نقد و بررسی بازی ها

بررسی بازی Shadow of the Tomb Raider ( نمایشی از چهره ی تاریک لارا کرافت )

بررسی بازی Shadow of the Tomb Raider ( نمایشی از چهره ی تاریک لارا کرافت )

در این مقاله قصد داریم اثری که ما را با یک لارا کرافت جدید رو به رو خواهد کرد یعنی بازی Shadow of the Tomb Raider و یا نمایشی از چهره ی تاریک لارا کرافت را بررسی کنیم . اگر بازی لارا کرافت را در سال 2013 به یاد داشته باشید حتما می دانید که در ابتدای این بازی با دختری جوان و بی تجربه رو به رو بودیم که ناخواسته در یکسری اتفاقات وحشتناک قرار گرفته بود به گونه ای که در یک جنگل مخوف و بسیار ترسناک اسیر شده بود و به دنبال راهی برای نجات دادن دوستش می گشت در این حین مجبور بود با تمامی بی تجربگی خود با اتفاقات و حوادث ناگهانی رو به رو شد و کارهایی را که تاکنون نکرده است را با تمام بی تجربگی خود انجام دهد . لارا کرافت در ابتدای بازی دختری بود که دارای شخصیت فوق العاده احساساتی بود از این رو ، رو به رو شدن با چنین اتفاقات و وقایع ناگهانی برای او بسیار دشوار بود .

لارا کرافت شخصیتی بود که بسیار کنجکاو بود و همراه با اینکه به دنبال راهی برای نجات دادن دوستش بود به دنبال پیدا کردن تمامی سوالاتی که در ذهنش نیز بود می گشت ، از معرفی ، رونمایی و عرضه ی این بازی که در آن با یک شخصیت احساساتی و فوق العاده بی تجربه رو به رو بودیم 5 سال می گذرد و حالا پس از 5 سال به زمان آشنایی و بررسی بازی Shadow of the Tomb Raider رسیده ایم . شخصیت لارا که در بازی 5 سال گذشته شخصیتی کنجکاو در عین حال ساده و بی تجربه بود این بار در بازی Shadow of the Tomb Raider به یک شخصیت پخته ، خود شیفته و مخرب تبدیل شده است به گونه ای که او این بار تنها به یافتن گنج های عجیب و غریب فکر می کند . از این رو این بار با شخصیتی پخته و تقریبا می توان گفت مخرب رو به رو هستیم که دیگر آن احساسات ، شخصیت شکننده و بی تجربه ی بازی 5 سال پیش را ندارد و کاملا تغییر کرده است و به شخصیتی بسیار قوی تبدیل شده است .

شاید شخصیتی که در این بازی جدید Shadow of the Tomb Raider می بینید کاملا زمین تا آسمان با آن شخصیتی که در بازی 5 سال پیش دیده اید متفاوت باشد چرا که وقتی وارد بازی Shadow of the Tomb Raider می شوید با شخصیتی رو به رو خواهید بود که تمام فکر او رسیدن به هدفش یعنی پیدا کردن گنج های عجیب و غریب است به گونه ای که ممکن است  در این راه برای رسیدن به آن چیزی که می خواهد همراهانش را کنار بگذارد و همه چیز را کنار بگذارد چرا که رسیدن به هدفش خیلی بیشتر از آنچه که به نظر برسد و فکرش را بکنید برای او اهمیت دارد .

هدف لارا کرافت در بازی Shadow of the Tomb Raider آنقدر برای او مهم جلوه داده شده است که اگر بر سر رسیدن او به هدفش جنگی رخ دهد و یاران و همراهان او کشته شوند باز هم برای او اهمیتی ندارد و او تنها و تنها برای رسیدن به آن چیزی که می خواهد می جنگد می توان گفت شخصیت لارا کرافت در این بازی درست مانند شخصیت شیر که حیوانی درنده می باشد است چرا که شیر تصمیم خود را می گیرد و با تمام توان به سمت تصمیم و هدفی که برای خود مشخص کرده است حرکت می کند و اصلا برایش مهم نیست در این راه چه اتفاقاتی برای او بیافتد چرا که او تنها به هدفش می اندیشد و مهم ترین نقطه برای او دقیقا همان نقطه ای است که به هدفش رسیده است .

 

بررسی بازی Shadow of the Tomb Raider ( نمایشی از چهره ی تاریک لارا کرافت )

 

تاریک ترین چهره ی لارا کرافت را زمانی مشاهده خواهید کرد که آخرین بخش از ماجراجویی او را در بازی Shadow of the Tomb Raider تماشا کنید به گونه ای که باز هم باور این مسئله که این لارا کرافت همان لارا کرافتی است که 5 سال پیش با آن مواجه بودید برای شما بسیار سخت و دشوار خواهد بود . اگر با بازی های مطرح به خوبی آشنایی داشته باشید مطمعنا می دانید که یکی از معروف ترین شخصیت های بازی های مطرح و پر طرفدار لارا کرافت می باشد که قرار است در بازی Shadow of the Tomb Raider شاهد شخصیت غیر انسانی این شخصیت معروف باشید .

لارا کرافت شخصیتی متفاوت

بازی Shadow of the Tomb Raider توسط استودیوی ایداس مونتریال طراحی ، معرفی و عرضه شده است که کارگردان داستان سرای این استودیو به چهره ی خشن لارا کرافت در این بازی اشاره کرده است و همچنین گفته است که در بازی Shadow of the Tomb Raider قرار است میزان تنش لارا کرافت با همراهانش به ویژه خودش به طرز چشم گیری افزایش پیدا کند . درواقع می توان گفت بازی Shadow of the Tomb Raider نشان دهنده ی تاریک ترین بخش های شخصیت لارا کرافت می باشد که باورش برای گیمرها و طرفداران این بازی کمی سخت است . شخصیت لارا کرافت در بازی Shadow of the Tomb Raider دختر جوان و کنجکاوی است که با شناسایی تاریخ به دنبال یافتن گنج های غیر منتظره می رود به گونه ای که هیچ چیز جزء هدفش برای او مهم نیست .

جالب است بدانید استودیوی ایداس مونترال به تنهایی به طراحی و عرضه ی بازی Shadow of the Tomb Raider نپرداخته است و برای طراحی و عرضه ی این بازی هیجان انگیز با استودیوی کریستال داینامیسکی همکاری کرده است ، برخی از سایت ها به معرفی بازی Shadow of the Tomb Raider پرداخته اند و تجربه ی خود را از بازی با Shadow of the Tomb Raider به مدت زمان یک ساعت بیان کرده اند از این رو در ادامه ی این مقاله به بررسی نظرات و بازخوردهای چند سایت بسیار مهم مانند IGN و Eurogamer در زمینه ی بازی Shadow of the Tomb Raider می پردازیم .

همانطور که اشاره کردیم لارا کرافت در بازی Shadow of the Tomb Raider به شخصیتی تبدیل شده است که به دنبال گنج و اشیاء گران بها می باشد . البته علاوه بر لارا کرافت که به دنبال گنج ها و اشیاء گران بها می باشد گروهی دیگر نیز به دنبال همان گنج ها و اشیاء گران بهایی هستند که لارا کرافت به دنبال آن ها است و محلی های منطقه ای که در آن گنج ها و اشیای گران قیمت وجود دارد از آن ها به شدت محافظت می کنند . از آن جایی که این تجربیات همه تجربیات محدودی از خود سازنده ی بازی هستند که منتشر شده اند دقیقا نمی دانیم که آیا روند بازی Shadow of the Tomb Raider مانند نسخه های قبلی آن می باشد و یا قرار است در حین پیدا کردن گنج و اشیای گران قیمت اتفاقات و تجربیات جدید و هیجان انگیزی را تجربه کنیم یا خیر ؟ اما از آن جایی که علاوه بر لارا کرافت گروه دیگری نیز به دنبال گنج ها و اشیای گران قیمت می باشند می توان گفت که لارا کرافت مجبور است در حین بازی با چندین گروه مبارزه کند و بجنگد .

همانطور که می دانید مانند همیشه و مانند نسخه های پیشین این بازی همیشه بزرگترین نقطه ی بازی نقطه ای بوده است که لارا کرافت به هدف خود رسیده است . دانشی که لارا کرافت در پیدا کردن گنج ها و اشیای قیمتی در بازی Shadow of the Tomb Raider دارد به نوشته های پدرش و البته کنجکاوی های بیش از اندازه خود او باز می گردد .

 

 

همانطور که اشاره کرده بودیم قرار است در این نسخه از بازی Shadow of the Tomb Raider نیمه ی تاریک و وحشتناک شخصیت لارا کرافت را مشاهده کنیم اما تنها ویژگی که از این نسخه ی بازی در 5 سال پیش تاکنون همواره با لارا کرافت همراه است کنجکاوی بی نظیر او می باشد . یکی از ویژگی های جدیدی که این نسخه از بازی Shadow of the Tomb Raider دارد و باعث ایجاد چالش در گیمر می شود این است که وقتی لارا کرافت از سر کنجکاوی بیش از اندازه ای که دارد وارد یک جای جدید و یا یک مکان جدید می شود به سرعت همه چیز را نمی فهمد چرا که شخصیت لارا کرافت یک شخصیت کامپیوتری نیست که همه چیز را از حفظ باشد بلکه شما با شخصیتی رو به رو هستید که شما را به چالش خواهد کشید تا بیش از پیش با او همراه باشید و شخصیتی واقعی از او در ذهنتان بسازید .

یکی از چالش هایی که سازنده ی بازی Shadow of the Tomb Raider برای گیمر ایجاد کرده است این است که گیمر را که در شخصیت لارا کرافت قرار دارد با خود به جنگل های گرمسیری می برد و طیف گسترده ای از مکانیسم  های گیم پلی را ایجاد می کند چرا که لارا کرافت خیلی قوی تر ، جدی تر و محکم تر از قبل شده است به گونه ای که او در کشتن افراد برای رسیدن به هدفش هیچ گونه تردیدی ندارد و علاوه بر تمامی این ها به هیچ وجه در شرایط سخت مهمی مانند گذشته کم نمی آورد و مستحکم و با قدرت باقی می ماند و به هدف خود آنطور که باید و شاید ادامه می دهد .

سایت یوروگیمر اعلام کرده است که بازی Shadow of the Tomb Raider اثری زیبا می باشد این وب سایت در بازخوردهای خود این چنین عنوان کرده است که کاراکترهایی که در بازی Shadow of the Tomb Raider مورد استفاده قرار گرفته اند جزئیات فوق العاده ای دارند و مانند کاراکترهای استفاده شده در سایر بازی ها غیر طبیعی نیستند بلکه خیلی هم طبیعی و واقعی به نظر می رسند . یکی دیگر از ویژگی ها و یا می توان گفت نکته ی جزئی که در این بازی خیلی طبیعی به نظر می رسد به گونه ای که قول می دهیم تاکنون مانند آن را در سایر بازی ها ندیده باشید چشم های لارا کرافت است که فوق العاده طبیعی به نظر می آید . تمامی این ویژگی ها مانند طبیعی به نظر آمدن کاراکترها و طبیعی به نظر آمدن چشم های لارا کرافت نشان می دهد که دو استودیوی سازنده ی بازی Shadow of the Tomb Raider برای اینکه حتی جزئیات این بازی نیز طبیعی و واقعی به نظر بیاید زمان بسیار زیادی را صرف طراحی آن کرده اند .

بررسی بازی Shadow of the Tomb Raider ( نمایشی از چهره ی تاریک لارا کرافت )ماجراجویی در دل معبد

با بررسی بازخوردهای برخی از وب سایت ها در زمینه ی بازی Shadow of the Tomb Raider به این مسئله پی بردیم که اکثر آن ها در تجربه ی یک ساعته ی خود در این بازی از مکزیک شروع کرده اند درواقع همان بخش از بازی که مردم در مکزیک مشغول جشنی به نام جشن مردگان هستند اما از آن جایی که لارا کرافت فقط و فقط به فکر هدفش می باشد به این جشن نمی رود و به دنبال شخصی به نام Dominguez می رود که او نیز به دنبال یک شی با ارزش و گران بها در مکزیک می گردد .

جذاب ترین بخش از بازی دقیقا زمانی است که شما محو آن شوید و یک لحظه فکر کنید که واقعا در آن جا حضور دارید و این لحظه دقیقا همان لحظه ای است که لارا کرافت با همراهانش درباره ی آن شخصی که به دنبال گنج می گردد صحبت می کند چرا که در این لحظه محیط بازی ، رفتار NPC ها و همچنین جزئیات شما را محو در بازی می کند درنتیجه باز می توانیم پی ببریم که دو استودیوی طراح بازی Shadow of the Tomb Raider زمان زیادی را صرف طراحی جزئیات آن و طبیعی نشان دادن آن کرده اند .

می توانیم به طرفداران مایاها یک خبر خوب بدهیم ، آن هم این است که با اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider یکی از طرفداران پر و پا قرص آن خواهند شد چرا که افسانه های کهن مایا ، قدرت های باستانی آن ، تمدن گمشده ی مایاها ، اهرام های جادویی و البته نشانه های عجیب و غریب مایاها به طور کامل در این بازی گنجانده شده اند که لارا کرافت برای پیدا کردن گنج و اشیای گران قیمت در حین بازی با آن ها برخورد خواهد کرد از این رو افرادی که از طرفداران پر و پا قرص مایاها هستند می توانند از بازی Shadow of the Tomb Raider به شدت لذت ببرند .

علاوه بر اینکه در این بازی با هر چیزی که به مایاها مربوط باشد رو به رو خواهید شد ، دو استودیوی سازنده ی بازی Shadow of the Tomb Raider این بازی را به گونه ای طراحی کرده اند که اتفاقات غیر منتظره ای که در نسخه های پیشین این بازی شاهد آن ها بوده اید را فراموش نکنید به گونه ای که از آن اتفاقات در نسخه های گذشته در این نسخه نیز استفاده کرده اند تا هم برای شما خاطره انگیز باشد و هم از بازی هر چه بیشتر لذت ببرید .

بررسی بازی Shadow of the Tomb Raider ( نمایشی از چهره ی تاریک لارا کرافت )

 

اما ویژگی جدید Shadow of the Tomb Raider این است که شما در نسخه ی جدید این بازی بیشتر از نسخه های گذشته به گشت و گذار و کشف کردن می پردازید که همین می تواند برای شما چالش هایی را به همراه داشته باشد و شما را تا جایی که می تواند غافلگیر کند . علاوه بر این در این نسخه از بازی Shadow of the Tomb Raider قرار است شما در شخصیت لارا کرافت به معابد برای پیدا کردن گنج حمله کنید ، معابد بازی هم مانند سایر مکان ها و جزئیات با دقت فراوان و به شکل فوق العاده طبیعی طراحی شده اند و می توان گفت معابد در بازی دقیقا مکان هایی هستند که بیشترین فضای بازی در آن ها جریان دارد و به گونه ای طراحی شده اند که توجه شما را به خود جلب می کنند . معابد در بازی Shadow of the Tomb Raider مکان های ترک شده ای هستند که لارا کرافت آن ها را کشف می کند و با خودش صحبت می کند و کلنجار می رود .

در کل باید بگوییم در بازی Shadow of the Tomb Raider از تکنیک ها و المان های قدیمی در کنار تکنیک ها و المان های جدید استفاده شده است تا گیمرها بتوانند نسخه ای متفاوت از این بازی را تجربه کنند . یکی از ویژگی ها و نکاتی که توسط دو استودیوی سازنده ی بازی Shadow of the Tomb Raider در آن رعایت شده است و می توان گفت قابلیت بی نظیری برای گیمرهای حرفه ای می باشد این است که قابلیت هایی که در قسمت های قبلی از این بازی بدست آورده اید را لازم نیست دوباره بدست آورید چرا که لارا کرافت تمامی قابلیت هایی که در قسمت های قبل آن ها را فراگرفته است را در خود ذخیره کرده است البته در این نسخه از بازی Shadow of the Tomb Raider نیازی به استفاده از برخی از آن ها ندارد اما قابلیت هایی هم که به آن ها نیاز دارد در قبل در خود ذخیره کرده است به گونه ای که لازم نیست مجددا آن ها را فراخواند .

اما شاید فکر کنید با وجود اینکه لارا هیچ قابلیت جدید را یاد نمی گیرد و از قابلیت هایی که قبلا در نسخه های قبلی بازی یاد گرفته است استفاده می کند بازی تکراری خواهد شد اما لازم است بگوییم که سازنده ی بازی برای جلوگیری از تکراری نشدن بازی هم فکری کرده است و آن هم این است که لارا کرافت در سفر به منطقه ای دیگر و یا جنگل های گرمسیری و معابد قابلیت های جدیدی را نیز می آموزد که همین گیمر را مجددا به چالش می کشد .

یکی از قابلیت های جدیدی که لارا کرافت باید آن را در بازی Shadow of the Tomb Raider بیاموزد قابلیت راه رفتن بر روی دیوار می باشد ، به گونه ای که شما با قرار گرفتن در شخصیت لارا در این بازی با استفاده از تبر به سمت بالای دیوار حرکت می کنید سپس طناب را وصل می کنید و به آن آویزان می شوید و بر روی دیوار یا صخره ها راه می روید . با چنین قابلیتی نه تنها می توانید بر روی دیوار و یا صخره ها راه بروید بلکه می توانید به راحتی تاب بخورید و جابه جا شوید و خودتان را به محیط ها و مکان های دیگر برسانید . قابلیت راه رفتن بر روی دیوار که به آن اشاره کردیم تنها گوشه ای از قابلیت های اضافه شده به نسخه ی جدید بازی Shadow of the Tomb Raider می باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا