اخبار کنسول

بهترین هارد درایوهای اکسترنال برای Xbox One

بهترین هارددرایوهای اکسترنال برای Xbox One

خالی شدن فضای ذخیره سازی هارددیسک داخلی کنسول های بازی یکی از مشکلات مهم گیمرهای حرفه ای است. طبیعتا هر کسی حوصله پاک کردن بازی های قدیمی و نصب بازی های جدید را هم ندارد. قبل از تصمیم برای ارتقا کنسول و خرید Xbox One X به این موضوع فکر کنید که آیا فضای ذخیره سازی کنسول جدید قادر به ذخیره تمام بازی های مورد علاقه شما خواهد بود یا خیر؟ طبیعتا پاسخ منفی است. بهتر است با تهیه یک هارددرایو پر ظرفیت اکسترنال، به نگرانی خود درباره فضای ذخیره سازی کنسول اکس باکس وان پایان دهید. خوشبختانه مدل های بسیار متنوعی از هارددیسک اکسترنال عرضه شده که نیازهای مختلف کاربران با هر بودجه ای را مرتفع خواهند کرد.

وجود پورت USB 3.0 روی کنسول به معنی امکان اتصال درایوهای پر سرعت است. اگر تصمیم تان برای خرید هارددرایو اکسترنال قطعی شده به جای درستی آمده اید. در این مطلب سعی کرده ایم بهترین هارددیسک های اکسترنال برای کنسول اکس باکس وان را معرفی کنیم.

1- Toshiba 1TB Canvio Basics

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع ذخیره سازی: HDD

قیمت: 46 دلار

نقاط قوت: قیمت عالی، اندازه کوچک

نقاط ضعف: سرعت استاندارد درایوهای HDD

این درایو اکسترنال باریک از نظر قیمت گزینه مناسبی بوده و از ظرفیت مناسبی برخوردار است. با خرید این هارددیسک ظرفیت کنسول اکس باکس وان را می توان دو یا سه برابر کرد. این درایو اکسترنال بدون هیچ مشکلی در کنار هارد درایو داخلی کنسول قرار گرفته و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی را با استفاده از پورت پر سرعت USB 3.0  را در اختیار کاربر قرار می دهد. قیمت بسیار مناسب این درایو آن را تبدیل به گزینه ای بسیار عالی برای کاربران با بودجه محدود کرده است.

2- Western Digital 2TB My Passport Ultra

ظرفیت: 2 ترابایت

نوع ذخیره سازی: HDD

قیمت: 70 دلار

نقاط قوت: ظرفیت بالای ذخیره سازی، قیمت مناسب

نقاط ضعف: سرعت استاندارد درایوهای HDD

شرکت وسترن دیجیتال احتمالا بزرگ ترین تولید کننده هارد دیسک های معمولی در جهان است و مدل My Passport Ultra یکی از مدل های پرظرفیت این شرکت است که نیاز کاربران حرفه ای را مرتفع خواهد کرد. امکان خرید دل 3 ترابایتی این ابزار هم وجود دارد. این هارد دیسک در رنگ های مختلفی عرضه شده و کاربر بر حسب سلیقه خود می تواند یکی از رنگ های محبوب را انتخاب نماید. مدل 2 ترابایتی این هارددیسک احتمالا بهترین گزینه موجود از نظر نسبت قیمت به ظرفیت است.

3- Samsung SSD T3 500GB

ظرفیت: 500 گیگابایت

نوع ذخیره سازی: SDD

قیمت: 200 دلار

نقاط قوت: سرعت بسیار عالی در بارگذاری بازی ها

نقاط ضعف: قیمت بالا علی رغم عدم افزایش قابل توجه ظرفیت

اگر واقعا در زمینه هزینه کردن مشکلی ندارید و به دنبال یک هارددیسک اکسترنال بسیار پر سرعت برای اکس باکس وان هستید، سامسونگ پیشنهاد خوبی برای شما دارد. از آن جایی که این مدل از حافظه SSD استفاده می کند، در میان مدل های معرفی شده از نظر اندازه کوچک ترین و البته پر سرعت ترین نمونه محسوب می شود. طراحی این ابزار ذخیره سایز در حد و اندازه یک کارت اعتباری است اما قطر بسیار بیشتری دارد. سرعت این هارد بسیار بیشتر از درایوهای HDD معمولی است. مدل 500 گیگابایتی قیمت معقولی دارد اما اگر به دنبال ظرفیت های بالاتر مثل 1 یا 2 ترابایت هستید باید هزینه هنگفتی بپردازید.

4- Seagate Expansion 5TB

ظرفیت: 5 ترابایت

نوع ذخیره سازی: HDD

قیمت: 170 دلار

نقاط قوت:  فضای بسیار زیاد ذخیره سازی، قیمت عالی

نقاط ضعف: نیازمند اتصال به آداپتور برق، اندازه بزرگ

اگر دوست دارید از این پس هرگز دغدغه تمام شدن ظرفیت درایو ذخیره سازی را نداشته باشید به دنبال گزینه ای بهتر از غول 5 ترابایتی سیگیت نباشید. استفاده از پورت USB 3.0 باعث شده سرعت نقل و انتقال داده ها در آن به طرز چشمگیری بالا برود. از نظر طراحی این مدل حرف چندانی برای گفتن ندارد؛ شما با یک جعبه بزرگ ساده که 948 گرم وزن دارد رو به رو هستید و برای تامین انرژی آن باید آداپتور آن را به برق شهری متصل نمایید. شک نکنید بعد از اتصال این درایو به اکس باکس و راحت شدن خیال تان از فضای ذخیره سازی دیگر محدودیتی برای خود قائل نشده و اقدام به دانلود و نصب همه بازی های دلخواه خواهید کرد. ضمنا فراموش نکنید با افزایش فضای ذخیره سازی دیگر مجبور به پاک کردن بازی های قدیمی به منظور باز کردن فضا برای نصب عناوین جدید نخواهید بود.

5- Seagate 1TB SSHD

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع ذخیره سازی: SSHD

قیمت: 65 دلار

نقاط قوت: ترکیب SSD و HDD به معنای افزایش سرعت بارگذاری داده ها خواهد بود

نقاط ضعف: نیاز به یک جعبه محافظ

اگر حاضر به صرف کمی وقت برای راه اندازی یک درایو داخلی و تبدیل آن به یک هارد دیسک اکسترنال را دارید پیشنهاد می کنیم این مدل شرکت سیگیت را خریداری نمایید. این هارد درایو ترکیبی از هارد دیسک های قدیمی و ابزارهای ذخیره سازی SSD است. قیمت محصول در برابر سرعتی که ارائه می دهد کاملا معقول است. سرعت بالای این درایو به لطف استفاده از یک حافظه کوچک که عملکردی شبیه SSDها دارد امکان پذیر شده است. به خاطر داشته باشید اگر زیبایی و البته ایمنی ابزار برایتان مهم است حتما اقدام به تهیه یک جعبه محافظ برای آن کنید. ضمنا بهتر است یک مبدل USB 3.0 به SATA هم تهیه نمایید.

6-  Samsung 500GB 850 EVO

ظرفیت: 500 گیگابایت

نوع ذخیره سازی: SSD

قیمت: 140 دلار

نقاط قوت: تمام مزایای SSD

نقاط ضعف: نیاز به یک جعبه محافظ، قیمت بالا در مدل های پر ظرفیت تر

برای برخی از گیمرها سرعت عملکرد حرف اول و آخر را می زند و به همین خاطر این دسته همواره درایوهای اکسترنال ذخیره سازی SSD را ترجیح می دهند. در حال حاضر سامسونگ غول بدون منازع این حوزه است و درایو 850 EVO این شرکت مثالی خوب از زیرکی و توانایی یک شرکت در برقراری تعادل میان عملکرد و قیمت محصول است. طبیعتا با انتخاب این مدل شما ظرفیت را فدای سرعت می کنید. اگر چه امکان خرید نمونه های پر ظرفیت تر هم وجود دارد ولی برای تهیه آنها باید هزینه هنگفتی بپردازید. اما اگر سرعت بارگذاری بازی ها اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد در خرید SSDها شک نکنید.

منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا