اخبار سایر

بررسی ریزر فون انقلابی در گوشی های هوشمند

بررسی ریزر فون انقلابی در گوشی های هوشمند

شرکت ریزر اگرچه به عنوان تولیدکننده محصولات گیمینگی چون لپتاپ و لوازم جانبی شناخته می شود، اخیرا اولین گوشی هوشمند خود را به نام ریزر فون رونمایی کرد. اسمارتفونی که طراحی ساده اما گیمینگی داشته و به مشخصات رده بالایی مجهز است که اجازه می دهد عملکرد بالایی از خود نشان دهد و برتر از هر پرچمدار دیگری باشد. ریزر فون اسمارتفونی اندرویدی بوده و ویژگی های قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شده تا تجربه کاملی را برای افرادی که به دنبال گوشی هوشمند گیمینگ هستند، فراهم سازد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی محصول ریزر بپردازیم:

مزایا:

  • فوق العاده برای گیم
  • اسپیکرهای استریو
  • ساخت باکیفیت
  • صفحه نمایشی با نرخ تجدید 120 هرتزی
  • داک انحصاری برای پخش صدا پروضوح با هدفون

معایب:

  • دوربین نامطلوب
  • بدون قابلیت ضد آب
  • گران قیمت

طراحی مینیمالیستی

شاید در نگاه نخست این گوشی هوشمند شباهتی به اسمارتفون ابری اخیر نکس بیت رابین به نظر برسد. البته چنین شباهتی دور از انتظار نبود زیرا ریزر پیشتر این استارت آپ را خریداری کرد و قرار بود در بخش گوشی هوشمند فعالیت داشته باشد. حال شاهد اسمارتفونی هستیم که توسط همین تیم توسعه یافته و انتظار می رود که شباهتی به محصول پیشین آنها باشد.

طراحی ریزرفون اگرچه بسیار قابل توجه و پریمیومی نیست اما به خوبی با ماهیت و ساختار آن سازگاری داشته و به خوبی می توان آگاه شد با یک اسمارتفون پریمیومی رو به رو نیستید و بلکه ریزر گوشی هوشمند گیمینگی برای افراد در نظر گرفته است. با این حساب نباید ایرادی از طراحی محصول ریزر گرفت زیرا سعی شده به بهترین طراحی در میان تلفن های هوشمند گیمینگ مجهز شود.

با صفحه نمایشی که نسبت تصویر 18:9 داشته و رزولوشنی 1440*2560 پیکسلی دارد و نرخ تجدید آن نیز به 120 هرتز می رسد، باید به انجام بازی پرداخت تا لذت واقعی تجربه گیم با موبایل را درک کرد. گذشته از آن پنل صفحه نمایش به عنوان ایگزو محسوب شده و می توان انتظار پویایی تصویر و روان بودن بالایی را در ریزرفون داشت.

تجربه ای که در هر گوشی هوشمند نمی توان به مشاهده آن پرداخت. در حالی که انتظار می رفت شرکت ریزر سال 2016 این اسمارتفون را معرفی کند اما شرکت تصمیم گرفت محصول جدید را برای سال 2017 آماده سازد از این رو شاهد معرفی این گوشی هوشمند در اواخر سال 2017 بودیم. ارگونومی بالا طراحی ویژگی بارز محصول ریزر را در برمی گیرد.

رنگ بدنه خاکستری در کنار صفحه نمایش باکیفیت ساختاری را برای گیمرهای موبایل رقم می زند که می توانند تجربه کاملی از اجرای بازیها ریزرفون بدست آورند. هدف ریزر از توسعه چنین گوشی هوشمندی پیشی گرفتن از رقبا پرچمدار بوده که محصولشان را با مشخصات بزرگی همراه ساخته و در بازار عرضه می کنند. ریزرفون نیز دست کمی از آنها نداشته و تجربه ای بزرگی را برای مخاطبان به ارمغان می آورد که کم نظیر است. ساختار ریزرفون به شکلی بوده که تاکنون در میان گوشی های هوشمند مشاهده نشده است.

شاید ریزرفون را بتوان در بخش طراحی و سخت افزار فوق العاده دانست اما این بدان معنا نیست که شاهد گوشی هوشمندی باشیم با دوربین قابل توجه. زیرا ریزرفون محصولی منحصربفرد بوده و فراتر از یک گوشی هوشمند معمولی برای کاربری روزانه است. استفاده از بهترین سخت افزارها موجب می شود تا تجربه کاربری بزرگی را با این گوشی هوشمند داشت.

از آنجایی که هدف ریزر در توسعه این اسمارتفون انجام بازی بوده، انجام آن با ریزرفون تجربه لذت بخشی را فراهم می آورد که در انجام با دیگر گوشی های هوشمند شاید این ویژگی مشاهده نشود. با وجود صفحه نمایش 120 هرتزی می توان گیم پلی روان و بی نقصی را تجربه کرد و این در حالی بوده سایر اسمارتفون ها حتی پرچمداران فاقد چنین قابلیت یا ویژگی هستند.

بسیاری تصور می کنند انجام بازی با هر پرچمداری تجربه کاملی رقم می زند اما چنین نیست و نباید چنین تصوری داشت. نمایشگر این گوشی هوشمند LCD بوده که اگرچه در مقایسه با Super AMOLED و AMOLED رنگ ها را بهتر نمایش نمی دهد، اما به طور کلی عملکرد مطلوبی را می توان انتظار داشت و کیفیت خوبی را برای مخاطب به ارمغان می آورد.

پردازنده اسنپدراگون 835 هشت هسته ای، حافظه رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی، سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا و برخی دیگر از جمله ویژگی های ریزرفون شرکت ریزر است. چنین مشخصه های سخت افزاری گوشی هوشمند ریزرفون را به محصولی کامل تبدیل کرده و باید آن را برای انجام بازیهای موبایلی فوق العاده دانست و انتظارات بسیاری داشت که تجربه لذت بخشی را فراهم می آورد.

دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی قادر است عملکرد بالایی از خود نشان دهد و دوربین سلفی نیز از نوع 8 مگاپیکسلی بوده که اگرچه نسبت به سایر اسمارتفون های پرچمدار برتر نیست، اما در نوع خود می توان عملکرد مطلوبی ارائه دهد. در بخش صوتی نیز داک اختصاصی به کار گرفته شده تا کیفیت صدا بالایی به مخاطب ارائه شود و کاربر تصور کند با اسپیکر قدرتمندی رو به رو شود.

با پک باتری 3500 میلی آمپری ریزرفون ساعت ها می تواند به اجرای بازی و برخی کاربریهای دیگر بپردازد و بتواند قدرتمند باشد. با تمام این تفاسیر می توان این گوشی هوشمند شبیه به نکست رابین را بسیار قابل توجه دانست که تجربه گیمینگ چشمگیری دارد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا