اخبار کنسول

آیا معرفی پلی اسیتشن 5 زود نیست؟

آیا معرفی پلی اسیتشن 5 زود نیست؟

براساس گزارش ها و شایعات شرکت سونی قصد داشته نسل نهم کنسول خود را زودتر از موعد رونمایی کند و این بدان معناست که صاحبان دو کنسول PS4 و PS4 Pro در آینده نزدیک باید به دنبال ارتقا کنسول بازی خود باشند.

اولین بار در سال 2013 بود که شرکت سونی پلی استیشن 4 را معرفی کرد و مدتی بعد یعنی در نوامبر 2013 شاهد عرضه آن بودیم. البته این کنسول در کنار XBOX ONE شرکت مایکروسافت با اختلاف بسیار کم معرفی و عرضه شد. دو کنسول نسل هشتمی رقیب که توانستند تاکنون عملکرد خوبی از خود نشان دهند با این تفاوت که پلی استیشن 4 عناوین انحصاری بیشتری را مشاهده کرده و توانست نظر بسیاری را جلب کند. در سوی دیگر عملکرد XBOX ONE مایکروسافت رضایت بخش بود اما انتظار بیشتری از کنسول بازی نسل هشتمی شرکت ردموندی داشتیم.

گذشته از آن هر دو کمپانی بخصوص سونی بسیار زودتر کنسول های میان نسلی PS4 Slim و PS4 Pro را عرضه کرد. دو کنسولی که ارتقا نسبتا قابل توجهی نسبت به پلی اسیتشن 4 پیدا کردند و حتی فروش محصولات سونی را دوچندان ساختند. به دنبال این دو کنسول مایکروسافت نیز عملکرد مشابه سونی را داشت و دو کنسول بازی XBOX ONE S و X را چند سال بعد به بازار عرضه کرد.

با این حجم کنسولی که شرکت های تولیدکننده ای چون سونی و مایکروسافت در بازار عرضه داشتند به نظر صحبت از معرفی نسل جدید کنسول ها همچون پلی استیشن 5 بسیار زود است. در این مطلب قصد داریم بیشتر به صحبت درباره اینکه سونی چرا زودتر از موعد می خواهد کنسولی را که پیشتر شاهد مدل میان نسلی آن بودیم معرفی کند. البته پیش بینی شد مایکروسافت نیز عملکردی مشابه سونی را داشته و کنسول نسل جدید خود را نزدیک با محصول این کمپانی ژاپنی رونمایی می کند.

پلی اسیتشن 5

فراوانی انحصاری ها

در حال حاضر بازیهای قابل قبول و بزرگی برای PS4 در دست توسعه است و صاحبان این کنسول نسل هشتمی هیچ شکایتی از سونی درباره کمبود عناوین ندارند. با وجود حجم بالایی از انحصاری ها عجیب است که سونی به سرعت نسل نهم را آغاز کرده و به نسل بعدی منتقل شود. در حال حاضر کاربران و بازیکنان PS4 عناوین انحصاری بسیاری دارند که به انجام آن بپردازند. حتی عناوینی که بخشی از آنها در حال حاضر منتشر نشده و بزودی باید شاهد انتشار آنها باشیم. حتی هر ماه کاربران پلی استیشن پلاس به شکل رایگان بازیهای بزرگی را به رایگان می توانند انجام دهند و تجربه گیم پلی لذت بخشی داشته باشند.

تعداد بازیهایی که سونی برای پلی استیشن 4 در نظر گرفته به مراتب بیش از نسخه های پیشین یعنی PS3 یا PS2 است. بنابراین معرفی کنسول نسل جدید سونی کمی زود بوده و انتظار داریم برند ژاپنی مدت زمان بیشتری را برای معرفی کنسول نسل نهمی خود گذاشته و فاصله زمانی بیشتری بین دو نسل قرار دهد. البته سونی خود هیچ اظهار نظری درباره معرفی کنسول نسل نهمی خود نداشته و تنها شایعات هستند که به آن می پردازند. بنابراین نمی توان این اطلاعات حقیقی دانست و شاید برنامه سونی برای چند سال بعد باشد.

این کنسول پیش بینی شده با ویژگی های قابل توجهی در یکی از رویدادهای آینده رونمایی شود. سونی برنامه های بزرگی برای نسل بعدی کنسول بازی خود پلی اسیتشن 5 داشته و تا زمانی که رونمایی نشود نمی توان اظهار نظر مثبت و دقیقی درباره این کنسول نسل هشتمی داشت. انتظارات بسیاری از کنسول نسل بعدی سونی پلی اسیتشن 5 داریم اما معرفی آن در آینده نزدیک زود به نظر می رسد زیرا عناوین انحصاری به اندازه کافی وجود داشته و تا زمانی که تمامی این عناوین منتشر نشدند نمی توان انتظار داشت نسل جدید رونمایی شود.

سونی همیشه انحصاری های بزرگی را برای کنسول خود در نظر گرفته و از این رو باید منتظر ماند تا در آینده نزدیک ژاپنی ها برنامه ایده آلی برای رونمایی از کنسول نسل جدید خود پلی اسیتشن 5 داشته باشند. زیرا با این وضعیت بعید به نظر می رسد شاهد موفقیت بزرگ کنسول های دو شرکت سونی و مایکروسافت بود.

تعداد انحصاری PS4 در حال حاضر بیش از PS2 و PS3 بوده و سونی نیاز بود در سال 2013 نسل جدید کنسول خود را معرفی کند. اما با تعداد فراوان و انبوهی از انحصاری ها بعید است بزودی شاهد رونمایی نسل جدید کنسول سونی باشیم.

پلی اسیتشن 5

جهش کافی با چند قدم کوچک

بعید به نظر می رسد که شرکت سونی ارتقا سخت افزاری روی PS5 پلی اسیتشن 5 نداشته باشد. کنسول بازی که پیش بینی شده ویژگی های قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شود و محصولی قابل قبول از برند ژاپنی خواهد بود. تاکنون شایعات گفتند شرکت سونی می خواهد از مشخصات قابل توجهی در این مدل بهره گیرد اما بعید به نظر می رسد شاهد کنسول بازی باشیم که قادر باشد با کیفیتی بیش از 4K بازیها را اجرا کند. بنابراین کمپانی سونی ارتقا سخت افزاری خود را روی نسل بعدی اعمال می کند و باید شاهد محصولی باشیم که در بخش مشخصاتی نسبت به کنسول فعلی برتر است. تاکنون شایعات بسیاری پیرامون پلی اسیتشن 5 PS5 سونی منتشر شد و هیچ یک توسط سونی به تایید یا تکذیب نرسید بنابراین دشوار است تا اظهار نظر و پیش بینی درستی داشت.

سونی هر سال نسل جدیدی (پلی اسیتشن 5) از عناوین خود را منتشر می کند و احتمالا برای نسل بعدی کنسول خود بازیهای بزرگ و بهتری را در برنامه دارد. فرضیه هایی که پیرامون کنسول بازی نسل جدید سونی وجود داشته هیچ یک توسط این شرکت تایید نشدند از این رو ممکن است کمپانی ویژگی هایی را برای پلی اسیتشن 5 خود در نظر گیرد که نسبت به کنسول رقیب بالاترست.

هنگامی که به کنسولی چون PS5 اشاره می کنیم نباید به راحتی از آن گذشت. زیرا با موضوعی مهم رو به رو هستیم و انتظار داریم سونی در نسل جدید کنسول خود انتظارات را برآورده ساخته و محصولی را برای رونمایی داشته باشد که تاکنون شایعات فراوانی درباره آن مشاهده شد. اگرچه پیشتر PS4 Pro با مشخصاتی بزرگ معرفی شد و توانسته نظر مخاطب را جلب کند، بعید به نظر می رسد تغییرات سخت افزاری که در PS5 پلی اسیتشن 5 حاصل می شود بسیار بالاتر از پلی استیشن 4 پرو باشد. البته تغییراتی را انتظار داریم و نباید به سادگی تصور کرد که کمپانی سونی می خواهد ویژگی های بهتری در مقایسه با کنسول های نسل فعلی خود قرار دهد.

شایعات تاکنون دقیقا به نوع مشخصات نسل بعدی کنسول سونی اشاره نداشتند اما پیش بینی می شود با کنسول بازی پلی اسیتشن 5 قابل توجهی رو به رو باشیم. گفتنیست که سونی پیشتر تایید کرد در E3 2018 قصد نداشته به نسل جدیدی از کنسول خود بپردازد و تنها روی بازیهای انحصاری و دیگر تمرکز دارد. البته گفته شده ممکن است در اواخر سال جاری این شرکت برنامه ای برای معرفی نامحسوس این کنسول بازی پلی اسیتشن 5 خود داشته باشد.

به هر حال سونی تنها کافیست چند قدم جلو آمده تا جهش کافی نسبت به نسل قبل را پیدا کند. بنابراین نیازی نیست بهترین سخت افزارها فراهم آید و می توان با ویژگی هایی نسبتا بهتر از PS4 Pro کنسول پلی اسیتشن 5 PS5 را معقول و قابل توجه دانست. گذشته از سخت افزار ستایش برانگیز که احتمالا نسبت به کنسول فعلی ارتقا قابل توجهی خواهد داشت، در طراحی کنسول نیز تجدیدنظری صورت می گیرد تا کمپانی سونی بتواند نظر مخاطب و گیمرها را به خود جلب کند. تاکنون شایعات بسیاری پیرامون محصول آینده سونی منتشر شده اما هیچ یک به تایید یا تکذیب سونی نرسیده است.

از آنجایی که کنسول نسل بعدی سونی پلی اسیتشن 5 بزودی رونمایی می شود، پیش بینی می کنیم شرکت سونی جهش کافی را داشته باشد تا محصول جدید را بتوان نسل جدید کنسول کمپانی ژاپنی دانست. شاید برخی تصور کنند از آنجایی که پیشتر کنسول PS4 pro با مشخصات بزرگ و مشخصه های قابل توجه همراه است و اگر نسل جدید پلی اسیتشن 5 بزودی رونمایی شود، نیازی نیست سونی پیشرفت بزرگی را در این کنسول بازی حاصل کند. با این حساب می توان پیش بینی کرد شاهد کنسولی باشیم که جهش کافی را در بخش سخت افزاری و طراحی دارد و بی شک پلی اسیتشن 5 خود می خواهد این تغییرات را اعمال کند.

پلی اسیتشن 5

با تمام تفاسیر جهش سونی برای توسعه نسل بعدی کنسول خود باید کافی باشد و نمی تواند با قدمی کوچک کنسولی را توسعه دهد که موردتوجه همگان از جمله طرفداران قرار گیرد. تاکنون اشاره بسیاری به پلی اسیتشن 5 شده اما سونی سعی کرده سکوتی پیش گیرد و اشاره ای به نسل بعدی کنسول بازی خود نداشته باشد. البته شرکت های همکار و ناشر تا حدودی به این موضوع پرداختند که نمی توان از طریق آنها به اطلاعات کافی دست پیدا کرد. از این رو نیاز است تا شرکت سونی پس از مدت ها انتظار کنسولی را معرفی کند که جهش کافی پیدا کرده و برای معرفی آماده شده است.

سونی در حال حاضر عناوین انحصاری مختلفی را در دست توسعه داشته که هر یک بازیهای هیجان انگیز و پرطرفداری هستند. به نظر می رسد تا زمانی که این عناوین مهم انحصاری منتشر نشده، بعید است ژاپنی ها برنامه ای برای رونمایی از کنسول نسل جدید خود داشته باشند. پیشتر یکی از تحلیلگران بیان داشته که سونی توسعه نسل بعدی کنسول خود را همانند شرکت مایکروسافت آغاز کرده اما مشخص نیست چه زمانی باید شاهد رونمایی از پلی استیشن 5 باشیم.

آیا با نسخه توربو ادیشن پلی استیشن 4 پرو رو به رو هستیم

در حالی که بیشتر شایعات کنسول بازی پلی اسیتشن 5 را اشاره می کنند که جهش کافی نسبت به نسل قبلی داشته اما برخی پیش بینی کردند سونی ممکن است کنسول نسل جدید را با اختلاف کمی نسبت به پلی استیشن 4 پرو رونمایی کند. کنسول بازی که می توان آن را پلی استیشن 4 پرو توربوادیشن اشاره کرد. با این حساب کنسول بازی موردبحث می تواند در مقایسه با نسل پیشین عملکرد بهتری داشته و کنسولی محسوب می شود که در نوع خود قابل توجه است. تاکنون با انبوهی از شایعات پیرامون پلی استیشن 5 رو به رو شدیم و هیچ یک توسط سونی به تایید یا تکذیبی نرسیده است، از این رو دشوار بوده تا اظهار نظر دقیقی داشت.

اگر سونی بخواهد زودتر از موعد نسل جدید کنسول بازی پلی اسیتشن 5 خود را معرفی کند نباید انتظار داشت ویژگی هایی فراتر از انتظار را در آن شاهد باشیم. زیرا اگر در سال 2020 شرکت سونی برنامه‎ای برای معرفی و عرضه این کنسول بازی پلی اسیتشن 5 داشته باشد، بی شک باید احتمال داد که این کنسول یک نسخه نسبتا ارتقایافته در مقایسه با PS4 Pro محسوب می شود. زیرا در این فاصله زمانی کوتاه شاهد پیشرفت چشمگیر سخت افزارها نخواهیم بود. بنابراین نباید شاهد مشخصات کاملا جدید و یا متفاوتی در مقایسه با پلی استیشن 4 پرو باشیم که قادر است با کیفیت 4K بازیهای ویدئویی را اجرا کند.

میزان فروش کنسول PS4 در مقایسه با کنسول مایکروسافت شگفت انگیز بود و سونی توانست به فروش رویایی خود دست پیدا کند. اگر این شرکت تغییرات خاصی در کنسول خود به وجود نیاورد ممکن است شکست سنگینی را تجربه کند که می تواند ریسنک بزرگی باشد. پلی اسیتشن 5 یکی از بحث های پرشایعه صنعت بوده که بسیاری از شرکت ها به آن اشاره داشتند اما سونی خود سکوت پیش گرفته و نمی خواهد اطلاعاتی را پیرامون کنسول افشا کند.

بهترین زمان برای معرفی کنسول نسل بعدی سونی پلی اسیتشن 5 اوایل دهه آینده است. زیرا تا آن زمان می توانستیم شاهد تحول در صنعت سخت افزاری باشیم و شرکت های سازنده کنسول نیز شرایط بهتری برای توسعه یک کنسول نسل جدید قابل توجه داشتند. البته معرفی کنسول نسل جدید سونی در سال 2020 توسط کمپانی تایید شده نیست از این رو نمی توان به طور حتم دانست که این شرکت ژاپنی می خواهد در سال 2020 نسل جدید کنسول خود را پلی اسیتشن 5 معرفی کند. تنها شرکت های همکار بودند که به این شایعه تن دادند و هیچ تایید یا تکذیبی از سوی شرکت سازنده صورت نگرفته است.

پیشتر گفته شد کمپانی سونی می خواهد در سال 2020 پیش درآمدی بر این کنسول داشته باشد و مدتی بعد به معرفی کامل کنسول بازی نسل جدید پلی اسیتشن 5 خود بپردازد. تاکنون گفته نشده که هدف سونی برای کنسول نسل بعدی خود چیست و احتمالا باید شاهد مشخصات مطلوبی در این کنسول بازی نسل نهمی پلی اسیتشن 5 باشیم. پیش بینی می شود سخت افزارهایی که شرکت سونی در محصول جدید خود به کار می گیرد از نوع نسل جدید باشد و در کنار توان مصرفی کمتر، قدرت بالاتری را برای رقبا رقم خواهد زد و توجهی جلب می کند.

پلی اسیتشن 5
پلی اسیتشن 5

آینده ای نامشخص

شرکت های مایکروسافت و سونی در تلاش هستند تا نسل بعدی را با موفقیت آغاز کنند. از این رو شایعات به گوش رسیده به ویژگی های بزرگی در هر دو کنسول اشاره می کند، کنسول هایی که بی شک باید انتظارات بسیاری از آنها داشت و تجربه کاربری بهتری را رقم می زند. هر سال شایعات پیرامون این دو دستگاه وجود داشته اما تا زمانی که سونی و مایکروسافت رسما به اخبار مهر تایید یا تکذیب نزنند نمی توان به حقایق دست یافت و انتظارات بزرگی را داشت. پیش بینی می شود بیشتر اطلاعات افشا شده پیرامون پلی استیشن 5 بزودی به واقعیت تبدیل شود.

همانطور که گفته شد نمی توان نسبت به آینده این محصول سونی اظهار نظری داشت زیرا نه کمپانی و نه هیچ شرکت دیگری اطلاعاتی پیرامون پلی اسیتشن 5 ارائه نداده از این رو دشوار است تا پیش بینی دقیق و درستی داشت. البته باید گفت که سونی هیچ گاه اطلاعاتی را پیش از معرفی ارائه نمی دهد و هر شرکتی چنین رویکردی برای محصول آینده خود دارد، بنابراین بدیهی است که شاهد چنین مواردی باشیم، بی شک برای کسب اطلاعات کافی باید منتظر ماند و نمی توان به شایعات اکتفا کرد که بی اساس است.

به هر حال گفته می شود اواخر سال جاری سونی اطلاعاتی پیرامون محصول آینده خود ارائه می دهد این در حالی است که پیشتر یکی از مدیران ارشد پلی استیشن این موضوع را تکذیب کرده و بیان داشت که پیش از سال 2020 هیچ اطلاعاتی درباره کنسول بعدی ارائه داده نخواهد شد. بنابراین باید به انتظار ادامه داد تا ژاپنی ها خود رسما این پلی اسیتشن 5 را معرفی کرده و به شایعات پایان دهد. شایان ذکر بوده که سونی در کنار مایکروسافت از کنسول نسل نهمی خود رونمایی می کند بنابراین باید شاهد رقابت سختی میان دو کنسول مورد بحث باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا