ارتباط با ما

نوب يا گيمر؟ مسئله اين است

تو يک نوبي!کم ميشود ما اين جمله را نشنيده باشيم. چه کساني که تازه به دنياي بازي وارد شدند و چه کساني که از 5 سالگي يا غيره سن را شروع کردند و با جمله هايي مانند اين روبرو ميشوند. متاسفانه، اين فرهنگ در کشور ما نيز بسيار رواج دارد، ميتوانم بگويم که درواقع رواج شده است که همديگر را نوب بناميم! و بي آنکه بدانيم پرو گيمر و يا يک گيمر معمولي کيست، ديگران را متهم و تحقير کنيم و آن ها را کوچک بشماريم. حالا،  شمارا دعوت ميکنم که با عصر بازي همراه باشيد، با هم ببينيم که آيا اين فرهنگ براي ما درست جا افتاده است يا خير؟

خب، ابتدا معني نوب چيست؟ نوب به معني تازه کار است و در گيمينگ هم بيشتر از جاهاي ديگر استفاده ميشودو البته اين کلمه در اينترنت نيز پر است و ميتوان گفت در ايران طوري شده که خيلي ها بي دليل از اين کلمه استفاده ميکند! نوب يک واژه معمولي همانند گيمر است که براي حدود يک ماه به يک تازه کار ميگويند در واقع منظور همان کلمه تازه کار است. و شايد اين عجيب باشد کسي که 1 سال بازي کرده را يکي ديگر نوب صدا کند!

حال معني پروگيمر چيست؟ پروگيمر يعني کسي که بتواند از گيم دقيقا پول در بيارد! يعني آنقدر در بازيکردن قدرتمند باشد که با بازي کردن، بتواند روي ديگران را کم کند و همينطور جايزه و پول ببرد و کم کم اين موضوع برايش تبديل به شغل ميشود! همچنين براي اطمينان از حرف هاي من، ميتوانيد به ويکيپدياي انگليسي نيز مراجعه کنيد.

اما چيزي که اصل ما هميشه روي آن بوده، “گيمر” بودن است، نه نوب، نه پروگيمر. بياييد براي يکبار هم که شده به همديگر بگوييم از هرسني کسي بازي يا هرچيز ديگري را شروع کند در هر حال مانند بچگي ما است. ما هم به هرحال هرچيزي را که جديد شروع ميکنيم و يا اطلاعاتي از آن نداريم همينطور رفتار ميکنيم، ولي باور کنيد همه ي ما بدمان مي‌آيد بهمان لقب “نوب” را بدهند! براي همين است که با اين مقاله، سعي داشتم فرهنگي را جا بي‌اندازم که جديدا، مردم با استفاده از آن همديگر را خالي ميکنند.

در واقع، هرکدام از ما، گيمر حساب ميشويم، گيمر يعني کسي که بازي ميکند و بازي کردن تازه کار ندارد. هرکسي از الان هم ميتواند شروع کند و يا يک پيرمرد 70 ساله! پس بياييد اينبار، با کمک هم، سعي کنيم تازه کار را پيشرفت دهيم، و به جاي اينکه سعي کنيم خود را بالاتر از يکديگر بناميم، خود را در يک رده بناميم. در واقع اين فرهنگيست که شايد سال ها پابرجا بوده تا الان، الان ديگر همه، به هردليلي خود را بالاتر ميدانند و يکديگر را مسخره ميکنند.

مقاله کوتاه به پايان رسيد، اميدوارم که مقاله ي عصربازي کمي روي نظر شما و همچنين فرهنگ جديد اثر گذاشته باشد. ولي مطمئنا اگر چند نفر تنها با خواندن اين مقاله، اصول را رعايت کنند، صددرصد بقيه هم سعي ميکنند مثل آن ها باشند . پس بياييد فرهنگ درستي را جا بي‌اندازيم!

 

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا