ارتباط با ما

گوگل یک AI ساخته که AI های دیگر را میسازد

امروز طی رویدادی در دفاتر Google در توکیو ، جف دین، مدیر ارشد Google Brain، درباره AI و یادگیری ماشینی آینده ی گوگل صحبت کرد. یکی از حوزه های مرتبط با پروژه Google Project AutoML بود که در اوایل امسال نشان داده شد.

AutoML یک AI است که گوگل برای کمک به ایجاد سایر AI ها ایجاد کرده است. به گفته ی دین، “چه میشد اگر میتوانستیم فرآیند یادگیری ماشینی را خودکار کنیم؟”

در حال حاضر اکثر AI ها اطراف شبکه های عصبی ساخته شده اند که نحوه ی کار مغز انسان به منظور یادگیری را شبیه سازی میکنند. میتوان به شبکه های عصبی آموزش داد تا الگوهای اطلاعاتی مانند گفتار، متن و تصاویر بصری را شناسایی کنند. اما آموزش آنها نیاز به مجموعه داده های بزرگ و درون داد های انسانی دارد تا از درستی یادگیری AI اطمینان حاصل کرد.

با این حال، دین امروز نشان داد که نه تنها AutoML میتواند بدون هیچ گونه درون داد انسانی، شبکه ی عصبی AI  خود را ایجاد کند، بلکه بسیار قدرتمند و کارآمد تر از سیستم های پیشرفته ی طراحی شده ی انسان است.

دین یک اسلاید را برای نشان دادن تعدادی از شبکه های عصبی ساخته شده برای تشخیص تصویر به اشتراک گذاشت – یکی از رایج ترین کاربرد های AI امروزه. تشخیص تصویر AutoML AI دقت باور نکردنی 82 درصدی را داشت، بالاتر از هر AI طراحی شده توسط انسان.

این دستاورد بزرگترین، گام بعدی برای AI را هموار میکند، که در آن توسعه یافتن به صورت خودکار است، زیرا نرم افزار برای انسان ها بیش از حد پیچیده میشود. البته، می تواند گام بزرگ بعدی در جهت robopocalypse باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا