نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Marvels Spider Man

نقد و بررسی بازی Marvels Spider Man

 

 

بدون همزاد پنداریه خوب نمیتونید از بهترین داستان های مرد عنکبوتی گذر کنید اشتباه پیتر پارکر در مقابل اعتماد به روی دیگر خود, در ارتباط با مروت دشمنانش در مقابل اعمال شنیعشون بود و همینطور به قول معروف ، تردستی ها و مسئولیت پذیریه مرد عنکبوتی شرکت اینسومنیک تردستی مرد عنکبوتی رو دوبرابر کرده, نه فقط در خط داستانی. بلکه بازی Marvels Spider Man در اجرای مکانیزمش مبارزه شدید بر سر قدرت هم تراز با اکتشافاتی است که به آهستگی رخ میدهد شما از مهارت های اکروباتیکِ مردعنکبوتی در دنیای آزاد نهایت بهره رو میبرید همچنین مهارت های دنیوی بهم پیوسته را نیز که کمتر ابر نیرو به حساب میاد رو هم در محدوده نقشه ازش بهره میبرید.

دوگانگی معمولا نقاط ضعف رو نشان میدهد, اما در توصیف کلی بازی Marvels Spider Man صحیح عمل کرده .اون مردعنکبوتی ایه که اینسومنیک نشونش میده این یک تجربه ی فوق العادست که شما رو به سمت جهان مارول جذب میکنه و این درحالی که تا حدی وظایفِ کوچیکی رو بهتون محول میکنه میشه ازش چشم پوشی کرد، چون در کامل کردن فانتزی مرد عنکبوتی برای ایجاد دوستی با همسایگانش نقش دارد  بدیهی است که خیلی از ایده های مرد عنکبوتی مارول. در تفسیر شخصیت تعدادی از بازی های ویدئویی دیده میشود.

بازی Marvels Spider Man
بازی Marvels Spider Man

اما هنگامی که که اینسومنیک ورژن خودش رو ارتقا میدهد و سریعا تاثیر خودش رو در ارائه ای نرم و روان از قسمت های اصلی ای که بصورت شسته و رفته به نمایش میگذارد مشخصی کننده این است که در دهه گذشته انتشارات سینمایی جهانِ مارول  در این زمینه تأثیر داشته است. فانتزیه بازی Marvels Spider Man از کمیک ها دوره رنگ های اشباع شده روشن و زوایای فراوان با افکت های دوربین، حرکات اکروبیاتیک و سبک مبارزه خاص مرد عنکبوتی حاکی از شاهکاری اغراق آمیز از کاری است که انجام دادند. اما این داستانه که از سینمای مارول بهره مند شده موتور اینسومنیک زمان زیادی را صرف تمرکز بر روی قسمت انسانیِ داستان می کند و مرد عنکبوتی دارای برخی از عملکرد های نامطلوب محض است پیتر پارکر مرد عنکبوتی ای با تجربه است ولی فقاد شخصیتی درخور, و در روابطش با افراد مهم در زندگی اش نقش مهمی رو بازی میکنه. بازی Marvels Spider Man زمان زیادی را صرف پشتیبانی از شخصیت ها می کند، حرکتی که بعدا پیشرفت های داستانی ای به همراد دارد که باعث اثرات کارآمد تری است.

همیشه یک پویایی جالب با داستانهای ابرقهرمان وجود دارد که احتمالا شما قادر خواهید بود با دقت پیش بینی های سرنوشت شخصیت هایی که با آن آشنا هستید پیش بروید، اما بدون توجه به آن و بدون توجه به تماشای آن، متوجه میشوید که تمام وقت خود را دور ریخته اید و ارزش بازی رو پایین آورده اید مرد عنکبوتی مارول الهام بخش مردعنکبوتی شگفت انگیز است. که توسط دن اسلات نوشته شده,کسی که برای این کار جایزه گرفته عمه بزرگه پیتر ممکنه که توی پناهگاه بی خانمان ها کار بکنه که توسط مارتین لی اداره میشه که اونم کارآفرینی سنگدله، همچنین نقش منفی داره نیازی به گفتن نیست که موضوع پیچیده میشه و جهان ها با هم ارتباط پیدا میکنند ولی اینسومنیک چندین موارد سخت از هسته بازی Marvels Spider Man رو از پیش رو بر میدارد موضوع لی و دشمنان دیگر همچنین وقت زیادی را برای جستجوی انسانیت میگذارند هر دو  هم از طریق سکانس های بازی Marvels Spider Man درست مثل داستان سرایی محیطی بازی مرد عنکبوتی مارول دارای بخش هایی است که در آن مکان های کلیدی را به عنوان شخصی به نام پیتر پارکر کشف می کنید.

مشاهده فضایی انجام میدین، یافتن وقایع مربوط به صدا، گوش دادن به خود روایت پیت، گپ زدن با شخصیت ها، و بازی های کوچیکِ گذرا تحت عنوان تحقیقات علمی رو انجام میدید شما همچنین گاهی اوقات در یک بازه زمانی پاتون رو داخل کفش شخصیت های دیگر مانند مری جین، روزنامه نگار یک روزنامه  میکنید همچنین که با استفاده از مجموعه مهارت های منحصر به فرد خودش در تحقیقات بازی Marvels Spider Man کمک میکند. ‏در ابتدای مخفی‌کاری توسط مری جین، مکانیک مخفی‌کاری او حالت اولیه و ناقص دارد، و وقتی داستان او را ادامه دهید مهارت‌های جاسوسی او رفته‌رفته کامل‌تر و بیشتر می‌شود.

‏استفاده از این مکانیک‌های آزادشده الزاماً مورد نیاز نیست و آنچنان مورد استفاده قرار نمی‌گیریند، ولی این موارد آزادشده سناریوی جذاب‌ِ خاطره‌انگیزی را رقم می‌زنند و در کل به ایجاد یک دلبستگی قوی‌تر به شخصیت‌ها کمک می‌کنند. به راحتی می‌توانید خودتان را بیشتر درگیر احساس کنید.‏ تمام این شاخه‌وبرگ‌های داستانی به‌طرز خوبی هم جواب می‌دهند، و زمانی که بازی Marvels Spider Man به نقطه اوج خود می‌رسد، این‌که اتفاقات چطور می‌تواند احساس ویرانگرانانه‌ای داشته باشد تکان‌دهنده است، حتی اگر داستان را پیش‌بینی کرده باشید. «مارولز اسپایدرمن» در ایجاد کردنِ احساسِ ارتفاع زیاد بر روی میله‌ها بسیار خوب است. اقدامات شیطانی به‌طور خالصی شریرانه هستند، و عواقب آنها واقعا ناراحت‌کننده هستند.

 

داستان ازنظر احساسی در وادار کردنِ شما به اکشن غنی و موثر است. یک‌جایی در بازی Marvels Spider Man، یک موقعیت اضطراری پیش می‌آید که وضع دشوار قهرمانِ داستان را که باید همزمان در چند مکان باشد  را به‌تصویر می‌کشد و باعث همذات‌پنداری می‌شود، و تمام جاهایی که باید باشید وضع وخیم است و شرایط باعث می‌شود شما با وجود توانایی‌های مافوق طبیعی خود، احساس درماندگی کنید. این یک احساس باور نکردنی است ، و کتک‌کاری‌های اصلی ماموریت‌های «اسپایدرمن» قطعا یکی از هایلایت های برجسته است. ‏با این‌حال ژیمیناستیک‌کاری‌ها درمیان مراحل وقت بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. در بازی تعدادی مأموریت فرعی جای داده شده است که اغلب آن‌ها از داستان اصلی خارج هستند، و به‌دلیل این‌که آن‌ها انرژی روایی یکسانی با بخش داستانی اصلی ندارند، باعث شده است آن‌ها جذابیت کمتری داشته باشند.

(‏همچنین تعدادی از فعالیت‌های اختیاری دیگر در بازی Marvels Spider Man وجود دارد که تمام آن‌ها آزمایش‌های مهارت به‌ظاهر متوسط هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید توانایی‌های خود را در مبارزه، تار افکنی، یا مخفی‌کاری تقویت کنید. این چالش‌ها می‌توانند منحصربفرد باشند، اما ظاهر آن‌ها ممکن است کسالت‌آور باشند، آن‌ها در بهترین حالت ممکن عجیب هستند، مانند: مأموریتِ (درمان آنفولانزای کبوترها) و در بدترین حالت مضحک، مانند مأموریتِ (چالش سه نوع موج متفاوت براساس چالش‌های مبارزه ‏ببنید، منظورم اینه که، البته که سروکار داشتن با موضوعات بی‌اهمیت همگی بخشی از «مردعنکبوتی دوست‌داشتنی محله» بودن است. و جنایاتی که اتفاقی رخ می‌دهند هر دو مأموریت‌های اختیاری متفاوت از هم هستند که شما را به کاوش در شهر تشویق می‌کنند، این‌ها فعالیت‌هایی هستند که با وجود تکراری شدن، بهترین شکل را در خود دارند.

‏اما وقتی کارهایی مثل نسخه‌ی پشتیبانی تهیه‌کردن از داده‌های کامپیوتر، یا فرو نشاندن فشار لوله بخار شهر، یا وقتی ناگهان گرفتن کبوترها در اولویت اول و در حد مرگ و زندگی برایش مهم می‌شود، درحالی‌که مسائل جدی‌ای در داستان اصلی در جریان است، سردرگم ‌نشدن سخت است. ‏بهترین انگیزه برای تکمیل این‌نوع فعالیت‌ها علاقه به پیشرفت‌کردن است. هر نوع فعالیتی کوپن منحصر خودش را به عنوان پاداش، برای خرید لباس‌های جدید، ابزار و ارتقا ارائه می‌دهد .‏به‌طور عجیبی هیجان‌انگیزترین فعالیت‌ها، آن‌هایی هستند که خودشان صریحاً با نام «ماموریت‌های چالش برانگیز» طبقه‌بندی شده‌اند. این ماموریت‌ها شما را وادار می‌کنند برای دریافت کوپن‌های پاداش مدت زیادی با بازی دست‌وپنجه نرم کنید و رکورد بزنید. انجام «ماموریت‌های چالش‌برانگیز» به‌طور شگفت‌آوری، انگیزه‌دهنده‌ترین و پاداش‌دهنده‌ترین فعالیت در بین تمام فعالیت‌هاست، حتی حاوی سورپرایز‌های خاصی هم هستند.

.‏ولی عجیب‌ترین قسمت درباره‌ی فعالیت‌های بازی Marvels Spider Man استفاده از یک مکانیزم پیش‌پاافتاده جهان‌باز است و آن هم آزاد کردن برج‌هاست. شما بازی را با یک نقشه جهان خالی آغاز می‌کنید، و برای برای یافتن و فعال‌کردن مجدد تعدادی از برج‌ها به منظور آزاد کردن نقشه و تعیین دقیق فعالیت‌های اختیاری، لازم است که برای گشت‌زدن در تک‌تک محله‌های «منهتن» وقت بگذارید. ‏یک توجیه داستانی ضعیف برای این کار وجود دارد: «برای اطلاع از جرایم، اسپایدرمن نیاز به دسترسی به بیسیم پلیس محلی دارد» اما این امر به دور از ماهیت اسپایدرمنِ کهنه‌کار است که نمی‌داند چطور به‌صورت ذاتی باید اطراف نیویورک پرسه بزند. ‏با این‌حال، باوجود تمام این سردرگمی‌های کسالت‌آور، فعالیت‌های اختیاری می‌توانند جدا از قسمت‌های سخت‌ترِ داستان اصلی آرامش خوشایندی فراهم کنند. در حقیقت، بازی Marvels Spider Man گاهی‌اوقات به اسپایدرمن (یعنی شما) زمانی اختصاص داده تا در بین مأموریت‌ها با انجام برخی فعالیت‌های احمقانه و کم ریسک استراحت کنید.

 

و در پایان، علی‌رغم عیب‌های آشکار فعالیت‌های اختیاری، آن‌ها به‌طرز انکارناپذیری برای انجام‌دادن و کامل‌کردن‌شان غیرقابل مقاومت هستن. صرفا به این دلیل که آن‌ها به اندازه کافی قانع‌کننده عمل می‌کنند تا به بیرون بروید و با مکانیک‌های تار افکنی مهیج مردعنکبوتی بازی کنید ‏تاب‌خوردن در نیویورک به‌عنوان اسپایدرمن به‌طرز بی‌پایانی لذت‌بخش است. این یک سیستم جلورفت نسبی است که بیش از حد به ورودی‌ نیاز ندارد، ولی در هنگام حرکت تنظیمات و متغیرهای کمی هستند که در ناهمواری‌ها باید به آن‌ها فکر کنید (به‌دلیل آن‌که تارها به نقاط اتصال نیاز دارند)، همچنین احساس سنگینی بازی Marvels Spider Man باعث می‌شود که این فرآیند به‌صورت دستی احساس شود. ‏فقط کافی است به اندازه کافی تلاش کنید تا احساس کنید انگار همه‌چیز بر عهده‌ی شماست.

‏به‌دلیل ‏انیمیشن سیال، جلوه‌های بصری و صدای کنترلر است که ‏همگی نقش پررنگی در باورپذیر بودن این ‏شدت سرعت و سرخوشیِ ‏تاب‌خوردن در هوا دارند ‏انتقال متناوب بین تکنیک‌های حرکت متفاوت ‏در اغلب موارد به‌طور یکپارچه است. ‏و همچنین یک مکانیک سرعت‌کم‌کردن است که شما را در گشت‌زنی‌های دقیق‌تر و دلپذیرتر یاری می‌کند، ‏نگه‌داشتن دکمه‌ی ال۲ سرعت زمان را کم می‌کند تا شما بتوانید به‌صورت دستی یک مکان اتصال برای خودتان تعیین کنید ‏ولی همچین این مکانیک به شما کمک می‌کند بر روی دشمنان‌تان حمله‌های غافل‌گیرانه یا کارهای دیگر ترتیب دهید.

 

‏برای مثال، گرفتن عکسی از یک بنای یادبود نیویورک برای کامل کردن چالش «در وسط تاب‌خوردن»، می‌تواند به شما احساس فوق‌العاده‌ای از شایسته‌بودن بدهد. چرا که این‌کار بسیار کار درگیرانه‌ای است، تاب‌خوردن بالاترین لذت بازی Marvels Spider Man است ‏با وجود ساده بودن آن، هر حرکت شما شبیه یک پیروزی کوچک است، و آهنگ به اندازه کافی ریتمیک است که تلاش برای حرکت زیبا را به‌خودی‌ خود به یک تجربه‌ی جذاب تبدیل کند ‏چنین لذت مشابهی نیز در نبردهای مردعنکبوتی وجود دارد. سیستم مبارزه‌ی گروهی بازی «تیمارستان آرکام» به‌طور برازنده‌ای ماهیت آکروبات‌بازِ اسپایدرمن را توصیف می‌کند، و مانند تار افکنی، مشاهده‌ی دشمنان و محیط برای انتخاب بهترین حرکت ممکن این امر را به پازلی رضایت‌بخش تبدیل می‌کند. ‏برای پایین‌آوردن اسپایدرمن فقط چند ضربه لازم است، پس انتخابِ درستِ نوع ابزارها و قدرت‌ها برای مأموریت، استفاده‌ی درست از تکنولوژی‌ها برای دشمن‌های مختلف، خلاق‌بودن در استفاده از مهارت‌ها برای مدیریت گروه‌های پرجمعیت، و تمرکز کردن روی ضربه‌‌زدن‌ها و جاخالی‌دادن با زمانبندی بی‌نقص، حتی درگیری‌های غیرچالش‌برانگیز را هم جالب نگه‌ می‌دارد.

‏همین‌طور چالش‌های اختصاصی مبارزه‌ای شما را به مخلوط‌کردن تکنیک‌هاتان تشویق می‌کند، اما باز هم این انتقال سیال بین حملات و ایجاد یک ریتم طبیعی است که بازی Marvels Spider Man را هیجان‌انگیز می‌کند. ضربه‌های تمام‌کننده‌ی پُرسرعت اسپایدرمن و حرکات از کادر خارج‌شدنِ یک وسیله‌ی عالی برای داشتنِ حس انحصار است. ‏با این‌حال شما این انیمیشن‌ها را دفعات بی‌شماری در سراسر بازی می‌بینید، و کم‌کم تأثیر اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند. در بخش مخفی‌کاری نیز ‎چنین‌ چیزی پیش می‌آید، اگر شما انتخاب کنید از طریق مخفی‌کاری مأموریت خود را انجام دهید، یک نوع مخفی‌کاری را باید بارها و بارها انجام دهید.

 

‏چیزی که به خنثی‌کردن یکنواختی مبارزات کمک می‌کند، مبارزه با باس‌هاست. این مبارزات به‌طرز شدیدی درهم و برهم هستند و دارای به زمین‌زدن‌های منحصربه‌فرد و ست‌بیس‌های پُرانرژی هستند. اگرچه که راه‌حلِ آسیب زدن به باس‌ها آنچنان به فکر کردن نیازی ندارد، ولی باس‌ها بی‌وقفه حمله می‌کنند، یعنی شما مجبورید به‌طور مداوم محتاط باشید، و تا شروع حمله مدام حرکت کنید و جاخالی دهید. این پویایی باعث می‌شود حس همذات‌پنداری به انسان دست بدهد که در به‌ یادماندنی‌ کردن این لحظات کمک بسیاری می‌کند.

‏نواقص جزیی بازی Marvels Spider Man مانع از از دستیابی استدیوی «این‌سومنیک» در ایجاد یک بازی که یک ترجمه‌ی عالی از این کاراکتر محبوب است، نمی‌شود. احساس در اختیار داشتن بدن «اسپایدرمن» و استفاده از توانایی‌های او شگفت‌انگیز است، و زمان صرف‌شده برای شخصیت‌پردازی شخصیت‌های اصلی‌ کمک می‌کند تا با وجود مبالغه‌های ابرقهرمانی داستان احساسِ خالص‌بودن داشته باشد. قبلا بازی‌های «اسپایدرمن» جهان‌باز وجود داشته، اما هیچ کدام آن‌ها این‌چنین جذاب و پر از شخصیت‌پردازی نبودند، و هیچ‌کدام آن‌ها این‌چنین تنوع شهری نداشتند. «این‌سومنیک» یک تجربه‌ی اسپایدرمنی بالاتر ایجاد کرده‌است که تاثیر ماندگاری بر جای می‌گذارد، بازی‌ای که حتی بعد از بالارفتن تیتراژ نیز دل‌تان می‌خواهد یک‌بار دیگه در نیویورک تاب بخورید.

 

جهت خرید بازی Marvels Spider Man به فروشگاه عصربازی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا