ارتباط با ما

راهنمای جامع جهت بهبود کارایی بازی ها در پلتفرم کامپیوترهای شخصی

اگر به تازگی وارد دنیای بازی های کامپیوتری تحت پلتفرم ویندوز شده باشید، شاید این قضیه کمی برای شما مبهم باشد. چرا که همانطور که احتمالاً می دانید چنین چیزی روی کنسول ها، مفهوم خاصی نداشته و ندارد. حقیقت این است که بسته به بازی مد نظر شما و همچنین مشخصات سخت افزاری کامپیوتری شخصیتان، برای لذت بیشتر از بازی ها باید نسبت به اعمال و تغییر یک سری از تنظیمات اقدام کنید.

http://cpiat.com/g/2/ho/how-to-make-gaming-setup-in-small-room-top-battlestations-reddit-pc-video-game-ideas-for-rooms-console-youtube-battle-station-home-decor-beginner-battlestation.jpg

همانطور که از عنوان مقاله مشخص است ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با زیر و بم قدرتمند ترین پلتفرم بازی روی زمین یعنی کامپیوترهای شخصی آشنا کرده و همچنین به شما یاد بدهیم که چگونه باید شرایط را برای دستیابی به بهترین نرخ فریم در بازی ها فراهم کنید. پس اگر به این موضوع علاقه مند هستید ادامه این مقاله آموزشی را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

بهینه سازی نرم افزاری:

ساختار برنامه ریزی کنسول ها به گونه ایست که به هنگام اجرای یک بازی، تمامی منابع موجود به صورت اختصاصی به بازی در حال اجرا اختصاص یافته تا بیشترین کارایی ممکن را رقم بزند. این حالت در مورد کامپیوترهای شخصی صدق نمی کند. حتی اگر شما یک بازی را در حالت تمام صفحه در حالت اجرا داشته باشید، نرم افزارهایی هستند که در پس زمینه سیستم عامل ویندوز شما در حالت اجرا قرار دارند.

از جمله فرایند هایی که در پس زمینه سبب کاهش چشمگیر سرعت اجرای بازی ها می شود می توان به دانلود فایل های بزرگ با یک کلاینت بیت تورنت، پردازش ویدئو، استخراج فایل از یک فایل فشرده و .. اشاره کرد. برای اینکه منابع را تا حد ممکن در اختیار بازی در حال اجرا قرار دهید می توانید فرایندهای نظیر بالا را متوقف کنید.

برای اینکه تعیین کنید کدام برنامه، بیشترین منبع سیستم شما را درگیر می کند نرم افزار Task Manager را باز کنید. همانطور که در تصویر زیر شاهد هستید، در زبان processes شاهد تمامی پردازه های در حال اجرا و همچنین میزان مشغولیت پردازنده دستگاه و حافظه فیزیکی(رم) هستیم.

task-manager-cpu-and-ram-usage

برای دسترسی به میزان فعالیت هارد دیسک نیز می توانید نگاهی به نوار نورانی روی هارد دیسک خود داشته باشید اگر میزان چشمک زدن آن زیاد بود، بدانید که فعالیت آن بیش از حد است. پهنای باند شبکه هم مهم است اگر سیستم شما در حال دانلود فایل های حجیم باشد، هارد دیسک شما درگیر شده و سبب بارگذاری طولانی تر بازی ها شده و همچنین مشکلاتی را در زمینه بازی های آنلاین به وجود می آورد.

computer-hard-drive-led

 

ارتقای درایورهای گرافیکی دستگاه:

درایورهای گرافیک سیستم شما در واقع، رابطهای نرم افزاری هستند که بین کارت گرافیک شما و بازی های در حال اجرا واسطه می شوند. بروزرسانی مرتب این درایورهای مخصوصاً برای بازی های جدید، می تواند کارایی بازی شما را تا حد مطلوبی بالا ببرد. البته ناگفته نماند که در این بین برخی از بازی ها هم هستند که با درایورهای قدیمی سر ناسازگاری داشته و اصلاً به مرحله اجرا هم نمی رسند.

new-graphics-driver

تغییر تنظیمات بازی مد نظر:

 

skyrim-launcher

از جمله تنظیماتی که در بازی های مختلف می توانید آنها را تغییر داده تا به حد مطلوب خود برسید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Draw Distance: این گزینه در واقع تعیین کننده میزان نمایش اشیاء بازی در حالت دورد است. هر چه میزان این گزینه بیشتر باشد، چشم اندازها و به طول کلی اشیاء، در فواصل دور مشخص تر می شوند. البته خب ناگفته مشخص است که افزایش این مشخصه، بار پردازشی بیشتری را به گرافیک شما اعمال می کند.

Anti-alising:

این گزینه برای صاف و طبیعی جلوه دادن لبه های دندانه دار اشیاء درون بازی کاربرد دارد. مقادیر این مشخص از 1X تا 16X تنظیم شده که هر چه میزان این مشخص بالاتر باشد کیفیت لبه های اشیاء بالاتر می رود.

Anisotropic, Bilinear, and Trilinear Filtering: این گزینه ها هم در واقع تکنیک هایی هستند که به منظور بهبود کیفیت بافتها در بازی مورد استفاده قرار می گیرد.

Supersampling:

این گزینه که تازه چند سال است در بازی های کامپیوتری، آن هم نه همه آنها، شاهد هستیم به منظور افزایش کیفیت کلی بازی تا حدی مثل Anti-alising اما با شدت و ساختار بالاتر عمل می کند. با توجه به تاثیرگذاری بالای این گزینه، کارت گرافیکی شما هم باید از قدرت بالایی برخوردار باشد.

guild-wars-2-supersampling

همانطور که گفته شد تمامی بازی ها به صورت پیشفرض قادر به تنظیم بهترین حالات گرافیکی نیستند. مخصوصاً اگر شما یک گیمر معمولی باشید تا حدی می تواند اعصاب خرد کن شود. برای این منظور می توانید از ابزار GeForce Exprience انویدیا بهره ببرید.

geforce-experience

ارتقاء سخت افزار:

کارت گرافیک(GPU): همانطور که احتمالاً می دانید کارت گرافیک سیستم شما، مهمترین جزء در تعیین کیفیت بازی های مد نظر شماست. در واقع تمامی ترسیمات سه بعدی بر عهده این قطعه ارزشمند است. همچنین محاسبه فیزیک درون بازی هم بر عهده این قطعه است. به طور کلی برای برخورداری از کیفیت و سرعت رندر بالا، بهترین و تنهاترین گزینه ارتقاء کارت گرافیک است.

پردازنده(CPU):

تمامی کارهای پردازشی که از عهده گرافیک خارج است توسط پردازنده پردازنده اصلی دستگاه شما انجام می شود. در این زمینه برخی بازی ها هستند که نیاز بیشتری به یک پردازنده قدرتمند دارند. اگر بازی در حال اجرای شما، صد در صد از توان پردازنده را حتی با تنظیمات گرافیکی مختلف استفاده می کند، لازم است تا نسبت به ارتقاء پردازنده خود اقدام کنید.

هارد دیسک(Hard Disk): به طور کلی سرعت و ظرفیت هارد دیسک نه تنها در بازی ها بلکه در تمامی برنامه ها، تاثیرگذار هستند. البته این دو مشخصه در بازی ها، بیشتر اهمیت دارند. ظرفیت بیشتر هارد دیسک امکان نصب بازی های بیشتری را به شما داده و از آن طرف سرعت هارد دیسک نیز تعیین کننده مدت زمان لازم برای بارگذاری محتویات داخل حافظه موقت است. در این زمینه می توانید هارد دیسک مکانیکی خود را با یک SSD تعویض کرده تا شاهد افزایش فوق العاده سرعت بارگذاری داده ها باشید.

حافظه موقت(Ram):

این نوع حافظه در واقع میزبان موقت داده های بازی بعد از بارگذاری از سمت هارد دیسک درون خود است. اگر شما حافظه رم کافی نداشته باشید فرایند بارگذاری داخل حافظه بارها و بارها تکرار می شود. در واقع رم بیشتر سب کش شدن داده ها شده و هر زمان که به آن داده ها نیاز باشد مستقیماً از خود رم مورد استفاده قرار می گیرند. مقدار کافی رم سبب می شود بازگشتی عادی را به حالت دسک تاپ خود داشته و با کندی ها و پراکندگی ها تصویری روبرو نشوید. برای آگاهی از میزان رم می توانید به Task Manager خود مراجعه کنید اگر بازی شما تمام رم را اشغال کرده بود باید نسبت به تعویض رم خود اقدام کنید.

تمامی اطلاعات جهت برخورداری از بیشترین کیفیت در بازی های کامپیوتری خدمت شما عزیزان ارائه شد. در پایان امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. منتظر مقالات اختصاصی عصر بازی در روزهای آتی باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا