ارتباط با ما

چراغ سیاه‌ایی در محفل شوتر | نگاهی بر بازی Blacklight : Retribution

در این چند سال اخیر بازی های شوتر اول شخص آنلاین  بسیار پر رنگ تر از قدیم شده اند و تعداد آن ها هم در حال افزایش است، به نوعی که دیگر بازیکنی را نمی توانید پیدا کنید که کامپیوتر شخصی داشته باشد ولی یکی از مجموعه بازی‌ های Counter Strike را تجربه نکرده باشد. بازی Blacklight: Retribution  نیز یکی از بازی های جویای کسب نام در سبک شوتر اول شخص آنلاین است که برای همواره کردن راه اش رایگان عرضه شده است و دوست داران این بازی می توانند در پلتفرم کامپیوتر شخصی و پلتفرم پلی استیشن 4 بدون پرداخت هزینه‌ی PS Plus و دیگ هزینه ها، این بازی را تجربه کنند. برای دست یابی به این بازی فقط کافی است تا این بازی Free To Play را از استور رسمی شرکت سونی برای پلی استیشن 4 و یا از شبکه‌ی جهانی استیم برای کامپیوتر شخصی دانلود کنید تا بتوانید به صورت آنلاین بازی کنید. اما امروز می خواهیم نگاهی به این بازی بیاندازیم تا ببینیم آیا این بازی که به تازگی نیز بر روی پلی استیشن 4 در دسترس شده است می تواند مانند بزرگان این ژانر رستگار باشد یا خیر. برای نقد و بررسی بازی Blacklight :Retribution  در ادامه مقاله همراه وبسایت تحلیلی، خبری عصربازی باشید.

blacklight-retribution

نام کامل بازی:Blacklight:Retribution

سازنده : Zombie Studio

ناشر:Hardsuit Labs,Perfect World Entertainment,Zombie Studio

تاریخ اولین انتشار : 3 آپریل 2012 (میلادی)

پلتفرم ها:PC,Play Station 4

سبک:شوتر اول شخص آنلاین

راستش را بخواهید در حال جست و جو در شبکه‌ی Play Station Store بودم که در بخش بازی های Free To Play بازی Blacklight:Retribution نظرم را جلب کرد وقتی وارد آن شدم انتظار یک بازی عالی را در این قسمت از فروشگاه سونی نداشتم ولی وقتی تصاویر بازی و ویدیویی از آن را دیدم تصمیم به دریافت این بازی گرفتم و بعد از این روند، دانلود این بازی تمام شد. بازی آماده اجرا بود، وقتی وارد بازی می شوید اثری از استودیو سازنده بازی و لوگو های آن نیست، این مشخص است؛ استودیو سازنده این بازی منحل شده است چون که ورشکسته شده است (منظور از استودیو سازنده بازی، Zombie Studio است) ولی خیالتان راحت، Hardsuit Labs ناشر جدید Blacklight:Retribution است که پشتیبانی این بازی را ادامه می دهد. وقتی وارد بازی شوید اول از همه باید شخصیت را از مونث و مذکر انتخاب کنید؛ هر چه که خوتان تمایل داشته باشید را انتخاب کنید و فرقی هم ندارد چون که Agent(نماینده) شما در این بازی فقط و فقط با Zcoins(واحد پولی در بازی Blacklight:Retribution) قدرتمند خواهد شد.

در این بازی انواع و اقسام سلاح ها یافت می شود از Heavy Shotgun گرفته تا کمان کامپاند که تنوع وسیعی است، که فقط با Zcoins در دسترس خواهد بود اما برای شما در ابتدا، چهار سلاح در دسترس است که به نسبت هم دیگر متفاوت هستند، مهم ترین آن ها Assault Rifle است زیرا نرخ آتش و برد خوبی دارد و صدمه وارد این سلاح هم در سطح خوبی قرار دارد. البته شما می توانید تفنگ های دیگری نظیری Bolt-Action نیز در اختیار داشته باشد اما برای بازی آنلاین این تفنگ توصیه نمی شود زیرا نرخ آتش آن بسیار است ولی با این وجود برد خوبی هم ندارد و فقط میزان صدمه وارده زیادی در اختیار دارد(مخصوصاً برای اتصال با پینگ های بالا) بر عکس این موضوع در چهار تفنگ ابتدایی هم هست و آن تفنگ SubMachine Gun است. این سلاح نرخ آتش بسیار خوبی دارد ولی صدمه وارده از آن بسیار کم است  و برد آن هم تعریفی ندارد. در مجموع بخش شخصی سازی این بازی بسیار خوب و قابل بوده و فقط تنها مشکلی در آن دیده شد آن است که شما هیچ وقت Zcoins نخواهید داشت مگر این که خریداری کنید.

blacklight_retribution_by_1126jjk-d5ivwec

برای خریداری لوازم و تجیهزات در این بازی باید از Zcoins استفاده کنید اگر تصور می کنید که با بالا رفتن هر لول،  مقداری از این واحد پولی به شما می رسد باید بگویم که سخت در اشتباه هستید، به محض اینکه پای شما به این بازی باز شود Zcoins شما 0 خواهد تا زمانی که اقدام به خرید Zcoins کنید. آن وقت است که شما می توانید با 35 عدد Zcoins یک کمان کامپاند تهیه کنید.

 در این بازی انواع چالش وجود دارد، از مهم ترین این چالش ها می توان به چالش Last Time Standing و Last Man Standing و Set Hack Point و Set Really Flag اشاره کرد که در ادامه به هر یک از این چالش ها می پردازیم:

Last Time Standing: هر تعداد بازیکنی که در سرور حاضر باشند به دو تیم تقسیم خواهد شد و تا سر حد مرگ با هم دیگر نبرد می کنند تا جایی که یکی از اعضای گروه‌ایی، آخرین نفر گروه دیگر راه از پای در بیاورد این سبک بازی برای کسانی که دوست دارند کار تیمی را یاد بگیرند در لول پایین بسیار ایده آل است

Last Man Standing: این چالش به طوری ساخته شده است تا همه هم دیگر را در یک مپ نابود کنن شما یک موضوع را در Last Man Standing باید بیاموزید و آن این است که در شروع بازی کشته نشوید و بکشید و کلاً کشته نشوید چون اگر کشته شوید باید 4 دقیقه حداقل صبر کنید تا دوباره دست جدید آغاز شوید اگر می خواهید کمین کنید باید یک موضوع را به شما بگوییم و آن این است که این بازی دارای حسگر حرارتی قدرتمندی می باشد و هر بازیکن یک حسگر قابل شارژ در 20 ثانیه را دارد که دشمنان و هم تیمی هایش را که در هر جای نقشه باشد لو می دهد پس همانند CS:GO نروید گوشیه ایی و منتظر باشید تا دشمنان به سوی قتلگاه شما بیایند!ممنون.

1324500728185

Set Hack Point: شاید جالب ترین چالش این بازی، همین Set Hack Point باشد زیرا هیجان در آن موج می زند. شرح این نوع چالش بدین شکل است که در یک مپ از 14 مپ در دسترس برای این بازی سه سیستم وجود دارد که شما باید اختیار این سیستم ها را بدست بیاورید. وقتی شما وارد یکی از سه سیستم داخل نقشه بروید دو عدد به نمایش در می آید که وسط آن یک عدد وجود دارد که یا برابر با عدد سمت چپ است یا برابر با عدد سمت راست، شما می بایست پنج بار عدد مناسب رو در جای اصلی خود ارسال کنید تا یک سیستم هک شود و تحت اختیار شما قرار بگیرد تا به اینجا شما یک سیستم هک کرده اید با این کار آن سیستم تعدادی دیتا وارد بخش امتیاز می شود و در پایان این چالش هر تیمی که بیشترین دیتا را وارد کرده باشد برنده است. برگ برنده تیم برنده، این است که تعداد بیشتری از سیستم را خود هک کرده و زمان بیشتری این هک را ثابت نگه دارد. برای مثال شما وقتی دو عدد از سه سیستم موجود در نقشه را تحت اختیار خود داشته باشید میزان ارسال دیتا(امتیاز) شما بیش از تیم رقیب می شود و اگر این سیستم ها سه به صفر شود که دیگر هیچ!
Set Really Flag: همانند چالش بالا است با این تفاوت که دیگر هک نباید بکنید و فقط کافی است پرچم های بیشتری را به رنگ تیم خود در بیاورید در هر نقشه 3 پرچم موجود است که هر تیمی که بیشترین پرچم  را در طی مدت بیشتری در اختیار بگیرد برنده بازی است.

اگر شما شوتر باز ماهری نیستید و در شوتر اول شخص آنلاین حرفی برای گفتن ندارید و زود، جان به جانان می آفرید این بازی اصلاً به شما توصیه نمی شود چون دارای بازیکنان حرفه ایی زیادی است که ممکن است حوصله شما را سر ببرد و از بازی زده شوید.
blacklight-retribution

سخن آخر

از بازی Blacklight : Retribution می توان انتظار یک بازی سرگرم کننده را داشت نه یک رقیب همانند سری بازی Counter Strike و یا دیگر بازی های موجود در این سبک؛ خب این بازی یک بازی Free To Play است پس شما نباید انتظار زیادی هم از یک بازی  Free To Play  داشته باشید (می دانیم بازی های Free To Play بسیاری هستند که شما را متعاد می کنند ولی  بیشتر در سبک‌هایی همانند MMO این موارد یافت می شوند، می توانید مثال های فراوانی برای اعتیاد به بازی های رایگان MMO پیدا کنید ولی نمی توانید در سبک بازی شوتر اول شخص آنلاین که برای ساخته شدن نیاز به بودجه عظیمی دارد مثال های زیادی بیاید) ولی با این حال، Blacklight : Retribution می تواند شما را برای ساعت ها سرگرم کند زیرا دارای مپ های متفاوت و چالش های متفاوتی است که این موضوع، این بازی را صرفاً برای تجربه کردن مجبور به توصیه می کند.

[review]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا