ارتباط با ما

آمارهای جدید از فروش شبکه استیم ؟!

به تازگی سرویس آمار شبکه استیم با نام Steam Spy آماری از فروش بازی‌ها بر روی این شبکه منتشر کرده و بر اساس آن، از ابتدای سال 2015 میلادی تا به حال فقط شش عنوان از بازیهای موفق به فروش رسیده بیش از یک میلیون نسخه‌ در این شبکه شده‌اند .

با توجه به توییتی در حساب توییتر رسمی این سرویس منتشر شده است، سه بازی GTA V، Cities: Skylines و Rocket League که به صورت کامل در استیم عرضه شده‌اند و همچنین سه بازی Ark: Survival Evolved، Besiege و H1Z1 که تحت سرویس Early Access قرار دارند، عناوینی اند که از مارس سال 2015 میلادی جاری تا به ‌حال فروش‌شان از مرز یک میلیون نسخه عبور کرده است .
عنوان Cities: Skylines که رکورد سریع‌ترین فروش را در بین تمام بازی‌های Paradox Interactive داشته، توانسته در 24 ساعت اول زمان انتشار 250 هزار نسخه فروش داشته باشد و در عرض یک هفته به فروش پانصد هزار نسخه‌ای دست یافته. این بازی در ماه آپریل امسال توانست فروش یک میلیون نسخه‌ای را تجربه کنددر برای این سبک از بازیها یک رکورد محسوب می شود. عنوان Ark: Survival Evolved هم تنها در عرض چند هفته توانست به فروش یک میلیون نسخه‌ای در استیم دست پیدا کند .
آمار Steam Spy به این جا ختم نمی‌شود و پس از شش بازی ذکر شده، شش بازی دیگر موفق به فروش بیش از پانصد هزار نسخه در استیم شده‌اند که این عناوین شامل بازی‌های Dying Light، Stranded Deep، Pillars of Eternity، Total War: Attila و The Witcher 3: Wild Hunt می‌شوند .
شاید برای‌ شما عجیب باشد که چرا فروش عنوان «the witcher 3» در استیم تا این حد کم بوده؛ آن هم در حالی که این بازی یکی از پرطرفدارترین بازی‌ها در میان کاربران رایانه‌های شخصی در سبک خود است و از طرفی دیگر این عنوان موفق به فروش شش میلیون نسخه‌ای در تمام جهان شده است. در جواب باید گفت از آنجا که استودیوی «سی دی پراجکت رد» موسس و صاحب سرویس GOG است، تمام نسخه‌های فیزیکی بازی برای رایانه‌های شخصی از طریق این سرویس فعال می‌شوند و به همین خاطر است که شاید فکر کنید فروش the witcher 3 بر روی رایانه‌های شخصی پایین تر از حد انتظار بوده است .
از ابتدای سال 2015 تا به الان بازی‌های مهمی در شبکه استیم عرضه شده و اخیرا نیز شاهد انتشار عناوین مهم «METAL GEAR » و «MAD MAX» در این شبکه بودیم. در ادامه سال جاری میلادی عناوین مهم دیگری نیز در این شبکه عرضه و مطمئنا آمار ارائه شده دستخوش تغییرات خواهد شد. اگر مایل به مشاهده آمار کامل فروش بازی‌ها در استیم هستید می‌توانید به اینجا مراجعه کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا