نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Battlefield V

نقد و بررسی بازی Battlefield V

هرج و مرج و آشوب همیشه از عناصر اصلی بتلفیلد بوده و بازی Battlefield V یا بتلفیلد۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. پشت هم جوخه‌های سربازها یا به زور یا با به کار گرفتن یه تدبیر به سمت هدف هدایت می‌شن تیراندازی‌ها و انفجار در مناظر زیبا اما جنگ‌زده‌ای رخ می‌ده.این بازی یک تجربه‌ی حسی و پیاده‌کننده‌ی قاعده‌ای آشناست؛ البته اگر قبلاً مودهای بهتری رو تجربه کرده باشین.

 

بازی Battlefield V
بازی Battlefield V

 

این که بازی Battlefield V هم به شیوه‌ی تئاتر اروپایی، جنگ جهانی دوم رو نمایش میده، به شیوه‌ی تیراندازی اول شخصه و مبارزاتش در مقیاس بزرگ مولتی‌ پلیر انجام میشن اون رو به بتلفیلد۱ شبیه می‌کنه که در اون هر سلاح وزن و اثری مشخصی داره که به وضوح در صدا و ظاهرش معلومه. گرچه محوریت اصلی BATTLEFIELD همچنان مشابه قبله اما شاهد چند تغییر کوچیک هستیم که اغلب خوشایندن باوجود مدل بالیستیک تجهیزشده، سربازان زمینی این‌بار حتی مرگبارترن (دیگه هم خبری از انحراف گلوله‌ی تصادفی نیست).

این نکته باعث میشه تا زمان‌کشتن برای بازیکنان حرفه‌ای کاهش پیدا کنه، تمام بازیکن‌ها صرف‌نظر از کلاسی که بهش تعلق دارن، می‌تونن هم‌ رزم‌هاشون رو احیاء کنن، این مسئله هم‌بستگی اون‌ها رو افزایش می‌ده و ناامیدی‌شون از نداشتن نیروی پزشکی رو کم میکنه. نقش‌ هر جوخه و کار گروهی با سیستم اتریشن پررنگ‌تر هم میشن سیستمی که به موجب اون تقریباً شاهد تغییر در همه‌‌ی جنبه‌های بازی هستیم. جون سالم به در بردن، با سیستم هلث یا سلامتی در بازی تقریباً به شکل خودکار صورت می‌گیره اما به جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ای نیاز داره که تنها به وسیله‌ی مدیک‌ها توزیع می‌شه. اتریشن گرچه خیلی اثرگذاره اما اون‌قدری شگرف نیست که هسته‌ی اصلی بازی Battlefield V رو تحت‌الشعاع قرار بده و تغییر بزرگی محسوب بشه.

 

 

ساختار دیگه‌ای که به بازی Battlefield V اضافه شده، فورتیفیکیشن‌ه که شامل ساخت سازه‌های از پیش تعیین‌شده در یک محل می‌شه، مثل ساخت سنگر یا سیم‌خاردار .هیچ ریسورسی برای تقویت نیروی شما در ساخت این سازه‌ها وجود نداره، گرچه ساپورت کلس از بقیه‌ی دسته‌ها سریع‌تره و می‌تونه مواردی مثل تفنگ ثابت و محفظه‌های تجهیزات در نقاط خاص رو هم شامل بشه. چیزهای ساده‌ای مثل یک سنگر فوری که میتونه یه مسیر طولانی رو تحت پوشش قرار بده و کمک کنه که مدافعی که پشتش قرار داره بهتر به هدفش برسه در حالیکه بقیه ساختمون‌ها به راحتی دارن نابود میشن. غیر از هر چیز دیگه، بازی Battlefield V در گرند اپریشنز که یک سری مسابقه‌س‌ که به خاطر روایات مختصرشون درباره‌ی جنگ جهانی دوم، به هم مرتبط شدن، واقعاً عالیه .

موفقیت گرند اپریشنز به دلیل مودهای بیش‌تر تمرکز شده و به خوبی اجراشده‌ای مثل ایربورن، فرانتلاینز و برکتروو ئه. فرانتلاینز به طور مشخص مثل یک مسابقه‌ی طناب‌کشی عمل می کنه؛ تیم‌ها برای اهدافی مختلف و نظمی مشخص در بخش‌های مختلفی که توی نقشه تعیین شده و براساس فاز هر مسابقه مبارزه می‌کنن. با این حال، ابزارها و ساختار بازی Battlefield V براساس اینه که چجوری دینامیک نقشه در هر مرحله تغییر می‌کنه و باعث میشه که نقشه‌ها در هیجان بازی نقش پررنگی داشته باشن. ساختاری مثل فرانتلاینز به طور طبیعی توجه یک تیم رو به اهداف قابل دسترس در یک زمان جلب می‌کنه و روشی.

 

 

رو ایجاد می‌کنه که به وسیله‌ی اون به موفقیت خواهید رسید. هرقدر گرند اپریشنز عالیه، کانکوئست مود ضعیفی باقی مونده. این مود قدیمی به مهارت‌های خیلی منسوخ، و کشتار آسون در طول بازی دست می‌زنه. در طول این مود فعالیت‌ها معمولاً متوقف نمی‌شن و نقشه‌های دوار به شما نشون می‌دن که از پشت داره بهتون حمله می‌شه و یا این‌که به دست دشمن‌تون به مخمصه افتادین. در کانکوئست شما دقیقاً می‌دونین که چطور دسته‌های دشمن رو غافل‌گیر کنین چراکه توی جای درستی هستین و مسیر درستی رو انتخاب کردین بازی Battlefield V یک سری باگ‌هایی هم داره. که بعضی‌هاشون قابل چشم‌پوشی‌ان اما بعضیای دیگه حسابی دردسرسازن.

مثلاً اگه یکی از هم‌ رزم‌هاتون کنار یه در افتاده باشه، نمی تونین نجاتش بدین، اگر چنین اتفاقی بیفته، باید به سرعت از در خارج بشین و دوستتون رو رها کنین تا بمیره. خوشبختانه این مسائل اونقدری نیستن که لذت لحظه‌های عالی بازی رو زیر سؤال ببرن. صرف‌نظر از مودهایی که شما برای بازی ترجیح می‌دین،احتمالاً برای یه سری پیشرفت‌ها توی بازی BATTLEIELD به کسب اکس‌پی نیاز دارین. یه رتبه‌بندی کلی، رتبه‌بندی کلاسی، رتبه‌بندی اسلحه‌های انفرادی، و همین‌طور رتبه‌بندی تانک و هواپیما اسلحه‌های مختلف و تجهیزات زیاد (مثل برج دیدبانی برای ریکان یا نارنجک ضدتانک برای اسالت) که اگه به مراحل بالاتر برید و کلاس‌تون تغییر کنه آنلاک‌ می‌شن.

 

 

غیر از سلاح‌ها شما می تونین ظاهر کلاس‌ها رو هم تغییر بدین. تنظیمات کازمتیک یا تزئینی هم‌چنین به اینکه چطور کامپانی کوینز ، همون پول رایج بازی Battlefield V که به وسیله‌ی چالش‌های (روزانه یا مأموریتی) یا مسابقات به دستشون میارید، وارد بازی میشن هم ربط دارن. بیش‌تر کازمتیک ها رو میشه از طریق کامپانی کوینز به دست آورد. باید توجه کنین که برای آنلاک کردن تجهیزات و وسایل نقلیه هم به کامپانی کوینز نیاز دارین اما دست کم هزینه‌شون کمه. در حال حاضر هیچ میکروترنسکشنی وجود نداره اما گفته شده که این وجه در آینده فقط برای جنبه‌های کازمتیک اضافه خواهد شد.

بازی Battlefield V تنها یه جدل چندنفره برای رسیدن به هدف نیست. بلکه در حقیقت بازگشتی‌ه به داستان‌های جنگی تک‌نفره برای نمایش مبارزه‌ای بی‌رحمانه با لحنی جدی‌تر . کمپینی‌ه برای بخش‌های کمرنگ جنگ جهانی دوم مثل مقاومت نوروژی‌ها و سنگالی‌هایی که در میان تبعیض نژادی در مقابل ارتش فرانسه جنگیدن. این تلاش تحسین‌ برانگیزه بخصوص درباره‌ی سنگالی‌ها و اون بخش از تاریخ که رو به فراموشیه داستان به خشونت جنگ می‌پردازه. نوردلی‌ها به روشی در مبارز‌ات‌شون رسیدن که به خاطرش شما مجبور می‌شین یک تنه مثل ارتشی تک‌نفره بجنگین که گرچه جذابه اما سخته.

 

کمپین نوفِلًگ در جبهه‌ی انگلیس در حقیقت مأموریتی‌ه که پیام روشنی داره: به این معنا که به هیچ سرزمینی تعلق ندارن. داستان‌های جنگی ویژگی‌های خودش رو داره اما بیش از هر چیز طرح، لحن و استایل‌شون چشمگیره. اخیراً بازی Battlefield V ویژگی‌هایی داره که اون رو در زمره‌ی بازی‌های آنلاین و همیشه بروز قرار می‌ده و شاید همین هم مودهای خوبی بهش اضافه کرده. هیجان‌آوره که بدون صرف هزینه‌ی اضافی آپشن‌های جدید دریافت می‌کنین، اما احساس می‌کنین که با توجه به این که فقط ۸ نقشه دارین، لانچ پکیج می‌تونست پرو پیمون‌تر باشه.

مودهای اضافه شده (شامل مود کو-آپ)، نقشه‌های جدید، مأموریت گراند اپریشن دیگه و مود فایراستورم بتل تا مارچ ۲۰۱۹ اضافه میشن. سری BATTLEFIELD فورمول موفقی داشته که در بتلفیلد پنج هم از اون بهره برده شده. جنگ‌ها و فهرست روی نقشه با هم هم‌خونی ندارن، اما گرند اپریشنز و مودهای دیگر داخلش بسیاری از لحظات عالی سری رو قاپیدن احتمالاً تعجب می‌کنین تأثیر تغییرات جزئی رو بخصوص وقتی که در فرانتلاینز در حال کنار زدن یا دفاع کردن از اهداف‌تون هستین و هم‌رزم‌هاتون هم دارن کار خودشون رو انجام می‌دن و این اون جایی‌ه که بتلفیلد پنج بهترین کار خودش رو ارائه داده.

امیدواریم که از این بررسی خوشتون آمده باشه و با عصربازی همراه باشید تا در آینده با بررسی بازی های بیشتر در خدمت شما باشیم و نظر فراموش نشه .

به منظور خرید بازی Battlefield V با قیمت مناسب به فروشگاه عصربازی مراجعه نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا