ارتباط با ما

بازگشت قدرتمندانه شواليه تاريکي|نقد و برسي Batman telltale: Realm of the shadows

بتمن، معروف ترين قهرمان دنيا. از منطقي ترينشان و کسي که توانست نشان دهد هرکسي ميتواند بتمن باشد. قهرماني که براي اولين بار نشان داد هميشه اين فقير ها نيستند که شکست ميخورند و شايد در دل يک ميلياردر نيز شخصي ديگر وجود داشته باشد. با عصر بازي، همراه باشيد تا به شما، بازگشت شواليه تاريکي را به ميادين را نشان دهيم.

hqdefault

نام بازي و اپيزود:Batman Telltale:Realm of the shadows

سازنده:Telltale games

ناشر:Telltale games

سبک:ماجرايي

پلتفرم ها:پي اس 4-ايکس باکس وان-اندرويد(فعلا منتشر نشده)-اي او اس(فعلا منتشر نشده)-پي سي-پي استيشن 3-ايکس باکس 360-مک

وقتي که به ياد مياورم، اولين بازي بتمن، يعني شواليه تاريکي، بازي بتمن سري انيميشني بود. با آن سرگرم ميشديم، تا اينکه راکستدي اعلام کرد قصد ساخت بازي بتمن:تيمارستان آرکهام را دارد. و اين بود که راکستدي قدرت خود را نشان داد و ميتوان گفت حتي کساني که از بتمن نيز خوششان نمي‌آمد عاشقش شدند. اما اوج داستان زماني بود که راکستدي قسمت دوم سه گانه آرکهام را يعني بتمن:شهر آرکهام منتشر کرد. اين بازي از نامزد هاي اصلي بهترين بازي سال نيز بود و بايد گفت همراه با منتشر شدن اين بازي، اوجي از تعريف و ستايش اين بازي توسط منتقدان شروع شد. سري آرکهام اوريجينز منتشر شد اين بار بدون راکستدي، و آخرين بازي نيز يعني بتمن:شواليه آرکهام سال پيش شروع شد. و حالا نيز، بازي واقعيت مجازي بتمن آرکهام که بهترين بازي وي آر در نمايشگاه E3 نيز بود در راه است. از آنطرف، در سينما، سه گانه نولان کولاک کرد و بعد از آن، جديدا با فيلم بتمن عليه سوپرمن روبرو بوديم که ميتوان گفت بتمن جديد نيز نسبتا مورد توجه بود و خوب عمل کرد. اما دقيقا دو سال پيش، صداي بتمن و کتوومن را در نمايشگاه E3 شنيديم، بازگشت شواليه تاريکي به ميادين، اينبار، بازگشتي بسيار قدرتمندانه.

خبرهاي قبل از منتشر شدن بازي، حاکي از اين بودند که به همان اندازه که بروس وين ميلياردر شهر گاتهام هستيد، بتمن نيز باشيد. همينطور هم هست و شما مثل بازي هاي قديمي سري Telltale وظيفه داريد که هردو شخصيت را انتخاب کنيد و حتما به ديالوگ هايي که انتخاب ميکنيد توجه کنيد زيرا بعدا، شخصيت هاي روبروي شما ديالوگ هاي شما را به خاطر ميسپارند و شايد بعضي مواقع بر عليه شما و يا براي جذب شما استفاده کنند. داستان بازي با ورود بتمن شروع ميشود، آلفرد پنيورث خدمتکار هميشگي خاندان وين به بروس وين هشدار ميدهد. در همين بين هاروي دنت(دوچهره) که هنوز دوره ي بد بودنش شروع نشده، قصد شهردار شدن را دارد و از آنجا که با بروس وين دوست صميمي است، بروس وين براي حمايت از او مراسمي برگذار ميکند(دقيقا همانند فيلم شواليه تاريکي نولان). همه چيز نسبتا خوب پيش ميرود تا اينکه فالکوني، يکي از بزرگترين خلافکاران شهر گاتهام وارد خانه شده و سعي دارد بروس وين را به کاري دعوت کند. درواقع، داستان بازي بسيار حماسي و صدالبته غمگين و ناراحت کننده است، ميتوانم بگويم داستان بازي آنقدر مرا جذب کرد، که بايد اعتراف کنم هر قسمت صبرم را براي اپيزود بعدي کمتر ميکرد.

گرافيک بازي، گرافيک هميشگي بازي هاي Telltale است همانند Wolf among Us و… و با همينکار، بازي شما را واقعا وارد دنياي کميکي بتمن ميکند، دنيايي که قطعا شما با آن خاطره ي هميشگي را داريد. اول بازي نيز،ما با علامتي از ميراث هاي کميکي بتمن روبرو هستيم مانند قسمت اول بتمن يعني ديتکتيو کميکز که در شماره ي #37 براي اولين بار بتمن حضور پيدا کرد. شايد در اولين قسمت کمي افت فريم را مشاهده کنيد که در بقيه قسمت ها شاهد حل شدن آن هستيم. قيافه ي شخصيت ها مخصوصا بتمن واقعا عاليست و بايد گفت از بهترين طراحي هايي است که ميتوانست انجام داد، و شايد کمي شما را به ياد بازي بتمن ريشه هاي آرکهام بي‌اندازد.

گيمپلي بازي در يک کلام حرف ندارد، با اينکه مثل همه ي بازي هاي Telltale کمي برايتان اينجور مبارزه کردن سخت است اما از آنطرف دلايل بسيار خوبي را نيز دارد. مخصوصا ثابت شده است اينجور بازي ها سعي دارند که مغز را وادار کنند عملکرد سريعتري انجام دهد و اين واقعا عاليست. ماشين بروس وين در يک کلام عاليست و در يک صدم ثانيه ميتواند به بتموبيل تبديل شود. اما چيزي که واقعا مرا جذب گيمپلي کرد، ديالوگ هاي بازي بود، ميتوانيد مثل بروس وين انتخاب کنيد و يا خودتان باشيد، در هر حال، شخصيت ها به ياد مي آورند که در چه زمان بازي شما چه چيزي گفتيد پس حواس خود را کاملا جمع کنيد. شما ميتوانيد انتخاب کنيد رنگ کامپيوتر بتکيو چگونه باشد و حتي گجت هاي هميشگي بتمن شما را تنها نميزارند و ميتوانيد قبل از حمله ور شدن،با بومرنگي که بتمن به همراه دارد هر دقيقه حمله اي را که ميخواهيد بکنيد پيش بيني کنيد. ديگر چيزي که واقعا در بازي حرف ندارد، حالت کاراگاهي بازي است. شما ميتوانيد در هر دقيقه هر نشانه اي که از چيزي پيدا کرديد به چيز ديگر اطباق بدهيد که شايد درست و شايد نادرست باشند.

در بازي چندين شخصيت وجود دارد که شايد شما دوست داشته باشيد آن ها را بشناسيد، پس با ما همراه باشيد.

کتوومن/سلينا کايل

اولين شخصيت، سلينا کايل مقلب به کتوومن است. او درواقع عشق اصلي بروس وين/بتمن شناخته ميشود. البته در اين بازي جزو اولين بارهاست که بتمن با او برخورد ميکند و هنوز او يک سارق شناخته ميشود. در کميک ها بتمن عاشق او ميشود و ميتوان گفت تنها کسيست که بروس وين به حرفش گوش ميکند زيرا واقعا عاشق اوست. برعکس، يکي از رابين ها به نام تيم دريک مخالف اين امر است و هميشه بخاطر اينکه بتمن هويتش را به کتوومن گفته او را سرزنش ميکند. در کميک اينجاستيس کتوومن يکي از مهمترين حضورها براي متقاعد کردن بتمن را به عهده دارد.

هاروي دنت

هاروي دنت از سياستمدارانيست که در DA کار ميکند و قصد شهردار شدن را دارد. او از آنطرف در سانحه اي با فالکوني در کميک ها نصف صورتش سوخته و دچار دوگانگي و ديوانگي ميشود. همچنين در سري شواليه تاريکي،جوکر اين بلا را بر سر او آورد.

پنگوئن/آزوالد کاپبلبات

در بازي، آزوالد کاپلبات از دوستان بچگي بروس وين شناخته ميشود. آزوالد توسط برادر و خواهرش هميشه مسخره ميشد،ولي مادرش عاشق او بود. در آخر، ازوالد برادر و خواهر خود را ميکشد و با مادر خودش زندگي ميکند. او در فيلم بازگشت بتمن و سريال گاتهام وجود داشته است. همچنين در سري آرکهام نيز او را ديديم.

آلفرد پنيورث

آلفرد، تنها کسي که کمک کرد که بروس وين جوان، تبديل به بتمن شود. او جزو اصلي ترين اشخاص نزديک بتمن است و حتي نقش پدر را نيز براي بروس دارد. بدترين کابوس بروس وين موقعي بود که جوکر در کميک نيو52، آلفرد را دزديد و بتمن هرروز عذاب وجدان داشت.

بروس وين/بتمن

و ميرسيم به اصلي ترين شخص بازي،بروس وين در 9 سالگي پدر و مادر خود را در سانحه اي از دست داد. مردي به نام جو چيل آن ها را به قتل رساند. او در جواني بخاطر اينکه ياد بگيرد که چگونه از خود مراقبت کند به پيش راس الغول رفت و توانست چيز هاي زيادي از او ياد بگيرد. پس از آن با پول زياد و ايمان و عدالتي که داشت، تبديل به بتمن شد. در داستان اين بازي ميتوانيم احساس کنيم که بروس وين تازه بتمن شده است زيرا دقيقا نميتواند خود را کنترل کند.

ويکي ويل

خبرنگاري که بروس وين عاشق او شد و از تنها خبرنگارانيست که به بروس وين آرامش داده و با او راحت است. ويکي هميشه سعي کرده که به بروس وين کمک کند و بروس نيز هميشه به او اعتماد داشته است ولي هيچوقت به او نگفته است که بتمن است. مهمترين حضور ويکي در انيميشن بتمن عليه دراکولا بود.

کميسر گوردون

کميسر جيمز گوردون، تنها پليسي است که بتمن به او اعتماد دارد و ميداند که فسادي در او وجود ندارد. گوردون هميشه طرف عدالت بوده و تنها کسي نيز در اداره پليس بوده که از بتمن حمايت کرده است.

ميرسيم به موسيقي و صداگذاري، بايد اعتراف کنم جرد امرسون جانسون واقعا کار خود را عالي انجام داده و کاري کرده که دقيقه اي نيست که احساس اوج و فرود احساسي را در آهنگ احساس نکنيد. صداگذاران نيز در يک کلام عالي بودند، با اينکه کوين کانري هميشگي براي بتمن حضور نداشت، تروي بيکر جوان جاي او را به بهترين شکل پوشش داد و کاري کرد که بفهميم چقدر براي صداگذاري بتمن خوب است! تارويس وينگهام و لائورا بيلي نيز نقش خود را در نقش هاي هاروي دنت و سلينا کايل واقعا عالي بازي کرده اند.

در آخر بايد اعتراف کرد که اين بازي واقعا يک بازگشت قدرتمندانه براي شواليه تاريکي است، اين بازي نشان داد که شواليه تاريکي هنوز فراموش نشده و ميتواند همه را شگفت زده کند. شرکت Telltale نشان داد که يک بازي قهرماني هنوز هم ميتواند بهترين باشد و در آخر، بايد حتما منتظر اپيزود دوم اين بازي باشيم!

[review]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا