اخبار کنسول

میزان فروش کنسول های نسل هشتمی و نهمی مشخص شد

میزان فروش کنسول های سونی، مایکروسافت و نینتندو

میزان فروش کنسول های نسل هشتمی و نهمی به صورت دقیق منتشر شده است. ابتدا بگذارید به این موضوع اشاره کنیم که حداقل تا سال 2026 خبری از کنسول های نسل دهمی نخواهد بود. پس در حقیقت در میانه های راه کنسول های نسل نهمی هستیم. نکته مهم دیگر این است که از دوران سکون آغازی نسل نهم هم عبور کرده ایم. این دوران به زمانی اطلاق می شوند که به علت عرضه تازه این کنسول ها فروش در کل بازار جهان پایین است. البته از ایران فاکتور بگیرید که همیشه در دوره سکون هستیم. اما به هر حال در سراسر جهان عموم گیمرهای طرفدار کنسول ها عملاً به این پلتفرم ها دسترسی پیدا کرده اند.

میزان فروش کنسول های نسل هشتمی و نهمی آمار جالبی را به ما می دهد. یعنی در حقیقت یک جمع بندی ده ساله را از این پلتفرم ها داریم که دقیقاً کدام شرکت چه میزان فروش داشته است. طبیعتاً کمپانی که بتواند در نسل هشتم برنده باشد در این لیست حرف اول را می زند اما راستش را بخواهید فروش نسل نهمی ها هم مثل نسل هشتمی هاست. یعنی تفاوت چندانی نمی کند و سونی همچنان در هر دو دوره پیشتاز به شمار می رود.

میزان فروش کنسول های نسل هشتمی و نهمی

خب همانطور که گفتیم سونی پیشتاز بازار است. آن ها در مجموع نسل هشتم و نهم، 155.6 میلیون کنسول فروش داشته اند. یک آمار اعجاب برانگیز و دست نیافتنی که آن ها را با اختلاف فاحشی به پیروز رقابت مبدل می کنند. رتبه دوم در دست سویچ است. ابتدا بگذارید که یک نکته را اشاره کنیم. Nintendo Switch در این لیست تنهاست و خبری از کنسول نسل قبلی نینتندو نیست. چون همانطور که می دانید نینتندو زمان بندی خودش را دارد و کلاً در قید و بند نسل بندی های مرسوم نیست. اگر آمار کنسول Wii U را هم اضافه کنیم قطعاً آن ها پروفروش ترین و برنده رقابت محسوب می شوند. اما این نکته را هم باید در نظر داشت که تقریباً دو سه سال زودتر از سایر رقبا استارت نسل جدید را زدند و برای همین فروش بیشتر 126 میلیون دستگاهی Nintendo Switch چندان عجیب به نظر نمی رسد.

رتبه سوم در دست مایکروسافت است. آن ها با Xbox One، Xbox Series X و Xbox Series S فروش 79 میلیون دستگاهی را کسب کرده اند که این هم امار بزرگی محسوب می شود اما کماکان یک فاصله واضح از PS5 دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا