نقد و بررسی بازی ها

بررسی بازی The Crew 2

بررسی بازی The Crew 2

اگر شما یک گیمر و یا فردی باشید که به بازی های ویدئویی علاقه ی بسیاری داشته باشید مطمعنا نسخه ی اول بازی The Crew  را در کنسول بازی خود اجرا کرده اید . همانطور که می دانید نسخه ی اول بازی The Crew  همه ی کاربران و علاقه مندان به صنعت گیم را شگفت زده کرد به گونه ای که همه منتظر بودند تا دومین نسخه از این بازی نیز معرفی و منتشر گردد. سرانجام انتظار همه ی گیمرها و کاربران نسخه ی اول این بازی با رونمایی و معرفی از بازی The Crew 2 در مراسم E3 به پایان رسید . در مراسم E3 تریلری از بازی The Crew 2 نمایش داده شد تا نسخه ی دوم این بازی به طور کلی به تمامی حضار در مراسم E3 معرفی گردد . با نمایش تریلر بازی The Crew 2 به خوبی می شد فهمید که نسخه ی دوم این بازی نسبت به نسخه ی اول آن خیلی هیجان انگیز تر و جذاب تر می باشد . البته با نمایش و معرفی دومین نسخه از این بازی نمی توان گفت که نسخه ی اول آن جذاب نبوده است بلکه جذابیت نسخه ی دوم آن از نسخه ی اول بیشتر می باشد . جذابیت بیشتر نسخه ی دوم بازی The Crew  و تفاوت چشم گیر آن با نسخه ی اولش به خوبی در تریلری که در مراسم E3 از این بازی نمایش داده شد ، نمایان بود .

طراحی بازی The Crew 2 به گونه ای می باشد که از تمامی داستان هایی که در نسخه ی اول این بازی دیده بودیم که در قالب تعقیب و گریز های خیابانی بود پایش را فراتر گذاشته است به گونه ای که قرار است مخاطبان در دومین نسخه از این بازی تماشگر یک آرکید بسیار زیبا باشند . اگر بخواهیم بازی The Crew 2 را به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که این بازی یک ریسینگ زیبا است که مخاطب و کاربران خود را با کلی محتوای سرگرم کننده و شگفت انگیز سرگرم می کند. جالب ترین ویژگی این بازی و یا همان ریسینگ زیبا این است که در میان تمامی محتوای زیبا و جذابی که برای مخاطب و کاربران خود فراهم می کند سایه ای وحشتناک را قرار داده است که همه جا دنبال گیمر می باشد ، از این رو گیمر نمی تواند تمامی تمرکز خود بر روی محتوای زیبا و جذاب بازی The Crew 2 بگذارد چرا که در پی تمامی اتفاقات جالب و سرگرم کننده از آن سایه ای که به دنبالش است وحشت دارد و جان خود را محافظت می کند . درنتیجه می توان گفت بازی The Crew 2 به خوبی می تواند شما را ساعت ها بر پای کنسول بازیتان سرگرم کند . به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه ی این مقاله را دنبال کنید تا با ویژگی ها و خصوصیات جالب و جذاب بیشتری از بازی The Crew 2 آشنا شوید .

 

بررسی بازی The Crew 2

 

نسخه ی اول و دوم بازی The Crew  توسط کمپانی یوبی سافت (UBI Soft) طراحی و منتشر شده است از این رو بهتر است کمی کمپانی یوبی سافت را و سابقه ی درخشان آن را مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن به سراغ بازی The Crew 2 برویم.

رانندگی با اتومبیل های روز

کمپانی یوبی سافت یکی از برترین و بزرگترین کمپانی های تولید کننده ی بازی های ویدئویی می باشد به گونه ای که لقب یکی از 5 ناشر بزرگ بازی های ویدئویی را به خود اختصاص داده است . پنج شرکت برتر در زمینه ی طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی که یکی از آن ها کمپانی یوبی سافت می باشد هم دارای طرفداران زیادی می باشند و هم دارای کاربرانی می باشند که از محصولات این کمپانی های متنفر هستند چرا که این پنج کمپانی هم توانسته اند بازی های ویدئویی زیبایی را طراحی و تولید کنند که مردم را ساعت ها در پای کنسول های بازیشان میخکوب کرده است و هم بازی های ویدئویی را طراحی و منتشر کرده اند که خیلی ضعیف بوده اند .

کمپانی یوبی سافت یک کمپانی فرانسوی می باشد که با نام های زیادی در بین مردم شناخته می شود چرا که از گذشته تاکنون در کنار برخی از بازی های ضعیفی که به گیمرها ارائه داده است بازی های جذاب و هیجان انگیز بسیاری داشته است که مردم را متحیر کرده بود است .

کمپانی یوبی سافت از ابتدا تاکنون به طراحی بازی های ویدئویی می پرداخته است ، این کمپانی همیشه دوست داشته است در ژانر های مختلف بازی های ویدئویی جذابی را طراحی کند ، البته همیشه هم این کار را کرده است و توانسته است ایده های جذابی را در بازی های ویدئویی خود به کار ببرد اما برخی اوقات بازی های ویدئویی آن دارای عیب و نقص بوده اند به این دلیل که کمپانی یوبی سافت در طراحی و انتشار این بازی ها کمیت را به کیفیت ترجیح داده بود است . البته توجه داشته باشید که اهمیت دادن به کیمت بازی های ویدئویی به این معنی نمی باشد که یوبی سافت از کیفیت بازی هایش کاسته است چرا که او تنها سعی کرده است لقب یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده ی بازی های ویدئویی را برای خود حفظ کند .

جالب است بدانید که کمپانی یوبی سافت در ابتدا توسط پنج برادر تاسیس شده بود به گونه ای که این پنج برادر با نام های ایوس  (Yves)، ژرارد  (Gerard)، میشل  (Michel)، کلود (Claude) و کریستین گیلمو که همگی در روستای کارنتوی ساکن بودند تصمیم گرفتند در سال 1986 میلادی شرکتی را تاسیس کنند . این برارادان و یا موسسان این کمپانی آن را UBI Soft نام گذاری کردند . حروف UBI مخفف جمله ی Union des Bretons Indépendants می باشند که این جمله به معنای اتحادیه ی مستقل بریتانیایی می باشد .

با تلاش های این 5 برادر در کمپانی یوبی سافت خیلی زود موفق شدند با کمپانی های بزرگی در زمینه ی طراحی و تولید بازی های ویدئویی مانند الکترونیک آرتز و … قرارداد ببندند و همکاری کنند . چنین موفقیتی برای کمپانی یوبی سافت واقعا بی نظیر بود . دو دلیل باعث شد که نام کمپانی یوبی سافت در آن زمان و خیلی زودتر از آن چه که فکرش را بکنید بر سر زبان ها بیافتد که یکی از این دلایل همکاری این کمپانی با کمپانی های معروف و مشهور در زمینه ی طراحی بازی های ویدئویی در آن زمان بود و اما دومین دلیل سود کلانی بود که کمپانی یوبی سافت در مدت زمان کمی به دلیل طراحی و تولید بازی های ویدئویی منحصر به فرد و جذابش به آن دست یافته بود .

اولین بازی که کمپانی یوبی سافت آن را طراحی و منتشر کرد بازی زامبی نام داشت ، کمپانی یوبی سافت برای طراحی و تولید این بازی از بازی معروف و مشهور در آن زمان که بازی Dawn of the Dead نام داشت الهام گرفته بود درنتیجه بازی زامبی در آن زمان بازی جذاب و هیجان انگیزی بود البته باید اشاره کنیم که بازی زامبی در آن زمان به دلیل ماهیتی که داشت تنها توانست قشر خاصی از مردم را تحت تاثیر خود قرار دهد .

 

بررسی بازی The Crew 2

کمپانی یوبی سافت آنقدر پیشرفت کرد که توانست در آغاز دهه ی 1900 دفاتر کمپانی خود را در کشورهای بسیاری مانند بریتانیا ، آلمان ، بلژیک ، رومانی ، سوییس ، ژاپن و همچنین آمریکا بگشاید . از این رو کمپانی یوبی سافت به راحتی با پیشرفت چشم گیری که داشت توانست کمپانی خود را گسترده تر کند . سرعت رشد کمپانی یوبی سافت آنقدر سریع بود که به راحتی توانست به سطح کمپانی بین المللی برسد و تا سال 1993 لقب بزرگ ترین کمپانی طراح و تولید کننده ی بازی های ویدئویی را از آن خود کند .

عبور از جاده های شهری هموار

اولین استودیوی بازی سازی کمپانی یوبی سافت همان استودیوی بازی سازی کوچک این کمپانی بود که یوبی سافت تصمیم گرفت در سال 1994 همان استودیوی کوچک خود را که از آن جا طراحی و تولید بازی های ویدئویی را آغاز کرده بود به اولین استودیوی بازی سازی خود تبدیل کند . جالب است بدانید که این استودیوی کمپانی یوبی سافت در سال های بعد به عنوان دفتر مرکزی این کمپانی نیز شناخته شد .

در کنار تمامی موفقیت ها و پیشرفت های خیلی سریعی که کمپانی یوبی سافت آن ها را بدست می آورد سال 1995 موفقیت آمیز ترین سال برای این کمپانی بود چرا که کمپانی یوبی سافت در سال 1995 توانست بازی ویدئویی بسیار زیبا و جذابی را طراحی و عرضه کند . نام این بازی Rayman بود که مطمعنا اگر شما از گیمرهای قدیمی باشید این بازی را اجرا کرده اید و خاطرات بسیار شیرین و خوبی را با آن دارید . طراحی و انتشار بازی Rayman آنقدر موفقیت آمیز بود که تا مدت ها همه ی مردم و گیمرها این کمپانی قدرت در زمینه ی بازی های ویدئویی را با این بازی می شناختند و نام آن را با این بازی به یاد می آوردند .

تاریخ انتشار بازی Rayman ، 1 سپتامبر سال 1995 میلادی بود که توانست به نمادی برای کمپانی یوبی سافت تبدیل شود . یکی دیگر از اتفاقات جالب برای کمپانی یوبی سافت طی همان سال های 1995 میلادی این بود که این کمپانی طراحی لوگوی خود را تغییر داد به صورتی که یک هاله از رنگین کمان را به بالای آن اضافه کرد و این تغییر لوگو در حالی صورت گرفت که نام این کمپانی همان یوبی سافت باقی ماند .

در سال 1996 پنج برادر که موسسان کمپانی یوبی سافت بودند تصمیم گرفتند کمپانی خود را گسترده تر بکنند از این رو شعبه های جدیدی را در کشور های چین ، ایتالیا ، اسپانیا و استرالیا تاسیس کردند تا همچنان جزء 5 کمپانی بزرگ در زمینه ی طراحی و تولید بازی های ویدئویی باقی بمانند .

در سال 1997 نیز کمپانی یوبی سافت به افزایش گستردگی خود ادامه داد ، اما این بار استودیو های ساخت بازی را در شهرهایی مانند آنسی فرانسه ، شانگهای چین ، میلان ایتالیا و مونترال کانادا  تاسیس کرد . و در سال های 2000 و 2001 به تصاحب کمپانی های بازی سازی کوچک روی آورد .

یکی دیگر از موفقیت های بی نظیر این کمپانی ، پورتال اینترنتی Ubi.com بود . کمپانی یوبی سافت در سال 2002 این پورتال را راه اندازی کرد و با این کار به طور خیلی جدی به دنیای بازی های ویدئویی آنلاین راه پیدا کرد و موفقیت دیگری را برای خود رقم زد . پس از راه اندازی پورتال بازی های آنلاین ویدئویی نیاز داشت تا بازی های آنلاینی را در این پورتال قرار دهد از این در همان سال دو بازی آنلاین را با نام های  Uru: Ages Beyond Myst و The Matrix Online را طراحی و منتشر کرد .

بررسی بازی The Crew 2

راه اندازی پورتال بازی های آنلاین آنقدر برای کمپانی یوبی سافت موفقیت آمیز بود که باعث شد این کمپانی در همان سال ها یکی دیگر از بازی های شگفت انگیز آنلاین خود را طراحی و منتشر کند ، نام این بازی شگفت انگیز Tom Clancy’s Splinter Cell بود ، کمپانی یوبی سافت توانست با این بازی فوق العاده ی خود رکورد شکنی کند . چرا که بیش از 3 میلیون نسخه از این بازی شگفت انگیز تنها بر روی پلتفرم ایکس باکس فروخته شد .

جاده های سخت و ناهموار

بازی های بی نظیر این کمپانی در سال های بعد شامل :

 Beyond Good & Evil

Prince of Persia

Tom Clancy’s Rainbow Six 3: Raven Shield

Batman: Rise of Sin Tzu

Prince of Persia: Warrior Within

The Two Thrones

The Settlers

Tom Clancy

Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter

Assassin’s Creed

 Naruto: The Broken Bond

Assassin’s Creed 2

Just Dance

 Anno

World in Conflict

Michael Jackson: The Experience

Shaun White Skateboarding

The Forgotten Sands

Brotherhood

Assassin’s Creed: Revelations

Driver: San Francisco

Assassin’s Creed IV: Black Flag

Assassin’s Creed Unity

 Far Cry 4

 Watch Dogs

 Watch Dogs2

Assassin’s Creed Syndicate

 Anno 2205

 Tom Clancy’s Rainbow Six Siege و … بودند .

کمپانی یوبی سافت در همین اواخر نیز جدیدترین بازی خود در مراسم E3 2018 را معرفی کرده است ، همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم نام این بازی The Crew 2 می باشد . پس از آشنایی با کمپانی سازنده ی این بازی یعنی کمپانی یوبی سافت ، به معرفی آن می پردازیم .

بررسی بازی The Crew 2

همانطور که اشاره کردیم کمپانی یوبی سافت یکی از پنج کمپانی بزرگ سازنده ی بازی های ویدئویی می باشد که هم طرفداران زیادی دارد و هم منتقدین زیادی دارد ، از این رو همیشه مجبور است پس از طراحی و توسعه ی بازی های ویدئویی بار انتقادهای زیادی که برخی از آن ها الکی هستند و قصد دارند به بازی منتشر شده ضربه بزنند را به دوش بکشد . بازی جدید کمپانی یوبی سافت یعنی بازی The Crew 2 از این قاعده مستثنی نبود . درست است که برخی از بازی های تولید شده توسط این کمپانی دارای نقص بوده اند و بازی The Crew 2 نیز مشکلاتی دارد اما نمی توان نکات و ویژگی های مثبت این بازی را ندیده گرفت. چرا که مطمعنا ویژگی های مثبت و خارق العاده ی این بازی خیلی بیشتر از نقص های آن می باشند .

اولین ویژگی بی نظیری که در این بازی توجه ی همه  را به خودش جذب کده است ، نقشه ی بازی می باشد . درواقع می توان گفت زیباترین ویژگی بازی همین نقشه ی آن است چرا که وقتی وارد بازی می شوید این احساس به شما القا می شود که خیابان های آمریکا را فقط برای اینکه شما در آن گاز بدهید آب و جارو کرده اند . نقشه ی بازی به گونه ای می باشد که خیابان های آمریکا خالی از هر نوع ماشینی است و این تنها ماشین شماست که در این خیابان ها تردد دارد . با وجود اینکه گیمر در ابتدای بازی و با دیدن جاده های خالی در این بازی کمی ذوق می کند ولی باید بگوییم که خالی بودن نقشه بازی کمی آزاردهنده نیز خواهد بود . نقشه ی بازی آنقدر خالی است که پس از گذشت مدت زمانی حس می کنید با یک آمریکای مرده رو به رو شده اید از این رو می توان نتیجه گرفت که کمپانی یوبی سافت در فضاسازی بازی به شکل ضعیفی عمل کرده است .

اما با وجود فضا سازی ضعیف بازی ، ویژگی که در این بازی بی نظیر است نورپردازی آن می باشد . اگر بازی هایی که قبلا توسط کمپانی یوبی سافت طراحی و منتشر شده بودند را دیده باشید مطمعنا با این ویژگی بارز در هر یک از آن ها به خوبی آشنایی دارید و می دانید که کمپانی یوبی سافت در نورپردازی های بی نظیر در بازی هایش متخصص است .

در کنار نقشه ی خالی بازی که کمی مشکل ساز است ، گستردگی آن یکی دیگر از ویژگی های خوب بازی می باشد چرا که این گستردگی نقشه بازی را از حالت خسته کننده نجات می دهد .

مسابقاتی از همه نوع

کمپانی یوبی سافت در طراحی نقشه بازی سعی کرده است که به تمامی جزئیات توجه کند به گونه ای به هر نوع تغییر آب و هوایی در هر منطقه از آمریکا پرداخته است و حتی به وجود حیوانات مختلف در هر منطقه توجه کرده است به گونه ای که با جا به جا شدن بین مناطق آمریکا شاهد تغییر آب و هوا و گونه های جانوری آن نیز می باشیم . درنتیجه می توان گفت نقشه ی بازی از نظر طبیعی بودن و طراحی هنری واقعا بی نظیر است .

در این نسخه از بازی The Crew  طراحی ماشین هم متفاوت می باشد به گونه ای که طراحی داخلی ماشین کاملا تغییر کرده است و زیباتر می باشد و در طراحی خارجی آن هم ، نوری بر روی بدنه ی ماشین منعکس شده است که زیبایی آن را دو برابر کرده است .

اما یکی از نقص های بازی The Crew 2 که در نسخه ی اول آن نیز مشاهده می شد ، داستان بازی است . باز هم به داستان بازی توجه زیادی نشده است . کاشکی کمپانی یوبی سافت کمی از توجه و تمرکز خود در نورپردازی به داستان پردازی در این بازی می داد . چرا که در بازی The Crew 2 شاهد چندین کات سین و چند دیالوگ هستیم علاوه بر این ها با طراحی های چهره های مرده رو به رو می شویم که این ویژگی اصلا خوب نیست .

بررسی بازی The Crew 2

 

خبر بد برای کاربران و علاقه مندان به بازی The Crew 2 این است که هنوز PVP بازی باز نشده است از این رو گیمر تنها کاری که می تواند بکند این است که با هوش مصنوعی و البته جا به جا کردن رکوردها مسابقه بدهد و با دوستان خود به بازی کردن بپردازد . جا به جا کردن رکورد ها در بازی واقعا بازی را سرگرم کننده کرده است و علاوه بر این قرار گرفتن هوش مصنوعی در این بازی باعث شده است که وقتی گیمر در درجه های سخت بازی قرار گرفت اوج هیجان را تجربه کند ولی گاهی اوقات این فکر که واقعا گیمر باید با این همه ماشین و وسایل نقلیه با طراحی زیبا بدون رقابتی آنلاین چه کار باید بکند کمی برای او آزار دهنده می باشد . از این رو نبود رقابت های آنلاین در این بازی و همچنین نبود داستانی زیبا در آن به شدت احساس می شود چرا که این دو کمبود ، نقص هایی هستند که گیمر خیلی سریع آن ها را احساس می کند . شاید اگر کمپانی یوبی سافت بیشتر بر روی داستان پردازی و همچنین رقابت چند نفره گیمرها به صورت آنلاین کار می کرد بازی The Crew 2 خیلی بیشتر از الان ارزشمند بود و باز هم به یک بازی رکورد شکن برای این کمپانی تبدیل می شد .

حالا نوبت به بررسی گیم پلی بازی می رسد . گیم پلی بازی دارای چهار کلاس می باشد که این چهار کلاس شامل مسابقات داخل و خارج از پیست ، مسابقات خیابانی و نمایشی می باشند . از میان این چهار کلاس که هر کدام به نوبه ی خود واقعا بی نظیر هستند ، مسابقات خیابانی واقعا هیجان انگیز تر و لذت بخش تر می باشند . علاوه بر تمامی این ها مشکل کنترل ماشین ها در نسخه ی اول این بازی به طور کامل بر طرف شده است و الان شاهد کنترل بی نظیر ماشین ها در این نسخه از بازی The Crew  هستیم .

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا