ارتباط با ما

خانه روییدنی

 

عرضه نسخه PS4 عنوان Grow Home بهانه خوبی بود تا نگاهی را به عنوان خلاقانه و جالب Grow Home داشته باشیم . این اثر در حال حاضر بر روی PC در دسترس است و نسخه PS4 آن نیز برای دارندگان PlayStation Plus رایگان خواهد بود .

GrowHome_Launch_05_1422985020

 

Grow Home نام اثری جالب و خلاقانه است که شما در بازی نقش روبات کوچک و بامزه ای به نام Bud  را برعهده می گیرید. Bud توسط یک سفینه ی مادر (که در بازی به سادگیMom  نام دارد) به یک سیاره ی ناشناخته فرستاده شده است . وظیفه ی او، جستجو و گشت و گذار در سیاره و در صورت امکان جمع آوری منابع است. شروع بازی دقیقا به همین شکل است، بدون هیچگونه اتفاق خاصی! از همان ابتدا، طراحی هنری و محیط های رنگارنگ بازی توجه شما را به خود جلب می کند، و البته اولین مشکل به چشم می آید: کنترل کردن Bud کمی دشوار است و مدتی طول می کشد به آن عادت کنید.  Bud می تواند از از صخره ها بالا برود، از روی مانع های کوچک بپرد و به راحتی به اجسام مختلف وصل شود. اما اصلی ترین توانایی او، رشد دادن است!

gonehome-1440x564_c

“Bud . طراحی جالبی دارد، نه؟”

در بازی یک گیاه بزرگ وجود دارد که روی سطح سیاره ریشه دوانده است. Mom به شما پیام می دهد که با رشد دادن ساقه های جانبی، گیاه اصلی نیز رشد می کند و بزرگ می شود و می توانید به محیطهای بیشتری دسترسی پیدا کنید. در سیاره، صخره های جزیره مانندی وجود دارد که در فضا شناورند. Bud می تواند ساقه های جانبی را رشد دهد و به این صخره ها وصل کند تا باعث رشد گیاه اصلی شود. در حقیقت، اصلی ترین مکانیزم گیم پلی همین روش است: رشد دادن ساقه ها! هدایت ساقه ها کاملا توسط Bud انجام میشود و به حدی این کار لذت بخش است که دوست دارید به جای قدم زدن در محیط، با یک ساقه به این طرف و آن طرف بروید!
البته میزان رشد ساقه های جانبی محدودیت دارد و اگر به یک صخره متصل نشوید پس از مدتی متوقف می شود. اما پس از رشد یک ساقه ی جانبی، ساقه های جانبی جدیدتری در خود آن هم ایجاد می شود و دیگر لازم نیست به گیاه اصلی برگردید و رشد را از آنجا شروع کنید! در هر ساقه، چندین برگ هم ایجاد می شود که نقش تشک بادی را دارند! با پریدن روی آنها، مسافت بسیار زیادی را بالا می روید که برای رسیدن به محیطهای جدیدتر مفید است.

GrowHome_PS4_launch_A
“درحال رشد دادن یک ساقه به سمت صخره های شناور”

همینطور که در بازی پیش می روید، ویژگی های جدیدی به Bud اضافه می شود. مثلا با استفاده از یک گل منحصر به فرد، می توانید مدتی در هوا پرواز کنید. در اواسط بازی، یک نوع برگ پیدا خواهید کرد که استفاده از آن شبیه به پاراگلایدر است! پرواز با برگ در محیط عظیم و شگفت انگیز بازی بسیار جذاب است و از آن لذت فراوانی خواهید برد. همینطور کریستال هایی در بازی وجود دارد که با جمع آوری آنها انرژی Bud افزایش پیدا میکند، مثلا می تواند پرش های بلندتری داشته باشد.
گشت و گذار در سیاره بسیار لذت بخش است و محیطها رنگارنگ و مملو از گیاهان مختلف هستند. آبشاری که پرسروصدا به پایین فرو میریزد، رودخانه ای که به آرامی از کنارتان عبور می کند، پروانه هایی که بی اعتنا به شما برای خود پرواز می کنند، در طول بازی به موجوداتی شبیه به گوسفند برخورد کردم و وقتی تلاش کردم یکی از آنها را بگیرم فرار کردند! البته حیات وحش بازی بسیارمحدود است و بسیار جالب تر بود اگر با موجودات دیگری برخورد داشتیم (و شاید هم از آنها استفاده می کردیم!) همینطور تاثیر Bud صرفا شامل گیاه اصلی می شود و نمی توانید گیاهان دیگر را هم رشد دهید که این موضوع خود می تواند گوشه از محدودیت بازی در این بخش باشد .

GrowHome_Launch_01_192711
“پرواز با برگ بر فراز محیط فوق العاده ی بازی”

اما اصلی ترین مشکل بازی، زمانی مشخص می شود که با سختی و تلاش فراوان، چندین و چند ساقه را رشد داده اید و به بالای یک صخره رسیده اید، و صرفا به دلیل باگ یا کنترل نامناسب Bud صدها متر به پایین سقوط می کنید و مجبور همه ی مسیر را دوباره طی کنید! تعدادی Checkpoint در بازی قرار داده شده که می توانید بازی را ذخیره کنید و از آنها برای جابه جایی به Checkpoint های دیگر استفاده کنید، اما تعداد آنها کم است و فاصله ی بین آنها زیاد. درنتیجه رسیدن به مکان بالاتر خیلی هم ساده نخواهد بود.
Grow Home با انجین Unity ساخته شده است. از دید تکنیکی بازی آنچنان حرفی برای گفتن ندارد، کیفیت بافت ها بسیار ساده و سطح پایین است و به نظر نمی آید تمرکز سازندگان روی کیفیت اجزای بازی بوده باشد. در عوض، از دید هنری با عنوانی جذاب و چشم نواز روبه رو هستیم. محیط های بازی شاید از عدم تنوع رنج ببرند ولی از طراحی عالی و رنگ بندی مناسب بهره برده اند. کیفیت اجرایی بازی هم مناسب است هرچند در صحنه های شلوغ شاید با کمی افت فریم مواجه شوید (برای مثال، نزدیک آبشار) برای سیستم های ضعیف تر، تفاوت مناسبی بین درجه ی گرافیکی بالا و پایین فراهم شده؛ در گرافیک پایین، سایه ها کاملا حذف می شوند، اجسام لبه دار شده و کمی از جزئیات بازی کاسته می شود تا فریم مناسب تری دریافت کنید .

19692_2015-02-05-00004

[quote color=”#ed0478″ arrow=”yes”] [animate animation=”fadeInUp” duration=”2″]
نکات مثبت:
گرافیک هنری عالی
ایده ی جالب رشد
لذت گشت و گذار در محیط

 

نکات منفی:
کنترل نامناسب Bud ، که با ماوس و کیبورد سخت تر هم می شود
کوتاه بودن مدت زمان بازی

 

[button color=”pink” link=”http://rodexotest2.wpengine.com/?page_id=737″ target=”_blank” font=”verdana” font_weight=”bold” icon=”momizat-icon-point-left”][/button]
[/animate][/quote]

[animate animation=”lightSpeedIn” duration=”2″ delay=”1″ iteration=”1″]
[callout bg=”#e8ac96″ color=”#000000″ border=”#1e73be” radius=”4″ bt_content=bt_pos=”bottomCenter” bt_style=”undefined” bt_color=”orange2″ bt_link=”#” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_icon=”momizat-icon-tag”]
سخن آخر :
Grow Home با وجود اینکه اثری ساده ، بی آلایش و حتی کم ادعا است ، اما توانسته با خلق و بکارگیری ایده های جالب و متفاوت ، تجربه ای ایده آل را رقم بزند و اگر برخی از ایرادات طراحی و باگ های مختلف در بازی وجود نداشت ، این اثر به مراتب می توانست تجربه ای قوی تر را ارائه دهد . بازی گیم پلی بسیار کوتاهی دارد و مکانیزم های آن نیز ساده است اما با این وجود تجربه آنرا به علاقه مندان به این سبک توصیه می کنیم .

[/callout][/animate]

[highlight bgcolor=”#000000″ txtcolor=”#ffffff”]بیوگرافی بازی[/highlight]
  • سازنده : Ubisoft Reflections
    ناشر : Ubisoft
    تهیه کننده : Pete Young
    طراح : Andrew Willans
    آهنگساز :Lewis Griffin
    موتور بازی : Unity
    کنسول ها : Microsoft Windows, PlayStation 4
    تاریخ عرضه : Microsoft Windows : WW February 4, 2015
    PlayStation 4: WW September 1, 2015
    سبک : Adventure, platforming
    حالات : Single-player

[animate animation=”bounceIn”]
[graphs strips=”true”]
[graph title=”گرافیک” score=”80″]
[graph title=”موزیک و صدا” score=”88″ color=”#494949″]
[graph title=”گیم پلی” score=”75″ color=”#af188c”]
[graph title=”داستان” score=”85″ color=”#59b509″]
[/graphs]
[/animate]

[highlight bgcolor=”#db7abb”] نظر شما چیست ؟[/highlight]

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا