ارتباط با ما

نگاهی دیگر: 10 بازی برتر برای گوشی های ویندوز فون (قسمت اول)

گوشی‌های ویندوز فون قالبا محبوبیت کم‌تری نسبت به گوشی‌هایی که سیستم عامل Android و iOS را دارند، ولی به هیچ وجه نمی‌توان قابلیت‌های خاص این گوشی‌ها را نادیده گرفت، از این رو تصمیم گرفتیم تا تعدادی بازی برتر سیستم عامل ویندوز فون را معرفی کنیم .
امروزه و با گسترش گوشی‌های موبایل هوشمند، این وسایل که زمانی تنها یک ابزار ارتباطی بودند تبدیل به یک وسیله همه‌کاره و بخش مهمی از زندگی روزمره ما شده‌اند، امروز بخش اعظمی از بازار گوشی‌های موبایل در اختیار دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید و iOS است و گوشی‌های ویندوز فون طرفداران کم‌تری دارند، ولی اگر شما هم یکی از گوشی‌های ویندوزی را دارید، حق شما است که از گوشی خود بهترین استفاده را ببرید و بازی کردن هم یکی از قابلیت‌هایی است که گوشی شما دارد، پس با ما همراه باشید تا 10 بازی برتر ویندوز فون را معرفی کنیم :

Asphalt 8: Airborne

Asphalt-8-Airborne-Hack-Updated

شرکت Gameloft به عنوان یکی از بهترین بازی‌سازان گوشی‌های موبایل شناخته می‌شود که همواره سعی کرده به بهترین شکل از سخت‌افزار‌های موجود موبایل برای ارایه دادن تجربه یک بازی خوب استفاده کند، همین امر هم باعث شده تا Asphalt 8: Airborne به یکی از زیبا‌ترین بازی‌های موبایل از لحاظ گرافیکی تبدیل شود که حس و حال یک بازی کنسولی را به خوبی ارایه می‌دهد، اگر طرفدار بازی‌های رانندگی آرکید هستید و تمایل دارید در کنار یک رقابت جذاب هر از گاهی صحنه‌های جذاب پرواز با خودروها را نیز مشاهده کنید، آسفالت 8 بهترین گزینه موجود برای شما است. رایگان بودن دانلود بازی هم یکی دیگر از نکات مثبت آن است .
دانلود از استور مایکروسافت

Minecraft: Pocket Edition

minecraft1114131280jpg-5aee61_1280w

پس از این‌که مایکروسافت استودیو بازی‌سازی موجانگ را خریداری کرد، نسخه ویندوز‌فون بازی Minecraft هم عرضه شد. بازی دو حالت مختلف دارد و می‌توانید از میان تلاش برای بقا در یک دنیای تصادفی و ساخت و ساز دنیای دلخواه‌تان یکی را انتخاب کنید. تمام قابلیت‌های مثبت بازی مثل امکان ساخت و ساز آزادانه در نسخه‌های موبایل هم وجود دارد و می‌توانید به لطف کنترل‌های بهینه‌سازی شده بازی از یک دهکده کوچک گرفته تا یک قلعه بزرگ را به راحتی خلق کنید و با ساخت سلاح‌ها و زره‌های مناسب در برابر حملات احتمالی دفاع کنید. البته قیمت ۷ دلاری بازی آن را در میان گران قیمت‌ترین بازی‌های موبایل قرار می‌دهد .
دانلود از استور مایکروسافت

GTA San Andreas

GTA-san-andreas-640x372

سری بازی‌های GTA از اولین نسخه آن تا امروز، بر روی هر پلتفرمی که عرضه شده‌اند طرفداران بسیاری داشتند و نسخه موبایلی San Andreas هم از این قاعده مستثنی نیست. این بازی یکی از بهترین آثار جهان باز است و حال طرفداران این سبک این فرصت را دارند تا هرزمان که خواستند با گوشی ویندوز‌فون خود ملاقاتی دوباره با شخصیت کارل جانسون (CJ) داشته باشند، بازی یک پورت کامل از نسخه کنسولی است که راکستار تمام ویژگی‌های آن را بدون هیچ کم و کاستی و با چاشنی گرافیک‌های بازسازی شده به گوشی‌های موبایل منتقل کرده است. البته قبل از نصب بازی در نظر داشته باشد که این اثر تنها بر روی گوشی‌های قدرتمندی مثل لومیا 1520 و 1320 اجرا می‌شود و نیازمند فضایی در حدود ۲/۵ گیگابایت است، قیمت 6.99دلاری بازی هم یکی دیگر از مسایلی است که باید به آن توجه کنید .
دانلود از استور مایکروسافت

Plants Vs Zombies

plants-vs-zombies-2-spring-2013

شاید مقابله با زامبی‌ها توسط تعدادی گیاه ایده چندان کار‌آمدی نباشد، ولی استودیو پاپ‌کپ گیمز توانسته این ایده را در قالب یکی از بهترین بازی‌های دفاع از قلعه معرفی کند که تجربه آن برای هر شخصی لذت بخش است. گیم‌پلی بازی به بهترین شکل ممکن پیاده شده و در عین مفرح بودن چالش‌های خاص خود را نیز دارد. در بازی باید با کاشت گیاهان مختلف از نفوذ زامبی‌ها به خانه‌تان جلوگیری کنید، برای کاشت گیاه نیاز به نور خورشید دارید که در مراحل آفتابی به طور خودکار جمع‌آوری می‌شود و در مراحل شب هم از طریق گیاه‌های خاصی این عمل صورت می‌گیرد، یکی از نکات مثبت بازی تنوع بسیار بالای گیاهان، زامبی‌ها و پیشرفت‌های موجود است که باعث می‌شوند تا حس تازگی بازی همیشه حفظ شود، جلوه‌های بصری و صوتی بازی هم کاملا در راستای گیم‌پلی آن و بسیار مناسب هستند. به هر حال Plants vs. Zombies یکی از آثاری است که کاملا به اصالت یک بازی در سرگرم کننده و مفرح بودن وفادار مانده است .
دانلود از استور مایکروسافت

 

Angry Birds Space

angry-birds-space-620x350_620x350

امروزه دیگر کم‌تر کسی را می‌توان یافت که نامی از سری پرندگان خشمگین به گوشش نخورده باشد،‌ کمپانی روویو با ساخت این سری یک مکانیزم کاملا جدید در بازی‌های ویدیویی ابداع کرد که توانست خیلی زود به محبوبیتی مثال زدنی در میان گیمر‌ها برسد، ویندوز‌فون هم از پلتفرم‌هایی است که این پرندگان خشمگین در آن حضور دارند و نماینده آن‌ها در این لیست Angry Birds Space است که توانسته ویژگی‌های بازی را به خوبی در فضایی علمی‌تخیلی پیاده کند. در این بازی کماکان باید پرندگان را به سمت خوک‌ها پرتاب کنید، البته شاهد یک مولفه جدید به نام جاذبه هستیم که تنوع جالبی در گیم‌پلی ایجاد کرده است، لازم به ذکر است که این بازی اخیرا در فروشگاه مایکروسافت رایگان اعلام شد و می‌توانید ۳۰۰ مرحله مختلف را در ۱۰ سیاره متفاوت بدون پرداخت هیچ پولی تجربه کنید .
دانلود از استور مایکروسافت

Fruit Ninja

fruit-ninja-main-title

Fruit Ninja یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های این لیست و یکی از اولین آثاری است که برای گوشی‌هایی با صفحه لمسی ساخته شد، ولی هنوز هم پس از گذشت چندین سال بازی اصالت خود را به عنوان یک محصول سرگرم‌کننده حفظ کرده و می‌تواند در مواقعی که زمان کافی برای تجربه بازی‌های بزرگ ندارید بسیار سرگرم کننده باشد. در این بازی کافی است میوه‌های مختلف را توسط شمشیر به دو نیم تقسیم کنید و مواظب بمب‌ها نیز باشید، به همین سادگی، به همین خوشمزگی! این بازی به قیمت ۱ دلار در فروشگاه مایکروسافت عرضه شده است .
دانلود از استور مایکروسافت

Rayman Fiesta Run

ryaman-fiesta-run-header

ریمن یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی دنیای بازی‌های پلتفرمر است و بازی موبایل آن با نام Fiesta Run هم یکی از بهترین بازی‌های این سبک است که توسط کمپانی مشهور یوبی‌سافت ساخته شده است، بازی ۳ دلار قیمت دارد ولی به طور حتم ارزش پولی را که برای آن پرداخت می‌کنید به بهترین شکل ممکن دارد، ۷۵ مرحله مختلف در محیط‌های متنوع در کنار توانایی‌های جذاب ریمن و غول‌آخرهای سمجی که شکست دادن آن‌ها کمی تا قسمتی دشوار است، باعث خواهند شد تا مزه بازی برای مدت‌ها زیر زبانتان بماند! پس اگر از طرفداران سبک پلتفرمر هستید از تجربه Fiesta Run پشیمان نخواهید شد .
دانلود از استور مایکروسافت

FIFA 15

fifa-15-ultimate-team-game

شاید با مشاهده معرفی نسخه 15 از سری بازی‌های فیفا تعجب کرده باشید، ولی آخرین نسخه این بازی از مشکلات بسیار زیادی بر روی گوشی‌های ویندوز‌فون رنج می‌برد و به همین دلیل هم نسخه 15 آن را معرفی می‌کنیم. الکترونیک‌آرتز توانسته به خوبی شبیه‌سازی فوتبال خود را برای گوشی‌های موبایل بهینه‌سازی کند و شاهد گیم‌پلی نسبتا روانی در بازی هستیم، گرافیک بازی‌هم بسیار عالی ساخته شده و حس یک فوتبال واقعی را منتقل می‌کند، مهم‌ترین بخش بازی قسمت Ultimate Team است که امکان ساخت تیم دلخواه از میان ۱۶ هزار بازیکن واقعی و رقابت با افراد دیگر را فراهم می‌کند. دانلود بازی رایگان است ولی برای بازکردن تمام حالت‌ها نیازمند انجام خرید‌های درون بازی هستید، فضای مورد نیاز فیفا ۱۴ هم در حدود ۱ گیگابایت است و به سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی نیاز دارد .
دانلود از استور مایکروسافت

Hitman

HitmanGO

اکثر گیمر‌ها و مخصوصا طرفداران سبک مخفی‌کاری بازی‌های Hitman را تجربه کرده‌اند که برای آزادی عمل در نحوه انجام ماموریت‌ها شهرت دارند، ولی نسخه موبایلی بازی سبکی کاملا متفاوت دارد و با الهام از بازی‌های تخته‌ای به شکل یک بازی فکری نوبتی است. هدف شما در بازی به قتل رساندن هدف‌های مختلف است که برای این‌کار باید از فکر خود کمک بگیرید، اسکوئر انیکس تمام عناصر مهم نسخه‌های کنسولی‌ مثل، اسلحه‌های دوربین‌دار، کلت‌های معروف مامور ۴۷ و خود مامور ۴۷ را به زیبایی به بازی منتقل کرده است. بازی دو و نیم دلار قیمت دارد و یک تجربه شیرین از بازی‌های معمایی موبایل ارایه می‌دهد .
دانلود از استور مایکروسافت

temple run 2

Temple-Run-2-release-overlooked-for-Windows-Phone1

بازی Temple Run 2 استودیو ایمانجی تنها بازی سبک فرار بی‌پایان در این لیست نیست، ولی رایگان بودن بازی و دانلود شدن بیش از ۱ میلیارد نسخه از بازی در مجموع آن را تبدیل به یکی از بهترین آثار این سبک کرده است. در این بازی که بر اساس فیلمی با همین نام ساخته شده، همانند ایندیانا جونز باید در مقبره‌های مختلف از دست هیولا‌هایی فرار کنید که به خون شما تشنه‌اند! بازی به لطف مکانیزم‌های مختلف گیم‌پلی و جلوه‌های صوتی و بصری مناسب بسیار لذت‌بخش و اعتیاد‌آور است و رایگان بودن آن هم مزید بر علت می‌شود که حتما این بازی را تجربه کنید .
دانلود از استور مایکروسافت

به هر حال شاید بازی‌های ویندوز‌فون کمی نسبت به گوشی‌های دیگر محدود باشند، ولی به هر حال آثار بسیار خوبی بر روی این گوشی‌ها عرضه شده است که در طی این مقاله 20 بازی برتر این پلتفرم را معرفی خواهیم کرد، که در این قسمت به 10 عنوان از آنها پرداختیم . همچنین ویندوز ۱۰ هم به زودی برای گوشی‌های موبایل نیز عرضه می‌شود و شاهد عرضه بازی‌های بهتری برای گوشی‌های ویندوز‌فون خواهیم بود که خبر خوبی برای طرفداران این گوشی‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا