اخبار کنسول

مقایسه درآمد سالانه سونی، مایکروسافت و نینتندو

مقایسه درآمد سالانه سونی، مایکروسافت و نینتندو را در عصر بازی بخوانید.

مقایسه درآمد سالانه سونی، مایکروسافت و نینتندو. سه ابر کمپانی بزرگ صنعت بازی سازی که البته به عنوان غول سخت افزاری هم شناخته می شوند. هر سه شرکت، با عرضه کنسول های نسل جدید خود برنامه بلند مدتی را برای کسب سود در بازار دارند. اما شاید برای تان جالب باشد که بدانید دقیقاً کدام شرکت ها بیشترین و کدام کمترین درآمد را داشته اند. حتی قرار است در این مطلب نگاهی به سود هم داشته باشیم. چون طبیعتاً همه ی ما می دانیم که سونی خرج زیادی برای ساخت بازی هایش می کند و کمپانی مثل نینتندو کمی خرج کمتری به جای می گذارد.

ارقام درآمد مذکور، حاصل از داده های جمع آوری شده از بازه زمانی 12 ماهه (از ابتدای ماه آوریل 2022 تا انتهای ماه مارس 2023) میباشد. هرچند تفاوت آشکاری مابین “درآمد” و “سود” یک شرکت وجود دارد؛ برای مثال، سونی برای خرید بانجی و ماکروسافت برای پیشرفت گیم پس، هزینه های هنگفتی را متحمل شده اند که صرفا بازده مثبت آنها در نمودار فوق مشهود است. اما در نهایت، میتوان با تحلیل نمودار فوق، دیدی نسبی نسبت به بازار گیمینگ حال حاضر جهان به دست آورد.

درآمد این سه شرکت گیمینگ به شرح زیر است (به ترتیب حروف الفبا) :

Nintendo : 12.42b (اعداد میلیارد دلار می باشند)
PlayStation : 26.79b
Xbox : 15.43b

در بخش سود خالص، نینتندو به رقم 3.8 میلیارد دلار و پلی استیشن به رقم 1.8 میلیارد دلار دست یافته اند و اطلاعات بیشتری از وضعیت سود بخش ایکس باکس در دسترس نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا