ارتباط با ما

دستیار گوگل برای تلفن های هوشمند به بازار می آید، و با JioPhone هندی شروع به کار میکند

در رویداد گوگل برای هند در دهلی، گوگل مجموعه ای از ویژگی های جدید و ابتکاراتی که برای هند و کشورهای در حال توسعه در سرتاسر جهان طراحی شده است را راه اندازی کرد. مهمترین آن ها Android Go است، یک نسخه سبک وزن اندروید برای دستگاه های ورودی که دارای ذخیره سازی کم و کمتر از 1 گیگابایت رم هستند. اما گوگل در تلفن های هوشمند ساده متوقف نشده است.

علیرغم شایع بودن گوشی های هوشمند، صدها میلیون نفر هنوز از گوشی هایی با ویژگی های اندرویدی استفاده نمی کنند، اما قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. بنابراین گوگل دستیار خود را برای این تلفن ها به ارمغان می آورد، و از Reliance JioPhone شروع میکند.

JioPhone یک گوشی 4G است که Kaiios را اجرا می کند، یک سیستم عامل سفارشی مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس. در اوایل سال جاری شروع به کار کرده و برای (با سپرده) مشترکان Jio به صورت رایگان است. دستگاه در واقع دارای دستیار صدای خود است، که HelloJio نامیده میشود.

در حال حاضر گوگل یک نسخه سفارشی از Assistant (با پشتیبانی صدای هندی) را به دستگاه میفرستد، که با صفحه نمایش رنگی QVGA 2.4 اینچی JioPhone سازگار است. در حالی که رابط کاربری ممکن است متفاوت باشد، انتظار می رود که عملکرد اصلی سرویس ، یکسان باقی بماند، به این معنی که کاربران JioPhone از ویژگی های مشابه بسیاری که برای کاربران گوشی های هوشمند در دسترس هستند لذت خواهند برد.

هنوز معلوم نیست که گوگل در حال کار با سازندگان دیگر تلفن خصوصی است یا خیر. (نوکیا ممکن است یک نامزد خوب باشد). 500 میلیون کاربر تلفن همراه در هند وجود دارد (از مجموع 780 میلیون تلفن)، بنابراین احتمال دارد که به طور بالقوه استفاده نشده باشند. همچنان که اجزای سخت افزاری ارزان تر میشوند، شکاف تکنولوژیکی بین تلفن های هوشمند و گوشی های هوشمند کاهش می یابد. با ایجاد دستیار در گوشی های دارای قابلیت های ویژه، گوگل می تواند با توجه به استراتژی کاربران میلیاردی بعدی خود به دریایی از کاربران جدید دسترسی پیدا کند و آنها را آنلاین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا