشته باشید. البته مینی گیم های Dr Kawashima’s Brain Training بسیار گسترده تر از آن چیزی هستند که فکرش را می کنید. محاسبات انگشتی و سودوکو نمونه های دیگر آن هستند.

در کل Dr Kawashima’s Brain Training یک بازی شایسته احترام است که هوش تان را جدی تر از همیشه به چالش می کشد. شاید این بازی بتواند ادعای کذب ” کاهش هوش توسط بازی” را رد کند و بیشتر از همیشه به تکامل نورون های مغزی تان کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا