اخباراخبار بازی ها

10 بازی برتر جدید کوآپ سال 2022

شما هم جزو اون دسته از آدمایی هستین که دوست دارن با دوست و رفیقاشون روی مبل بشینن و بازی کنن؟ اگه همینطوره، ویدیوی امروز ما برای شماست! سلام به همه طرفدارای عصر بازی، به یک ویدیوی جذاب دیگه خوش اومدین. امروز قراره ۱۰ تا بازی جدید کوآپ (Co-op) رو معرفی کنیم که می‌تونین با دوستاتون امتحان کنین و لذت ببرین.

1- بازی اولمون لِگو اِستار وارز: دِ اِسکای‌واکِر ساگا (LEGO Star Wars: The Skywalker Saga) هست که چه کم‌سن باشین و چه باتجربه، می‌تونه یه بازی ایده‌آل برای شما و دوستاتون باشه. این بازی مجموعه‌ای از تمام فیلم‌های استار وارزه و یک‌جورهایی ادای احترام به این مجموعه محسوب می‌شه. علاوه بر گیم‌پلی (Gameplay) پیشرفته‌تر و دنیای وسیع‌تر که می‌شه حسابی تو قسمتای مختلفش گشت و گذار کرد، تعداد زیاد کاراکترایی که می‌تونین تو نقششون بازی کنین یه مزیت بزرگ برای شما و دوستاتون محسوب می‌شه. اگه تجربه هر کدوم از بازی‌های مجموعه لِگو استار وارز (LEGO Star Wars) رو (چه تنهایی و چه با دوستاتون) دارین، حتماً‌ توصیه می‌کنیم این بازی رو امتحان کنین. لِگو اِستار وارز: دِ اِسکای‌واکِر ساگا در حال حاضر برای پی‌سی، ایکس‌باکس، پلی استیشن و نینتندو سوییچ موجوده.

2- دایینگ لایت ۲ (Dying Light 2) یه بازی کوآپ آنلاینه که می‌تونین با سه نفر دیگه بازیش کنین! اگه به زامبیا و بازی‌های زامبی‌کُش علاقه‌مند هستین، این بازی می‌تونه حسابی براتون جذاب باشه. دایینگ لایت ۲ مزیتای زیادی داره از جمله پارکور و پریدن از روی سقف ساختمونا؛ ولی متأسفانه کوئست‌ها (Quest) فقط برای کسی که سروِر رو میزبانی می‌کنه کامل می‌شن. این بازی جذاب رو از دست ندین و همین حالا دوستاتون رو جمع کنین تا باهم برین سراغ کُشتن زامبی‌ها. دایینگ لایت ۲ تا آخر تابستون برای پلتفرم‌ها پی‌سی، پلی استیشن و ایکس باکس منتشر می‌شه.

3- بازی شماره سه وارهَمِر فورتی‌کِی: دارک‌تاید (Warhammer 40,000: Darktide) هست. اگه بازی وِرمینتاید (Vermintide) رو امتحان کردین و خوشتون اومده، این بازی می‌تونه حسابی براتون جذاب باشه. اینم یه بازی چهار نفره‌ی دیگه‌ست که مکانیک، جو و اتمسفر خیلی جالبی داره و به نظر می‌رسه تیراندازی با سلاح‌هاش خیلی هیجان‌انگیز باشه. همونطور که گفتیم، اگه از وِرمینتاید خوشتون اومده باشه، قطعاً این بازی رو می‌پسندین چون چندین لِوِل از اون بهتره: آپشن‌های مبارزه زیادی داره، سبک بازیتون رو می‌تونین شخصی‌سازی کنین و در کل هرج و مرج زیادی داره. این بازی قراره سپتامبر امسال برای پی‌سی و ایکس‌باکس منتشر شه.

4- تاینی تیناز واندِرلَند (Tiny Tina’s Wonderland) اسپیناف (spinoff) بازی بوردِرلَندز (Borderlands) محسوب می‌شه که جذاب‌تره چون اِلِمان‌های فانتزی رو هم وارد داستان کرده و شما رو همراه با دوستاتون به یه دنیای فانتزی جذاب می‌بره. توی این بازی شما می‌تونین کاراکتر خودتون رو هرجور که خواستین بسازین، با دشمنای مختلف توی سطوح متفاوت بجنگین و طیف متنوعی از اسلحه‌ها رو امتحان کنین. هرکدوم از کوئستای این بازی کارای متفاوتی رو ازتون می‌طلبن و این باعث می‌شه بازی براتون خسته‌کننده نشه. این بازی برای پلتفرم‌های پی‌سی، ایکس‌باکس و پی‌اس موجوده.

5- وی رایزینگ (V Rising) یه بازی متفاوت و جالبه که شما رو به نقش یک خون‌آشام درمیاره که از یه خواب طولانی بیدار شده و نیاز به خون داره. شما باید کم‌کم با قربانی‌های ضعیف شروع کنین و قوتتون رو دوباره به دست بیارین تا بتونین قلعه‌تون رو دوباره بسازین و تبدیل به یک لُرد بشین. زاویه بازی از بالا به پایینه و عناصر مربوط به خون‌آشاما (مثل بیرون نرفتن در طول روز) رو هم داره. این بازی اوپن‌ورلد (Open world) رو می‌تونین به صورت آنلاین با دوستاتون امتحان کنین: هم می‌تونین باهم رقابت داشته باشین و هم همکاری کنین. این بازی در حال حاضر برای پی‌سی موجوده.

6- اِسنایپر اِلیت ۵ (Sniper Elite 5) قسمت پنجم بازی‌های اسنایپر الیت هست که بعد مدت طولانی بالاخره منتشر شده و مثل بازی‌های قبلی، روی یک مکان متمرکزه: این بازی شما رو به فرانسه‌ی سال ۱۹۴۴ می‌بره و این یعنی فضای جنگ و یک عالمه دشمن برای کُشتن. بازی اوپن‌ورلد و بسیار وسیعه و لِوِل‌هاش به زیبایی طراحی شدن؛ می‌شه حتی گفت که از همه قسمت‌های دیگه بهتر. چالش‌های زیادی توی این بازی وجود داره که روبرو شدن با اونا به همراه دوستاتون می‌تونه حسابی هیجان‌انگیز و جذاب باشه. این بازی برای پی‌سی، ایکس باکس و پلی استیشن‌ها موجوده.

7- اگه دنبال یه بازی یکم متفاوت و ایندی (Indie) هستین، کُر کیپِر (Core Keeper) مناسب شماست. این بازی استایل دانجِن کراولِر (Dungeon Crawler) داره و به شما این امکان رو می‌ده که با ۷ نفر از دوستاتون بازی کنین! کُر کیپِر هم مبارزه داره، هم ساختمون‌سازی، کَندَن، ساختن چیزای مختلف و پیش بردن یه ماجراجویی بامزه با استایل کلاسیک. اگه دارین با دوستاتون بازی می‌کنین، می‌تونین هر کدوم بر اساس مهارت‌هاتون نقش متفاوتی رو بر عهده بگیرین و باهم همکاری کنین تا بر محیط سخت بازی پیروز بشین. این بازی در حال حاضر برای پی‌سی موجوده.

8- اِلدِن رینگ (Elden Ring) بازی‌ایه که احتمالاً حداقل یک بار اسمشو شنیدین، اما آیا می‌دونستین که می‌تونین توش از دوستاتون هم کمک بگیرین؟ البته این بازی به اون معنای سنتی کوآپ نیست، اما یه خوبی بزرگی که داره اینه که وقتی مثلاً با یه باس (Boss) خیلی سخت درگیرین و دارین می‌بازین، دوستتون می‌تونه بپره وسط و کمکتون کنه! پس اگه تا الان این بازی رو امتحان نکردین یا از اولش تنهایی بازی کردین و حسابی سختی کشیدین، حتما یه نفر رو پیدا کنین که باهاتون همکاری کنه، چون اینطوری خیلی چیزا می‌تونن تغییر کنن. اِلدِن رینگ در حال حاضر برای پی‌سی، ایکس باکس و پلی استیشن موجوده.

9- شماره نهم لیستمون دی‌ال‌سی کاپ‌هِد: دِ دِلیشِس لَست کورس (Cuphead: The Delicious Last Course DLC) هست که به تازگی منتشر شده (البته بعد از کلی منتظر نگه داشتن طرفدارا!). این دی‌ال‌سی عالیه، چندین باس و یک جزیره کاملا جدید به بازی اضافه می‌کنه به علاوه یه کاراکتر کاملاً جدید به نام خانم چَلیس (Ms. Chalice) که مهارت‌ها و ویژگیای خودش رو داره. آرت استایل این بازی خیلی زیباست و چالش‌های بزرگی رو پیش پاتون می‌ذاره که رویارویی باهاشون به همراه یه دوست، می‌تونه خیلی جذاب باشه. این دی‌ال‌سی برای پلتفرم‌های سوییچ، ایکس‌باکس، پلی استیشن و پی‌سی موجوده.

10- آخرین بازی لیستمون، تینِیج میوتِنت نینجا تِرتِلز: شرِدِرز ریوِنج (Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge) هست که جو اولد-اسکول (Old-school) و نوستالژیک بامزه‌ای داره. این بازی به سبک براولر (Brawler) طراحی شده و تا ۸ نفر می‌تونن هم‌زمان روی صفحه باهم بجنگن که حسابی هرج و مرج به وجود میاره! هر کدوم از کاراکترها ویژگیای منحصر به فرد خودشون رو دارن و این موضوع بازی رو خیلی متفاوت و جذاب می‌کنه. این بازی در حال حاضر برای پلی استیشن، ایکس باکس، سوییچ و لینوکس موجوده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا